![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dacht dat non omnis moriar betekende; niet sterven vandaag. Komt er wel een beetje op neer zeker? Heb dat eens gelezen van iemand die ging sterven en drie maal daags zei hij dat en hij leefde nog meer dan 20 jaar. Ik vond dat schoon. Zo schoon zelfs dat ik het op de achterkant van hun behangpapier heb geschreven (zo zien ze dat niet)
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
omnis : geheel, volledig, helemaal moriar : sterven komt er op neer ja, als jij 't zo gelooft is dat ok, 't is dat wat telt!
[size=1] [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 11 september 2004 om 02:17. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat de poezenboot doet is helemaal niet slecht maar het is een druppel op een hete plaat. Als ik zelf een kattenjong in huis neem en verzorg doe ik net hetzelfde als de poezenboot en betaal ik zelf de kosten. Maar daarmee wordt het probleem van de zwerfkatten niet opgelost. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
ik had het vermoeden wel dat wij hetzelfde wilden maar naast mekaar praatten, vandaar dat ik de werking van de poezenboot effe uitlegde. Jammer genoeg zijn ze nog niet zo bekend. Afin, als je dochter nog eens een gewond zwerfkatje vindt, weet ze waar naartoe www.poezenboot.be
[size=1] [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 11 september 2004 om 12:49. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Twee keer per jaar komen er wel een paar katten bij. De landbouwers sporen de nesten zoveel mogelijk op en vernietigen ze wel als ze die tijdig vinden. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
En dan nog, je hebt gelijk dat het met andere wedstrijddieren net zo gaat, ze worden afgemaakt als ze niet meer presteren. Er is wel een verschil in de manier waarop je dat doet hé. Je laat blijken dat men die beesten ophangt omdat ze geen geweer zouden hebben. Dat is zever betreffende hoe ze daar met die honden omgaan. Vandaag een hond gezien die zijn oor afgeschoten was. Dat "baasje" had dus een geweer en heeft geschoten maar niet om te doden, enkel om het dier pijn te doen. Maar soit, je kan dit afdoen als een uitzondering. Een andere pijnloze manier om het leven te beëindigen is het oversnijden van de keel met een scherp mes en dat is financieel toch niet te zwaar hé. Zelfs ophanging ook al is dat op zich al veel wreeder, waarom hangen ze die beesten ginds op zodat ze zichzelf ophangen van zodra ze door hun poten zakken van vermoeidheid? Om geld te verdienen aan Belgische organisaties die ze hier trachten te plaatsen? Tuurlijk, kan niet missen. Misschien kan je beter eerst eens wat gaan rondneuzen op sites van organisaties waar ze zich om het leed van deze dieren bekommeren. Zoals Oriana ook al zei, een hond uit een asiel hier die niet geädopteerd word krijgt een spuitje en is er in alle gevallen beter aan toe dan deze spaanse wedstrijddieren, al dan niet gekruist met andere op straat gezette honden.
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zulke organisatie's draaien heus niet om die enkele honden, financieel heb je daar echt niks aan. Het draait om donateurs. Symphatisanten om welke reden dan ook. Vaak genoeg soms een subsidie bovenop. Ik kan u verzekeren dat dergelijke vzw's heel renderend werken. 1000 donateurs vinden is niks. Mik eerder op een equivalent op termijn hiervan! Nu zitten we al plots met een machtig klantenbestand die een sterke printer nodig heeft om de overschrijvingen en de nieuwbladjes snel genoeg de deur uit te krijgen tegen stempel tarief drukwerk. (bewijs van grote hoeveelheden post). Het eten en dergelijke komen natuurlijk ook van sponsors hé, zo staan ze ook op de affiche. Ik ben jarenlang donateur geweest van amnesty intern. tot ik vernam dat het kader steenrijk was inmiddels en zichzelf lonen van 300'000 frank uitschreven + wagens en noem maar op (sterke groepsverzekeringen) |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Onlangs met mijn ouwetje moeten gaan, een ontsteking aan een tand, heel haar kopje was gezwollen. foto getrokken, bloedonderzoek want ze was al zo oud, en passant ontworming voor de 2 honden en katten gekocht + pipetjes frontline. Ze kreeg een antibiotica spuit en antibioticapilletjes meegegeven en moest 2 dagen daarna onder 't mes. Die eerste consultatie moest ik 165 euro betalen. Dan de operatie + de nodige medicijnen voor de naverzorging: nog eens 259 euro. Later nog eens een overschrijving gekregen voor 43 euro voor 't bloedondezoek van 't labo. Zo'n hond van ginderachter wordt vaak met wonden en ziektes gevonden en eerst verzorgd. Dan de overtocht enz. dat bekostig je niet met 150 euro per hond. Sorry, maar met de beste wil van de wereld kan ik dat toch niet als een lucratieve business beschouwen hoor.
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zulke organisatie's zitten met andere overeenkomsten. En dit berichtje van jou kan al makkelijk 100 donateurs alleen opbrengen. Wat kost een maandelijkse bijdrage? Of wat is het gemiddelde? |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk ik ken mensen die een opvangtehuis hebben voor mensen die uit de bak komen of andere situaties. In het begin dat ze het overnomen hadden ze daar zo gast of 5 op een kamertje geplaatst, niet meer. De vorige van wie ze die handel hadden overgenomen had ongeveer een 1000 donateurs en die gaven giften hiervoor. Niet weinig alles samen. Hola je oren zouden zelfs eens rood durven aanlopen. Nu vele jaren later doen ze daar geen klop meer aan en ergens in de tuin staat een caravan waar af en toe nog eens eentje komt slapen of zoiets. Maar de donateurs geven nog steeds even ruim hoor. t' is vzw hé.
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik heb er geen idee van maar ik weet, in 't geval van de poezenboot dat die continue met geldtekort kampen.Zij organiseert bv een nieuwjaarsdiner en om de zoveel tijd een mosselsouper en een BBQ edm. en staat zelf mee in de keuken om de kosten te drukken. Van de greyhoundorganisaties weet ik het niet maar ik kan me niet voorstellen dat die daar rijk van worden, echt niet. Als 't je om geld te doen is, zou ik andere dingen voorstellen om te doen ipv zo'n shelter.
[size=1] [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 13 september 2004 om 23:34. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Minister-President
|
|