Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2014, 14:34   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

wow dit is de 1ste keer dat ik over kangoeroeklassen hoor .. heu en een IQ van 150 oulalalala! !! Miauwke ik hoop dat ik ook een hoogbegaafd kind zal hebben xd!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 14:37   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Om u zoon en uzelf toch gerust te stellen: het wordt beter kwa vrienden. Je merkt al als je op het 5de middelbaar komt en je moet kiezen voor een richting, je bij een wetenschappen wiskunde, of latijn-wiskunde richting al meer de slimmere bijeen zet, en je automatisch gemakkelijker vrienden en contacten legt. Meestal zit de pubertijd dan op zijn einde en wordt men wat serieuzer.

Op de universiteit raad ik aan om weg te blijven bij de "grote massa" richtingen. Laat hem zijn passie volgen, en zorg dat hij bij mensen terecht komt die die passie delen. Desnoods aan een buitenlandse topunief. Je zal zien dat het sociaal aspect dan enorm verbetert.

In de tussentijd: voed die kinderen van u met kennis
en mss niet zo makkelijk voor te stellen voor niet ervaringsdeskundigen, maar probeer vooral ook te begrijpen dat universiteit absoluut geen voorwaarde is voor succes, laat m die passie volgen, ook al is dat niet schools/universitair ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 14:39   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
wow dit is de 1ste keer dat ik over kangoeroeklassen hoor .. heu en een IQ van 150 oulalalala! !! Miauwke ik hoop dat ik ook een hoogbegaafd kind zal hebben xd!
zucht

1 een iq is geen verdienste
2 een iq is geen garantie op wat dan ook

ik denk dat ge den enige in dezen draad zijt dat over een iq van 150 zo ongecompliceerd uitbundig kunt zijn :s
Oud 17 juli 2014, 14:40   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zucht

ik denk dat ge den enige in dezen draad zijt dat over een iq van 150 zo ongecompliceerd uitbundig kunt zijn :s
Anna list zegt wijze dingen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 14:42   #45
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
en mss niet zo makkelijk voor te stellen voor niet ervaringsdeskundigen, maar probeer vooral ook te begrijpen dat universiteit absoluut geen voorwaarde is voor succes, laat m die passie volgen, ook al is dat niet schools/universitair ...
Correct, die passie kan eventueel ook in de kunst, de muziek, of een ambacht liggen. Of horeca.
Oud 17 juli 2014, 14:43   #46
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die kans heel klein is bembem.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 14:43   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Anna list zegt wijze dingen.
ik imiteer hoogbegaafden in mijn vrije tijd
Oud 17 juli 2014, 14:46   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En al werk gevonden?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 14:56   #49
Orie
Banneling

Standaard

Waarom is het zo onmogelijk voor een hoogbegaafde om in 4 jaar het lager onderwijs af te leggen? Het is toch beter dat ze ietwat wordt geïntegreerd in de maatschappij, zodat ze na school minder problemen heeft als ze met de realiteit op de neus wordt gedrukt.

Of wacht, laat haar maar helemaal afstuderen op haar 12de, dan kan ze een pak langer werken voor de staat.

Laatst gewijzigd door Orie : 17 juli 2014 om 14:57.
Orie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 15:02   #50
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct, die passie kan eventueel ook in de kunst, de muziek, of een ambacht liggen. Of horeca.
Kijk je hebt 2 soorten iq, het slim zijn en de drang om te leren alle leerstof opzuigen als een spons zeg maar. Maar dan is er nog het emotionele iq en loopt het gewoonlijk mis met hoogbegaafden.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 15:09   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kijk je hebt 2 soorten iq, het slim zijn en de drang om te leren alle leerstof opzuigen als een spons zeg maar. Maar dan is er nog het emotionele iq en loopt het gewoonlijk mis met hoogbegaafden.
ook dat is relatief ...

wanneer of als zo'n hb eraan toe is, en de zin daarvan inziet, zal hij/zij zich daar wel in smijten en wordt hij/zij ook daarin sterk ... alleen het nut daarvan (inzien) ... da's heel persoonlijk hé
Oud 17 juli 2014, 15:10   #52
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is net ook de reden waarom ik zeg dat je best hoogbegaafden niet afschermt van "domme" mensen. Sociale vaardigheden leer je aan als je jong bent, en veelal dus op school.

