![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() On Fri, 8 Oct 2004 16:01:57 +0200, "MutsiPrutsi"
<[email protected]> wrote: >Wat is in godsnaam normaal. Jij? Ik? :-) Je trekt alles zo uit zijn >context dat het bijna slapstick (bemerk: een Engels woord. Ging er een >siddering door u?) wordt, en wat brengt het bij? Voor je het weet posten er >hier berichten dat er op hun melk iets Arabisch staat. Stel je voor: iets >Arabisch op een melkdoos: het begin van het einde (o boy!) Niet het begin van het einde, wel typerende voor de huidige tendens. Maar ja... lach er maar mee... iks tel voor dat u eens effectief het ABVV binnenstapt in Antwerpen in de Ommeganckstraat. En pak er maar eens een deel brochures mee en probeer de affiches maar eens te lezen... |
![]() |
#42 |
|
![]() On Fri, 8 Oct 2004 16:01:57 +0200, "MutsiPrutsi"
<[email protected]> wrote: > Stel je voor: iets >Arabisch op een melkdoos: het begin van het einde (o boy!) > yup...in turkije en marokko en egypte en tunesie en senegal en kenya enz staat het er in het nederlands ook niet op, en als ik n andere taal niet een beetje meester ben weet ik niet wat ik ga kopen.... |
![]() |
#43 |
|
![]() On Fri, 08 Oct 2004 14:04:37 GMT, xeno <[email protected]> wrote:
>On Fri, 8 Oct 2004 16:01:57 +0200, "MutsiPrutsi" ><[email protected]> wrote: > >>Wat is in godsnaam normaal. Jij? Ik? :-) Je trekt alles zo uit zijn >>context dat het bijna slapstick (bemerk: een Engels woord. Ging er een >>siddering door u?) wordt, en wat brengt het bij? Voor je het weet posten er >>hier berichten dat er op hun melk iets Arabisch staat. Stel je voor: iets >>Arabisch op een melkdoos: het begin van het einde (o boy!) > >Niet het begin van het einde, weltyperendevoordehuidigetendens. > >Maar ja... lach er maar mee... iks tel voor dat u eens effectief het >ABVV binnenstapt in Antwerpen in de Ommeganckstraat. En pak er maar >eens een deel brochures mee en probeer de affiches maar eens te >lezen... kom bij mij eens op t werk kijken, daar hangen overal A4'kes in het arabisch dat ze moeten betalen want ze verstaan ons niet *kuch* mor zeg eens iets in het nederlands wat hen niet aanstaat!!!ze verstaan u ineens wel... de hypocrieten....hun stad/hun dorp........hun wijk....hun straat.....dat kunnen ze wel zeggen en voor de rest zie maar dat gij u duidelijk kunt maken....daar kan ik niet tegen dat ze maar doen dat ze t nie kunnen.......en ons zo in de tang pakken en houden..wij verstaan hen niet in hun broebeltaaltje das wel een feit... |
![]() |
#44 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 8 Oct 2004 16:01:57 +0200, "MutsiPrutsi" > <[email protected]> wrote: > > >Wat is in godsnaam normaal. Jij? Ik? :-) Je trekt alles zo uit zijn > >context dat het bijna slapstick (bemerk: een Engels woord. Ging er een > >siddering door u?) wordt, en wat brengt het bij? Voor je het weet posten er > >hier berichten dat er op hun melk iets Arabisch staat. Stel je voor: iets > >Arabisch op een melkdoos: het begin van het einde (o boy!) > > Niet het begin van het einde, wel typerende voor de huidige tendens. > > Maar ja... lach er maar mee... iks tel voor dat u eens effectief het > ABVV binnenstapt in Antwerpen in de Ommeganckstraat. En pak er maar > eens een deel brochures mee en probeer de affiches maar eens te > lezen... .... en u hebt onwaarschijnlijk aan die mensen gevraagd waarom die brochures ENKEL (dat beweer je toch hé) in het Arabisch waren en wat erop stond. Niet? |
![]() |
#45 |
|
![]() On Fri, 8 Oct 2004 16:16:14 +0200, "MutsiPrutsi"
<[email protected]> wrote: >... en u hebt onwaarschijnlijk aan die mensen gevraagd waarom die brochures >ENKEL (dat beweer je toch hé) in het Arabisch waren en wat erop stond. >Niet? Ze waren meertalig maar Arabisch stond EERST. Redelijk onbeschoft in Vlaanderen medunkt. En ze gaan voornamelijk over hun rechten en hoe ze die gratis via de vakbond kunnen laten gelden. IMHO ook nog min of meer promotie van positieve discriminatie. |
