![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
The last time France wanted more evidence, German tanks were rolling into Paris.
![]() |
![]() |
#42 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Economische depressies, oorlogsmoeheid van '14-'18, bezuinigingen op defensiebudgetten, een algemene wens voor 'nooit meer oorlog'... Veel harde diplomatie is er niet aan te pas gekomen toen. Een oorlog had kunnen vermeden worden met de juiste signalen op de juiste tijdstippen. Amerika voerde toen nog (en ook in WOI) een politiek van isolationisme. Het is maar dat de duitsers hen begonnen te torp^ederen en hen de oorlog verklaard hebben. Idem voor de Japanners. Die lagen al lang onder een olie-embargo wegens hun escapades in China, waardoor ze genoodzaakt werden Nederlands Indië in te nemen voor de olie en ander landen voor hun grondstoffen. Ook de Japanners hebben de USA aangevallen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan moeten onze heldhaftige redders consequent handelen en ook ingrijpen in landen waar geen bonus te rapen valt.
Ik keur Saddam niet goed, maar opportunisme nog minder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Voorts reageerde ik op je uitspraak
"The last time France wanted more evidence, German tanks were rolling into Paris." |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Er is zoiets als de intentie die achter de daden steekt, en het is juist daarvoor dat de meesten hier tegen Bush en co. zijn... Ik zeg ook saddam moet weg, en als daar geweld bij komt, wel, that's life, maar het hele gedoe is zoooo hypocriet, dat je niet anders kan of tegen heel die bende te zijn. k' Begijp trouwens niet waarom hij constant bezig is van : 'We will liberate the iraqi people, whatever it takes and howlong it takes doesn't matter ! Komaan zeg, hebben die jojo's nu echt niet door dat de meesten zo'n taal niet slikken. Het komt erop neer dat Bush's ons wil doen geloven dat z'n intentie uit menslievenheid is. Mag ik eventjes ja....buaaaargh De werkelijkheid is zo voor de hand liggend... En als ik in je plaats was, dan zou ik me echt niet schamen om het etiket agressor opgeplakt te krijgen (technisch gezien is dit wel zo !!!), ik zou me eerder schamen in de werkelijke intenties. (Je hebt eerder niet geantwoord TomB, woon je daar nu echt... en heb je de amerikaanse nationaliteit ? Hoe komt het dat je zo goed nl praat... sorry als ik al te nieuwsgierig ben ! )
![]() |
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Marcos ... Een hele resem dictators gesponsord door degenen die nu eens gaan afrekenen met dictators... Gewoon belachelijk. 1 dictator minder, OK. En wat komt er in de plaats? Een mens die zijn volk boven zijn portefeuille verkiest? Vergeet het maar. Dream on. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Maar niet getreurd, als al die komplotten waar zijn, zal ik, in James Bond stijl, van zijde veranderen als de Amerikanen ooit Belgie willen binnenvallen.
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
dat je de amerikaanse nationaliteit hebt, en dat het al een paar jaar boel is in irak waarbij steeds maar amerikaanse jongens sterven... Uiteindelijk worden er alsmaar meer mensen opgeroepen waaronder op een gegeven moment jij ook ! Stellende dat je vooraf bv. voor poen (zal wel niet zijn maar weet wel, stel) hebt getekent bij het leger. Ga je dan voor je gastland effectief je leven geven ? Of ga je dan proberen de dans te ontlopen ? Het doet er niet toe of je nu 20 of 60 bent...
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Als het er ooit van komt dat in Belgie een Saddam aan de macht komt zal ik hier ook op de barricades springen om te schreeuwen dat het enkel een oorlog is om de 3000 Coca Cola verdeelpunten in Belgie te verdedigen en dat we ons zeker niet mogen moeien.
