Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2020, 07:12   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij nader inzien: bij tweede overtreding naar de correctionele rechtbank.

Voor sommigen is zelfs 1000 euro peanuts. Een strafblad zal dan beter afschrikken.
Dat zijn de toekomstige diplomaten, laat die eens oefenen voor later.
Oud 14 december 2020, 07:29   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het opbod aan alsmaar strengere straffen op dit forum tart werkelijk elke verbeelding.
Torenhoge geldboetes, werkstraffen, gevangenis, aanklacht wegens moord enz .....
Gewoon het gevolg dat lichte straffen blijkbaar niet helpen. Ja dan kan je alleen verwachten dat ze straffer gaan worden.
Voor mensen die nu een beetje normaal en verantwoord handelen moesten er in feite nooit straffen bestaan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 07:32   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik.
Vrijdag nog een feestje gedaan trouwens.

Ik heb in het begin een beetje meegedaan met het corona-circus. Handjes ontsmetten en dat soort shit. Maar ik werd er nogal vaak op gewezen dat ik het niet deed volgens de regels van de kunst. Ondertussen zit ik aan een gemiddelde van 2 keer per maand sinds maart… laatste drie maanden geen ontsmettingsmiddel aangeraakt en ik leef nog steeds, net zoals alle mensen waarmee ik al dan niet professioneel in contact kom. En dat zijn er heel wat en uit alle leeftijdscategorieën.. enfin, zodra de factuur betaald is, boeit het mij niet meer natuurlijk.
Handen was ik zoals ik het al heel mijn leven doe: niet te vaak. Winkelkarren ontsmetten? Natuurlijk niet, gewoon met de kar binnen en buiten; en dit wekelijks in meerdere winkels. Verspreid ik daarmee mogelijks de ziekte, wel goed dan. Besef dan ook dat dit mijn bijdrage is aan de werkmieren van de elite die niet liever hebben dan in lockdowns te leven. Ook op dit forum zijn ze aanwezig: het zijn de rudy’s, dadeemelee’s, henri1’s en kojakskes van de samenleving. Kritiekloos de meest absurde maatregelen slikken die de overheid hun oplegt en met de vinger wijzen naar ieder die er zich vragen bij stelt en ieder die niet in de pas loopt. En zulke werkmieren, daar loopt onze samenleving vol mee, de brave makke schapen. Globale consensus volgen, jongens toch. Jaren geleden gingen ze er wellicht prat op dat de aarde plat moest zijn en dat de joden slecht waren en … Dus ik ben ervan overtuigd dat ze blij zullen zijn dat ik ook mijn steentje bijdraag om voor hun zo rap als kan hun meest ideale samenleving te creëeren. Want hoe meer zieken, hoe harder de maatregelen en hoe sneller het ‘nieuwe’ normaal.. en dat is wat de elite-werkmieren willen: een nieuwe orde. Als het niet zo zou zijn, zouden ze wel wat meer protesteren tegen al het ongein dat van overheidswege opgelegd wordt.

Dus bij deze: graag gedaan.

Trouwens… telkens als ik nu iemand de hand schud, zeg ik: blij een gelijkgezinde te ontmoeten. Want dan weet ik of ik met vriend of vijand te maken heb. Beetje zoals in den tijd met de uitspraak: schild en vriend.. Hahaha… is toch goed gevonden, niet? Dolletjes.

Eigenlijk vind ik mezelf wel grappig of triest als ik er over nadenk. Maar dat stoort me niet, toen ik in 2006 immers voorzag dat ik ‘de tijden waarin we nu leven’ zou meemaken, werd ik behoorlijk uitgelachen. Toegegeven, ik had heel het corona-circus pas verwacht rond 2030 en ik wist ook niet wat voor ziekte zou zorgen voor een globale vraag naar massa-vaccinaties. En ook toegegeven: ik heb in die tijd best wat complottheorietjes uitgepluist. Tot scha en schande ondervonden wat voor bullshit er zoal rond gaat. Maar ik durf wel buiten de lijntjes te denken… lol. En wat zich ’t afgelopen jaar heeft afgespeeld, is er toch wel boenk op… Helemaal volgens het draaiboek dat ik toen heb uitgeschreven. Binnenkort, als de meeste mensen mentaal helemaal murw zijn geklopt, begint de volgende circus-act.. of wat dacht je dan? Enkel de oorlog in Iran, daar heb ik me in vergist, want die had ik eigenlijk wel al verwacht. Maar bon, dat is offtopic…

Eigenlijk kan een mens alleen maar hopen dat ieder mentaal sterk genoeg is om in te zien hoe we in ’t zak gezet worden door de overheden. Enkel dan -als je inziet hoe corrupt alles is- of beter: hoe de goochelaar konijntjes uit de hoed tovert, ben je meester van je zelf, kan de goochelaar je niets wijsmaken en heb je controle over je emoties.