![]() |
#46 |
|
![]() "Diva" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 8 Oct 2004 16:01:57 +0200, "MutsiPrutsi" > <[email protected]> wrote: > > > Stel je voor: iets > >Arabisch op een melkdoos: het begin van het einde (o boy!) > > > yup...in turkije en marokko en egypte en tunesie en senegal en kenya > enz staat het er in het nederlands ook niet op, en als ik n andere > taal niet een beetje meester ben weet ik niet wat ik ga kopen.... Die vallen dan ook niet onder de Europese richtlijn die stelt dat een hier (= in Europa) verkocht artikel de taal van het land draagt. Dit geldt ook voor de eventueel bijgeleverde handleiding (electronica...). Dus als u zegt dat er op de melkbus iets Arabisch staat hebt u gelijk, als u daar problemen rond maakt maakt u van een muis een olifant want geen enkele richtlijn werd overtreden. |
![]() |
#47 |
|
![]() On Fri, 8 Oct 2004 16:44:45 +0200, "MutsiPrutsi"
<[email protected]> wrote: >> yup...in turkije en marokko en egypte en tunesie en senegal en kenya >> enz staat het er in het nederlands ook niet op, en als ik n andere >> taal niet een beetje meester ben weet ik niet wat ik ga kopen.... > >Die vallen dan ook niet onder de Europese richtlijn die stelt dat een hier >(= in Europa) verkocht artikel de taal van het land draagt. Dit geldt ook >voor de eventueel bijgeleverde handleiding (electronica...). Dus als u zegt >dat er op de melkbus iets Arabisch staat hebt u gelijk, als u daar problemen >rond maakt maakt u van een muis een olifant want geen enkele richtlijn werd >overtreden. Het is gewoon een zoveelste teken dat je straks eerder Arabisch hoort in een uithoek van de Ardennen dan dat je er ADSL kan aansluiten... En ik ben weg... weekendje fun maken se... :-) |
![]() |
#48 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 8 Oct 2004 14:37:32 +0200, "MutsiPrutsi" > <[email protected]> wrote: > >>> >En waar koopt gij uw melk dan wel :-) >>> > >>> colruyt >> >>Klopt: op één merk staat de omschrijving OOK in het Arabisch, samen naast >>5 >>of 6 andere talen (waaronder het Nederlands). Waarschijnlijk om de >>doodeenvoudige reden dat die melk OOK naar Arabische landen geëxporteerd >>wordt. Maakt u daar een punt van???? >>Bovendien bestaan er betere melk-merken dan dat :-) > > Het is gewoon typerend wat er aan de gang is. Overal en altijd bots je > op Arabische toestanden tegenwoordig. Je bent niet modern als je niet > regelmatig Arabisch gaat eten, je bent niet normaal als je geen > Arabische vaas ofzo in huis hebt staan, overheidsdiensten waar > informatie makkelijker in het Arabisch te verkrijgen is dan in het > Nederlands. Subsidies kan je als normale Belg amr nog krijgen voor > iets zonder dat je aan een waslijst voorwaarden moet voldoen maar de > eerste de beste allochtonen VZW kan hopen geld krijgen voor een > 'integratie project', etc etc.. > > Je kan er op den duur gewoon niet meer naast kijken, en dan nog vinden > veel mensen dat geen probleem. Jij moet een zielig leven leiden tjonge zo'n frustraties omarr |
![]() |
#49 |
|
![]() On Fri, 08 Oct 2004 15:16:10 GMT, "omarr" <[email protected]> wrote:
