Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2022, 15:22   #41
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dus je hebt nog steeds niet door dat het vaccin geen besmetting tegenhoudt, dat het maar enkele maanden werkt en dat alle zoogdieren ook corona doorgeven?

Het blijft me verbazen hoe een mens steeds opnieuw feiten kan verbannen voor zichzelf, goed wetende dat die er zijn. Allemaal om zijn persoonlijk vaststaand standpunt niet in gevaar te brengen.
Het beste bewijs hoe de echte wappies, die anderen verplichtingen willen opleggen, verketteren en beledigen, totaal onwetend zijn over de materie en gewoon blindelings de MSM propaganda volgen en zelfs daar lopen ze in achter..

80%... MINIMUM
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 16:16   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
De zoveelste denkfout die ge zelfs met een sloophamer niet uit de debiele koppen van achterlijke antivaxers krijgt: Je neemt een vaccin niet voor jezelf, maar voor de maatschappij. Je moet denken als een mier in een kolonie. Maar mensen die elke dag smakelijk aan hun eigen drollen snuiven snappen dat niet.
Een vaccin neem je enkel voor jezelf, voor zover het nodig is. De maatschappij, de omgeving, heeft er geen boodschap aan tenzij in een discours over de overbelasting van de zorg. En dan nog.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 16:27   #43
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Vandaag hebben mijn eega en ikzelf ons prikje gekregen. Mijn vrouw vestigde mijn aandacht erop dat er ook nogal wat jonge mensen zich aanboden voor een vaccinatie.
Oud 19 september 2022, 16:43   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Met dat verschil dat die helm wel degelijk voor 90% tegen vallende dakpannen beschermt, en het bijzonder twijfelachtig is of dit vaccin ook nog daadwerkelijk veel doet. Nu moet ik toegeven dat ik niet weet of die nieuwe vaccins tegen BA4 / BA5 inderdaad tegen zware ziekte goed beschermen, want uit de data van die 8 muizen is dat niet af te leiden. Van de vorige weten we WEL dat ze zo goed als niks doen. Ook niet tegen de zeldzame zware ziekte. Op zijn best een factor 1.5 of zo.
Die 90% en zo, dat is lang geleden. Dat was zo nog een beetje in de zomer van 2021. Ondertussen is dat bijlange het geval niet meer.
Het gaat niet om “bescherming tegen besmetting” ook de virologen zijn van deze stelling reeds lang teruggekeerd. U weet dat ook wel. Maar indien je als gevaccineerde besmet geraakt dan is het risico dat die besmetting evolueert in een “full blown” Covid-ziekte die verwoestend kan huishouden in de longen (en soms ook andere organen) véél kleiner. Het risico op dergelijke kwalijk evoluerende Covid neemt toe met de leeftijd.
Oud 19 september 2022, 16:53   #45
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vandaag hebben mijn eega en ikzelf ons prikje gekregen. Mijn vrouw vestigde mijn aandacht erop dat er ook nogal wat jonge mensen zich aanboden voor een vaccinatie.
Vrijwillige en vrije keuze.
Niet vergeten, hé? Ook voor mogelijke bijwerkingen, de bluts met de buil.
Oud 19 september 2022, 17:04   #46
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om “bescherming tegen besmetting” ook de virologen zijn van deze stelling reeds lang teruggekeerd. U weet dat ook wel. Maar indien je als gevaccineerde besmet geraakt dan is het risico dat die besmetting evolueert in een “full blown” Covid-ziekte die verwoestend kan huishouden in de longen (en soms ook andere organen) véél kleiner. Het risico op dergelijke kwalijk evoluerende Covid neemt toe met de leeftijd.
Als je gevaccineerd bent, dan zou het vaccin je moeten beschermen tegen ziekte, niet enkel maar het risico verkleinen.
Bovendien neemt het risico op vaccin bijwerkingen ook nog exponentioneel toe bij elke prik, dus dubbel risico nemen om een snotneus te ontlopen.
En dan zijn de ongevaccineerden de domme wappies?
Oud 19 september 2022, 17:15   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Als je gevaccineerd bent, dan zou het vaccin je moeten beschermen tegen ziekte, niet enkel maar het risico verkleinen.
Bovendien neemt het risico op vaccin bijwerkingen ook nog exponentioneel toe bij elke prik, dus dubbel risico nemen om een snotneus te ontlopen.
En dan zijn de ongevaccineerden de domme wappies?
Wel, ga uw “snotneus”-versie van Covid maar eens verkopen aan mensen die maanden lang serieuze gevolgen dragen van een besmetting die zich heeft ontwikkeld tot een kwalijk verlopende en lang aanslepende Covid. Nooit gehoord van “long Covid”?
Maar hey! Ik wil uw gemoedsrust niet verstoren hoor. Mijn enige bedoeling is uw aandacht erop te vestigen dat het toch niet past om zomaar in het algemeen te zitten foeteren tegen diegenen die het vaccin nemen. En zeker niet wanneer het om 65+ gaat.
Oud 19 september 2022, 18:52   #48
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Na 2020 wordt ook 2022 een dodelijk jaar ... Happy to be an antivaxer ...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture1.png‎
Bekeken: 594
Grootte:  50,9 KB
ID: 116776  