Stay safe. Stay strong. Hahahaha.. wat een leedvermaak.

Tot slot: de ziekte is er. Daar twijfel ik niet aan. De ziekte is ook ernstig te nemen… maar de maatregelen zijn ronduit lachwekkend. Tous ensemble om de pandemie te verslaan. As if possible.. proetproet.

Ach dadeemeleeke, je bent lekker bezig.. trol dus maar sympathiek verder…
Op die feestjes ben jij heel zeker de plezantste
Oud 14 december 2020, 08:22   #44
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind het vooral vreemd dat alle "feestjes" over één kam geschoren worden. 5 man in de tuin? 750 euro boete. 100 man in een professioneel gerunde discotheek? Ook 750 euro...

Alsof iemand die in een winkel een lippenstift steelt op dezelfde manier gestraft wordt als een bankovervaller...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 08:43   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En die oudere had geen plexi gelaatskap en een FFP2 masker aan zekers ?
Dan wordt het tijd dat die ouderen daarop worden gewezen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 08:49   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij nader inzien: bij tweede overtreding naar de correctionele rechtbank.

Voor sommigen is zelfs 1000 euro peanuts. Een strafblad zal dan beter afschrikken.
Wat een mooie tijd om in te leven toch.

Naar de correctionele rechtbank gestuurd worden omdat je feest met enkele medejongeren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 08:52   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik vind het vooral vreemd dat alle "feestjes" over één kam geschoren worden. 5 man in de tuin? 750 euro boete. 100 man in een professioneel gerunde discotheek? Ook 750 euro...

Alsof iemand die in een winkel een lippenstift steelt op dezelfde manier gestraft wordt als een bankovervaller...
En tegenwoordig is ook alles een "feestje" hé.

Met enkele vrienden samen eten = lockdownfeestje
Even iets gaan drinken bij elkaar = lockdownfeestje

Men plakt er die term op, louter om het schandaliger te maken. "Kijk wat voor een degoutant krapuul dat zit te feesten terwijl het zorgpersoneel zo zit af te zien..."

Pure emotionele chantage.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 09:04   #48
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Voila, die criminele virusverspreiders kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
Ik stel dan ook een coronacommissie voor, bestaande uit de fanatiekste regelneven van dit forum, om de aller- aller- állerstrengste maatregelen te bedenken die kunnen toegepast worden bij elke vastgestelde overtreding van het Dictaat.
Kwestie van de coronaterroristen kordaat met kop en staart uit te roeien.
Ha! En liefst nog eerder dan het virus zelf!
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 09:10   #49
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is dat laatste waar. Het is trouwens omgekeerd: 100 carrieres voor 1 dode oudere. En dan moest die oudere maar niet naar dat feestje gaan he.

Want nu moet jij mij eens vertellen hoe dat virus bij die oudere is geraakt doordat die jongere een feestje deed.

Of is die mijnwerker die ijzererts bovenhaalt ook verantwoordelijk voor de messteek van een rover, omdat dat ijzererts gebruikt werd om dat mes mee te maken ?
Men mag mij ook eens vertellen hoeveel van al die feestende mensen er ziek geworden zijn. Niet enkel positief getest, maar ook ziek. Ook daar zal wel geen onderzoek naar gedaan zijn. Volgens mij komen de 'jongeren' daar gezond en wel toe en vertrekken ze ook zo. Tenzij de gendarmerie binnenvalt, dan is er misschien kans op besmetting.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 09:16   #50
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En tegenwoordig is ook alles een "feestje" hé.

Met enkele vrienden samen eten = lockdownfeestje
Even iets gaan drinken bij elkaar = lockdownfeestje

Men plakt er die term op, louter om het schandaliger te maken. "Kijk wat voor een degoutant krapuul dat zit te feesten terwijl het zorgpersoneel zo zit af te zien..."

Pure emotionele chantage.
Tis niet te geloven. Ik spreek ook minstens 1 keer per week af met wat vrienden. Beetje pokeren, match voetbal kijken, etc...Het voordeel is dat wij dit kunnen doen in huizen die niet zichtbaar zijn van de straatkant. Het grote probleem is natuurlijk wel die avondklok.

Ik blijf het hallucinant vinden dat mensen zomaar aanvaarden dat de wil van ene Frank Vandenbroucke wet is. Alsof die man ook maar enige democratische legitimiteit heeft. Die man heeft mij absoluut de les niet te spellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 09:22   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tis niet te geloven. Ik spreek ook minstens 1 keer per week af met wat vrienden. Beetje pokeren, match voetbal kijken, etc...Het voordeel is dat wij dit kunnen doen in huizen die niet zichtbaar zijn van de straatkant. Het grote probleem is natuurlijk wel die avondklok.

