![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Bosnie toetreden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
33 | 58,93% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
23 | 41,07% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Bewijs dat eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() http://www.cia.gov/cia/publications/...k/geos/cy.html
kijk maar bij area er staat Middle East is in Azië http://wonderclub.com/Atlas/cy.htm Alweer onder Azië http://www.worldatlas.com/webimage/countrys/asia/cy.htm Weer onder Azië En weer http://www.globalgeografia.com/asia_eng/cyprus.htm Weer http://universiade.fjct.fit.ac.jp/en/country/cyp.html Laatst gewijzigd door sinan123 : 9 januari 2005 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() ![]() Alle Aziatische landen met namen weergegeven. Heb ik u kunnen overtuigen of gelooft u mij nog steeds niet? Laatst gewijzigd door sinan123 : 9 januari 2005 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cyprus staat geografisch op 35 00 N, 33 00 E .
Dat is zonder enige twijfel in het werelddeel Azië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zij hebben resoluut oorlogen tegen Europa gevoerd en nu kan u wel zeggen maar ja de Fransen en de Engelsen vochten ook tegen mekaar maar die vochten niet tegen Europa an sich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt toegegeven dat je verkeerd zat. De meeste Turken zijn Grieken, Armeniers en Slavische Europeanen die bekeerd zijn tot de Islam. Bovendien namen de Turken de Byzantijnse bouwstijl over. Er is zeer zeker een culturele verbintenis. Er is afgesproken dat de Turken niet vrij naar Europa kunnen verhuizen. Er verandert dus in feite niets aan de situatie. Meer Turken zullen echter remigreren als het welvaartsniveau van Turkije toeneemt. Voor Europa is er dus een win-win situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de WOII bleven ze neutraal. En daarvoor, dat is in de middeleeuwen en ik weet niet of iemand de middeleeuwen ziet als Europese cultuur. Het is toch echt Europa na de renaissance zeg maar na de 18e eeuw. Toen vocht het Ottomaanse rijk allang niet meer tegen Europa. De betrekkingen waren hersteld en er kwamen geluiden voor modernisering. En toch komen we hierop terug.( zie ook eerder post) eerst zegt men dat het is omdat het gewoon niet in Europa ligt cultuur speelt geen rol zeggen ze, maar als dan later blijkt dat een ander land buiten het continent lid is dan komt men weer met cultuur enz. Om misvattingen te voorkomen, ik wil je nergens van beschuldigen, maar het hierboven genoemde komt wel vaak voor. Laatst gewijzigd door sinan123 : 10 januari 2005 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar voor mij telt dat niet; de democratisering en de economie en de 'europeanisering' van het land zijn veel belangrijkere criteria dan de genetische afkomst van de bevolking. Amerikanen stammen ook voor 75% af van Europeanen. De Turkse staatsideologie benadrukt bovendien al decennialang de pan-Turanistische band met de Centraal-Aziatische Turkische republieken (zoals die door de Turks-nationalistische fundamentalisten van de MHP wordt benadrukt).......
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-EDIT Laatst gewijzigd door sinan123 : 10 januari 2005 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat die Centraal-Aziatische landen Turks zijn is een feit. Trouwens Turken van ginder spreken zuivere Turks integenstelling tot de Turken in Anatolië. Kans dat de Turkse landen onder één dak zullen komen is niet meer miniem. Zeker als we nu weten dat er geen reus als sovjet-unie meer bestaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat "Cyprus" is toch maar een stipje op de kaart; alle herrie daarover heeft, denk ik, te maken met Grieken die zelf frauduleus de EU reeds waren binnen-gekomen/geholpen.
Ik zie dat Bosnië totaal niet zitten, we hadden al wat incidenten met Bosniërs hier die men niet buiten de media wist te houden. Lees de koran.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om als voorbeeld de Koerden te nemen, die decennia lang onderdrukt zijn door de Turken. Vandaar dat ze Turks spreken, want hun Koerdische taal was lang verboden in Turkije. De Koerden waren anders geen Turkisch-sprekend volk. Vandaag is de onderdrukking tegen de Koerden wat verminderd, hoewel er nog veel werk voor de boeg is. Het zou mij trouwens niet verwonderen mocht er een nieuwe Ocalan opstaan die zijn volk inspireert en de Koerdische onafhankeljkheid eist. En terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik vind niet dat ze onafhanelijkheid moeten krijgen, daarvan komt waarschijnlijk toch een oorlog(hoe groot enz.) Koerden zijn een bepaalde tijd onderdrukt, maar ook Koerden hebben vreselijke dingen tegen Turken gedaan. Die öcalan heeft 30.000 doden op zijn geweten. Ik vindt dat de Koerden meer vrijheid moeten krijgen en dat gaat langzaam de goede kant op, laatst werd er nog een examen koerdisch afgenomen in Diyarbakir. Onafhankelijkheid gaat alleen maar problemen met zich meebrengen. Ook moeten we de Perzichse, Syrische en Iraakse koerden niet vergeten. Over dat Turks praten; vele(oudere) Koerden praten niet (goed) Turks en aangezien ze in Turkije wonen moeten ze dat wel kunnen vind ik. Laatst gewijzigd door sinan123 : 11 januari 2005 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zou je dan denken dat ze, gezien ze in Koerdistan leven ook allemaal Koerdisch moeten kunnen spreken? Eenzijdige oplossingen zijn nog gevaarlijker voor oorlog, geloof me vrij. Laatst gewijzigd door Antoon : 11 januari 2005 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |