Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2014, 09:36   #41
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U banaliseert met deze. U lacht... omdat U weet dat Uw tegenstanders moeten zwijgen. Nice going!
Eerlijk: ik heb geen flauw idee hoe ik aan het lachen zou zijn. Er is in ieder geval geen driehoek van mij gekomen. Ik denk dat je iets te veel samenzwering van me verwacht. Ik vind wat je aanhield daarentegen wel degelijk banaal omdat de impact ervan op politiek beleid en economische verhoudingen nihil is (tenzij je mij het tegendeel kan bewijzen, lijkt mij sterk).

Citaat:
edit: Bedankt voor de info ivm. de Blauwe Banaan, dat was me niet bekend.
Je moet er de Europese demografie eens gedetailleerd op nagaan. Dat helpt serieus om de Europese politiek te begrijpen. Tot nu toe ben ik nog geen grotere verklarende factor tegengekomen. Zeker voor geopolitiek is dat heel handig. De hoeveelheid mensen waar je beroep op kan doen is voor machtshebbers veel belangrijker dan waar de grenzen net liggen. De fictie die nationale staten zijn wordt snel doorprikt door te weten waar de echte machtscentra liggen.

Citaat:
een hi-tech 'verlost' Duitsland
Wat bedoel je hier concreet mee? (De rest volg ik.)

Laatst gewijzigd door Troubadour : 28 maart 2014 om 09:38.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 09:47   #42
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Eerlijk: ik heb geen flauw idee hoe ik aan het lachen zou zijn. Er is in ieder geval geen driehoek van mij gekomen. Ik denk dat je iets te veel samenzwering van me verwacht. Ik vind wat je aanhield daarentegen wel degelijk banaal omdat de impact ervan op politiek beleid en economische verhoudingen nihil is (tenzij je mij het tegendeel kan bewijzen, lijkt mij sterk).

Je moet er de Europese demografie eens gedetailleerd op nagaan. Dat helpt serieus om de Europese politiek te begrijpen. Tot nu toe ben ik nog geen grotere verklarende factor tegengekomen. Zeker voor geopolitiek is dat heel handig. De hoeveelheid mensen waar je beroep op kan doen is voor machtshebbers veel belangrijker dan waar de grenzen net liggen. De fictie die nationale staten zijn wordt snel doorprikt door te weten waar de echte machtscentra liggen.

Wat bedoel je hier concreet mee? (De rest volg ik.)

Wat niet vetgedrukt is, daar kan ik U niet onmiddelijk mee verderhelpen.

Het vetgedrukte lijkt me zeer interessant, ik zal dat bekijken. Dank U.

edit: beschouwt U die Blauwe Banaan ism. Rusland (grondstoffen en nog heel wat meer) dan niet als een van de sterkste allianties ooit? Het zou zelfs China en de VS van de eerste plaats doen verdwijnen...

En natuurlijk zou deze alliantie wereldwijd exporteren, met genoegen, niet zoals naar Griekenland bvb.

Een sterk Europa! Met de bondgenoot Rusland! = GAME OVER voor het vuile spel (voorlopig)

Ach, sweet dream are made of this!
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2014 om 09:59.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 09:58   #43
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dat U dat nodig hebt, maar U begint toch wat sympathie van mijentwege te winnen.

Nu (ik ben geen insider), maar Erdo zijn kop zal rollen. Na het falen in Syrie etc... moet hij weg (edit: net zoals prinsje Bandar). SIA is er volop mee bezig (sociale media show). Russen en Yanks, ze weten het wel aan te pakken. Maar Erdo is done. En wel verdiend ook, hij was een verrader tov zijn volk, zoals ook U duidelijk maakt. Het zal vlot gaan, zonder bloedvergiet, zonder geweld... dat hoop ik toch (verkiezingen augustus?).

Maar die terroristen, grenzend aan Syrie, zullen aangepakt worden, dat is een noodzaak, vooral voor de EU. Deze operatie is voorbij, stuiptrekking Erdo kan inpakken.

Jammer genoeg blijven er veel onzekere factoren bestaan, time will tell.

Onzekere factoren: heden worden simultaan vele frontlinies opgesteld, voorbereiding... (china, japan, korea (gisteren 2 raketten afgevuurd), syrie, oekraine etc..)

edit: als de verkiezingen in Turkije slecht aflopen zullen de militairen wel ingrijpen
Dat is ook in grote lijnen mijn gedacht. En daarom zeg ik:

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 10:02   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat is ook in grote lijnen mijn gedacht. En daarom zeg ik:
Dank U @K!

