Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2020, 13:16   #41
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat is een andere discussie he, je kan wel nadenken over een zinvolle collectivisatie van onroerende goederen en cruciale productiemiddelen. Corona speelt net in de kaart van de kapitalistische oligarchen en de internationale bankwereld.
dat mag u mij ne keer uitleggen,
als je bedoelt dat de gigantische ondersteuningspaketten vooral de kapitalisten ondersteunen geef ik je wat gelijk
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 13:26   #42
denkimi
Banneling

Standaard

Als je ziet hoe succesvol noord korea corona aanpakt dan kan je toch niet anders dan bewondering hebben voor het communisme zeker?

Net zoals de ussr in het verleden ook altijd zo succesvol was bij het bestrijden van rampen. Kijk maar naar Tsjernobyl.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 13:27   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Van Ranst krijgt nu ook felle tegenkanting van academici: “Hij slaat door”
HBVL 20-08-2020 door Pieter Huyberechts en Pieter Lesaffer

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200820_...hij-slaat-door

Marc Van Ranst (KUL) was al langer kop van Jut bij een deel van de Vlaamse politici en woensdag hekelde ook een rist Waalse politici zijn “dwingende advisering”. Nu krijgt de viroloog langs beide zijden van de taalgrens felle kritiek van tal van academici. Zijn openlijke pogingen tot sturen van beleidsbeslissingen worden afgedaan als “bijzonder dreigend.” “Hij slaat door met zijn adviezen aan de politiek”, klinkt het scherp. “Mijn enige doel is de epidemie naar beneden krijgen”, repliceert hij.

Dat is hetgeen wij hier al zo lang schrijven.
Allee toch een deel van ons.
Er zijn er die hem nog altijd de hemel in prijzen.
Het simpele feit dat de rechterflank het minste akkefietje aangrijpt om Van Ranst af te kakken bewijst dat de man zeer goed bezig is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 14:01   #44
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
als je bedoelt dat de gigantische ondersteuningspaketten vooral de kapitalisten ondersteunen geef ik je wat gelijk
Plus het feit dat de 'grote haaien' nu veel middenstandsondernemingen en onroerend goed kunnen opkopen door faillissementen, hypotheken of huren die niet betaald kunnen worden etc. Verder zullen pensioenfondsen gebruikt worden om 'landen in nood' (in werkelijkheid banken in nood) te helpen. Daarnaast is er de geplande Great Reset waarbij nieuwe wereldwijde investeringen de economie weer op gang moeten trekken, gekoppeld aan onder andere 'klimaatbewuste' doelstellingen. Veel gewone mensen zullen tenslotte afhankelijk worden van staatssteun, zodat de arbeidsvoorwaarden er niet beter op worden, terwijl de algemene verlaging van de levensstandaard toegeschreven kan worden aan 'corona', met eventueel nadien de toevoeging dat 'terugkeren naar vroeger ecologisch toch niet houdbaar was' of dat het oude normaal het gevolg was van 'white privilege' (we kunnen ons ook aan coronavluchtelingen verwachten) etc.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 augustus 2020 om 14:03.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 14:01   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het simpele feit dat de rechterflank het minste akkefietje aangrijpt om Van Ranst af te kakken bewijst dat de man zeer goed bezig is.
Jij moet dus een groot bewonderaar van Stalin zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 18:12   #46
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Ik heb er natuurlijk geen idee van hoe uw financiële toestand geëvolueerd is de laatste maanden, maar ik ben er vrij zeker van dat het niet even rooskleurig is als bij deze mensen, uiteraard al zeker niet in euro's, maar ook niet in procent:

Voor ons staan de kranten vol met faillissement, vrees voor ontslag, duurdere winkelkarren, toenemende armoede...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 18:31   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Voor ons staan de kranten vol met faillissement, vrees voor ontslag, duurdere winkelkarren, toenemende armoede...
De Gates doet het zo goed niet he !

