![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israel geeft nu al de 4e booster, in 1 jaar. Toch wel mottig voor een vaccin die zogezegd beter is dan natuurlijke immuniteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De boosterspuiten worden binnenkort vervangen door een baxter.
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben geen statisticus, maar ge moet zoiets toch kunnen berekenen? Iedereen gevaccinneerd, en leven terug zoals normaal. Wat is dan de onder- en bovengrens van opnames die we zouden zien in de zorg? Wordt het dan een ethische discussie? Wie wel en wie niet? En wat anders?
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoeveel keer ?
Laatst gewijzigd door StV : 23 december 2021 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() De braaf gevaccineerde doch niet-geboosterde burger die dacht dat het rijk der vrijheid zou wenken, die mag nu het gelag betalen: "De nieuwe inreisbeperkingen en coronamaatregelen in Oostenrijk zijn een grote klap voor de toeristische sector, zegt gouverneur Platter van de deelstaat Tirol. Nederlanders, Denen, Noren en Britten moeten zich vanaf zaterdag als ze geen boosterprik hebben gehad in Oostenrijk laten registreren, een negatieve PCR-test laten zien en na aankomst tien dagen in quarantaine." https://nos.nl/artikel/2410574-inrei...tor-oostenrijk Zaaalig! ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal het virus niet uitroeien, het geeft ons wel de mogelijkheid om naarstig verder te zoeken naar medicijnen om mensen te genezen. Hiervoor zijn ze al op de goede weg. Omicron is een nieuwe speler, we weten er weinig over. Hetgeen we weten (van landen waar het al huisgehouden heeft) is dat het zeer besmettelijk is en dat het minder ziek maakt. Laat ons hopen dat we het virus klein krijgen, het kan nog even duren, maar volgens mij kan het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij moet mensen beschermen tijdens een aanrijding. In combinatie met airbags blijkt dat redelijk goed te lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben daar veel te weinig cijfermateriaal over. U heeft het waarschijnlijk over de jaarlijkse griepspuit? Hoeveel mensen worden er, door het spuitje, gespaard van griep? Weet u het? Ik weet het niet. Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 december 2021 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat is topprioriteit in onze samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem zoiets aan, terwijl we thuis geen wit brood eten (nooit!). Ik ken echter wel veel mensen die zo'n brood goed kunnen gebruiken. Ik breng trouwens regelmatig dingen die ik krijg naar mensen die het kunnen gebruiken, en ja, ook naar allochtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen dingen ontzeggen is de truc (van de foor) om mensen onrechtstreeks te verplichten om zich te laten vaccineren. Moest er federaal gene dweil aan het hoofd staan, dan hadden we gewoon een vaccinatieplicht opgelegd, een vaccinatieplicht met hoge boetes voor de weigeraars. Het hele gedoe met dat paske was dan niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nee, er zijn nu geen varianten meer waar het vaccin wel bewezen tegen werkt: delta is achter de rug door natuurlijke groepsimmuniteit. Meer nog, het zou goed kunnen zijn dat omicron beter beschermt tegen delta dan een spuitje. Je moet beginnen beseffen dat het vaccin zijn tijd gehad heeft, het heeft zijn nut gehad, het heeft een aantal bejaarden uit IC gehouden. Het heeft ook een serieus nadeel gehad door de jeugd te vaccineren van de zomer, dat is door alles op te schuiven naar het najaar en een grote piek te veroorzaken. Vanaf nu hebben we tegen de nieuwe varianten, voor zover we weten, geen werkend vaccin. Misschien dat het oude vaccin nog een beetje helpt, misschien maakt het de dingen erger. Dat weten we niet, zoals je zegt. Het lijkt erop dat in een niet-gevaccineerde bevolking, omicron onschadelijk is. In een gevaccineerde weten we dat nog niet, maar voorlopig lijkt het er toch niet op dat de vaccins enorm schadelijk geweest zijn. Afwachten dus. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2021 om 07:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent niet beschermd tegen ziek worden, niet tegen verder verspreiden. En na een paar maand is uw vaccin uitgewerkt. Tot daar de vergelijking met andere vaccins die u eventueel zelfs levenslang bescherming bieden. En baajdeweej, ik ken al redelijk wat volk die ferm ziek geworden is na twee keer gevaccineerd te zijn en ook die van hun vaccinatie ferm ziek zijn geworden, of erger.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 december 2021 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |