![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten wel hoe het begon: tijdelijk hier komen werken. Maar dan zagen sommigen in dat ze die massa's konden gebruiken. Als kiesvee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet blind zijn om dat niet te zien. Politiek blind.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar enfin Schoof, zijn het die Limburgse Italiaanse en Turkse ex-mijnwerkers en hun nazaten die volgens u het probleem zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geitenwollensokken op sandalen van Agalev (nu Groen) en de Sossen zijn daarmee begonnen.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Italianen niet, maar die Turken? Zonder twijfel.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij maakt daar direct het einde van het verhaal van. Dat is van den hond zijn kloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij die Italianen zaten destijds ook wat mijn Limburgse familie noemde: messentrekkers.
Die kennen ook wel iets van Siciliaanse of Napolitaanse maffia-streken. Maar feit is: hoe dichter de immigranten bij onze cultuur staan, hoe makkelijker ze integreren. En voordat er weer ene begint te janken: ook anderen kunnen integreren. En doen dat ook. Maar het is moeilijker. Ge moet er vb. wat meer de hand aan houden. Anders is 't gedaan met varkensvlees te fretten, want ze zouden het zelfs verbieden in de slagerij waar gij uw vlees gaat gaan halen.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 april 2023 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om nog maar eens de puntjes op de ‘i’ te zetten, we hebben: 1. Asielzoekers: dat zijn mensen die een asielaanvraag lopende hebben. Momenteel een probleem (omwille van de diverse recente oorlogen) met de opvang en ‘verwerking’. We moeten die ensen opvangen en zo vlug mogelijk de onéchte asielzoekers eruit ziften. 2. Mensen die asiel kregen. Die hebben recht op asiel volgens de Conventie van Genève. 3. Illegalen. Ofwel afgewezen asielzoekers ofwel gewoonillegazt. En het is die groep die de problemen veroorzaakt. Volgens mij zijn de probleemgevallen het gevolg van de diverse Regularisaties van Illegalen. Dat waren meestal mensen of famillies in armoede, geen onderwijs,… Hun (nu legaal) nageslacht was voorbestemd om voor problemen te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik blijf er wel bij. Het was een cultuurclash. Ze waren er geen katholieken gewend en pesterijen lijdden tot rebellerie, waarop de boel wat escaleerde. Dat heb ik zelf meegemaakt. Je wordt het snel moe om gediscrimineerd te worden. Ik had ook een irritante katholieke collega die dacht mij door Nederland te loodsen, waardoor die protestanten me gewoon uitspuugden, omdat ik belet werd mijzelf te zijn en mijzelf te tonen aan hen. Mijn volgende job daar was tussen enkel protestanten (enkele orthodox gereformeerd) en ik moest er voor mezelf opkomen en me zelf aanpassen aan hen. Dat verliep dan weer zonder conflict. Ik vind nl. die harde (nu ja) cultuur niet erg en trek me dat niet aan. Maar een Zeeuws-Vlaming die zelf een halve Belg was die dacht mij te moeten beschermen eindigde zelf als de vervelende collega... Een andere baan tussen Noord-Brabanders en enkele protestanten verliep ook zonder conflict. Noord-Brabanders die als bijnaam 'autist' hadden voor één gereformeerde collega uit de Alblasserwaard en het woord 'zwartekous' niet schuwden, maar die mij zeker niet als 'zuiderse broeder die bescherming nodig heeft' bestempelden, omdat die arme Belg misschien niet de 'handleiding van protestanten' kent. Zo hoort het. Ze waarschuwden me wel voor die gereformeerde collega, die eigenlijk nog de aangenaamste collega bleek. Enkel, één misstap en je krijgt veel onbegrip en blijvende wrok over je heen. Dat is echter altijd mijn stereotype over Nederland geweest (in hoe ze tot in 2000 boos bleven op de Duitsers, bijvoorbeeld). Land van de koopman en van de dominee, he? België is veel vergevingsgezinder. Dat is gewoon waarin katholieken van protestanten verschillen. Die laatsten zijn wel veel meer doeners. Laatst gewijzigd door Weyland : 6 april 2023 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze doen veel en dikwijls "alsof", maar als puntje bij paaltje komt is het "allahu akbar" en "inch allah" zonder meer.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 april 2023 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.familiegeschiedenis.be/n...en%20Schotland Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik mis het forumlid, maar Derk de Tweede is ook erg lang op Duitsers boos gebleven hier. Typisch Nederland en wij lachen daarmee. Belgen kennen Nederland wel degelijk, hoor. Dat beseffen sommige Nederlanders niet zo. Iedereen liet Derk doen, tot hij erover bleef doordrammen. Dan werd hij er beleefd op aangesproken en hij deed er wat mee. Zo ga je om met protestanten, maar wel zonder stoorzender die je een hand boven het hoofd houdt.
Gewoon jezelf blijven in alle vrijheid en het zich vanzelf laten oplossen. Geen regelneven die ons de les spellen in ons eigen land, dat helpt hier. Soit, het artikel eens zoeken over die Belgische vluchtelingen en herrieschoppers. EDIT: Gevonden: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/27...chten-a4105431 (wel een betaalmuur) Laatst gewijzigd door Weyland : 6 april 2023 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer hoefde dat niet te zijn.
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nou. Misschien is het eerder dat de Belgicisten liever alle wrok kanaliseren naar Flaminganten. Belgie leeft bij toegevingen van Vlamingen, dus elke Vlaming die het beste voor Vlaanderen wil wordt weggezet als een nazi.
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook nog altijd uit naar Nederland. Wat ik beschrijf is het potentieel dat België zou gehad kunnen hebben. Dat is nu inmiddels te laat, wat mij betreft. Die slachtoffermentaliteit gaat ons ook altijd slecht af en dat is wel zo, maar het zijn hier ook vooral Vlamingen versus Vlamingen en Walen die rekenen op Vlamingen die onderdanig en meegaand zijn en verontwaardigd boos worden wanneer dat uiteindelijk ophoudt na lange tijd dat te doen. Laatst gewijzigd door Weyland : 6 april 2023 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Wat ga je doen als een van je zonen met een Vlaams meisje thuiskomt? -Ooooo, dat zal Mehmed NOOIT toelaten! -Maar stel dat een van je vier zonen toch met een Vlaams meisje wil trouwen? - Dan moet ze de islam én de Turkse cultuur overnemen! -Je beseft toch dat dit meisje, in tegenstelling tot jullie, van hier is? En zij moet zich aan jullie aanpassen? -JA ZEKER! Anders moet ze maar geen Turk willen! Probleem opgelost....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 april 2023 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bevolking weet beter. Om dat te weten hoef je er de peilingen maar op na te slaan.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |