![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgen blijven massaal in hun kot: amper nog verplaatsingen buiten eigen postcode.
Je merkt het echt wel goed op straat dat er velen 'in hun kot' blijven. En als het Covid-19 probleem nog niet erg genoeg was krijgen wij er nog een 'leuk' weertje bij ook, wind, regen, kans op vriesweer. Echt verstandig moet je niet zijn om het te zien aankomen dat er véél mensen in de problemen zullen geraken. ![]() Der Untergang? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grote stapels urnes en lange wachtrijen bij crematoria roepen vragen op bij dodental dat China rapporteert
De Chinese nieuwswebsite Caixin heeft foto’s gepubliceerd van grote ladingen urnes bij crematoria in Wuhan, de hoofdstad van de provincie Hubei. Wuhan is de stad waar eind vorig jaar het nieuwe coronavirus is uitgebroken, waarna het virus zich over de wereld begon te verspreiden. In de stad zijn 2.535 mensen overleden aan de gevolgen van Covid-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/28/wuhan-urnes/ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan nu ook per gemeente zien hoeveel Corona besmettingen er zijn.
https://www.demorgen.be/nieuws/coron...uurt~be100675/
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de vergelijking met andere steden in andere landen soms ver gezocht in de zin van dat er in bepaalde landen steden zijn waar al bijna evenveel volk woont dan er volk is in andere landen.
Citaat:
p.s. Nog een overzicht, specifiek Antwerpse gemeenten.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 april 2020 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.statista.com/statistics/...wLUWocmHfbA5W8
De laatste statistiek uit Italië: De drie zwaarst getroffen regio's: Lombardia: 7199 Emalia - Romagna: 1644 Piedmont: 854
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Domrechtse held Orban ontneemt enkele bevoegdheden van burgemeesters.
En ook dit mag niet meer: veranderen van geslacht. https://www.hln.be/nieuws/buitenland...eden~acb2413f/
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps dubbel? foutje sorry.
![]() Zie onderstaande.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 april 2020 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zit overal ter wereld verlegen om mondmaskers.
Zelf ééntje maken dan maar? Mondmasker. Hopelijk worden die daarna goed genoeg bevonden???? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Duitsland hebben ze een nieuwe testprocedure: 5 stalen mengen en testen en enkel indien positief individuele stalen testen. Oude en gekende techniek, maar het werkt blijkbaar ook voor corona.
https://healthcare-in-europe.com/en/...imes-over.html Het kan de testcapaciteit drastisch verhogen.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar het kan veralgemeend worden: 100 met een keer. Als het positief is, alle honderd tegen de muur, aflappen, en naar het crematorium. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2020 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn aan het upscalen naar 10. Is een beetje teveel denk ik.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 april 2020 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Coronamaatregelen aangepast: dit verandert er.
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang leve de vergrijzing. Demograaf zet de puntjes op de i. Een fragment.
Al jaren circuleerden er teksten dat de vergrijzing in 'ons' land hoge toppen scheerde. Een vreselijk kort bdoor de bocht reactie zou kunnen zijn, heeft het Covid-19 daat de 'hand' in op huidig ogenblik? Bij onze noordeburen ... Draaiboek pandemie: in uiterste geval geen opname voor 80-plussers. p.s. COVID-19: OVERZICHT STEUNMAATREGELEN VOOR BEDRIJVEN Leuker kan het niet worden? (<- door Sarcasmus)
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar het soms nog onduidelijk is, toch nog even dit.
Maar wat is het virus nu eigenlijk precies? Hoe raak je besmet? Wat zijn de symptomen? Op deze pagina vind je een antwoord op de belangrijkste vragen. VRAGEN CORONAVIRUS
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 april 2020 om 06:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...eren~b14eeb1a/
Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch ontsnapt uit een Chinees labo?
Ontsnapte coronavirus tóch uit Chinees labo? “Amerikaanse diplomaten waarschuwden al in 2018 voor onveilig Chinees onderzoek op vleermuizen” Hoofdverdachte van alweer een massamoord: de vleermuis. De vleermuis had al géén goede naam in de meeste Dracula prenten en nu dit nog. p.s. Duitse zoo zal dieren laten inslapen en aan andere dieren voederen door coronacrisis. Ze krijgen een 'feest'maal?¿ ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1,5 m afstand: bij Picanol-Ieper tonen ze dat heel concreet door een ronde schijf met diameter 1,5 m. : wordt getoond aan de ingang. Ze kan gemakkelijk overal verrold worden.
|
![]() |
![]() |