Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2004, 12:59   #41
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Natuurlijk is dat uw goeie recht. En als u denkt dat de splitsing van België iets zal veranderen, is dat ook uw goeie recht. Ik denk eerder dat Vlaanderen ziek van zijn nationalisme is. Vlaams par ci, Vlaams par l�*, alles moet Vlaams zijn in Vlaanderen. Van de VRT tot VTM en VT4, zonder uw "Bekende Vlamingen", die voor de meesten maar in Vlaanderen bekend zijn en totaal onbekend boven de taalgrens zijn (behalve een Helmut Lotti of een Axelle Red*), te vergeten.

* En over Axelle Red, mij eigen ervaring toont dat Axelle Red in Vlaanderen niet goed gewaardeerd is. Ah ja, een Vlaminge uit Hasselt die in het Frans zingt, dat kan toch niet, vanwege een groot deel van de Vlaamse bevolking. "Ga naar Frankrijk terug!", "Volksverraadster!" heb ik al op een festival gehoord. Omdat mevrouw in het Frans zingt. Maar geen paniek voor haar, ze heeft genoeg success op de Franstalige kant en in Frankrijk. Bovendien woont ze in Brussel, in Ukkel. Een gemeente bekend voor zijn Franstalige karakter, dus. Oh ja, voor uw info, Will Tura woont ook in Ukkel. Misschien is hij ook plots een volksverraader in de ogen van de Vlamingen geworden, wie weet?
In Frankrijk, Nederland of Duitsland (of de regio's in die landen) gebruiken ze ook de naam van het land of de streek in namen van tv-zenders en dergelijke, ik zie niet in wat dit met ziek nationalisme heeft te maken. Bekende Vlamingen zijn idd niet bekend onder de taalgrens, en Waalse zijn dit niet boven de taalgrens. Hetzelfde geldt voor andere landen, ik ken ook niet bepaald veel bekende Duitsers. Wat dit met nationalisme te maken heeft besef ik ook niet.
Ik heb niets tegen Axelle Red, ik luister zelfs zeer graag naar franstalige muziek. Die enkelen die daar commentaar op hebben zijn maar enkele fanatieke marginale nationalisten, net zoals sommige BUB'ers hier.
Maar Vlaanderen wordt wel zieker van nationalisme in een andere zin, en je moet niet denken dat ik als flamingant zoiets leuk vind. De laatste tijd maken aanhangers van zowel N-VA als VB te fanatieke uitspraken over de modale Waal ("het zijn allemaal profiteurs", enz.) en gaan ze soms te ver op vlak van taal (bvb Bart De Wever op de franstalige zender die Nederlands sprak). Ik ben er helemaal niet blij om maar ik leg wel de schuld hiervan bij bepaalde politici die onze tegenstellingen uitbuiten voor eigen belang of hun "Eigen Volk Eerst" principe. En hiermee doel ik niet op het VB maar wel op PS en consoorten.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 13:04   #42
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel
Bron VRT

Deze enquête bewijst eens te meer dat deze twee landsdelen onherroepelijk uit elkaar aan het groeien zijn. De Walen voor het uniitaire België (Grotendeels op kap van de Vlamingen). Zij zijn massaal tegen het VB omdat zij goed weten eens deze mee aan de macht dat ze zeer sterk zullen moeten inbinden. Verder kalft de aanhang voor de monarchie verder af. In Vlaanderen zou deze nog het meeste steun vinden bij de huisvrouwen.
Deze enquete heeft slechts plaatsgevonden bij maar 1000 mensen. Minder dan de VRT nieuws polls!

Trouwens polls en peilingen zijn vaak bullshit. Zeker as ze zo beperkt zijn.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be