Conformiteit, en jezelf in een groep kunnen inbedden, is zeer belangrijk. Iedereen heeft de mond vol van eigenheid en jezelf blijven, maar om ergens succesvol en gelukkig te zijn moet je in staat zijn om tot een groep of klas te horen. Dat leer je dan bijvoorbeeld op de school. Hoogbegaafden hebben het hier moeilijk mee, en soms loopt het mis als je het ze toch laat proberen (drugs, roken, drinken...) maar vaak kan het net voldoende zijn, mits de juiste omkadering en klas. De mens is nu eenmaal een sociaal wezen.

Ook wat je kan zeggen en niet kan zeggen (of doen) leer je dan. Ik heb al soms enorm genante situaties meegemaakt met een toemalige collega die superslim was, maar sociaal gehandicapt. Ze was opgevoed op een "special needs school".
Oud 17 juli 2014, 15:12   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is net ook de reden waarom ik zeg dat je best hoogbegaafden niet afschermt van "domme" mensen. Sociale vaardigheden leer je aan als je jong bent, en veelal dus op school.

Conformiteit, en jezelf in een groep kunnen inbedden, is zeer belangrijk. Iedereen heeft de mond vol van eigenheid en jezelf blijven, maar om ergens succesvol en gelukkig te zijn moet je in staat zijn om tot een groep of klas te horen. Dat leer je dan bijvoorbeeld op de school. Hoogbegaafden hebben het hier moeilijk mee, en soms loopt het mis als je het ze toch laat proberen (drugs, roken, drinken...) maar vaak kan het net voldoende zijn, mits de juiste omkadering en klas. De mens is nu eenmaal een sociaal wezen.

Ook wat je kan zeggen en niet kan zeggen (of doen) leer je dan. Ik heb al soms enorm genante situaties meegemaakt met een toemalige collega die superslim was, maar sociaal gehandicapt. Ze was opgevoed op een "special needs school".
sorry, maar je stelde zelf al dat t betert in t hoger onderwijs ... waarom dan de nood om bloot te stellen aan domme pubers ?? ik denk dat je jezelf tegenspreekt.
Oud 17 juli 2014, 15:23   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
sorry, maar je stelde zelf al dat t betert in t hoger onderwijs ... waarom dan de nood om bloot te stellen aan domme pubers ?? ik denk dat je jezelf tegenspreekt.
Van zodra je de collegezaal uitwandelt kom je weer "domme" mensen tegen.

Als ge op de middelbare en lagere school de juiste sociale vaardigheden hebt geleerd, kunt ge u handhaven in de maatschappij. Als ge dat niet hebt geleerd: wel, Sheldon Cooper typetjes ken ik in het echt.
Oud 17 juli 2014, 15:27   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Van zodra je de collegezaal uitwandelt kom je weer "domme" mensen tegen.

Als ge op de middelbare en lagere school de juiste sociale vaardigheden hebt geleerd, kunt ge u handhaven in de maatschappij. Als ge dat niet hebt geleerd: wel, Sheldon Cooper typetjes ken ik in het echt.
ik denk dat zelfs die typetjes meer kans hebben om t te leren vanaf t hoger onderwijs dan ervoor.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 juli 2014 om 15:27.
Oud 17 juli 2014, 15:33   #56
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die kans heel klein is bembem.
gemeen zeg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En al werk gevonden?
boehoe nee
Oud 17 juli 2014, 15:35   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zucht

lol i know maar beter (te) slim dan (te) dom, niet?
Oud 17 juli 2014, 15:38   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
lol i know maar beter (te) slim dan (te) dom, niet?
waarom denk je dat t ene voor de betrokkene meer voordelen zou hebben dan t andere ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 juli 2014 om 15:38.
Oud 17 juli 2014, 15:44   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom denk je dat t ene voor de betrokkene meer voordelen zou hebben dan t andere ?
euh de ene zal sowieso niet mee kunnen terwijl de andere op zijn minst wel!
Oud 17 juli 2014, 15:44   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zeg nu zelf: toch liever een genieke dan een downke .. !!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be