> >"xeno" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Fri, 8 Oct 2004 14:37:32 +0200, "MutsiPrutsi" >> <[email protected]> wrote: >> >>>> >En waar koopt gij uw melk dan wel :-) >>>> > >>>> colruyt >>> >>>Klopt: op één merk staat de omschrijving OOK in het Arabisch, samen naast >>>5 >>>of 6 andere talen (waaronder het Nederlands). Waarschijnlijk om de >>>doodeenvoudige reden dat die melk OOK naar Arabische landen geëxporteerd >>>wordt. Maakt u daar een punt van???? >>>Bovendien bestaan er betere melk-merken dan dat :-) >> >> Het is gewoon typerend wat er aan de gang is. Overal en altijd bots je >> op Arabische toestanden tegenwoordig. Je bent niet modern als je niet >> regelmatig Arabisch gaat eten, je bent niet normaal als je geen >> Arabische vaas ofzo in huis hebt staan, overheidsdiensten waar >> informatie makkelijker in het Arabisch te verkrijgen is dan in het >> Nederlands. Subsidies kan je als normale Belg amr nog krijgen voor >> iets zonder dat je aan een waslijst voorwaarden moet voldoen maar de >> eerste de beste allochtonen VZW kan hopen geld krijgen voor een >> 'integratie project', etc etc.. >> >> Je kan er op den duur gewoon niet meer naast kijken, en dan nog vinden >> veel mensen dat geen probleem. > >Jij moet een zielig leven leiden tjonge zo'n frustraties De Xenofoob kijkt naar zijn glas, merkt niet dat de "col" ervan verdwenen is, en roept: mijn glas is al voor 10% leeg! Ik koop nooit geen Ara-bier meer! > >omarr > > |
![]() |
#50 |
|
![]() Ghingis Khan was thinking very hard :
> "neolux" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> After serious thinking xeno wrote : >>> On Fri, 08 Oct 2004 09:39:14 GMT, neolux <[email protected]> >>> wrote: >>> >>>>> Bang ? Heeft niks met bang te maken, enkel met objectieve waarneming. >>>>> Wandel maar eens een gebouw van een vakbond binnen.. alle >>>>> informatieaffiches en brochures zijn stuk voor stuk bijna in de eerste >>>>> plaats in het Arabisch. >>>> >>>> Dit is dus een absolute pertinente LEUGEN! >>> >>> Allee vooruit... wandel in Antwerpen maar eens binnen bij het ABVV. >>> Eender welke folder je daar vastneemt of eender welke affiche je ziet >>> hangen begint zo goed als zeker met de uitleg in het Arabisch. >>> >>> Het is dat ik de eerste dagen niet in dat stuk Antwerpen moet zijn of >>> ik ging er wat folders halen en scande ze in. >> >> Dat is nog een verschil met "alle informatieaffiches en brochures zijn stuk >> voor stuk bijna in de eerste plaats in het Arabisch." >> > Staart aan het intrekken vriend ............................. Haal es diep adem Khan en probeer het bovenstaande nog es grondig te lezen. |
![]() |
#51 |
|
![]() On Fri, 8 Oct 2004 00:49:12 +0200, "uncle" <[email protected]> wrote:
>"Luc.vd" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> >> be it your cousin or >> your uncle or your lover >> so if you are a racist >> our friendship has got to end > >Nou, Luc - ik voel me door deze karamellenverzen niet direct aangesproken. >Ghingis is trouwens geen racist, Toch wel hoor. Kijk er zijn recente postings maar even op na. De termen die hij daar weer bovenhaalt, zijn niet mis interpreteerbaar. Iemand die geen racist is, gebruikt geen dergelijke terminologie. Wat wel best mogelijkis, is dat je die niet meer merkt door zijn constante diarree van potsierlijke postings. Bovendien ligt het "posings-klimaat" in deze groep ook een stuk extreem-rechtser dan in om het even welke andere groep. Als je kijkt hoe Godderis keer op keer weer afgemaakt wordt in be.radio of be.tv - en hij dan in deze ng *versterking* komt halen... Maar ik geef toe dat het racistisch gehalte van een xenofoob als Xeno inderdaad een stukje hoger ligt. Nu ja: sinds die ooit een Ara-bier onder zijn bed gevonden heeft, vreest die nog altijd dat ze op een dag zijn fluffy gaan onthoofden.. Als ik een Ara-bier zou zien staan, dan dronk ik die uit. Maar smaken kunnen verschillen. >maar een gramstorige opa die bij de >Leuvense stoof zit en op alles wel >iets kribbigs heeft aan te merken. Dat is wel duidelijk. Bovendien is het ook wel een fijne illustratie dat de stelling "het verstand komt niet voor de jaren" altijd geldt. >Niemand (behalve uncle) luistert nog naar hem - maar moest ie er niet meer >zijn, zouden we >'m missen. >u. > |
![]() |
#52 |
|
