![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is 't gebruik van die 'omschrijving' vrij, naar 't schijnt.
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie voedt de kinderen op in de sfeer van "ik wil leven ik wil vrij zijn " ? Wie maakt de kinderen wijs dat alles leuk moet zijn ? Wie maakt dat kinderen eens hun leven van hun is, dat ze willen kiezen waar ze heen gaan...tot hun grote ontstelling en ontgoocheling moeten vaststellen dat het echte leven niet zo is ? Als ik nu de zogenaamde "studenten" bezig hoor over feesten en drinken...dan vraag ik mij af waarom die studenten worden genoemd. Studenten moeten studeren....waar halen ze trouwens het geld op al dat gefeest te betalen....en neen nu niet over hardwerkende ouders....maar het geeft die jongeren wel het gevoel dat het allemaal uit de lucht komt te vallen. En dan zijn er psychiatrische ziekenhuisbedden tekort om hun botsing met de echte wereld op te vangen ? Dat sommige kinderen hier nauwelijks eten krijgen die naam waard, is een andere discussie maar wel degelijk een reeël aspect van onze moderne maatschappij...Ik wil leven ik wil vrij zijn, maar voor sommigen is een lege maag een zeer beperkende randvoorwaarde.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 19 februari 2022 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is je leeftijd en levenservaring. (vraag is ook eerlijk gemeend: om mij een beter idee te geven). Maar voor wat hoort wat ook. Eerst ikke: -expat, - bijna soixante-neuf... (dat gaat wat worden want al aan 'r likkebaarden, but I digress). -gewerkt vanaf mijn 18de. (nou ja, die eerste drie jaren waren om t' leven wat te ruiken en te checken. Nadien werd het echt serieus.)
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze duiden zelfs corrupte lobbyisten aan tijdens een pandemie en belonen deze na massa haatzaaien met de prijs van communicatie. En de jeugd? Die leerde dat deze charade gehoorzamen goed is en hun ouderen stigmatiseerde iedere jongere die nog maar voor zichzelf durft denken. Is altijd zo geweest in dit land... ze haten ons en wie aan macht komt moet plooien voor zij die ons haten.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zegt dakket gezegd ep!
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 februari 2022 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Christus is machtiger dan de Spartaan.
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Komaan hé een beetje ernstig blijven. Gans dat "ik wil leven ik wil vrij zijn" gedoe is er voor gemaakt de jeugd net niet te laten denken. Laat staan voor zichtzelf. Het zou heel wat beter zijn mochten kinderen eindelijk gestimuleerd worden om te gaan denken, ook over zichzelf. Er zouden heel wat minder psychiatriebedden voor de jeugd tekort zijn.
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ik vrees dat er dan één psychiatriebed meer tekort zal zijn.
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The narrative doet al jaren aan predictive programming en maken de jeugd letterlijk zot. Wat goed en slecht is, is reeds voorgekauwd en ingelepeld om als vetganzen op te kweken in de ideologieën van een bende aristocraten waar ge nooit een samenzwering in moogt rijmen. See no truth, hear no truth, speak no truth. Simply deny all truth. We worden gevangen gehouden in verdienmodellen dat ze in deze democratie “beleid” noemen. Citaat:
![]() Het is net waar JAREN psychiatrie faalde, Christus wel hielp. De belofte is simpel: het wordt erger dus wees altijd waakzaam. Beleidmakers die u anders verkopen zijn 9 op 10 wolven in schaapsklederen. De samenleving wierp kind met badwater weg en dus verloor de volksgeest haar contact met de jeugd. De jeugd wordt volgzaam gevormd en pleegt meer zelfmoord dan ooit. Dat is politieke moedwil van deze generatie politici. Ze verkopen zichzelf tenslotte om enkel zichzelf te bedienen en het volk achteraan te plaatsen. De charade.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
U doet wat vele "moderne" ouders doen, hun eigen verantwoordelijkheid voor opvoeding van hun jongen afschuiven (naar de overheid) Tja een volk krijgt de leiders die ze verdienen en ouders kweken hun jongen op naar hun eigen beeld en gelijkenis. Als kinderen nooit verantwoordelijkheid hebben zien nemen door hun ouders...wat wil je dan dat er van komt ?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze weten wie de goeie en de slechte zijn en zelfs schoolcursussen hebben die hen betrouwd maakt met de gezichten van infanticisten? Zoals durven zeggen dat geheel deze tak politici pertinent fascisten zijn? Opvoeden is ze leren meelopen in het sociaal stigma of ze vallen buiten de boot. Wee wie ze het systeem leert zien voor wat het echt is...
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 19 februari 2022 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je de jongeren verwijten dat ze egocentrischer zijn dan vroeger ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gij.
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, onze bezigheid was studeren en later werken en in het week-end eens uitgaan maar om 12 uur thuis. Nu is de belangrijkste bezigheid feesten tot 5 uur 's morgens. Ik begin om zes uur en onderweg naar mijn werk zie ik ze staan kotsen op de Oude Markt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Heel vroeger in de niet-zo-goede-oude tijd moesten de jongeren niet egocentrisch zijn, want ze moesten meedraaien het gezin van eten te voorzien. Niet voor zichzelf, maar voor het ganse gezin. In de al iets-betere-oude tijd, kregen jongeren privileges van hun ouders. Neen ze moesten niet meer travakken om het gezin eten te kunnen geven. Ze kregen het privilege te mogen studeren (zoals ik). En neen, meer dan 1 kans kwam er niet...dus het was geen kwestie van feesten gelijk de beesten of een beetje gaan proberen...het was maken dat men er kwam of de fabriek en de pree afgeven. In de goede niet-oude tijd is het feesten gelijk de beesten, het valt toch uit de lucht (die ouwkes werken met twee en blijven toch betalen, anders ga ik wat blijten of bij de psycholoog wat neuten en dat moeten ze toch ook betalen). In deze tijd draait alles rond het ik van de jeugd. het ik moet het leuk hebben....wie dat betaalt is hun een rotzorg.....tot ze de confrontatie met het echte leven moeten aangaan...dan zijn der geen psychiatriebedden genoeg om de teleurgestelde feestbeesten in te laten beseffen dat het echte leven de mythe van "leuk zijn" in zeer veel gevallen doorprikt.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 19 februari 2022 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
En die leven allemaal op de werkende ouders van de jongen die zogenaamd gaan studeren. Nogal wiedes dat er geen cafées meer over zijn waar geen studenten zijn, de ouders geven al hun beschikbare geld aan de cafées in de studentensteden.
![]() |