![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
https://www.reuters.com/world/europe...er-2021-12-18/ Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 19 december 2021 om 13:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Nederlanders een sortieke willen doen in België dan zijn ze voor mijn part welkom. Mijn perceptie ondertussen is dat een gevaccineerde totaal niet meer geïnteresseerd is in de vaccinatiestatus van een gesprekspartner. Vaccinatie is er in de eerste plaats voor de gevaccineerde. Wat niet belet dat ik de drastische beslissing van Nederland nogal verrassend vind. Ik begrijp, en zo lees ik het, heeft Nederland een probleem met capaciteit op IC. Onze capaciteit blijkt dus groter te zijn. Dat wist ik niet. Wat mij verontrust is dat dit een impact zou kunnen hebben op het overlegcomité nu woensdag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen. Wij werken binnen onze structuren, met onze (veel betere) ziekenhuisinfrastructuur en onze (veel beter georganiseerde) gezondheidszorg dan de hollanders. Onze politieke overheid heeft collegiaal een beleid beslist, laat ons dat dan ook zo uitvoeren. Geen reden om ons aan te passen aan de nukken of bijsturingen van een buurland dat het veeel amateuristischer dan België heeft aangepakt. Ik begrijp wel je reactie, in Neeroeteren zit je letterlijk 'op' de grens. Maar we mogen niet meer terugkeren tot de eerste maanden van de lockdown, toen de flikken grenswegen probeerde te blokkeren door er containers op te zetten. Dat was hysterisch... Elke gemeente doet hier ook maar haar eigen ding. Bij ons in Ronse is de kerstmarkt doorgegaan, maar enorm beperkt. Op de markt niks toegelaten, enkel in een beperkte zone mochten er standjes met kerst prullaria staan, géén drank of food standjes. De omliggende café's hebben gouden zaken gedaan. Strakke toegangscontrole met stewards, om Wappies zonder CST buiten te houden. 10 kilometer verder bij de boeren in Oudenaarde mocht dan weer alles zoals vorige jaren, dikke fiësta, zuipen en vreten a gogo. Volksfeest alsof corona niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sajid Javid refuses to rule out further Covid curbs before Christmas The health secretary, Sajid Javid, has made clear that tougher Covid restrictions could be imposed in England before Christmas, after the government’s Sage committee warned that hospitalisations could peak at between 3,000 and 10,000 a day unless action is taken. Javid acknowledged that data about the Omicron variant remained incomplete – but suggested it might be necessary to make decisions before a full picture is available. Asked to rule out new measures pre-Christmas, he said: “We are assessing the situation; it’s very fast-moving,” adding, “there’s a lot of uncertainty, there are gaps in the data, but we must work with the data we’ve got, we mustn’t let perfection be the enemy of the good.” https://www.theguardian.com/politics...fore-christmas Laatst gewijzigd door discuz : 19 december 2021 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd om in overdrive te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bullshit moet idd stoppen : ofwel vaccineren, ofwel volkomen uit het publieke leven gesloten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij onzekerheid, de zekere schade voor de onzekere nemen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vaccin heeft een beetje geholpen om wat bejaarden uit het ziekenhuis te houden, maar eigenlijk kon ons dat niet schelen in de grond. Het heeft totaal gefaald om de epidemie te remmen, laat staan tegen te houden. En nu faalt het nog harder omdat er een mutant op ons afkomt waar het helemaal niks meer tegen doet. Vanwaar dan die drang om dat nutteloze ding bij iedereen willen in te spuiten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder publiek geen publiek leven. De vaccinateurs zittende in hun hogetorenspaleis zelf uitgesloten.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals je in het begin van de corona klooierij eens ergens illustreerde, toen klanten van winkels nog niet werden gedwongen, en de oudjes die het vrijwillig droegen zich "bekeken" voelden en blij waren toen alle klanten werden gedwongen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Moderne wetenschap vraagt blijkbaar om flexibele en lichtvoetige politici. VDB is daarin een natural en ook Van Ranst heeft al bewezen goed te kunnen dansen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist na nieuwjaar dus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er een "muur" van doden op komst is zoals ze voorspellen kan je 2 richtingen uit.
1) de vaccins werken. 2) de vaccins werken niet.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetenschap vraagt niks aan politici. Behalve de wetenschap die politici bestudeert natuurlijk. Politici vragen zich nu af of ze het weer voor de komende maanden totaal gaan verknoeien voor miljoenen mensen, omdat er een virus afkomt waarvan voorlopig niet eens geweten is of het nu wel of niet enkele duizenden bejaarden al dan niet zou afmaken. En dan vragen ze aan "wetenschappers" om een toverdansje te doen dat hen een "antwoord" op die vraag geeft, of er een MOGELIJKHEID bestaat dat zoiets zich zou voordoen. En die wetenschappers zeggen dan "we kunnen dat niet afschieten als totale bullshit, dus is dat mogelijk" . Hierop zijn die politici gerustgesteld: het is mogelijk, dus "moeten" ze handelen. Ze moeten het verknoeien, want het is niet uitgesloten dat enkele duizenden bejaarden zouden sterven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar lockdowns die te laat komen zijn de enige waarvan men kan beweren dat ze werken he. Daarom dat die altijd te laat komen. De Nederlanders zijn zot, want ze gaan het doen voor het te laat is. Dan gaat iedereen kunnen zien dat het niet werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
iedereen een marginaal werkend vaccin godverdomme!
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |