Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2021, 13:10   #41
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij zevert. De toegang tot het grondgebied is er nog altijd. Enkel geen toegang meer tot horeca, bioscoop en treinen. En ja, vanaf 15 januari moet iedere volwassene een derde prikje gehad hebben van een vaccin dat op dat ogenblik niet meer werkt tegen de rondgaande virusjes. Dat is bijzonder intelligent geweest. Waarschijnlijk moeten we tegen 15 februari ook nog een griep prikje van de griep in 2015 erbij nemen.
Frankrijk schrapt het test- en herstelcertificaat, alleen een groen vinkje voor gevaccineerden en wil overal identiteitscontrole invoeren. 1G dus.

https://www.reuters.com/world/europe...er-2021-12-18/

Citaat:
PARIS, Dec 18 (Reuters) - France hopes that a planned new vaccine pass that will be required to enter public places will persuade more people to get inoculated against COVID-19 as the country faces a rapid spread of the Omicron variant, the health minister said on Saturday.

The government does not want to impose new curfews or lockdowns on people who have been vaccinated, but the threat of Omicron means authorities have to increase pressure on those refusing vaccination, Olivier Veran said on France Inter radio.

"We cannot continue to say that the choice of not getting vaccinated is a choice that has no consequences," Veran said.

Prime Minister Jean Castex said on Friday the government will propose a bill in parliament in January to change France's "health pass" into a "vaccine pass", meaning only vaccinated people will be allowed to enter indoor public places such as bars, restaurants and cinemas. read more

Under current regulations, a recent negative COVID-19 test or proof of vaccination suffices.

About 90% of eligible French people have been vaccinated, according to the government.

Veran said the government would ask MPs to also consider making the vaccine pass a requirement on trains and planes, and to make it mandatory to show a proof of identity along with the pass. "There is too much fraud," he said.

Laatst gewijzigd door discuz : 19 december 2021 om 13:13.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 13:17   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dik tegen m'n goesting, maar ik vind toch dat wij Nederland best volgen nu ze daar in lockdown gaan.

Ik zie het al voor mij, al onze winkelstraten overspoeld door Nederlanders, Nederlanders die nog effe willen shoppen en genieten voor de eindejaarsfeesten.

Het besmettingsgevaar voor onze inwoners neemt daardoor onrustwekkende proporties aan.

Wat denken jullie?
Ik begrijp niet goed waarom je je zorgen maakt over dat besmettingsgevaar. Het is van ondergeschikt belang.
Als de Nederlanders een sortieke willen doen in België dan zijn ze voor mijn part welkom.
Mijn perceptie ondertussen is dat een gevaccineerde totaal niet meer geïnteresseerd is in de vaccinatiestatus van een gesprekspartner. Vaccinatie is er in de eerste plaats voor de gevaccineerde.

Wat niet belet dat ik de drastische beslissing van Nederland nogal verrassend vind.
Ik begrijp, en zo lees ik het, heeft Nederland een probleem met capaciteit op IC. Onze capaciteit blijkt dus groter te zijn. Dat wist ik niet.

Wat mij verontrust is dat dit een impact zou kunnen hebben op het overlegcomité nu woensdag.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 13:20   #43
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Gij zevert. De toegang tot het grondgebied is er nog altijd.
Op voorwaarde dat je met de mobilhome komt, enkel supermarkten bezoekt en niet van campingdouches of andere faciliteiten gebruik maakt? Oef, de Tour de France is gered.
Oud 19 december 2021, 13:25   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom je je zorgen maakt over dat besmettingsgevaar. Het is van ondergeschikt belang.
Als de Nederlanders een sortieke willen doen in België dan zijn ze voor mijn part welkom.
Mijn perceptie ondertussen is dat een gevaccineerde totaal niet meer geïnteresseerd is in de vaccinatiestatus van een gesprekspartner. Vaccinatie is er in de eerste plaats voor de gevaccineerde.

Wat niet belet dat ik de drastische beslissing van Nederland nogal verrassend vind.
Ik begrijp, en zo lees ik het, heeft Nederland een probleem met capaciteit op IC. Onze capaciteit blijkt dus groter te zijn. Dat wist ik niet.

Wat mij verontrust is dat dit een impact zou kunnen hebben op het overlegcomité nu woensdag.
vat ook de inbreng van RIVM-baas Jaap van Dissel samen. “Van Dissel: ‘We weten nog niks, kan meevallen, modellen geven het resultaat van de bullshit-data die we erin gooien, we hebben meer tijd nodig, want we weten echt nog niks. In de tussentijd gooi ik jullie in lockdown. Ik geef nu het woord aan twee andere psychopaten’.”
Oud 19 december 2021, 13:35   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dik tegen m'n goesting, maar ik vind toch dat wij Nederland best volgen nu ze daar in lockdown gaan.