Ik blijf het hallucinant vinden dat mensen zomaar aanvaarden dat de wil van ene Frank Vandenbroucke wet is. Alsof die man ook maar enige democratische legitimiteit heeft. Die man heeft mij absoluut de les niet te spellen.
Als die man u toch de les niet mag spellen waarom verstop je je dan ? Onrechtstreeks aanvaard je dan toch ook zijn wil ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2020 om 09:24.
Oud 14 december 2020, 09:24   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als die man u toch de les niet mag spellen waarom verstop je je dan ?
Slaap maar verder jongen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 09:27   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Slaap maar verder jongen.
Inderdaad het is hallucinant dat alle mensen zijn wil aanvaarden. Je bent daar blijkbaar geen uitzondering in.
Groot geluk met die verstopte huizen

De ideale manier om te blijven aanmodderen. Succes.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2020 om 09:32.
Oud 14 december 2020, 09:43   #54
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Die feestjes zijn een lekkere aanleiding om eens af te geven op anderen.

Maar een hoop besmettingen gebeuren in een veel banalere context: de collega die over je schouder een paar minuten meekeek op je computerscherm, je broer die eens langskomt met wat boodschappen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 09:45   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan wordt het tijd dat die ouderen daarop worden gewezen.
Dat is inderdaad de GIGANTISCHE fout in gans deze crisis: men heeft hen wijsgemaakt dat het de ANDEREN hun fout is dat ze ziek worden. Gans het discours sinds het begin is gebaseerd op "de schuldigen die de ziekte doorgeven zodat het uiteindelijk bij oude mensen komt".

Terwijl de essentiële zaak natuurlijk de laatste stap is, en die oude mensen DAAR volledig de hand in hebben (behalve de sukkelaars in concentratie kampen WZC). Door hen wijs te maken dat het de anderen hun schuld is, verdoen ze hun tijd met vingerwijzen, ipv zich EFFICIENT te beschermen.

Als ge in de brousse zijt, dan beschermt ge U tegen muggen, dan gaat ge niet de muggen willen uitroeien, dat is onbegonnen werk.

Dit uiterst gevaarlijke discours is wat ons met zoveel doden opzadelt. Meer is daar niet aan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 09:46   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat een mooie tijd om in te leven toch.

Naar de correctionele rechtbank gestuurd worden omdat je feest met enkele medejongeren.
Inderdaad, men begrijpt blijkbaar niet in welke dictatoriale waanzin wij afgeschoven zijn op een klein jaar tijd.
Oud 14 december 2020, 09:47   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die feestjes zijn een lekkere aanleiding om eens af te geven op anderen.

Maar een hoop besmettingen gebeuren in een veel banalere context: de collega die over je schouder een paar minuten meekeek op je computerscherm, je broer die eens langskomt met wat boodschappen.
Misschien dat die collega of broer de dag ervoor op een feestje was ?
Oud 14 december 2020, 09:48   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien dat die collega of broer de dag ervoor op een feestje was ?
Nee, die was bij een andere collega, of een andere broer.

En feesten is normaal. Vooral als feesten tegenwoordig wil zeggen "menselijk contact hebben zoals dat nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid werd verboden, tenzij als zware strafmaat".

Wat is uw probleem ? Als gij niet ziek wilt worden, blijft gij thuis en ziet gij niemand, punt. Moet ge mensen ontmoeten op minder dan 20 meter, zet een plexi gelaatskap op en een FFP2 masker, en er overkomt U niks. Laat andere mensen die dat willen, normaal leven en een snotvalling opdoen als ze dat willen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2020 om 09:50.
Oud 14 december 2020, 09:49   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, men begrijpt blijkbaar niet in welke dictatoriale waanzin wij afgeschoven zijn op een klein jaar tijd.
Eigen schuld dikke bult. En ik verwacht dat die dictatoriale waanzin nog wel hele lange tijd gaat aanhouden.

Hier dan toch

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2020 om 09:50.
Oud 14 december 2020, 09:51   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigen schuld dikke bult. En ik verwacht dat die dictatoriale waanzin nog wel hele lange tijd gaat aanhouden.

Hier dan toch
Ja, uiteraard, maar niet omdat er zieken zijn. Omdat dictatoriale waanzin nu eenmaal eigen is aan dictatoriale waanzinnigen. Vanaf nu kan die best blijven, zelfs al kan men corona perfect genezen. Men heeft zijn slag thuis gehaald om het volk dom en bang te krijgen, en men gaat dat zo rap niet lossen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be