The last time France wanted more evidence, German tanks were rolling into Paris.[/quote] Proficiat ! Dit is een prachtige opmerking ! Ik ben het geheel met je eens en ik wou dat ik dit geschreven had ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Velen hier denken dat Saddam's regime islamistisch geïnspireerd is. Maar dit klopt niet. Ten eerste is Tariq Aziz, de tweede man in de regering, een christen. Ten tweede heefst Saddam jarenlang strijd gevoerd tegen moslimfundamentalisten (vergeet zijn oorlog met Khomeini niet).
Saddam's Irak is een seculiere (dictatoriale) staat. Pas recent begint hij in zijn speechen te refereren naar de Islam. Saddam zelf is in feite ongelovig en heeft jarenlang alle fanatieke godsdienstaanhangers laten vervolgen. (Hij is immers de allerhoogste, niet Allah...) Dus; opgepast, gooi Saddam niet op één hoopje met de fundamentalisten. Informeer u misschien eerst es voor u de Koran en iemands geloof afbreekt.[/quote] Ga dat maar eens uitleggen aan al die jonge Indonesische islamieten die elke dag in verschillende steden betogen. In Jakarta gooien ze elke dag rotte eieren en tomaten naar de US ambassade, naar de ambassade van Japan en de ambassade van Groot Britannie. In Surabaya idem naar de consulaten van die landen. Idem in Bandung, Medan, en Makassar. In Bali geen betogingen (maar Bali is Hindoe) Ook worden er elke dag massa-bijeenkomsten georganiseerd (behalve in Bali) waar baardige grootvaders a la Khomeinjy en Osama bin Laden voorgaan in het gebed. Ze bidden voor het volk van Irak en voor Saddam, de sukkelaars. Ze weten niet beter. Ze denken dat dit een oorlog is van het christelijke Westen tegen de Islam. Hier op alle Indonesische TV kanalen is er nog nooit een woord van kritiek gevallen over het monster Saddam. Ik zou al die vrome islamitische betogers onder hun neus willen wrijven dat ze ongelijk hebben, maar dat mag ik niet, want dan word ik vermoord. Ik zou hun het volgende willen mededelen : 1974 : Indonesie valt Oost-Timor binnen (ex-portugese kolonie) en begint een schrikbewind. Indonesie dood 300.000 Timorezen en grijpt alle olie en gasvoorraden (jaja, Oost-Timor heeft de grootste gas en olievoorraden van Zuid-Oost Asie) 1991 : Saddam valt Koeweit binnen 1999 : Oost-Timor wordt een onafhankelijk land dankzij de tussenkomst van het Australische leger en UN strijdkrachten. Voor de UN en de Australiers aankomen maakt het Indonesisch leger alles, maar dan ook werkelijk alles, de hele struktuur van Oost-Timor, kapot. Geen huis staat nog overeind en de lijken liggen in de straten. Uiteraard ging het om christenen, want Oost-Timor is 99 procent christen. En nu wordt op TV en op straat gezeverd over de agressie van Bush en liggen ze hier te bidden voor die arme Saddam. Terwijl ik dit schrijf worden de Papoea's vermoord door het Indonesisch leger (omdat ze zwarte wilden zijn die ook wel wat willen meegenieten van de rijkdommen die de Javanan uit hun land halen) Maar ja, dat mag ik dus allemaal niet zeggen in Indonesische forums. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een andere paus uit die tijd (Alexander VI) was nog beruchter. In het jaar 1456 werd Rodrigo Lanzol y Borgia tot kardinaal gewijd door zijn oom, Paus Calixtus III. Dadelijk nadat hij de kardinaalshoed op zijn hoofd had gezet gooide hij de mijter ergens neer en verdween in zijn slaapkamer waar hij zich ook ontdeed van zijn overige kledij om een marathon sessie met een heleboel jonge meiden te beginnen. Geen enkel geschiedenisboek vermeldt de namen van die meisjes, en waarschijnlijk kende de nieuwe kardinaal hun namen ook niet. We kennen wel de gevolgen : kardinaal Rodrigo Borgia werd de vader van