Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2021, 09:55   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jij denkt dat vragen van Franstaligen ook niet beantwoord worden ?
Maar goed, u vindt het volledig normaal dat het grootste Brussels vaccinatiecentrum ééntalig Frans is.
Open in Brussel eens een ééntalig Nederlands vaccinatiecentrum en ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Daar gaan de Franstalige gazetten en media binnen 4 jaar het nog over hebben.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 10:05   #42
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toen ik in 2019 een kantoor binnenstapte in Elsene voor een klacht in het Nederlands.....werd ik door dat jonge flikske aan de receptie behandeld als een crimineel. Ik heb daar geroepen en getierd tot er een paar commissarissen werden bijgehaald. Ik eiste zijn identiteitskaart.
Ik heb klacht ingediend bij comité P en ben ondertussen al uitgenodigd geweest bij de Korpschef.....maar ik ga door tot dat ventje zijn verdiende straf krijgt. Schandalige toestanden bij die Flikken tegenwoordig. Heel veel lef tegen een brave Vlaming op leeftijd maar het schijt in de broek en heel beleefd tegen de nieuwe jonge Brusselaars.
Heb ik ook gedaan. Van de commissaris ter plekke een brief gekregen dat ik het allemaal verkeerd begrepen had...Gelukkig stonden de brave man zijn contactgegevens er niet op zodat ik hem niet kon vragen om de tape van ons gesprek eens te beluisteren.
Einde verhaal.
Oud 4 maart 2021, 10:09   #43
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Open in Brussel eens een ééntalig Nederlands vaccinatiecentrum en ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Daar gaan de Franstalige gazetten en media binnen 4 jaar het nog over hebben.
Goed idee. De Vlaamse gemeenschap opent een vaccinatie- en behandelingscentrum in Sint-Jan-Molenbeek, dat als ontwikkelingshulp geldt en waarvan de kosten in mindering gebracht worden van de transfers naar het BHG.
Oud 4 maart 2021, 12:07   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou allemaal kunnen maar oudere mensen gaan niet voor alles en nog wat online.

Maar even iets anders ; probeer eens hetzelfde in omgekeerde zin. U bevolkt die centra met mensen die geen woord Frans spreken of begrijpen maar alleen Nederlands praten en begrijpen Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren eer dat daar geknokt wordt ?
De dame die klaagt zei dat ze op internet gezocht heeft. Dan heeft ze zeker en vast de bijsluiters gevonden.

Verder dienen de ‘personeelsleden’ die meestal vrijwilligers zijn enkel de weg te wijzen, gegevens noteren en kijken of er geen tegenindicaties zijn volgens een vragenlijst.

Het is niet hun taak om medisch advies te verstekken.
Oud 4 maart 2021, 12:32   #45
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat men absoluut geen hardcore Vlaams-nationalist moet zijn om het een schandaal te vinden dat in de tweetalige hoofdstad Brussel, men slechts in het Frans wordt geholpen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 12:43   #46
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De dame die klaagt zei dat ze op internet gezocht heeft. Dan heeft ze zeker en vast de bijsluiters gevonden.

Verder dienen de ‘personeelsleden’ die meestal vrijwilligers zijn enkel de weg te wijzen, gegevens noteren en kijken of er geen tegenindicaties zijn volgens een vragenlijst.

In elk vaccinatiecentrum is een coördinerende arts aanwezig,

die bijkomende informatie geeft

.Maar als die ook geen Nederlands spreekt in Brussel,sta je daar wel zonder informatie in Uw moedertaal als Nederlandstalige.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 19:24   #47
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Iedereen kan nuttige informatie vinden in eigen landstaal.
Het artikel is opgeklopte riool gazettepraat, net zoals de beginpost van deze discussie.

"N-VA Brussel hekelt ontbreken Nederlandstalig zorgpersoneel in vaccinatiecentrum Heizel

Brussels parlementslid voor N-VA, Gilles Verstraeten, vindt het "onwettelijk, onaanvaardbaar en zelfs levensgevaarlijk" dat in het vaccinatiecentrum op de Heizel, het grootste van het land, geen begeleiding of uitleg in het Nederlands te krijgen is.

Hij roept bevoegd minister Elke Van den Brandt op eindelijk de Nederlandstaligen in Brussel te verdedigen.

De Brusselse gezondheidsinspectie is zich bewust van het probleem en werkt er naar eigen zeggen aan...

Ook in de testcentra zou er volgens Verstraeten geen Nederlands gesproken worden.

"Zo vernemen we dat Nederlandstaligen in het testcentrum van Brussel-Zuid respectloos behandeld worden en dat de schriftelijke communicatie er uitsluitend in het Frans gebeurt."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...ersoneel-in-v/

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 4 maart 2021 om 19:26.
Oud 4 maart 2021, 20:01   #48
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"N-VA Brussel hekelt ontbreken Nederlandstalig zorgpersoneel in vaccinatiecentrum Heizel

Brussels parlementslid voor N-VA, Gilles Verstraeten, vindt het "onwettelijk, onaanvaardbaar en zelfs levensgevaarlijk" dat in het vaccinatiecentrum op de Heizel, het grootste van het land, geen begeleiding of uitleg in het Nederlands te krijgen is.

Hij roept bevoegd minister Elke Van den Brandt op eindelijk de Nederlandstaligen in Brussel te verdedigen.

De Brusselse gezondheidsinspectie is zich bewust van het probleem en werkt er naar eigen zeggen aan...

Ook in de testcentra zou er volgens Verstraeten geen Nederlands gesproken worden.

