Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mag Bosnie toetreden?
Ja 33 58,93%
Nee 23 41,07%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2005, 20:31   #41
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Bewijs dat eens.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 20:45   #42
sinan123
Banneling

Standaard

http://www.cia.gov/cia/publications/...k/geos/cy.html

kijk maar bij area er staat Middle East is in Azië

http://wonderclub.com/Atlas/cy.htm
Alweer onder Azië

http://www.worldatlas.com/webimage/countrys/asia/cy.htm

Weer onder Azië

En weer
http://www.globalgeografia.com/asia_eng/cyprus.htm

Weer
http://universiade.fjct.fit.ac.jp/en/country/cyp.html

Laatst gewijzigd door sinan123 : 9 januari 2005 om 20:46.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 20:49   #43
sinan123
Banneling

Standaard

Alle Aziatische landen met namen weergegeven.

Heb ik u kunnen overtuigen of gelooft u mij nog steeds niet?

Laatst gewijzigd door sinan123 : 9 januari 2005 om 20:54.
Oud 9 januari 2005, 21:20   #44
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Cyprus staat geografisch op 35 00 N, 33 00 E .
Dat is zonder enige twijfel in het werelddeel Azië.
Oud 10 januari 2005, 17:27   #45
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123

Alle Aziatische landen met namen weergegeven.

Heb ik u kunnen overtuigen of gelooft u mij nog steeds niet?
Ja ik heb me hier duidelijk vergist maar u kan niet ontkennen dat de Cypiotische cultuur en geschiedenis veel nauwer verbonden is met de Europese dan dat de Turken dat zijn.
Zij hebben resoluut oorlogen tegen Europa gevoerd en nu kan u wel zeggen maar ja de Fransen en de Engelsen vochten ook tegen mekaar maar die vochten niet tegen Europa an sich.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 17:43   #46
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Ja ik heb me hier duidelijk vergist maar u kan niet ontkennen dat de Cypiotische cultuur en geschiedenis veel nauwer verbonden is met de Europese dan dat de Turken dat zijn.
Zij hebben resoluut oorlogen tegen Europa gevoerd en nu kan u wel zeggen maar ja de Fransen en de Engelsen vochten ook tegen mekaar maar die vochten niet tegen Europa an sich.
En Duitsland dan? Duitsland had nagenoeg heel Europa veroverd tijdens WOII.

Je hebt toegegeven dat je verkeerd zat.

De meeste Turken zijn Grieken, Armeniers en Slavische Europeanen die bekeerd zijn tot de Islam. Bovendien namen de Turken de Byzantijnse bouwstijl over. Er is zeer zeker een culturele verbintenis.

Er is afgesproken dat de Turken niet vrij naar Europa kunnen verhuizen. Er verandert dus in feite niets aan de situatie. Meer Turken zullen echter remigreren als het welvaartsniveau van Turkije toeneemt. Voor Europa is er dus een win-win situatie.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 17:49   #47
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar. De Turken hebben in de WOI samen met Duitsland gevochten tegen Engelsen en Fransen.
In de WOII bleven ze neutraal.
En daarvoor, dat is in de middeleeuwen en ik weet niet of iemand de middeleeuwen ziet als Europese cultuur. Het is toch echt Europa na de renaissance zeg maar na de 18e eeuw. Toen vocht het Ottomaanse rijk allang niet meer tegen Europa. De betrekkingen waren hersteld en er kwamen geluiden voor modernisering.

En toch komen we hierop terug.( zie ook eerder post) eerst zegt men dat het is omdat het gewoon niet in Europa ligt cultuur speelt geen rol zeggen ze, maar als dan later blijkt dat een ander land buiten het continent lid is dan komt men weer met cultuur enz.

Om misvattingen te voorkomen, ik wil je nergens van beschuldigen, maar het hierboven genoemde komt wel vaak voor.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 10 januari 2005 om 18:02.
Oud 10 januari 2005, 18:47   #48
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De meeste Turken zijn Grieken, Armeniers en Slavische Europeanen die bekeerd zijn tot de Islam.
Ah, dat weet je dan toch. Dit zou jullie toch moeten aansporen een beetje vriendelijker te zijn met het volk van de voorouders van een groot deel van jullie bevolking. Idd, vooral onder de Alawieten zijn er afstammelingen van (meestal onder dwang ) bekeerde Armeniërs, Grieken en Assyriërs.