een zoon en twee dochters. Later toen hij al een veertiger was, kwamen daar nog een andere dochter en drie zonen bij. We kennen de moeder van zijn tweede worp kinderen. Zij was Rosa Vanossa dei Catanei, de dochter van zijn geliefde concubine. Rodrigo vond het opwindend indien zijn concubines met iemand anders gehuwd waren. Als kardinaal zegende hij het huwelijk in van Rosa met een Italiaanse graaf, maar na de huwelijksplechtigheid werd de nieuwbakken echtgenoot verzocht te gaan wandelen in de Vaticaanse tuinen want Rosa’s plicht was om met de kardinaal te neuken. Toen Rodrigo haar beu werd gaf hij Rosa een kadootje : hij benoemde Rosa’s broer tot kardinaal. Ondertussen had Rodrigo al een andere bloedmooie meid gevonden : Giulia Farnese. Als kardinaal zegende hij het huwelijk in van Giulia en graaf Orsini, en uiteraard werd daarna graaf Orsini verzocht zich te verwijderen want de kardinaal wilde neuken met de bruid. Giulia werd bekend als Sposa di Cristo, de bruid van Christus. Wanneer kardinaal Rodrigo verkozen werd tot paus, koos hij de naam Paus Alexander VI. Hij heeft toen met Lucrezia Borgia geneukt - zijn eigen dochter die hij had van Rosa – en zijn eigen dochter werd zwanger van de paus en kreeg een kind. Ook zijn zonen waaronder de beruchte Cesare Borgia neukten met hun eigen zuster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat wel eens gevaarlijk zou kunnen zijn is dat Saddam (als het waar is) zijn volk bewapend zou hebben. We zullen zien... Veel invloed kunnen we toch niet uitoefenen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Groene T Citaat:
-craban |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik heb zonet de documentaire op VTM telefacts www.vtm.be over Saddam Hoessein eens gaan bekijken.
En het is eigenlijk ongelooflijk dat de Amerikanen niet hebben gefocusd op de persoonlijkheid en de daden van Saddam Hoessein. Als ze de aandacht van de wereld op deze beelden en verhalen had gevestigd, ipv op het domme verhaaltje van de "Weapons of Mass Destruction", zou de wereldwijde verontwaardiging over zoveel gruwelijks iedereen spontaan hebben bewogen om op straat te komen om hier een eind aan te maken. Ipv vredesbetogingen tegen de VS en tegen Bush zouden we dan vredesbetogingen tegen Saddam gezien hebben. De "Bush administration" vond het echter beter om het wat moeilijker voor zichzelf te maken. En daarom trekken er nu slechts twee landen ten oorlog tegen Irak, waar het anders wel meer dan 100 zouden geweest zijn. Wijze raad aan alle Amerikanen : voor jullie elders gevaarlijke regimes gaan opkuisen, zorg dan eerst dat Bush in 2004 vervangen wordt door iemand die op een meer competente manier kan communiceren met de wereldopinie, en alle wereldverbeteraars zullen in drommen aanschuiven om te betogen en te strijden voor de vrede (lees opruimen van dictaturen) in Iran, Saoudi-Arabië en Noord-Korea. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Al die verhalen over de wreedheden van Sadam...zo'n propaganda hebben ze nodig natuurlijk. Denk maar aan de Kosovo-crisis: van die Servische "wreedheden"was ook geen sprake. Feit is dat de Amerikanen door de Iraki's als bezetters worden beschouwd en niet als bevrijders, dus ja laat ze daar maar oprotten met flink wat slachtoffers! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rustig aan zou ik zo zeggen. Slachtoffers hadden ook levens zoals dat van jij en ik, en laten ook familie achter. Elk slachtoffer (burgers of militairen) is er een te veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
geen kruistochten, geen moslimfundamentalisme. Het arabische volk kende in die tijd reeds een hoogstaande cultuur. |
||
![]() |
![]() |