Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2004, 16:05   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Geen enkel tiens, ik heb nu verlof, zit al bijna 3 maanden (!) thuis om mijn achterstallige verlof van 2003 én 2002 te kunnen verwerken.
Ik mocht die dagen meenemen omdat ze me die dagen niet geven konden.
Dus 2 jaar zonder verlof gewerkt.
Dan heb je geen tijd om iets anders te doen, of ben jij wél zo een straffe?
Dus laat het me goed begrijpen. Je zit te kakken dat er in Wallonie minder ondernemingen worden opgestart en minder ondernemers zijn, maar hebt zelf geen enkel bedrijf opgestart in Vlaanderen. Uiteindelijk verwijt je mensen dat ze iets niet doen dat je zelf ook niet doet.

Verder wil ik er u op attent maken dat je nu de volle drie maanden hebt om een initiatief uit de grond te stampen. Ik kijk uit naar uw bijdrage aan het Vlaamse ondernemerschap.
Oud 27 augustus 2004, 16:06   #42
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Wat heeft dat er mee te maken? Wiskundig heeft hij een punt, al overdrijft hij nogal.
Dat heeft er alles mee te maken. Ik vind niet dat je veel moet klagen over het feit dat iemand iets niet doet als je het zelf ook niet doet.
Oud 27 augustus 2004, 16:42   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dus laat het me goed begrijpen. Je zit te kakken dat er in Wallonie minder ondernemingen worden opgestart en minder ondernemers zijn, maar hebt zelf geen enkel bedrijf opgestart in Vlaanderen. Uiteindelijk verwijt je mensen dat ze iets niet doen dat je zelf ook niet doet.

Verder wil ik er u op attent maken dat je nu de volle drie maanden hebt om een initiatief uit de grond te stampen. Ik kijk uit naar uw bijdrage aan het Vlaamse ondernemerschap.
Oud 27 augustus 2004, 16:50   #44
Henry
Burgemeester

Standaard

Hierbij nog meer respect voor Vlaamse werknemers.
Om de derde plaats te halen ONDANKS Wallonië, dat is zeer straf.
Oud 27 augustus 2004, 16:52   #45
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Het is alsof Kim Gevaert derde zou worden in de 100 meter, terwijl ze 50 kilo nutteloos gewicht achter zich aan zeult.
Prachtige prestatie van de Vlamingen!
Oud 27 augustus 2004, 17:46   #46
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Da ligt aan de kwaliteit van de werkgevers ... wij vlamingen kunnen ons werkvolk nog echt afbeulen ...
Oud 27 augustus 2004, 17:53   #47
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Als ik echter de Vlaams Blok-website lees, of andere publicaties van Vlaams-nationalisten, krijg ik soms de indruk dat de Belgische economie op 0 staat, volledig de grond wordt ingeboord,...

Blijkbaar zo slecht toch nog niet he?

3e plaats op wereldschaal! Het wordt hoog tijd om België te splitsen, zou ik zo zeggen!
Dit item geeft niet direct een beeld van de Belgische economie..
Het geeft alleen aan dat de mensen, namelijk de werknemers, erg goed presteren.

Dit zegt dus alles over onze mensen, niet over ons systeem waarin we moeten werken.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 21:35   #48
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Als je dan in die 3 maanden een onderneming uit de grond stampt, moet dit mijns inziens ook een zekere continuïteit kennen. Je moet je tijd er NÁ die 3 maanden verlof ook nog kunnen insteken. Wat als je méér tijd dan die 3 maanden nodig hebt om er iets waardevols op te bouwen....als het al lukt? Sorry, 'k zal 's nachts niet meer slapen...

'T is maar een kleine bedenking zoals er ontelbare zijn in deze materie...

Allemaal sneller gezegd dan gedaan...
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 22:12   #49
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Wallonië wordt niet eens gewerkt.
Het lijkt me een utopie dat iedereen zou ondernemen, zoals jouw natte droom blijkt te zijn.
Je hebt nu eenmaal ook 'uitvoerders' (arbeiders) vandoen, want ondernemers alleen op de wereld,dat werkt niet.

Met andere woorden, een Waal heeft het nu eenmaal makkelijker om iets uit de grond te stampen, die heeft een pak minder concurrentie.
En daarbij, ik zit in een 38uren week, maar verfoei mijn collega's die overal bijklussen.
In mijn ogen zijn dat schijnzelfstandigen, die valse concurrentie bieden tegenover de echte zelfstandigen, omdat ze onder de prijs kunnen werken.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 00:35   #50
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
In Wallonië wordt niet eens gewerkt.
Het lijkt me een utopie dat iedereen zou ondernemen, zoals jouw natte droom blijkt te zijn.
Je hebt nu eenmaal ook 'uitvoerders' (arbeiders) vandoen, want ondernemers alleen op de wereld,dat werkt niet.

Met andere woorden, een Waal heeft het nu eenmaal makkelijker om iets uit de grond te stampen, die heeft een pak minder concurrentie.
En daarbij, ik zit in een 38uren week, maar verfoei mijn collega's die overal bijklussen.
In mijn ogen zijn dat schijnzelfstandigen, die valse concurrentie bieden tegenover de echte zelfstandigen, omdat ze onder de prijs kunnen werken.
Maar wat houdt u tegen? Ge hebt een gebied gevonden met enorm potentieel dat vlak naast uw deur ligt!
Oud 28 augustus 2004, 00:37   #51
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Als je dan in die 3 maanden een onderneming uit de grond stampt, moet dit mijns inziens ook een zekere continuïteit kennen. Je moet je tijd er NÁ die 3 maanden verlof ook nog kunnen insteken. Wat als je méér tijd dan die 3 maanden nodig hebt om er iets waardevols op te bouwen....als het al lukt? Sorry, 'k zal 's nachts niet meer slapen...