Oud 19 september 2022, 18:58   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het idiote is de wereld niet uit he. Maar goed, er werd dan ook heel heel hard gelogen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:06   #50
Walvader
Parlementslid

Standaard

Allemaal vlug naar het vaccinazi-centrum:

Onderzoekers vinden steeds meer aanwijzingen dat de ‘vetbolletjes’ (LNP’s) die gebruikt worden bij de mRNA-coronavaccins van Pfizer en Moderna inflammatoir zijn. In mensentaal: de ‘vetbolletjes’ van de vaccins veroorzaken ontstekingen.

https://pnws.be/studie-intranasaal-t...e-mortaliteit/
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:11   #51
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wel, ga uw “snotneus”-versie van Covid maar eens verkopen aan mensen die maanden lang serieuze gevolgen dragen van een besmetting die zich heeft ontwikkeld tot een kwalijk verlopende en lang aanslepende Covid. Nooit gehoord van “long Covid”?
Maar hey! Ik wil uw gemoedsrust niet verstoren hoor. Mijn enige bedoeling is uw aandacht erop te vestigen dat het toch niet past om zomaar in het algemeen te zitten foeteren tegen diegenen die het vaccin nemen. En zeker niet wanneer het om 65+ gaat.
Veel oversterfte in verschillende landen. Oorzaak: mRNA-vaccins of gevolgen van de coronamaatregelen? Ik weet het niet. Ik weet wel dat uw emotioneel gedoe over die paar zogenaamde long covid slachtoffers in het niets valt met de oversterfte die er nu is.
Oud 19 september 2022, 19:12   #52
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vooral verder naar VTM, VRT en consoorten blijven kijken:

"oor iedere ziekenhuisopname die mRNA-boosters helpen voorkomen, belanden 18-98 jongeren met ernstige bijwerkingen in het ziekenhuis, schatten topprofessoren van Harvard, Oxford en Johns Hopkins in een baanbrekend onderzoek."

https://www.blckbx.tv/corona/booster...topprofessoren
Oud 19 september 2022, 19:28   #53
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wie nu nog nooit een vaccin heeft gehad zou eigenlijk verplicht geëuthanaseerd moeten worden als straf voor het 2 jaar opsluiten van hun medeburgers door hun egoïstische zelfingenomen kutgedrag dat ze onterecht afschuiven op de beleidmakers.
Je weet wat ze deden met collaborateurs.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:32   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Vooral verder naar VTM, VRT en consoorten blijven kijken:

"oor iedere ziekenhuisopname die mRNA-boosters helpen voorkomen, belanden 18-98 jongeren met ernstige bijwerkingen in het ziekenhuis, schatten topprofessoren van Harvard, Oxford en Johns Hopkins in een baanbrekend onderzoek."

https://www.blckbx.tv/corona/booster...topprofessoren
Jongeren hoeven niet gevaccineerd te worden, en willen dit ook niet.
Momenteel is er geen enkele reden opdat ze dit wel zouden doen.
Oud 19 september 2022, 19:40   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar indien je als gevaccineerde besmet geraakt dan is het risico dat die besmetting evolueert in een “full blown” Covid-ziekte die verwoestend kan huishouden in de longen (en soms ook andere organen) véél kleiner.
Nee. Dat was zo tot en met delta. Voor omicron is dat effect minuskuul.

Aan de andere kant, voor omicron is de kans op zware ziekte - zelfs bij ouderen - ook minuscuul.

Er zijn papers die zouden vaststellen dat het effect tegen zware ziekte ongeveer een factor 1.5 is. Beter als niks, zal je zeggen. Gene vette, eerlijk gezegd. Bij delta was dat nog een factor 5 tot 10. En helemaal in 't begin, een factor van meer dan 20.

