Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2004, 14:47   #41
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Omdat ik zelf aan dat spul heb gezeten zou ik me dus niet meer mogen uitspreken over de misdaad van anderen? Dit was inderdaad een jeugdzonde, ik trok niet de straat op om oudjes en gazettewinkels te overvallen om mijn dope te betalen, ik was ondertussen gewoon aan het werk. Omdat ik weet wat is om verslaafd te zijn maakt het mij kwaad als ik zie hoe allochtone jongeren bij ons in de wijk openlijk drugs mogen dealen omdat onze lokale politie de opdracht heeft gekregen dat ze niet meer mogen "provoceren". De plaatselijke VB-fractie klaagt deze toestand al jaren aan, als enige partij overigens, maar mag het verbazen dat er hier nog niks is veranderd... Het drugsdealen gaat hier onverminderd , en maar al te vaak aan minderjarigen.
wolf proficiat met uw openhartige uiteenzetting -- een voorbeeld voor velen !
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 14:51   #42
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

het is wel grappig dat diegenen die over enkele maanden nog de lofzang opstaken van het belgische gerecht nu datzelfde gerecht als partijdig en racistisch afdoen
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 15:00   #43
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
het is wel grappig dat diegenen die over enkele maanden nog de lofzang opstaken van het belgische gerecht nu datzelfde gerecht als partijdig en racistisch afdoen
Dat zijn de extremisten aan de andere kant. Die zijn net zo erg als hun broeders rechts.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 18:44   #44
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog steeds geen deftig argument voor de ' partijdigheid ' van de vrt.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 22:46   #45
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik heb nog steeds geen deftig argument voor de ' partijdigheid ' van de vrt.
Citaat:
Hoe komt het dan dat het protest door alle Vlaamse partijen wordt bijgetreden, SP.A-Spirit uitgezonderd, maar dat mag dan ook niet verbazen.
In de zogenaamde infotainment-programma's op "Spanvas" (Aan tafel, Laatste schow) was SPA-Spirit vorig jaar goed voor 37% van de tv-optredens. Op tweede stond CD&V met 24% en op drie de VLD met 21%. Agalev kreeg 18% (!) van de optredens. De N-VA werd één keer uitgenodigd en het Vlaams Blok geen enkele keer.
Oud 1 oktober 2004, 22:52   #46
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dit gaat op een zwak tegenargument lijken en anti-blokkerig maar dat is niet zo bedoeld: Persoonlijk vind ik de meeste mensen van het Vlaams Blok nu niet meteen zo aardig overkomen dus is het maar normaal dat deze niet uitgenodigd worden in programma's als de laatste show etc. Of had je het ook over echte politieke programma's?

Nu het kan natuurlijk dat ik fout zit en dat de vrt echt partijdig is maar je kan toch moeilijk een subjectief nieuwsverslag gaan brengen zonder dat dit opvalt?!?
Oud 1 oktober 2004, 22:58   #47
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Hof van beroep spreekt MIVB-veiligheidsagent vrij van racisme

(Belga) Het hof van beroep in Brussel (Franstalige rol) heeft donderdag Bernard Sicx (55), gewezen veiligheidsagent van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB, vrijgesproken van racisme. Dat is een bevestiging van het vonnis in eerste aanleg.

Een eerste racismeklacht lastens MIVB-personeel werd in oktober 1996 ingediend door het Centrum voor Gelijkheidheid van Kansen en Racismebestrijding tegen Eric Menten. Volgens de klacht koesterde de man nazi-sympathieën, praatte hij racistische taal en sprak hij vernederend tegen personeel van vreemde afkomst. Zowel de eerste rechter als het hof spraken Menten vrij. Tijdens de behandeling van deze zaak in eerste aanleg werd de overste van Eric Menten, Bernard Sicx, gedagvaard door de procureur des konings. Volgens het parket wees het onderzoek ter zitting immers aan dat ook hij inbreuken had gepleegd op de antiracismewet van 1981. Zo zou hij hebben verkregen dat MIVB-werknemers van Noord-Afrikaanse afkomst in 1997 weggehouden werden van een evenement dat de vervoersmaatschappij organiseerde en waarop de koning en de koningin waren uitgenodigd. Het hof gaf hem het voordeel van de twijfel want oordeelde onvoldoende informatie te hebben over de omstandigheden van de feiten. (lan)