Zijn prutsvaccinkes wegen niet op tegen online verkoop natuurlijk !
Oud 22 augustus 2020, 18:35   #48
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is vooral de bloedrode VRT die hem een dagelijks forum geeft om zijn nonsens en gezever van de bovenste plank te komen verkondigen. Men had deze compleet gepolitiseerde, extreem-linkse pseudo wetenschapper/clown van in het begin moeten links laten liggen.
Ik snap niet dat een organisatie die klakkeloos alle anti Chinese en anti Russische NATO propaganda overneemt bloedrood genoemd kan worden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 11:38   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed bezig met al zijn tegenstrijdige communicatie en al zijn leugens?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 12:04   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet je gelijk geven

Het simpele feit dat de linkerflank het minste akkefietje aangrijpt om Trump af te kakken bewijst dat de man zeer goed bezig is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 12:24   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik moet je gelijk geven

Het simpele feit dat de linkerflank het minste akkefietje aangrijpt om Trump af te kakken bewijst dat de man zeer goed bezig is.
Oud 23 augustus 2020, 12:30   #52
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige reden waarom Van Ranst zo (lang) op de voorgrond kan blijven is omdat Belgique aan het zwalpen is als nooit tevoren. We hebben geen echte leiders en diegenen die momenteel aan de knoppen zitten zijn van de meest lamlendige en incompetente postjespakkers in de ellendige geschiedenis van dit land.

In zo'n klimaat is het voor een ziekelijke en manipulatieve persoonlijkheid als Van Ranst natuurlijk makkelijk om zich constant op de voorgrond te lullen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 12:47   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige reden waarom Van Ranst zo (lang) op de voorgrond kan blijven is omdat Belgique aan het zwalpen is als nooit tevoren. We hebben geen echte leiders en diegenen die momenteel aan de knoppen zitten zijn van de meest lamlendige en incompetente postjespakkers in de ellendige geschiedenis van dit land.

In zo'n klimaat is het voor een ziekelijke en manipulatieve persoonlijkheid als Van Ranst natuurlijk makkelijk om zich constant op de voorgrond te lullen.
Daar zit veel in.
Oud 23 augustus 2020, 12:56   #54
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dat, mijnen beste zijn al lang geen babyboomers meer,he.
Eerder 'sukkers-aan-mannentepels' van tot 2 generaties later
Oud 23 augustus 2020, 12:59   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar zit veel in.
Inderdaad !
Oud 23 augustus 2020, 15:36   #56
Stefanie
Minister-President

Standaard

Gisteravond was ik heel diep geschokt toen ik las over dat incident in Erpe-Mere. Die klant verdedigde die jongeren in Blankenberghe nogal fel en gooide zelfs 'n bloempot op de grond! Dat ging wel heel ver, maar nu lees ik op dezelfde website van VTM/HLN de uitspraken van Marc Van Ranst. Ik ben heel opgelucht en ik ben hem zeer dankbaar voor het feit dat hij de MR op haar verantwoordelijkheid wijst. Dat was hard nodig. De MR heeft al zoveel van onze beschaving (de beschaving die we hadden) vernield. Dat moet stoppen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 15:39   #57
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het was echt hard nodig dat hij de MR op haar verantwoordelijkheid wees. Ik ben nu zeer opgelucht. Ik ben hem daar ook dankbaar voor. We kunnen die kleuters van de MR niet zomaar laten begaan. Ziekelijk zou ik dat niet noemen. De geesteszieken zitten bij de MR.
Oud 23 augustus 2020, 15:47   #58
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eh, hij is nu wel zeer kritisch voor de MR. Terecht. Maar jij ben 'n Belgisch nationalist en de MR is een Waalse partij. De MR is volop bezig met onze beschaving te vernielen. Ik vind echt dat dat moet stoppen. Natuurlijk kom ik dan uit bij Vlaams belang, maar zelfs indien Vlaanderen onafhankelijk wordt, dan zijn die kleuters van de MR daar met hun gekke ideeën. Die gaan niet verdwijnen indien Vlaanderen onafhankelijk wordt. Wat nu gedaan? Wat kan er aan die waanzin gedaan worden?
Oud 23 augustus 2020, 15:50   #59
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Als je ziet hoe succesvol noord korea corona aanpakt dan kan je toch niet anders dan bewondering hebben voor het communisme zeker?

Net zoals de ussr in het verleden ook altijd zo succesvol was bij het bestrijden van rampen. Kijk maar naar Tsjernobyl.
Ik wijk nu wel af van het onderwerp, maar hoeveel Duitsers zijn er zo gedood toen ze van de DDR naar het westen probeerden te vluchten? Wat is er in Cambodja allemaal gebeurd? Zo'n Cambodjaans bloedbad wil ik hier niet. Maar ja, wat kan ik doen?
Oud 23 augustus 2020, 16:35   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be