![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat klopt zeker vwb het OT. Maar in het NT waait een andere wind. Christenen wordt niet geleerd ongelovigen aan te vallen of het beloofde land met geweld te veroveren en te verdedigen. Dat ze dat toch gedaan hebben gebeurde met valse motieven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen praat over het huis-van-het jodendom, en de rest van de wereld als het huis-van-de-oorlog.
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen dat is het niet. Het is één ding jezelf te onderwerpen aan god. Het is iets anders dat te doen met je medemensen.
![]() |
#46 |
|
![]() Waar komt die uitdrukking vandaan?
Laatst gewijzigd door Piero : 25 december 2015 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een forumreglement dat duidelijk is, en wie een permban krijgt en die probeert te omzeilen moet eruit. Het toelaten van door dergelijke sujetten opgestarte draadjes zou het hele systeem onderuit halen. Ik vind het ook spijtig dat die interessante discussie weg is, maar niets belet ons om daarover een nieuw draadje te starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Wat vind je van de verdrijving van de Arabische bewoners van Palestina door joodse troepen in 1948? Toen zijn de Palestijnse vluchtelingen kampen ontstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://kloptdatwel.nl/2015/10/29/kvk...hetti-monster/
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Het gekke is dat kerstmis eigenlijk oorspronkelijk een heidens feest, en vandaag nog alleen te maken heeft met wat gezelligheid creëren in onze donkere winters.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mannen van bloed, ga weg van mij. Want met listige plannen spreken zij over U en zij zetten Uw vijanden aan tot valsheid. Zou ik niet haten, HEERE, wie U haten, walgen van wie tegen U opstaan? Ik haat hen met een volkomen haat, mijn eigen vijanden zijn het. (Psalm 139, vers 19-22, HSV) Verder roept de bijbel op tot het maken van seksslaven (het liefst je eigen dochter) en is ordinaire kindermishandeling ook op en top. Nogmaals: wij hebben op dit moment de grootste problemen met de islam (vergeleken andere religies), maar stop met het romantiseren van het christendom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn allebei achterlijke religies. Het een alleen nog net wat achterlijker dan het andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben een blanke ex-christen, en doe dat niet of heb dat nooit gedaan. Ook mijn ex-geloof predikt dat niet (en dat is meer dan enkel de Bijbel, dat is de Kerk). Dus ja, ik snap nog steeds de ironie niet, en ik blijf op mijn honger zitten voor een toelichting, hoe ver jij ook tracht rode haringen te gooien.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel christenen als moslims zijn tegen homoseksualiteit. Het verschil is alleen dat bepaalde islamitische groeperingen en landen er praktisch gezien nogal wat nare dingen op nahouden. Maar openlijk homo zijn in een christelijke buurt is ook geen pretje, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen homo's zijn vanuit religieuze motieven = achterlijk.
Tegen homo's zijn vanuit religieuze motieven en hun van gebouwen afgooien = zeer achterlijk. Beetje duidelijk zo? zo niet, dan ben ik sportief genoeg om het nog eens uit te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niemand heeft hier de bewering gemaakt dat het christendom geweldig is! Ik heb enkel gezegd dat apen minder barbaars zijn dan "zwarte apen" maar jij gooit in elke draad een rode haring uit om een verdediging van het christendom uit te lokken, en op het einde te zeggen "we hebben wel meer problemen met de islam maar het christendom is ook wel achterlijk". Ja we weten het zo wel, open een fucking draadje als je dat zo graag herhaalt. Wie is obsessief?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 december 2015 om 23:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jezus heeft trouwens nooit het 'jodendom' of zijn volk afgezworen; hij zei expliciet dat hij voor de kinderen Israëls kwam. De kinderen Israëls... en quasi heel Rome voelt zich aangesproken. ![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 december 2015 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tissue? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus: Is het Westen het dar al-harb, en moet het het dar al-islam worden? Ja of nee?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 december 2015 om 00:00. |
||
![]() |
![]() |