Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2016, 18:21   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wie een dikke pree krijgt, moet over zich laten lopen, zei de jaloerse meute.
Arbeid*pree=Cste, zegt een empirische formule.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 18:31   #42
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opgewarmde kost Bekijk bericht
Ik wil je niet schofferen… maar heb je ze alle vijf nog wel?
Ik denk het wel chipieken.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 08:44   #43
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik ken toevallig iemand in de luchtverkeersleiding. Het is inderdaad een gigantisch zware job.

Ten eerste staken ze niet, maar de reden omdat er luchtverkeersleiders zijn weggebleven, is niet omwille van de pensioenleeftijd. Ze klagen over personeelstekort (meer moeten werken dan wettelijk is toegestaan, met zware vermoeidheid tot gevolg terwijl je de verantwoordelijkheid hebt over mensenlevens- wie zal verantwoordelijk zijn?). Er is een brief rond gegaan waarbij er in stond, als je je niet goed genoeg voelt, blijf deze keer gewoon weg.
Men klaagt ook over verouderde infrastructuur waarbij er de laatste maanden verschillende pannes waren die volgens mijn kennis de luchtvaart serieus in gevaar heeft gebracht. Nogmaals willen ze daar niet verantwoordelijk voor zijn.

Er is een snel akkoord met 1 vakbond gesloten, dat bovenstaande punten niet aanpakte, in ruil voor een loonsverhoging voor een klein deel van de luchtvaartverkeersleiders, en niet voor iedereen. Daar is opstand tegen gekomen.

Hierdoor wil ik de acties van de luchtverkeersleiders niet goedkeuren, maar het verhaal dat ik heb gehoord is wel iets heel anders dan wat men in de media laat uitschijnen over de pensioenleeftijd.
De Belgische overheid kennende geloof ik in verouderde structuur en onefficiënt beleid. Tevens in de noodzaak dit aan de kaak te stellen.
Dat een overheid die voor die job zoveel kandidaten heeft zoveel betaalt voor het uitoefenen van die job zegt genoeg. Ze betalen zwijggeld en willen geen ongelukken ivm de internationale opinie.
Maar ..... los het toch eens anders op dan steeds weer de gewone mensen, zij die dat allemaal moeten betalen en door de strot gedrukt krijgen te pesten.
Staken, staken, staken en ja 8 op de 10 keer is het een overheidsdienst.
En dan nog net nadat Zaventem recht krabbelt na die moorddadige aanslag.
Nee dat is er over als men zoveel verdient.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be