"Zo vernemen we dat Nederlandstaligen in het testcentrum van Brussel-Zuid respectloos behandeld worden en dat de schriftelijke communicatie er uitsluitend in het Frans gebeurt."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...ersoneel-in-v/
Vind ik ook. "Ai" moet dringend vertaald worden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 20:55   #49
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad Fred,

Moest dat gebeuren ,dan roept de COCOF de hulp in van de Blauwhelmen

wegens "Culturele Genocide op La Francofonie"

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 4 maart 2021 om 20:55.
Oud 4 maart 2021, 21:00   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vind ik ook. "Ai" moet dringend vertaald worden.
Franse richtingaanwijzers ook!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 maart 2021 om 21:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 08:45   #51
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Franse richtingaanwijzers ook!

Inderdaad ,de zaak in het belachelijke proberen te trekken,

is het enige verweer dat de Belgicisten nog hebben

om dit schromelijk gebrek aan respect voor de Nederlandstalige burgers

van het Brussels vaccinatiecentrum te verdedigen.
Oud 5 maart 2021, 09:38   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dit is uw hoofdstad, maar niemand kan u helpen omdat ze de landstaal niet spreken, en dat vind jij normaal.
Dat sommige mensen deze vaccinatie niet zo routineus vinden als een jaarlijkse autocontrole kan ik me nu just wel inbeelden zie.
Haar vraag lijkt me niet buitenissig. Dat er geen informatie beschikbaar is in het Nederlands wel.
Meer nog, Nederlands is de belangrijkste taal van dit apenland. Het is de taal van het grootste aantal inwoners en bovendien de taal van het economisch veruit belangrijkste landsdeel. Maar in “la Capitale” weten ze dat blijkbaar niet.
Oud 5 maart 2021, 09:54   #53
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Als die vragenlijst niet correct wordt ingevuld door een taalprobleem, is dat potenteel gevaarlijk. Verder is
"Kijken of er geen tegenindicaties zijn" een medische handeling op zich.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 11:47   #54
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het vaccin is volledig gratis Zipper.
Gratis bestaat niet...
Oud 5 maart 2021, 14:17   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen maar daar gaat het ook niet om. Die mensen mogen je gerust laten weten dat dat niet hun taak is. Maar daarvoor moeten ze wel eerst uw vraag begrijpen en u daarop antwoorden in uw landstaal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2021 om 14:21.
Oud 5 maart 2021, 14:20   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik denk dat men absoluut geen hardcore Vlaams-nationalist moet zijn om het een schandaal te vinden dat in de tweetalige hoofdstad Brussel, men slechts in het Frans wordt geholpen.
Daar gaat het inderdaad om. Net daarom schrijf ik dat men eens zou moeten proberen om hetzelfde te doen met de Franstaligen. Ik ben benieuwd hoelang dat centrum gaat mogen functioneren ? Ik schat half uurtje
Oud 5 maart 2021, 14:22   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar toch moet je als Vlaming dezelfde belastingen betalen en voorheffingen terwijl je niet dezelfde dienstverlening krijgt.
Oud 5 maart 2021, 21:09   #58
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar toch moet je als Vlaming dezelfde belastingen betalen en voorheffingen terwijl je niet dezelfde dienstverlening krijgt.
2

Wij willen niet langer tweede rangs burgers zijn ,daarom willen wij een eigen land ,waar wij steeds en overal in onze eigen taal terecht kunnen.
Oud 5 maart 2021, 22:19   #59
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Brussel weigert nog langer zijn rol als tweetalige hoofdstad te vervullen.
Dat moet nu wel voor iedereen duidelijk zijn .

Zelfs in het vaccinatiecentrum op de Heizel is er geen Nederlandstalige personeel of Nederlandstalige info aanwezig voor de Vlamingen die daar moeten worden ingeënt.

https://www.bruzz.be/gezondheid/brus...c_DTe3ffITl4u4

"Een Nederlandstalige Brusselaar heeft gisteren haar eerste prik gekregen in het vaccinatiecentrum aan de Heizel, maar voor vragen over het vaccin moest ze haar beste Frans bovenhalen. “Ik werd in het Frans doorverwezen naar een pagina met antwoorden die enkel in het Frans beschikbaar zijn.”
Ik zie niet echt het probleem. Met wat gebarentaal kan je meestal wel uitdrukken wat je bedoelt. Trouwens, wordt het niet eens tijd dat iedereen een beetje deftig Engels kan? Dan is heel dit gezeik gewoon niet meer nodig. Verspilling van geld, tijd en moeite.
Oud 6 maart 2021, 11:23   #60
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik zie niet echt het probleem. Met wat gebarentaal kan je meestal wel uitdrukken wat je bedoelt. Trouwens, wordt het niet eens tijd dat iedereen een beetje deftig Engels kan? Dan is heel dit gezeik gewoon niet meer nodig. Verspilling van geld, tijd en moeite.
Waarom moeten wij belastingen betalen als men ons niet on onze taal te woord kan staan.
Wij betalen er voor dus hebben wij er recht op.

In het vaccinatiecentrum van Wemmel,een faciliteitengemeente voor Franstaligen in de Vlaamse Rand,kunnen Franstaligen wel in het Frans terecht .

Maar Vlamingen kunnen in een vaccinatiecentrum van hun tweetalige hoofdstad niet in het Nederlands terecht en zouden dan maar Engels moeten praten of gebarentaal proberen .

Eigenaardige Belgicistische logica.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 maart 2021 om 11:25.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be