Steeds mooie graphics trouwens.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2014 om 10:03.
Oud 28 maart 2014, 10:33   #45
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
edit: beschouwt U die Blauwe Banaan ism. Rusland (grondstoffen en nog heel wat meer) dan niet als een van de sterkste allianties ooit? Het zou zelfs China en de VS van de eerste plaats doen verdwijnen...
Natuurlijk. Ik zou niet liever hebben dan dat de banden tussen Rusland en de rest van Europa worden hersteld. Niet als alliantie maar als volwaardige politieke unie. Elke Europeaan heeft daar belang bij. En uiteraard is dat de ultieme nachtmerrie van de VS, daarom doen ze er ook alles aan om de EU en Rusland tegen elkaar op te stoken.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 28 maart 2014 om 10:43.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 10:51   #46
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Natuurlijk. Ik zou niet liever hebben dan dat de banden tussen Rusland en de rest van Europa worden hersteld. Niet als alliantie maar als volwaardige politieke unie. Elke Europeaan heeft daar belang bij. En uiteraard is dat de ultieme nachtmerrie van de VS, daarom doen ze er ook alles aan om de EU en Rusland tegen elkaar op te stoken.

Dank U @Troubadour, dit had ik niet verwacht hoor.

Rusland + Europa = voldoende. The rest will follow (op een of andere wijze). Toch blijf ik het multipolaire aanhangen...

Ach, het zijn dromen... maar wij, Europa en Rusland (ook anderen) kunnen het.

Mijn excuses, terug naar de hedendaagse conflicten dus.
HIER
Oud 28 maart 2014, 13:18   #47
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank U @K!

Steeds mooie graphics trouwens.
Dankjewel. Als bonus en toch on topic twee cartoons.

Yuh= boe! en Töbe(tövbe)= spijt, berouw, ik zal het niet meer doen.
Het zijn woordspelingen die vooral door Turken gesmaakt zal worden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  yuhtöbe.jpg‎
Bekeken: 107
Grootte:  40,4 KB
ID: 93431  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  erdogantwitter.jpg‎
Bekeken: 271
Grootte:  39,4 KB
ID: 93432  

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 10:31   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dankjewel. Als bonus en toch on topic twee cartoons.

Yuh= boe! en Töbe(tövbe)= spijt, berouw, ik zal het niet meer doen.
Het zijn woordspelingen die vooral door Turken gesmaakt zal worden.
HIER
Oud 30 maart 2014, 10:45   #49
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
The Guardian - Turkey's YouTube and Twitter bans show a government in serious trouble
28 maart 2014 - The prime minister is panicking as corruption claims spill out across social media, and the country is poised to go to the polls

On Thursday he sounded hoarse and shrill as he poured scorn on opponents for the umpteenth time, causing much amusement among Twitter users merrily circumnavigating the ban. Hours later, YouTube was blocked, drawing immediate attention to the recording released that day of the foreign minister Ahmet Davutoğlu and the head of the National Intelligence Organization allegedly planning a Syrian provocation. The government has not denied these tapes, instead labelling their circulation as "a declaration of war against the Turkish Republic". War machinations aside, they have a serious espionage problem on their hands.

So how to combat this unseen, insidious foe? By banning YouTube, Erdoğan is aiming at least to muffle the worst of the leaks before Sunday's elections. He cannot "eradicate" them, as he vowed to do to Twitter last week, but he can limit their exposure and attempt to discredit their source in the short time before the country goes to the polls. By painting both Twitter and YouTube (and no doubt Facebook next week) as online dens of iniquity, he aims to convince his supporters that the allegations are malicious falsehoods, and that he is the victim of an international smear campaign operating on social media. Extreme tactics; but in a country rife with conspiracy theories and pre-election tension, they might well work.

Erdoğan had already burned his bridges with the international community with the Twitter ban. Those in Turkey who consider his moves authoritarian have every reason to dislike him. Certainly, YouTube is a more popular site than Twitter, and many more people in Turkey will be affected by the ban, particularly the less politicised citizens who are not as clued up on internet block avoidance tactics as the Twitter-using community. Nonetheless, Erdoğan will almost certainly convince his core supporters that YouTube is a scourge from which they must be protected. Whatever their effect, the bans are evidence of a government in trouble.

Lees ook:

opednews - Proof of Turkish False Flag - Erdogan Hail Mary

Erdogan is cornered. His AK Party needs to outperform expectations in the local elections or he will lose support and the ability to manhandle the Turkish courts and police to avoid investigation and prosecution. If the AKP dips below the 2009 local election results or worse, those offended and harmed by the Erdogan onslaught of character assassination and crushing use of raw power will rally and demand investigation and prosecution.

What does a national leader do when his false flag operation is revealed in audio recordings?

Erdogan may well need to resort to the tried and true method of preserving power -- election fraud. Absent a successful theft of the election, it may be time for Erdogan to seek exile in Sudan, a suggestion offered by the main opposition CHP leader Kemal Kılıçdaroğlu.

Turkish local elections are on March 30.

30 maart 2014

Lokale verkiezingen in Turkije van nationaal belang
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1912828

http://fd.nl/ondernemen/entrepreneur...nemers-niet-af

Geen voor over het schandaal noch Youtube, men refereert er naar als zijnde "strapatsen van Erdogan" en:

Na een zuivering van het justitieel apparaat gaat hij als een wilde tekeer tegen sociale media, die de corruptie binnen zijn AKP aan de kaak stellen.
HIER
Oud 30 maart 2014, 10:52   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dagelijkse Standaard - Valse vlag operatie om ISIS te pakken?

