Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 september 2004, 17:03   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat "spelletjes" waarin moorden, geweld,... tot centrale activiteit gepromoveerd worden, verboden of ingeperkt worden vind ik maar heel normaal. Dat heeft niks te maken met vrije meningsuiting, maar wel met opvoeding en preventieve zorg voor openbare orde.
Speel jij maar dit:

Laatst gewijzigd door thePiano : 15 september 2004 om 17:04.
thePiano is offline  
Oud 15 september 2004, 17:04   #42
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Speel jij maar dit:

Hoe oud ben jij eigenlijk? 14 jaar?
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 15 september 2004, 17:05   #43
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat "spelletjes" waarin moorden, geweld,... tot centrale activiteit gepromoveerd worden, verboden of ingeperkt worden vind ik maar heel normaal. Dat heeft niks te maken met vrije meningsuiting, maar wel met opvoeding en preventieve zorg voor openbare orde.

Of gaan de verzuurde klagers die dit voorstel afkeuren straks in naam van alles-kan-en-niets-moet mentaliteit het recht op snuff-movies opeisen?
Dat heeft helemaal niks te maken met opvoeding en 'preventieve zorg voor openbare orde'. De overheid moet zich niet moeien met opvoeding (behalve daar waar het uit de hand loopt en ingrijpen nodig is, ook al is dat erg moeilijk om te bepalen). En dat pc-games ook maar iets te maken zouden hebben met geweld moet nog bewezen worden.
Ze zeiden vroeger net het zelfde over films, en daarvoor waren het bepaalde boeken. Gaan we wachten tot er iets nieuws komt om dan ertegen te zijn?
Oud 15 september 2004, 17:08   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Hoe oud ben jij eigenlijk? 14 jaar?
Je signatuur klopt niet. Er staat 242 Belgische moorden. Dat waren geen moorden maar executies, na proces, het recht op verdediging en beroep.
Oud 15 september 2004, 17:13   #45
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je signatuur klopt niet. Er staat 242 Belgische moorden. Dat waren geen moorden maar executies, na proces, het recht op verdediging en beroep.
Tijdens de repressie werden 242 Vlaams-nationalisten vermoord door de Belgische staat, met wat omschreven wordt als een "justitie van negerkoningen". Dat het u niet aanstaat en u liefst terug die tijden zou beleven interesseert mij niet. Elk z'n niveau. 8)
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 15 september 2004, 17:17   #46
thePiano

Standaard

Citaat:
Tijdens de repressie werden 242 Vlaams-nationalisten vermoord door de Belgische staat, met wat omschreven wordt als een "justitie van negerkoningen". Dat het u niet aanstaat en u liefst terug die tijden zou beleven interesseert mij niet. Elk z'n niveau. 8)
Nee, dat klopt ook niet. Kan je niet een beetje minder liegen?

In feite is het werkelijke cijfer [size=+1]237[/size] want er waren ook 5 buitenlanders bij zoals bv de kampcommandant van Breendonk, Sturmbannführer Philip Schmitt die in 1950 werd terechtgesteld. Van de 237 terechtgestelde collaborateurs waren er 115 Nederlandstaligen (=48%) en 122 Franstaligen.

Bij de Vlamingen waren de bekendste geëxcuteerde collaborateurs Dr. August Borms (12 april 1946 in Elsene), Irma Laplasse (30 mei 1945 in Brugge), Leo Vindevogel (25 september 1945 in Gent), Karel De Feyter, Stefan Laureys, Theo Brouns en Marcel Engelen. Dom Modest Van Assche werd aangehouden op beschuldiging van verraad van twee broeders en stierf tijdens zijn gevangenschap in het Sint Jans Hospitaal te Brugge op 30 oktober 1945. Onder de terechtgestelde collaborateurs bevonden zich ook elf kampbeulen van Breendonk die na een geruchtmakend proces tussen 16 en 17 april 1947 in het openbaar werden gefusilleerd.

Laatst gewijzigd door thePiano : 15 september 2004 om 17:19.
thePiano is offline  
Oud 15 september 2004, 20:37   #47
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Manhunt-game uit de rekken na moord

Britse winkels doen moordspel in de ban

Het gewelddadige game Manhunt verdwijnt in Engeland uit de winkelrekken nadat een 17-jarige jongen zijn schoolvriend met een klauwhamer vermoordde. Ouders van de dader en slachtoffer zijn blij dat winkels uit eigen beweging Manhunt verbannen. Controverse is nooit slecht voor de verkoop van een game, dus de winkels die besluiten om Manhunt te blijven verkopen, zullen wel meer volk over de vloer krijgen. In Manhunt krijgt een gestoorde moordenaar gratie als hij deelneemt aan een illegaal 'spel', waarbij mensen op de meest gruwelijke manier om zeep gebracht dienen te worden.

