Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2021, 18:30   #41
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gelukkig zijn er al winkels waar sommige kassa's voorbehouden zijn voor klanten die betalen met kaarten.
Ja, heb ik vorig jaar voor de eerste (en enige en laatste) keer gezien in een Albert Heyn (de eerste en enige keer dat ik er kwam - het was uit noodzaak wegens lege schappen waar ik normaal ga).
Er waren geloof ik 4 kassa's, maar 1 was cash, de andere 3 enkel elektronisch.
Toen ik aan de kassa's kwam stonden er 10 klanten voor elke elektronische kassa en 1 voor de cash kassa. Ik kon door mijn cash betalen 40 klanten voorbijsteken. Net voor ik buiten ging draaide ik me om en maakte een Japanse buiging naar de cash kassier.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2021, 18:55   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn ik weet niet hoeveel contactloze mogelijkheden tegenwoordig dat het steeds moeilijker aan het worden is net die te hebben welke de andere ook heeft.

Een 2 weken geleden stond ik in een frituur en een madam wilde contactloos betalen. Had ze toch wel niet die app zeker zoals in de frituur.
Mocht ze alsnog gauw een bancontact eerst gaan zoeken om haar frietje te kunnen betalen.

Het is dan ook een circus aan het worden met die apps.
Oud 24 mei 2021, 00:43   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Doet me denken aan Colruyt dat ik paar weken terug nog eens bezocht door leeg schap elders, ik haal na lang aanschuiven cash boven, kassier keek me aan en vroeg of ik niet bancontact kon, ik vroeg waarom zou ik, jij gebruikt ook geen lopende band. Beeld was al half weg door dat mondvod en toen volgde ook de klank.
Oud 24 mei 2021, 11:37   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Soortgelijke verhalen waren ook al stoer, toen de werkgevers begonnen met het arbeidersloon uit te betalen via een overschrijving, en niet langer in cash.

Maar dat had dan wel iets te maken met het feit dat de hardwerkende zijn eigen percentje niet meer kon wegsteken op weg naar huis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2021, 19:57   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Soortgelijke verhalen waren ook al stoer, toen de werkgevers begonnen met het arbeidersloon uit te betalen via een overschrijving, en niet langer in cash.

Maar dat had dan wel iets te maken met het feit dat de hardwerkende zijn eigen percentje niet meer kon wegsteken op weg naar huis.
... omdat de nazi's de werkgevers daartoe dwongen om dat geld als cheaperskate krediet te kunnen potverteren.
Oud 24 mei 2021, 22:19   #46
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
kassier keek me aan en vroeg of ik niet bancontact kon, ik vroeg waarom zou ik, jij gebruikt ook geen lopende band.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be