![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die wel. Of ik die volgende booster wil. Geen idee. Ik haalde die eerste booster ook maar omwille van dat ticket-gedoe, niet omdat ik hem nodig achtte voor mij persoonlijk.
Laatst gewijzigd door Weyland : 11 juli 2022 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hoe vind je dat nu zelf vermits je 14 dagen na je prik ook een rood vinkje voor je QR code kreeg en dus je prik voor dat ticketgedoe nutteloos bleek te zijn? En behalve dat is dat ticketgedoe/cst ook nog eens een instinker en chantage geweest want het was prikken voor wat ontnomen werd maar waarop je normaal en altijd al recht had. Zich laten vaccineren om wat een recht is, terug te kunnen krijgen en het dan nog niet krijgen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jammer dat veel mensen in Vlaanderen als Nederland nog steeds volledig doorgeslagen zijn. Dat merkte ik vooral toen ik van werk veranderde, in Nederland. Van nuchtere collega's naar NPC's die allemaal hetzelfde denken. Volgende booster haal ik waarschijnlijk niet, gezien ik de restricties snel genoeg opgeheven zag worden vorige keer. Laatst gewijzigd door Weyland : 11 juli 2022 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moest er ooit van komen. Ik heb corona. Goed grieperig, maar niet doodziek.
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er 10x meer besmettingen zijn dan getest wordt nu ook bevestigd door experts in de VS. Daar zijn 100.000 positieve tests per dag maar schatten ze het werkelijke cijfer op 1 miljoen besmettingen per dag en de cijfers stijgen nog dagelijks.
Dit is het gevolg van uiterst besmettelijke varianten die immuun-ontsnappend zijn, wereldwijd zitten we hierdoor aan de meest besmettelijke periode ooit. Na deze wereldwijde besmettingsronde willen onze slimme experts het probleem oplossen door nadien nog eens een booster te geven, we mogen blij zijn met onze extreem intelligente experts, grandioos. https://www.ad.nl/buitenland/nieuwe-...hina~ae7d5294/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, het is heel positief dat ze in China koppig verder den dieperik ingaan. Zo moet dat. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zit nu met de spierpijn. De snotterigheid is volledig verdwenen. Al bij al nogal mild hier. Af en toe wat bewegen, maar niks forceren dus.
Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Das nogal wat anders dan een virusgolf ![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Documenten onthullen: België had in zomer 2020 bijna uitsluitend vals testmateriaal in stock
De federale overheid zat in de zomer van 2020 in de knoei met testmateriaal voor corona. Dat blijkt uit documenten die Het Laatste Nieuws opvroeg. Belgen moesten getest worden met vals of dubieus materiaal omdat er geen alternatief was. Oppositiepartij N-VA vraagt een onderzoek. Jeroen Bossaert 14-07-22, 15:19 Laatste update: 16:19 https://www.hln.be/binnenland/docume...tock~ab6b916a/
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk van niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Besmettingen hebben waarschijnlijk de top bereikt in de UK met 3,8 miljoen besmettingen in de laatste week, nog steeds een stijging maar het lijkt wat af te vlakken. Dat is ongeveer 6% van de bevolking die besmet wordt in 1 week.
Kijkend naar de grafieken moet +90% besmet zijn geweest in het jaar 2022, dat moet hier ongeveer hetzelfde zijn. Dit is de grootste covid-golf sinds het begin van de gekte. Dat ziet er uiteindelijk wel goed uit voor na de zomer, iedereen zou nu voldoende natuurlijke bescherming moeten hebben. Hopelijk brengen ze dat niet opnieuw in de war met vaccins, het is belangrijk dat iedereen nu blijft in contact komen met de varianten. Nu dat 90% onlangs besmet is geweest en we op de hoogste piek zitten zijn er opnieuw stemmen voor maskers, die gaan dan uiteraard zeer goed werken want besmettingen zullen nu sowieso dalen. Ook vaccins zullen pracht werk leveren, echt de max. https://www.theguardian.com/world/20...gland-scotland The combined data means 3.8 million people in private households in the UK were estimated to have had Covid in the week to 14 July, up 7% from 3.5 million the previous week. While hospital numbers appear to have levelled off, there have been calls for the return of infection control measures, including mask-wearing and better sick pay amid concern about rising cases and new variants. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ze gelukt om een levend virus te kweken voor vaccins, er is wat dna verwijderd zodat het zich maar traag verspreid in een lichaam waardoor het makkelijk kan uitgeschakeld worden door het immuunsysteem en die dan zal bijleren.
Probleem is natuurlijk dat we allemaal al besmet zijn geweest ondertussen, die immuniteit hebben we dus al. Dergelijke vaccins zijn zeer goed maar ze kunnen maar werken als je nog niet besmet was. Het zou eventueel ziekte kunnen vermijden bij de zeer oude bevolking maar omdat het een echt virus is kan het ook dodelijk zijn voor hen, daarom dat deze vaccins eerder bedoeld zijn voor iedereen onder de 50, net de groep die al is besmet en geen vaccin nodig heeft. https://www.nature.com/articles/s41467-022-31930-z |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door StV : 29 juli 2022 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben dus een gigantische besmettingsgolf gehad in de zomer, massale besmetting. En wat gaan ze nu doen? Ja hoor, vaccineren.
Nederland wil midden september starten met een herhaal-booster voor iedereen 12 en ouder, ze hopen op een aangepaste versie maar dat zullen ze kunnen steken waar de zon niet schijnt. Dat zal eerder november worden, ten vroegste. Natuurlijk gaan die vaccins werken want iedereen is onlangs nog maar besmet, goe poeier. Er is wel een lichtpuntje, ik schat dat er ongeveer maar 50% z'n spuit zal gaan halen en hopelijk een stuk minder dan dat. Op die manier zou het wel duidelijk zichtbaar moeten zijn als gevaccineerden meer besmet zouden worden dan niet-gevaccineerden, zoiets gaan ze niet meer kunnen verbergen. https://www.ad.nl/politiek/herhaalpr...inet~ab324320/ |
![]() |
![]() |