Warren Leblanc lokte de 14-jarige Stefan Pakeerah naar een verlaten park, sloeg hem daar meerdere keren met een klauwhamer en stak hem daarna dood.

Leblancs ouders zeggen dat hij geobsedeerd was door het game en dat het verantwoordelijk is voor zijn daden. De Dixons Group, die in Engeland meerdere computerwinkels beheert, heeft besloten het spel per direct uit de winkels te verwijderen.

Wat in de berichtgeving onderbelicht blijft is dat Leblanc volgens de aanklager van plan was om zijn vriend Pakeerah te beroven om een drugsgerelateerde schuld te kunnen aflossen.

Rockstar Games, de makers van Manhunt, zeggen dat het spel geen blaam treft. "We willen medeleven betuigen aan de familie Pakeerah, maar we wijzen elk verband tussen de tragische gebeurtenissen en ons spel af. Er bestaat een glashelder certificatieproces. Ons spel is geschikt voor 18 jaar en ouder en had niet in handen van een minderjarige mogen komen", aldus een woordvoerder.

BBC News sprak met professor Mark Griffiths aan de Nottingham Trent Universiteit, een expert op het gebied van psychologie. Hij stelt dat onderzoek aantoont dat vooral kinderen van 8 jaar en jonger kortdurend dingen nadoen die ze op tv zien. Er is volgens hem onderzoek nodig naar de gevolgen op langere termijn van geweld in spelletjes.

De ouders van het slachtoffer hebben inmiddels een advocaat aangetrokken om Rockstar Games voor de rechter te slepen. De advocaat is tegenover de krant The Scotsman duidelijk over zijn doel: "Dit soort games zijn onzinnig en gevaarlijk. Manhunt is een gevaar voor de openbare orde en we zijn uit op de vernietiging van Rockstar."

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=38201
Ik vind dat wie graag spelletjes speelt waarbij je op mensen jaagt voor de lol en daarna op hun lijken virtueel kan urineren eigenlijk niet veel beter is dan de halvegare moslimfundamentalisten die hun slachtoffers levend kelen voor het oog van de wereld.

Ik vind het een goede zaak dat het Blok deze dingen uit de winkelrekken wil zien. Het kan geen kwaad dat onze zieke samenleving terug wat normbesef krijgt.

Laatst gewijzigd door Darwin : 15 september 2004 om 20:39.
Darwin is offline  
Oud 15 september 2004, 20:48   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Blok wil verkoop gewelddadige videospellen beperken

(Belga) Het Vlaams Blok wil de verkoop en verhuur van extreem gewelddadige videospelletjes aan banden leggen. Spelletjes als "Manhunt" of "Doom" kunnen volgens de partij labiele mensen en jonge kinderen tot geweld aanzetten. Het Vlaams Blok zal Vlaams mediaminister Geert Bourgeois (N-VA) hierover interpelleren.
"Dergelijke spelletjes, waarbij je als carjacker mensen van de weg moet rijden, homo's en dikke mensen moet afmaken , zijn niet geschikt voor mensen die geen evenwichtige omgeving hebben of minder normbewust zijn", zegt Filip Dewinter, fractieleider in het Vlaams parlement. Het Vlaams Blok zal een voorstel van decreet indienen dat een classificatie voor spelletjes oplegt.

echt belachelijk of toch niet...
Zou men zich niet eens gaan beginnen bezig houden met de problemen die bij de burgers leeft? Wanneer gaan politiekers hier eens iets aan doen, als men al bezig gaat zijn met de verkoop beinvloeden van pc spelletjes...alsof men het ten eerste al kan tegenhouden en ten tweede word de helft tegenwoordig al illegaal van het net gehaald en ten derde worden dergelijke dingen dan toch in het buitenland gekocht indien nodig.
illwill is offline  
Oud 15 september 2004, 20:52   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
[b]Ik vind dat wie graag spelletjes speelt waarbij je op mensen jaagt voor de lol en daarna op hun lijken virtueel kan urineren eigenlijk niet veel beter is dan de halvegare moslimfundamentalisten die hun slachtoffers levend kelen voor het oog van de wereld.