Maar voor mij telt dat niet; de democratisering en de economie en de 'europeanisering' van het land zijn veel belangrijkere criteria dan de genetische afkomst van de bevolking. Amerikanen stammen ook voor 75% af van Europeanen. De Turkse staatsideologie benadrukt bovendien al decennialang de pan-Turanistische band met de Centraal-Aziatische Turkische republieken (zoals die door de Turks-nationalistische fundamentalisten van de MHP wordt benadrukt).......
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:49   #49
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De Turkse staatsideologie benadrukt bovendien al decennialang de pan-Turanistische band met de Centraal-Aziatische Turkische republieken
Idd, daarom heeft geen enkel van die landen(Turks) Cyprus erkent. Omdat ze zo goede realties hebben.

-EDIT

Laatst gewijzigd door sinan123 : 10 januari 2005 om 19:02.
Oud 10 januari 2005, 18:52   #50
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Idd, daarom heeft geen enkel can die landen Cyprus erkent. Omdat ze zo goede realties hebben.
Het contrast met de EU kan niet groter: alle EU landen hebben Cyprus juist wel erkend........
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Oud 10 januari 2005, 18:56   #51
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Het contrast met de EU kan niet groter: alle EU landen hebben Cyprus juist wel erkend........
Je begrijpt natuurlijk dat ik dit sarcastisch bedoel en met Cyprus bedoel ik het Turkse deel. Geen enkel van die landen heeft(Turks) Cyprus erkend.
Oud 10 januari 2005, 19:03   #52
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je begrijpt natuurlijk dat ik dit sarcastisch bedoel en met Cyprus bedoel ik het Turkse deel. Geen enkel van die landen heeft(Turks) Cyprus erkend.
Officieel heeft Armenië Nagorno-Karabakh ook (NOG) niet erkend, tussen haakjes.
Oud 10 januari 2005, 19:20   #53
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
De Turkse staatsideologie benadrukt bovendien al decennialang de pan-Turanistische band met de Centraal-Aziatische Turkische republieken (zoals die door de Turks-nationalistische fundamentalisten van de MHP wordt benadrukt).......
Al decennialang werd met de voeten van Turkije gespeeld. Men geloofde zelf ook niet (ik nog altijd nietz) dat Turkije werkelijk lid kon worden van EU.

Dat die Centraal-Aziatische landen Turks zijn is een feit. Trouwens Turken van ginder spreken zuivere Turks integenstelling tot de Turken in Anatolië.

Kans dat de Turkse landen onder één dak zullen komen is niet meer miniem. Zeker als we nu weten dat er geen reus als sovjet-unie meer bestaat.

JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 19:22   #54
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nooit een genocide tegen de Koerden geweest. Volgens de Bosatlas leven er 16 miljoen koerden in Turkije en is daar geen negatieve verandering in gekomen.
Het huidige Turkije maakt goede stappen en de koerden hebben heel veel vrijheid, als Turkije bij de E.U komt zullen de vrijheden van koerden alleen maar toenemen.
Naar't schijnt is heel dat gedoe over die koerden nogal opgeklopt in de media.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 20:15   #55
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dat "Cyprus" is toch maar een stipje op de kaart; alle herrie daarover heeft, denk ik, te maken met Grieken die zelf frauduleus de EU reeds waren binnen-gekomen/geholpen.

Ik zie dat Bosnië totaal niet zitten, we hadden al wat incidenten met Bosniërs hier die men niet buiten de media wist te houden.

Lees de koran.
Oud 11 januari 2005, 18:48   #56
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Al decennialang werd met de voeten van Turkije gespeeld. Men geloofde zelf ook niet (ik nog altijd nietz) dat Turkije werkelijk lid kon worden van EU.

Dat die Centraal-Aziatische landen Turks zijn is een feit. Trouwens Turken van ginder spreken zuivere Turks integenstelling tot de Turken in Anatolië.