![]() "neolux" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan was thinking very hard : >> "neolux" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> After serious thinking xeno wrote : >>>> On Fri, 08 Oct 2004 09:39:14 GMT, neolux <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>>>> Bang ? Heeft niks met bang te maken, enkel met objectieve waarneming. >>>>>> Wandel maar eens een gebouw van een vakbond binnen.. alle >>>>>> informatieaffiches en brochures zijn stuk voor stuk bijna in de >>>>>> eerste >>>>>> plaats in het Arabisch. >>>>> >>>>> Dit is dus een absolute pertinente LEUGEN! >>>> >>>> Allee vooruit... wandel in Antwerpen maar eens binnen bij het ABVV. >>>> Eender welke folder je daar vastneemt of eender welke affiche je ziet >>>> hangen begint zo goed als zeker met de uitleg in het Arabisch. >>>> >>>> Het is dat ik de eerste dagen niet in dat stuk Antwerpen moet zijn of >>>> ik ging er wat folders halen en scande ze in. >>> >>> Dat is nog een verschil met "alle informatieaffiches en brochures zijn >>> stuk voor stuk bijna in de eerste plaats in het Arabisch." >>> >> Staart aan het intrekken vriend ............................. > > Haal es diep adem Khan en probeer het bovenstaande nog es grondig te > lezen. > Wat ik lees is wat er staat. Eerst een vreemde taal, pas erna komt de eigen taal. maw: Positieve discriminatie van de allochtone vriend = Discriminatie van de autochtone vriend en dus strafbaar. Ik eis het Mongools op de eerste plaats. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#53 |
|
![]() Luc.vd wrote:
> De Xenofoob kijkt naar zijn glas, merkt niet dat de "col" ervan > verdwenen is, en roept: mijn glas is al voor 10% leeg! Ik koop nooit > geen Ara-bier meer! Ik weet dat ge uw best doet om grappig te zijn en zo, maar dat is een ongelooflijk racistische opmerking: Blijkbaar associeert gij arabier met minderwaardig. Hebt gij sjans dat de discriminatiewet juist in de vuilbak is gekieperd. -- Karel "de Jazz" Jansens 'There is a deepness in the sky, and it extends forever.' (Sherkaner Underhill, in "a Deepness In the Sky" by Vernor Vinge) |
![]() |
#54 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > > "neolux" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> xeno explained on 8/10/2004 : >>> >>> Bang ? Heeft niks met bang te maken, enkel met objectieve waarneming. >>> Wandel maar eens een gebouw van een vakbond binnen.. alle >>> informatieaffiches en brochures zijn stuk voor stuk bijna in de eerste >>> plaats in het Arabisch. >> >> Dit is dus een absolute pertinente LEUGEN! > > Die BASE reklame in het Turks ook ? Sinds wanneer is BASE een vakbond? Stefaan |
![]() |
#55 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > "Luc.vd" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> be it your cousin or >> your uncle or your lover >> so if you are a racist >> our friendship has got to end > > Nou, Luc - ik voel me door deze karamellenverzen niet direct aangesproken. > Ghingis is trouwens geen racist, maar een gramstorige opa die bij de > Leuvense stoof zit en op alles wel > iets kribbigs heeft aan te merken. > Niemand (behalve uncle) luistert nog naar hem - maar moest ie er niet meer > zijn, zouden we > 'm missen. Misschien is Ghingis gewoon een marketing-concept dat niet langer in het budget van het Blok past omdat het achterhaald is? Ik zal het ook missen. Stefaan |
![]() |
#56 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > On Thu, 07 Oct 2004 19:51:46 GMT, K.D <[email protected]> wrote: > >>Voor de berichten die je gepost hebt sinds 1 october, kunnen we je >>helaas niet meer uitbetalen. >> >>Het loopt toch wat de spuigaten uit vinden wij, zowel wat de kwantiteit >>als de kwaliteit aangaat. We kunnen net zo goed één van die moderne >>slimme chimpansees laten posten, niemand die het verschil merkt, en het >>kost ons enkel wat apenootjes. >> >>Je doet onze partij meer kwaad dan goed. Bovendien verneem ik dat er >>verscheidene abuses verstuurd zijn nav één van je postings van vandaag: >>dat kunnen wij niet meer door de vingers zien. > > Raar om te moeten vaststellen, maar de mensen die zichzelf "politiek > correct" vinden lijken zowat dezelfde mentaliteit te hebben dan > moslimfundamentalisten, nl : elk middel, hoe onder de gordel ook, is > toegestaan om de tegenpartij aan te vallen. Zoals fictieve posters? Sinds wanneer gaat het Blok er prat op "Politiek Correct" te zijn? Stefaan |