Waar gaat dit land toch naartoe ?
Waar dit land toch naartoe gaat ? Dat gerechtigheid heeft geschied tiens en dat neo-Nazi niet synoniem staat aan racisme, maar gewoon aan trots zijn op eigen Volk.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 23:00   #48
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Waar dit land toch naartoe gaat ? Dat gerechtigheid heeft geschied tiens en dat neo-Nazi niet synoniem staat aan racisme, maar gewoon aan trots zijn op eigen Volk.
Jij... geen racist?...
Oud 1 oktober 2004, 23:01   #49
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 23:02   #50
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Dit land is op weg naar een echte democratie en rechtsstaat en naar een eerlijke en gelijke behandeling voor iedereen; bovendien zijn we ook op weg naar een geordende samenleving waarin onruststokers zonder pardon zullen aangepakt worden.
Yep, 't werd tijd dat men het niet constant opneemt voor de criminele vreemdelingen en niet-geintegreerde allochtoonse onruststokers. Wat we nodig hebben is een gedisciplineerde natie opdat gezag z'n kracht heeft op de maar-niet-willen-luisterende vreemdeling.
Oud 1 oktober 2004, 23:07   #51
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij... geen racist?...
Inderdaad, je gaat me toch niet vertellen dat je daadwerkelijk in je gedemoniseerde zuiver gefantaseerde waanbeeld geloofde of wel soms ????
Trouwens, vandaag kwam een allochtoon in het straatbeeld naar me toegewandeld en vroeg om mijn hulp.
Z'n rechterarm was volledig verlamd waardoor hij niet in staat was een pakje met voedingswaren open te maken, daar hij enkel z'n linkerhand kon gebruiken.
Hij vroeg aan mij of ik zo vriendelijk kon zijn om dit pakje open te maken voor hem opdat hij kon eten.
Daar ik geen racist ben heb ik dit verzoek niet geweigerd en hem geholpen.
Als een vreemdeling als buitenstaander respect toont voor eigen Volk en op een beleefde wijze iets vraagt, dan zal hij ook gehoord worden.
Oud 1 oktober 2004, 23:09   #52
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je gaat me toch niet vertellen dat je daadwerkelijk in je gedemoniseerde zuiver gefantaseerde waanbeeld geloofde of wel soms ????
Trouwens, vandaag kwam een allochtoon in het straatbeeld naar me toegewandeld en vroeg om mijn hulp.
Z'n rechterarm was volledig verlamd waardoor hij niet in staat was een pakje met voedingswaren open te maken, daar hij enkel z'n linkerhand kon gebruiken.
Hij vroeg aan mij of ik zo vriendelijk kon zijn om dit pakje open te maken voor hem opdat hij kon eten.
Als een vreemdeling als buitenstaander respect toont voor eigen Volk en op een beleefde wijze iets vraagt, dan zal hij ook gehoord worden.
Jij bent echt wel ...
Oud 1 oktober 2004, 23:09   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 23:12   #54
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Plaatjes posten zonder ook maar één woord of zin uit eigen hand erbij neer te schrijven, noem ik puur forumvervuiling. Linkie-winkies generen zich blijkbaar ook voor niets. Ze vallen toch zo snel in scheldtirades en kinderachtige "antwoorden". Zucht ...

Laatst gewijzigd door Sunshine : 1 oktober 2004 om 23:13.
Oud 1 oktober 2004, 23:13   #55
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Plaatjes posten zonder ook maar één woord of zin uit eigen hand erbij neer te schrijven, noem ik puur forumvervuiling. Linkie-winkies generen zich blijkbaar ook voor niets. Ze vallen toch zo snel in scheldtirades en kinderachtige "antwoorden". Zucht ...
Idd forumvervuiling maar met reden. En zeg eens eerlijk... Ben jij niet Raf of zo ?

Faker !

Laatst gewijzigd door Musketo : 1 oktober 2004 om 23:14.
Oud 1 oktober 2004, 23:16   #56
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent echt wel ...
Ik ben echt wel ... wat ? Ik geloof dat je je zin vergeten af te maken hebt. Of heb je getracht een goedkope scheldtirade van jouwerwege te vermijden door dan maar 3 puntjes te plaatsen ? Rustig jong ! Je zelfbeheersing verliezen is niet goed voor je bloeddruk, neem dat maar van me aan.
Oud 1 oktober 2004, 23:17   #57
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben echt wel ... wat ? Ik geloof dat je je zin vergeten af te maken hebt. Of heb je getracht een goedkope scheldtirade van jouwerwege te vermijden door dan maar 3 puntjes te plaatsen ? Rustig jong ! Je zelfbeheersing verliezen is niet goed voor je bloeddruk, neem dat maar van me aan.
Je bent een racist. Punt. Einde.
Oud 1 oktober 2004, 23:19   #58
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd forumvervuiling maar met reden. En zeg eens eerlijk... Ben jij niet Raf of zo ?

Faker !
Ikke Raf zijn ??? Je hebt zojuist de grootste belediging gepost die een forummer ooit maar kon posten. Ik zou nog voor geen geld ter wereld Raf willen zijn ! Nee, dank u !!!
Man, man, man ...
Oud 1 oktober 2004, 23:25   #59
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent een racist. Punt. Einde.
Tuurlijk Musketo. Als jij het zegt, dan is het de waarheid hé. Je verkondigt immers het woord van God in z'n plaats zekers ?
Over Links facisme gesproken ...
De vrijgesproken MIVB-agent zal dan ook wel een racist zijn zekers, niettegenstaande dat de rechter dit niet van oordeel was en hem volledig vrijgesproken heeft ? Je bent immers oppermachtig en als jij iets zegt, dan moet iedereen dat maar zonder pardon aannemen.
In ieder geval, deze vreemdeling die ik vandaag geholpen heb was met m'n zogenaamde racistische daad zeer content !

Laatst gewijzigd door Sunshine : 1 oktober 2004 om 23:27.
Oud 1 oktober 2004, 23:28   #60
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk Musketo. Als jij het zegt, dan is het de waarheid hé. Je verkondigt immers het woord van God in z'n plaats zekers ?
Over Links facisme gesproken ...
De vrijgesproken MIVB-agent zal dan ook wel een racist zijn zekers, niettegenstaande dat de rechter dit niet van oordeel was en hem volledig vrijgesproken heeft ? Je bent immers oppermachtig en als jij iets zegt, dan moet iedereen dat maar zonder pardon aannemen.
In ieder geval, deze vreemdeling die ik vandaag geholpen heb was met m'n zogenaamde racistische daad zeer content !
Natuurlijk ben ik als ariër oppermachtig, wat had je anders gewild?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be