Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Discussietools
Oud 24 september 2004, 13:23   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Akkoord, maar de economische return is dat zeker waard...

DHL met steun van de Vlaamse regering.

Hoe gaan ze dat nu doen met de 'verhuis' naar Leipzig? Waarom zou DHL, indien de Vlaamse regerig haar betere voorwaarden kan voorleggen, niet overwegen hetzelfde te doen naar Brustem?
Hoogstwaarschijnlijk omdat ze daar gewoon dezelfde infrastructuur nabouwen als hier.

Wij hebben dat ook moeten doen op IT vlak bv, alles is zowiezo redundent of zoveel mogelijk toch, ge zet ne link op tussen twee sites en ge bouwt den eenen af en den anderen op.

Maar met een distributiecentrum ligt dat wel lichtjes anders...
Herr Flick is offline  
Oud 24 september 2004, 13:26   #42
samdale
Vreemdeling

samdale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Nu we toch nieuwe ideekes aan het spuien zijn .. kunnen ze geen luchthaven bouwen met draaibare landingsbanen ? die altijd meedraaien met de wind ? Dan verandert ook altijd de geluidsoverlast samen met de wind en krijgen niet altijd dezelfde mensen het meeste last.

En als ze vinden dat ze teveel na mekaar last krijgen (bij dagenlang dezelfde wind bijvoorbeeld) dan moeten de mensen die daar wonen allemaal naar de startbaan gaan en beginnen blazen zodat het net is of de wind van ergens anders komt en dat de landingsbaan zich gaat verdraaien .

Zeg nu nog dat ik niks constructiefs kan bedenken. 'k zijn der zeker van dat niemand anders op zo'n briljant idee zou komen.
en wat denk je over draaibare huisjes?
of van een geluidsisoleersysteem dat die hele zone beschermt? net als een ruimtecapsule

of aan elke buurtbewooner een flesje jenever of een slaapmiddel elke nacht geven
Oud 24 september 2004, 13:27   #43
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Let vooral op de dorpskom boven en onderaan het vliegveld...
(die mensen gaan content zijn, en die hebben wel reden om te klagen want het was een militair vliegveldje, en de mensen met nieuw huizen wonen er wel voor het vliegveld, ... (het was toch dicht voor grote toestellen.)
De regering moet hen dan maar grond aanbieden buiten de hinderzone voor nachtvluchten... Anders onteigenen.

Citaat:
Het is eigenlijk nie meer dan nen airstrip, als er al iets misgaat, moeten vliegtuigen ergens anders landen wegens geen 2' baan, kan een probleem opleveren voor zwaargeladen toestellen die bv met zijwind of meewind moeten landen omdat er maar 1 baan is.
Hoe doen ze dat dan in Charleroi of Maastricht? En daar is het nog belangrijker, daar betreft het passagiersvluchten en die zijn belangrijker dan goederenvluchten...

Citaat:
Geen grote baan of autostrade te zien, al die camions moeten dus over veldwegeskes, en ze mogen daar een schoon stuk natuur verwoesten om nieuwe hangars neer te poten. Blijkbaar moet er dus toch nog een stuk autostrade liggen ook, allé dat is dan toch een voordeel.
De - ik dacht - N80 van Sint-Truiden naar Hasselt ligt niet eens zo ver van Brustem. Dat is een autoweg met 2x2 rijstroken en sluit net voor Hasselt aan op de E313.

De spoorlijn ligt in Sint-Truiden zelf en eveneens niet zo ver van Brustem.
Bovendien zijn er veel agrarische gebieden, grote landbouwgronden. De overheid moet die van de eigenaars maar overkopen.

Dat er een stukje natuur verwoest moet worden, is maar zo. Die bomen kunnen eventueel herplant worden op een andere locatie.
Ik dacht dat de stad Genk dat ooit zo gedaan heeft. Een natuurstuk vernield en als compensatie in - ik geloof - Oostende de aanplanting van een bos betaald.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 24 september 2004, 13:29   #44
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samdale
en wat denk je over draaibare huisjes?
of van een geluidsisoleersysteem dat die hele zone beschermt? net als een ruimtecapsule

of aan elke buurtbewooner een flesje jenever of een slaapmiddel elke nacht geven
shit inderdaad ook ne creatieve geest ... al twee zeg ...seffens ontploft den boel hier nog .. zoveel creativiteit ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 24 september 2004, 13:31   #45
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hoogstwaarschijnlijk omdat ze daar gewoon dezelfde infrastructuur nabouwen als hier.

Wij hebben dat ook moeten doen op IT vlak bv, alles is zowiezo redundent of zoveel mogelijk toch, ge zet ne link op tussen twee sites en ge bouwt den eenen af en den anderen op.

Maar met een distributiecentrum ligt dat wel lichtjes anders...
DHL heeft de keuze: op een europees distributiecentrum in Brussel, of één in Leipzig.

Als je Leipzig vervangt door Brustem, wat is dan het verschil? Wat is de hinderpaal op dat vlak in Brsutem als die er niet is in Leipzig?
Oud 24 september 2004, 13:37   #46
Tegendradigaard

Standaard

De hinderpaal zou wel eens kunnen zijn dat Leipzig in Duitsland ligt en Brustem in Belgie. Ik kan mij voorstellen dat ze bij de top van DHL stilaan een allergie krijgen voor de naam Belgie. Dan delen ze die allergie met mij.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 24 september 2004, 13:39   #47
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
De hinderpaal zou wel eens kunnen zijn dat Leipzig in Duitsland ligt en Brustem in Belgie. Ik kan mij voorstellen dat ze bij de top van DHL stilaan een allergie krijgen voor de naam Belgie. Dan delen ze die allergie met mij.
Ach ja, als je DHL duidelijk maakt dat ze, mede door hun beslissing DHL in Brustem te vestigen, van het gedrocht afgeraakt en ze terechtkomen in een dynamische, economisch sterke regio met een lage werkloosheid, willen ze misschien wel meewerken?
Oud 24 september 2004, 13:51   #48
Tegendradigaard

Standaard

Ik wil het met je hopen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be