![]() |
#57 |
|
![]() "marcose" <[email protected]> wrote in message news:9462342.MYSlRatstK@Bansko... > K.D schreef: > >> Voor de berichten die je gepost hebt sinds 1 october, kunnen we je >> helaas niet meer uitbetalen. >> >> Het loopt toch wat de spuigaten uit vinden wij, zowel wat de kwantiteit >> als de kwaliteit aangaat. We kunnen net zo goed één van die moderne >> slimme chimpansees laten posten, niemand die het verschil merkt, en het >> kost ons enkel wat apenootjes. >> >> Je doet onze partij meer kwaad dan goed. Bovendien verneem ik dat er >> verscheidene abuses verstuurd zijn nav één van je postings van vandaag: >> dat kunnen wij niet meer door de vingers zien. >> > Erg he? Een Mongooltje vestigt een nieuwe produktiviteitsstandaard voor > Vlaanderen door in z'n eentje de ganse linkse horde de baard af te doen. Het probleem was wel dat vooral de rechtse horde geschoren werd en dat er soms wat bloed over de kaak liep, nietwaar? Stefaan |
![]() |
#58 |
|
![]() "Stefaan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> "neolux" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> xeno explained on 8/10/2004 : >>>> >>>> Bang ? Heeft niks met bang te maken, enkel met objectieve waarneming. >>>> Wandel maar eens een gebouw van een vakbond binnen.. alle >>>> informatieaffiches en brochures zijn stuk voor stuk bijna in de eerste >>>> plaats in het Arabisch. >>> >>> Dit is dus een absolute pertinente LEUGEN! >> >> Die BASE reklame in het Turks ook ? > > Sinds wanneer is BASE een vakbond? > BASE wilde geld, de vakbond wil stemmetjes. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#59 |
|
![]() "Stefaan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "uncle" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> "Luc.vd" <[email protected]> wrote in message >> news:[email protected]... >>> >>> be it your cousin or >>> your uncle or your lover >>> so if you are a racist >>> our friendship has got to end >> >> Nou, Luc - ik voel me door deze karamellenverzen niet direct >> aangesproken. >> Ghingis is trouwens geen racist, maar een gramstorige opa die bij de >> Leuvense stoof zit en op alles wel >> iets kribbigs heeft aan te merken. >> Niemand (behalve uncle) luistert nog naar hem - maar moest ie er niet >> meer >> zijn, zouden we >> 'm missen. > > Misschien is Ghingis gewoon een marketing-concept dat niet langer in het > budget van het Blok past omdat het achterhaald is? > > Ik zal het ook missen. > > Stefaan Ik denk dat het groen marketing-concept achterhaald is, bewijs 7%. Dat van het Vlaams Blok integendeel 24% -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#60 |
|
![]() "boutros gali" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] .69... > marcose <[email protected]> wrote in > news:9462342.MYSlRatstK@Bansko: > >> K.D schreef: >> >>> Voor de berichten die je gepost hebt sinds 1 october, kunnen we je >>> helaas niet meer uitbetalen. > >>> >> Erg he? Een Mongooltje vestigt een nieuwe produktiviteitsstandaard voor >> Vlaanderen door in z'n eentje de ganse linkse horde de baard af te doen. > > Alsof er iemand de moeite zou doen die obsolete schrijfsels te lezen. > Alleen jammer van de verspilde kb's. Die vind ik dan weer niet verspild. Ik heb me goed geamuseerd en data-transfer vervuilt het milieu niet. Uitkijken naar de volgende versie! Stefaan |