Ik zie het al voor mij, al onze winkelstraten overspoeld door Nederlanders, Nederlanders die nog effe willen shoppen en genieten voor de eindejaarsfeesten.

Het besmettingsgevaar voor onze inwoners neemt daardoor onrustwekkende proporties aan.

Wat denken jullie?

Tegen.
Wij werken binnen onze structuren, met onze (veel betere) ziekenhuisinfrastructuur en onze (veel beter georganiseerde) gezondheidszorg dan de hollanders. Onze politieke overheid heeft collegiaal een beleid beslist, laat ons dat dan ook zo uitvoeren. Geen reden om ons aan te passen aan de nukken of bijsturingen van een buurland dat het veeel amateuristischer dan België heeft aangepakt.

Ik begrijp wel je reactie, in Neeroeteren zit je letterlijk 'op' de grens. Maar we mogen niet meer terugkeren tot de eerste maanden van de lockdown, toen de flikken grenswegen probeerde te blokkeren door er containers op te zetten. Dat was hysterisch...

Elke gemeente doet hier ook maar haar eigen ding. Bij ons in Ronse is de kerstmarkt doorgegaan, maar enorm beperkt. Op de markt niks toegelaten, enkel in een beperkte zone mochten er standjes met kerst prullaria staan, géén drank of food standjes. De omliggende café's hebben gouden zaken gedaan. Strakke toegangscontrole met stewards, om Wappies zonder CST buiten te houden.

10 kilometer verder bij de boeren in Oudenaarde mocht dan weer alles zoals vorige jaren, dikke fiësta, zuipen en vreten a gogo. Volksfeest alsof corona niet bestaat.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 13:38   #46
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
vat ook de inbreng van RIVM-baas Jaap van Dissel samen. “Van Dissel: ‘We weten nog niks, kan meevallen, modellen geven het resultaat van de bullshit-data die we erin gooien, we hebben meer tijd nodig, want we weten echt nog niks. In de tussentijd gooi ik jullie in lockdown. Ik geef nu het woord aan twee andere psychopaten’.”
Exact dezelfde redenering viel vanochtend in het Verenigd Koninkrijk te horen:

Sajid Javid refuses to rule out further Covid curbs before Christmas

The health secretary, Sajid Javid, has made clear that tougher Covid restrictions could be imposed in England before Christmas, after the government’s Sage committee warned that hospitalisations could peak at between 3,000 and 10,000 a day unless action is taken.

Javid acknowledged that data about the Omicron variant remained incomplete – but suggested it might be necessary to make decisions before a full picture is available.

Asked to rule out new measures pre-Christmas, he said: “We are assessing the situation; it’s very fast-moving,” adding, “there’s a lot of uncertainty, there are gaps in the data, but we must work with the data we’ve got, we mustn’t let perfection be the enemy of the good.”

https://www.theguardian.com/politics...fore-christmas

Laatst gewijzigd door discuz : 19 december 2021 om 13:38.
Oud 19 december 2021, 13:39   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een besmetting op doen is gewoon pech. Zo snel mogelijk iedereen zijn booster geven, om de gevolgen van de besmetting te verminderen, en het de niet gevaccineerden super lastig maken.
Ik ben in ieder geval tegen lockdowns. De lockdown in Nederland is compleet nutteloos.
Ja, men is veeel te soft nu...
Tijd om in overdrive te gaan.
Oud 19 december 2021, 13:40   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onmiddellijk doen wat Frankrijk al deed.
Frankrijk verbood 65-plussers die geen boosterprik kunnen bewijzen, de toegang tot hun grondgebied,
en op 15 januari wordt dat uitgebreid tot alle +18jarigen.
De bullshit moet idd stoppen : ofwel vaccineren, ofwel volkomen uit het publieke leven gesloten worden.
Oud 19 december 2021, 13:42   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen leren het dus nooit.
Wat leren ze niet ? Dat er geen probleem is, en eigenlijk nooit geweest is, op zotte overheden na ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 13:43   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Javid acknowledged that data about the Omicron variant remained incomplete – but suggested it might be necessary to make decisions before a full picture is available.
Met andere woorden, exact zoals de zotte paniek in maart 2020: veel schade beslissen, zelfs maar voor je weet of er enig nut zal zijn.