Maar nog eens, er zijn bijna geen zwaar zieken meer met omicron ook niet. Dus is het niet erg dat de vaccins bijna niet meer werken.

Pas op, ik weet niet wat de NIEUWE vaccins doen. Niemand weet dat eigenlijk, want ze zijn nog niet bestudeerd. Misschien werken die beter.

Nu, als je een bevestiging wil zien van die factor 1.5 of zo, dan volstaat het naar de wekelijkse statistieken van sciensano te kijken ook.

Kijk naar de meest recente update:

https://covid-19.sciensano.be/sites/...e%20update.pdf

Pagina 24.

Om de vaccin werking te zien moet je natuurlijk kijken naar de dinges "ZONDER EERDERE BESMETTING" he want anders kijken we naar de bescherming door natuurlijke immuniteit, niet vaccinale.

Zoals je ziet gaan die allemaal redelijk snel naar beneden de 50% efficientie, en nadien naar heel dicht bij 0.

Daarentegen, de bescherming van een natuurlijke infectie blijft redelijk hoog niewaar.

Merk op dat bij de minderjarigen, de efficientie nooit hoger dan 25% is gegaan.

Het is juist dat voor ziekenhuis opnames, de booster tot 50% efficient is volgens die data. Ik had een publicatie gezien waar het eerder rond de factor 1.5 was, maar goed.
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  Screenshot at 2022-09-19 20-39-04.png‎
Bekeken: 604
Grootte:  81,0 KB
ID: 116777  

Naam:  Screenshot at 2022-09-19 20-46-11.png‎
Bekeken: 598
Grootte:  38,2 KB
ID: 116778  

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2022 om 19:47.
Oud 19 september 2022, 19:41   #56
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Er komt zeker een najaarspiek dus die massa vaccinaties gaan dat niet verhinderen. Ze zijn afgestapt van golven tegen te houden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 19 september 2022 om 19:41.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 19:54   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze zijn van rapport formaat veranderd zoals ik aangaf in mijn vorige post, en nu is het wat moeilijker om die cijfers van vaccin efficientie na te gaan.

Want als je naar een ouder rapport kijkt, bijvoorbeeld dit:

https://covid-19.sciensano.be/sites/...1%20-%20NL.pdf

van de eerste helft van juli 2022, dan vinden we bijvoorbeeld, voor ziekenhuis opnames en voor intensieve zorg opnames het volgende.

Bij 65+:
We zien dat de efficientie van een booster op ziekenhuis opname ongeveer een factor 2 is (dus 50% efficientie) en de efficientie voor IZ opname een factor 3 (dus 66% efficientie).

Maar merk op dat de efficientie van gewone vaccinatie (2 spuiten) STERK NEFAST is.

Ze hebben dus de negatieve efficientie van de gewone vaccinatie niet eens durven plotten in hun rapport, enkel die van geboosten.
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  Screenshot at 2022-09-19 20-52-08.png‎
Bekeken: 636
Grootte:  61,9 KB
ID: 116779  

Naam:  Screenshot at 2022-09-19 20-52-45.png‎
Bekeken: 609
Grootte:  60,2 KB
ID: 116780  

Oud 19 september 2022, 19:55   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op, ik weet niet wat de NIEUWE vaccins doen. Niemand weet dat eigenlijk, want ze zijn nog niet bestudeerd. Misschien werken die beter.
Voor wie zich in een risicogroep bevindt is het dus beter zich wel te laten vaccineren.
Oud 19 september 2022, 19:58   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor wie zich in een risicogroep bevindt is het dus beter zich wel te laten vaccineren.
Ik vraag mij af wie er in een risico groep zit voor omicron. Maar inderdaad, ALS er een vaccin genomen moet worden, dan toch enkel maar een BA4 BA5 vaccin. Het oude vaccin zou ik onder geen enkel beding nog nemen, om vele redenen.
Oud 19 september 2022, 20:13   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af wie er in een risico groep zit voor omicron. Maar inderdaad, ALS er een vaccin genomen moet worden, dan toch enkel maar een BA4 BA5 vaccin. Het oude vaccin zou ik onder geen enkel beding nog nemen, om vele redenen.
Dat had ik ondertussen begrepen.
De kunst is dus te weten of het om een aangepast vaccin gaat.
Op mijn uitnodiging lees ik dat die mogelijkheid bestaat
Misschien toch niet als eerste in de rij staan voor een spuit.
Ik stel het uit tot november. Ik mag mijn datum kiezen tot 26 oktober.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be