'T is maar een kleine bedenking zoals er ontelbare zijn in deze materie...

Allemaal sneller gezegd dan gedaan...
Meneer werkt maar 38 uur per week, hij heeft dus nog de volle 130 andere uren. Is dat nog niet genoeg?
Oud 28 augustus 2004, 11:30   #52
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Meneer werkt maar 38 uur per week, hij heeft dus nog de volle 130 andere uren. Is dat nog niet genoeg?
Als meneer geen avondschool (ik gebruik zélf graag het begrip 'levenslang leren') van doen heeft, kan er inderdaad nog ruimte zijn voor ondernemende activiteiten. 8)

Is een persoonlijke keuze. Ikzelf kies voor constante bijscholing om m'n marktwaarde op te krikken. Kan ik me na verloop van tijd onderscheiden? Yep, het aantal personen in m'n directe en minder direct professionele omgeving dat aan bijscholing doet is sowieso al magerkes. Meesten gaan puur af op hun ervaring, maar op een bepaald moment heb je ook nog "kennis en kunde" nodig...niet blijven steken in de kennis van 'indertijd', want als je die kennis niet onderhoudt vervaagt het... Stillekesaan maar zeker een solide basis opbouwen. De toekomst wijst uit of het zichzelf opbrengt.

Anderzijds had ik in de overgebleven tijd nog kunnen bijklussen, maar 'k houd het graag bij één takenpakket dat ik goed beheers en professioneel behandel.

Wie zegt wat het meest aan te raden is. Wie kan de toekomst voorspellen?? I don't know, da's ook nét de uitdaging.

Laatst gewijzigd door KempensBoerke : 28 augustus 2004 om 11:44.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 10:01   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
... mede dankzij Wallonië dus!
Ondanks Wallonië dus.
Oud 30 augustus 2004, 10:04   #54
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ondanks Wallonië dus.
ach hoe zielig
al het goede van belgie komt dus op naam van de vlamingen, al het slechte op de naam van de walen

jullie flaminganten zijn diep-zielige mensen
Oud 30 augustus 2004, 10:06   #55
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ach hoe zielig
al het goede van belgie komt dus op naam van de vlamingen, al het slechte op de naam van de walen

jullie flaminganten zijn diep-zielige mensen
Maar nee, de Walen hebben onder andere de beste... euh... bergen.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 10:16   #56
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nee, de Walen hebben onder andere de beste... euh... bergen.
en keuken
en tennissster
en ligging als de zeespiegel 20 m stijgt

maar het blijft zielig
Oud 30 augustus 2004, 10:16   #57
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
en keuken
en tennissster
en ligging als de zeespiegel 20 m stijgt

maar het blijft zielig
Dat ben ik met je eens, veel is het niet om trots op te zijn
Oud 30 augustus 2004, 10:20   #58
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ben ik met je eens, veel is het niet om trots op te zijn
en jij illustreert waarom er eveneens niet al te veel is in vlaanderen om trots op te zijn
Oud 30 augustus 2004, 10:36   #59
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
en jij illustreert waarom er eveneens niet al te veel is in vlaanderen om trots op te zijn
Meen je dat nu? En ik ben dan nog zo'n slimme, knappe en toffe jongen. Mijn mama zegt dat toch.
Oud 30 augustus 2004, 16:31   #60
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Als meneer geen avondschool (ik gebruik zélf graag het begrip 'levenslang leren') van doen heeft, kan er inderdaad nog ruimte zijn voor ondernemende activiteiten. 8)

Is een persoonlijke keuze. Ikzelf kies voor constante bijscholing om m'n marktwaarde op te krikken. Kan ik me na verloop van tijd onderscheiden? Yep, het aantal personen in m'n directe en minder direct professionele omgeving dat aan bijscholing doet is sowieso al magerkes. Meesten gaan puur af op hun ervaring, maar op een bepaald moment heb je ook nog "kennis en kunde" nodig...niet blijven steken in de kennis van 'indertijd', want als je die kennis niet onderhoudt vervaagt het... Stillekesaan maar zeker een solide basis opbouwen. De toekomst wijst uit of het zichzelf opbrengt.

Anderzijds had ik in de overgebleven tijd nog kunnen bijklussen, maar 'k houd het graag bij één takenpakket dat ik goed beheers en professioneel behandel.

Wie zegt wat het meest aan te raden is. Wie kan de toekomst voorspellen?? I don't know, da's ook nét de uitdaging.
Bij mij is elke twee weken de uitdaging om genoeg geld binnen te krijgen om alles te betalen, verkopen, aankopen, betalen, betaald worden etc. Als ik er niet kom, dan moeten we op zoek naar meer kapitaal. Nog geen drie jaar terug heb ik mijn auto moeten verkopen om mijn werkvolk te kunnen betalen nadat een klant failliet ging en zijn vliegtuig verzegeld werd vlak nadat we er een pak werk aan gedaan hadden. Het hangt er maar vanaf wat je als uitdaging beschouwt.

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die liever niet met de gedachte naar bed gaan dat ze morgen alles kunnen kwijt zijn, en ik heb alle respect voor die keuze. Maar kom aub niet zagen over het feit dat de Walen niet genoeg bedrijven opstarten als ge zelf als Vlaming nog niet eens weet hoe ge aan een startup moet beginnen, let alone dat ge zou weten wat het inhoudt om een bedrijf te runnen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be