Bij onzekerheid, de zekere schade voor de onzekere nemen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 13:43.
Oud 19 december 2021, 13:45   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik begrijp de totale waanzin niet om voluit willen te vaccineren, nu min of meer het totale falen van dat gevaccineer is aangetoond. Je zou nu nog zeggen: als er successen zijn met dat vaccineren, beter dan vooropgesteld, dan gaan we dat nog meer doen. Maar nu het gevaccineer een totale flop is geworden, moet men iedereen dat nutteloze spul laten inspuiten ?

Het vaccin heeft een beetje geholpen om wat bejaarden uit het ziekenhuis te houden, maar eigenlijk kon ons dat niet schelen in de grond. Het heeft totaal gefaald om de epidemie te remmen, laat staan tegen te houden. En nu faalt het nog harder omdat er een mutant op ons afkomt waar het helemaal niks meer tegen doet. Vanwaar dan die drang om dat nutteloze ding bij iedereen willen in te spuiten ?
Oud 19 december 2021, 13:46   #52
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bullshit moet idd stoppen : ofwel vaccineren, ofwel volkomen uit het publieke leven gesloten worden.
Daarvoor moet het publiek wel willen he.
Zonder publiek geen publiek leven.
De vaccinateurs zittende in hun hogetorenspaleis zelf uitgesloten.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 13:50   #53
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwaar dan die drang om dat nutteloze ding bij iedereen willen in te spuiten ?
Een plausibele uitleg is jaloersheid op de weerstand / sterkte van gezonden.
Een beetje zoals je in het begin van de corona klooierij eens ergens illustreerde, toen klanten van winkels nog niet werden gedwongen, en de oudjes die het vrijwillig droegen zich "bekeken" voelden en blij waren toen alle klanten werden gedwongen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 13:53   #54
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, exact zoals de zotte paniek in maart 2020: veel schade beslissen, zelfs maar voor je weet of er enig nut zal zijn.

Bij onzekerheid, de zekere schade voor de onzekere nemen.
Moderne wetenschap vraagt blijkbaar om flexibele en lichtvoetige politici. VDB is daarin een natural en ook Van Ranst heeft al bewezen goed te kunnen dansen.
Oud 19 december 2021, 13:56   #55
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Wij krijgen hier ook een nieuwe lockdown ,maar waarschijnlijk pas als het weer veel te laat is.
Juist na nieuwjaar dus.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 13:57   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als er een "muur" van doden op komst is zoals ze voorspellen kan je 2 richtingen uit.
1) de vaccins werken.
2) de vaccins werken niet.
Oud 19 december 2021, 14:10   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Moderne wetenschap vraagt blijkbaar om flexibele en lichtvoetige politici. VDB is daarin een natural en ook Van Ranst heeft al bewezen goed te kunnen dansen.
Nee, moderne politiek vraagt magische lichtvoetige wetenschap. Die niet bestaat.

Wetenschap vraagt niks aan politici. Behalve de wetenschap die politici bestudeert natuurlijk.

Politici vragen zich nu af of ze het weer voor de komende maanden totaal gaan verknoeien voor miljoenen mensen, omdat er een virus afkomt waarvan voorlopig niet eens geweten is of het nu wel of niet enkele duizenden bejaarden al dan niet zou afmaken. En dan vragen ze aan "wetenschappers" om een toverdansje te doen dat hen een "antwoord" op die vraag geeft, of er een MOGELIJKHEID bestaat dat zoiets zich zou voordoen. En die wetenschappers zeggen dan "we kunnen dat niet afschieten als totale bullshit, dus is dat mogelijk" .

Hierop zijn die politici gerustgesteld: het is mogelijk, dus "moeten" ze handelen. Ze moeten het verknoeien, want het is niet uitgesloten dat enkele duizenden bejaarden zouden sterven.
Oud 19 december 2021, 14:11   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wij krijgen hier ook een nieuwe lockdown ,maar waarschijnlijk pas als het weer veel te laat is.
Juist na nieuwjaar dus.
Maar lockdowns die te laat komen zijn de enige waarvan men kan beweren dat ze werken he. Daarom dat die altijd te laat komen. De Nederlanders zijn zot, want ze gaan het doen voor het te laat is. Dan gaat iedereen kunnen zien dat het niet werkt.
Oud 19 december 2021, 14:17   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Juist na nieuwjaar dus.
Lockdowns zijn belachelijk zinloos.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 14:21   #60
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd, na de jacht op de niet-gevaccineerden is het tijd voor de jacht op de niet-geboosterden

iedereen een marginaal werkend vaccin godverdomme!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be