Ik vind het een goede zaak dat het Blok deze dingen uit de winkelrekken wil zien. Het kan geen kwaad dat onze zieke samenleving terug wat normbesef krijgt.
Nog nooit naar een geweldadige film gekeken die je goed vond? Het zou natuurlijk een ziekelijk spelletje zijn zoals je al zei maar het is HELEMAAL NIET hetzelfde als de terroristen in het echt. Wees maar zeker dat ik liever alle terroristen achter een playstation zou willen zien zitten dan elke dag op tv zoals nu hoor.
illwill is offline  
Oud 15 september 2004, 21:30   #50
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het zeer grappig dat zij die achter een verbod op 'Mein Kampf' staan nu een huilconcert starten omdat het VB een selectief verbod op de verkoop van ziekelijke spelletjes voorstelt.
De huispsychoot van dienst, Pianola, ziet geen graten in slachtpartijen zolang het maar geen racist of neonazi is die het wapen hanteert.
Is het hypocrisie of stupiditeit? Of beiden?

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline  
Oud 15 september 2004, 22:02   #51
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

*KNIP* na klacht wegens persoonlijke aanval

Geachte,

Gelieve dit forum niet te misbruiken om persoonlijke vetes te beslechten. Daarvoor zijn andere middelen: GSM, e-mail, PB, of een van de talrijke messengersystemen.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 16 september 2004 om 07:03. Reden: Persoonlijke aanval
Sam is offline  
Oud 15 september 2004, 22:23   #52
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Ik vind het zeer grappig dat zij die achter een verbod op 'Mein Kampf' staan nu een huilconcert starten omdat het VB een selectief verbod op de verkoop van ziekelijke spelletjes voorstelt.
De huispsychoot van dienst, Pianola, ziet geen graten in slachtpartijen zolang het maar geen racist of neonazi is die het wapen hanteert.
Is het hypocrisie of stupiditeit? Of beiden?
Ik heb mij nooit uitgesproken op een verbod tegen de publicatie van Mein Kampf. Ik weet niet eens zeker of zo'n verbod wel bestaat in België. Vroeger wel maar nu weet ik het niet meer. Maar je kan het gratis inkijken op het internet in bijna alle talen, zelfs in 't chinees en het arabisch.

Laatst gewijzigd door thePiano : 15 september 2004 om 22:24.
thePiano is offline  
Oud 16 september 2004, 09:50   #53
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

sfbtkm2's schermafbeelding

Standaard

regelneverij van het Blok dus
De toelating om het spelen van geweldadige games moet worden bepaald door de ouders en niet door een partij waar geweld wordt verheerlijkt.
Oud 16 september 2004, 09:53   #54
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
regelneverij van het Blok dus
De toelating om het spelen van geweldadige games moet worden bepaald door de ouders en niet door een partij waar geweld wordt verheerlijkt.
Geweld wordt verheerlijkt?

T'is niet de SP-A hé
Oud 16 september 2004, 12:01   #55
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Het Blok bewijst hiermee dat ze een paternalistische en politiek-correcte partij zijn die onze vrijheden nog verder aan banden zal leggen. Wij willen geen met onze belastingscenten gefinanciëerde commissie die voor ons zal bepalen wat we wel en niet mogen spelen. Laat ons toch gewoon met rust!

Het zal trouwens toch niet helpen, een verbod op een spel maakt het des te aanlokkelijker (verboden vrucht) voor jongeren en het is onmogelijk om te voorkomen dat het spel via newsgroups verspreid zal worden.
Phrea|K is offline  
Oud 16 september 2004, 12:05   #56
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

De vernietiging van Rockstar, hoe durven ze!! Rockstar heeft de prachtige GTA reeks gemaakt!
Phrea|K is offline  
Oud 16 september 2004, 12:08   #57
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

sfbtkm2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op hun lijken virtueel kan urineren
Dat gebeurt alleen in jouw fantasie

De labeltjes (violent, +18) die nu op de games plakken zijn voldoende om de ouders te waarschuwen.
Oud 16 september 2004, 12:09   #58
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
"Dergelijke spelletjes, waarbij je als carjacker mensen van de weg moet rijden, homo's en dikke mensen moet afmaken , zijn niet geschikt voor mensen die geen evenwichtige omgeving hebben of minder normbewust zijn",
Amaai, Dewinter als lid van de holebibeweging!
Oud 16 september 2004, 12:10   #59
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En ik die dacht dat ze zo tegen censuur en pro vrije meningsuiting waren.
Wat is de mening die geuit wordt in Doom?

Enne, ik had eerder verwacht dat Dewinter boe ging roepen op Wolfenstein dan op Doom
Oud 16 september 2004, 12:16   #60
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Heeft hier al iemand Carmageddon gespeeld? Dat is pas een ziekelijk spel, je krijgt er punten door mensen te overrijden (bonuspunten voor oude dames en kinderwagens).
jOOSt is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be