Kans dat de Turkse landen onder één dak zullen komen is niet meer miniem. Zeker als we nu weten dat er geen reus als sovjet-unie meer bestaat.

Zie eerst maar of het huidige Turkije niet eerst uiteenvalt.

Om als voorbeeld de Koerden te nemen, die decennia lang onderdrukt zijn door de Turken. Vandaar dat ze Turks spreken, want hun Koerdische taal was lang verboden in Turkije. De Koerden waren anders geen Turkisch-sprekend volk.

Vandaag is de onderdrukking tegen de Koerden wat verminderd, hoewel er nog veel werk voor de boeg is.

Het zou mij trouwens niet verwonderen mocht er een nieuwe Ocalan opstaan die zijn volk inspireert en de Koerdische onafhankeljkheid eist. En terecht.
Oud 11 januari 2005, 18:50   #57
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou mij trouwens niet verwonderen mocht er een nieuwe Ocalan opstaan die zijn volk inspireert en de Koerdische onafhankeljkheid eist. En terecht.
De Afro-Amerikanen hebben ook recht op onafhakelijkheid na jarenlange onderdrukking.
Oud 11 januari 2005, 18:55   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Afro-Amerikanen hebben ook recht op onafhakelijkheid na jarenlange onderdrukking.
Domme vergelijking waar ik verder niet eens op in ga. En vrij ontgoochelend van jou, want meestal hebben jouw berichten wel wat niveau. Tenzij je gewoon even zin had om een te provoceren.
Oud 11 januari 2005, 19:03   #59
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En vrij ontgoochelend van jou, want meestal hebben jouw berichten wel wat niveau. Tenzij je gewoon even zin had om een te provoceren.
Had inderdaad ff zin om te provoceren.
Maar ik vind niet dat ze onafhanelijkheid moeten krijgen, daarvan komt waarschijnlijk toch een oorlog(hoe groot enz.)
Koerden zijn een bepaalde tijd onderdrukt, maar ook Koerden hebben vreselijke dingen tegen Turken gedaan. Die öcalan heeft 30.000 doden op zijn geweten.
Ik vindt dat de Koerden meer vrijheid moeten krijgen en dat gaat langzaam de goede kant op, laatst werd er nog een examen koerdisch afgenomen in Diyarbakir.
Onafhankelijkheid gaat alleen maar problemen met zich meebrengen. Ook moeten we de Perzichse, Syrische en Iraakse koerden niet vergeten.
Over dat Turks praten; vele(oudere) Koerden praten niet (goed) Turks en aangezien ze in Turkije wonen moeten ze dat wel kunnen vind ik.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 11 januari 2005 om 19:03.
Oud 11 januari 2005, 19:10   #60
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had inderdaad ff zin om te provoceren.
Maar ik vind niet dat ze onafhanelijkheid moeten krijgen, daarvan komt waarschijnlijk toch een oorlog(hoe groot enz.)
Koerden zijn een bepaalde tijd onderdrukt, maar ook Koerden hebben vreselijke dingen tegen Turken gedaan. Die öcalan heeft 30.000 doden op zijn geweten.
Ik vindt dat de Koerden meer vrijheid moeten krijgen en dat gaat langzaam de goede kant op, laatst werd er nog een examen koerdisch afgenomen in Diyarbakir.
Onafhankelijkheid gaat alleen maar problemen met zich meebrengen. Ook moeten we de Perzichse, Syrische en Iraakse koerden niet vergeten.
Over dat Turks praten; vele(oudere) Koerden praten niet (goed) Turks en aangezien ze in Turkije wonen moeten ze dat wel kunnen vind ik.
Zou het misschien niet eens zinvol zijn om de Koerden zelf te vragen of ze een onafhankelijk land willen? Want als het zo gevaarlijk is om twee landen te hebben, zouden de Turken het aanvaarden om onder een groot Koerdistan te leven? Met een Koerdische regerign en een Koerdisch leger?
En zou je dan denken dat ze, gezien ze in Koerdistan leven ook allemaal Koerdisch moeten kunnen spreken?

Eenzijdige oplossingen zijn nog gevaarlijker voor oorlog, geloof me vrij.

Laatst gewijzigd door Antoon : 11 januari 2005 om 19:11.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be