Dagelijkse Standaard - Kunnen we Turkse verkiezingen wel serieus nemen?
HIER
Oud 30 maart 2014, 10:55   #51
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nederland:

drimble - De oorlog Turkije tegen Syrië onder valse vlag

De oorlog Turkije tegen Syrië onder valse vlag
Bron: Tweede Kamer | Onbeantwoorde vragen Tweede Kamer | Onbeantwoorde vragen
28 maart 2014, 14:14
Turkije - Kamervragen die nog niet beantwoord zijn over het onderwerp: De oorlog Turkije tegen Syrië onder valse vlag. De interne verwijzingscode is kv-309849.

Klik hier voor de kamervragen in PDF-bestand.
HIER
Oud 30 maart 2014, 10:57   #52
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Here Is The YouTube "Start A False Flag War With Syria" Leaked Recording That Erdogan Wanted Banned
27 mrt 2014
Erdogan blokkeert eerst Twitter, vervolgens YouTube.
Bedoeling van de blokkering van beide is het lekken van een valse vlag vermijden.
Deze valse vlag moest het Erdogan toelaten om de oorlog aan Syrië te verklaren.
Ter herinnering: Turkije is een lidstaat van de NAVO.
==> de gelekte video onthult hoe een lidstaat van de NAVO onder een valse pretext Syrië de oorlog wou verklaren.
Zo te zien is Turkije dus uitstekend geschikt om EU-lidstaat te worden: de leiders beslissen er in geheime procedures over de hoofden van de bevolking heen wat goed is voor de mensen, zelfs als dat oorlog betekent, en dat is precies wat de antidemocraten in de EU-raad, de EU -commissie en (voor zover dat enig gewicht in de schaal legt) het EU-parlement voor ons doen.

Er wordt voor ons gezorgd, in Turkije, in de EU, in de VS en ja, natuurlijk ook in Rusland, maar dat is internationaal thans eigenlijk beter bezig dan het Westen.

Laatst gewijzigd door Zondag : 30 maart 2014 om 11:04.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 11:02   #53
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Nederland:

drimble - De oorlog Turkije tegen Syrië onder valse vlag

De oorlog Turkije tegen Syrië onder valse vlag
Bron: Tweede Kamer | Onbeantwoorde vragen Tweede Kamer | Onbeantwoorde vragen
28 maart 2014, 14:14
Turkije - Kamervragen die nog niet beantwoord zijn over het onderwerp: De oorlog Turkije tegen Syrië onder valse vlag. De interne verwijzingscode is kv-309849.

Klik hier voor de kamervragen in PDF-bestand.
Toen ik las: "kamervragen over de oorlog Turkije tegen Syrië onder valse vlag", wist ik meteen: dat moet in Nederland zijn. Weliswaar gaat deze kwestie België evenzeer aan, maar van "onze" democratie verwacht ik, spontaan, niet dat ze nog enigermate functioneert...
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 11:04   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard Politiek - CDA wil opheldering over Turkse oorlogsplannen Syrië Valse Vlag militair

De Nederlandse christendemocraten maken zich ernstig zorgen over over de via youtube gelekte opnames.

Elsevier - Politiek - CDA wil opheldering over Turkse oorlogsplannen Syrië

...

Uit deze 'opnames' blijkt dat onder meer de minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu, het hoofd van de inlichtingendienst en een topgeneraal plannen beramen voor een aanval op eigen Turkse doelen, die zij zouden toeschrijven aan Al-Qa'ida in Syrië, om het buurland binnen te vallen.

De oorlog zou om 'electorale redenen' goed uitkomen: premier Recep Tayyip Erdogan ligt al tijden onder vuur om allerlei schandalen.
NAVO

Het CDA is geschrokken van deze vermeende oorlogsplannen en wil daarom opheldering. Omtzigt wijst op het feit dat Turkije een NAVO-bondgenoot is. Nederland heeft Patriots, luchtafweergeschut, aan de grens met Turkije en Syrië staan. Bovendien, zegt het CDA-Kamerlid, kan een 'uitlokking van oorlog met Syrië door Turkije (...) de NAVO in een "artikel 5-situatie" doen belanden.'

Dat betekent dat Turkije, als het ten minste wordt aangevallen vanuit het Arabische land, militaire steun moet krijgen van bondgenoten. Want het principe is: een aanval op één is een aanval op allen.
HIER
Oud 30 maart 2014, 11:17   #55
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Toen ik las: "kamervragen over de oorlog Turkije tegen Syrië onder valse vlag", wist ik meteen: dat moet in Nederland zijn. Weliswaar gaat deze kwestie België evenzeer aan, maar van "onze" democratie verwacht ik, spontaan, niet dat ze nog enigermate functioneert...
2!

Op de site van CDA:

https://www.cda.nl/mensen/omtzigt/bl...e-tegen-syrie/
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 maart 2014 om 11:19.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be