![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor welke cultuur en welke (sub)stroming van welke religie is een zonsverduistering een taboe? Op vraag van wie precies is dat verbod om te kijken er eigenlijk gekomen? Welke bezwaren zijn er aangehaald geweest? Of eerder een eigen initiatief van die schooldirecteur?
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ahzo, dus saai kortom..maar het is uitgelegd met visuele voorstelling he...
Maar ja als je dat dagelijks probeert uit te leggen wordt dat inderdaad wat eentonig..daarom dat ik de vraag altijd begin met "weet je wel het verschil tussen...?" Daarnaast heb ik mijn twijfels aan de positie van de maan. Regelmatig valt het voor dat ik zelfs de maan opmerk tijdens volle dag terwijl die doorgaans tussen de grenzen aan de nachtzijde heeft te verschijnen, dus nooit kan opgemerkt worden tijdens de dagzijde...dit wil zeggen dat er periodes zijn dat de nachtzijde helemaal geen maan kan waarnemen. Geeft wel een indicatie dat de aarde iets sneller draait dan dat de maan draait rond de aarde meegetrokken via een vast lagrangepunt...deze verschuift periodiek van plaats maar dat gaat langzamer dan waar de aarde over doet... Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 maart 2015 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |