![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Suiker is de grote boosdoener, de veroorzaker van insulineresistentie en het metabool syndroom onderliggend aan kanker + hart - en vaatziekten die 80% van de mensheid doden. Het is tevens ook het wondermiddel voor de voedingsindustrie en de farmaceutsche industrie, die het nodig hebben om meer voedsel te verkopen + meer pillen te verkopen omdat u ziek bent. Spoedig een massa wetenschappelijke onderbouwing
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Body mass index, metabolic syndrome, and risk of type 2 diabetes or cardiovascular disease (Pubmed) ![]() De conclusie was dat niet het BMI, maar wel het niveau van insulinesensitiviteit de predictor was voor diabetes, hartziekten en mortaliteit. Zoals in post 12 aangetoond met de 3 MRI beelden die het levervet in beeld brengen. Er zijn dikke gezonde mensen, dikke zieke mensen, dunne zieke mensen. Het gewicht van mensen (het verhaal van calorieën in en calorieën uit) is compleet achterhaald. Het is een leugen die de voedingsindustrie en farmawereld onze diëtisten wijsmaken omdat ze niet willen dat het echte probleem (overtollig gebruik van suiker) wordt aangepakt. Dat kost hen hun broodwinning. Het is wel zo dat dikke mensen vaker insulineresistent zijn. Maar de oorzaak van het metabool syndroom (die enorme lijst van ziekten) is insulineresistentie en niet het hoge BMI. En die insulineresistentie wordt gedreven door suikerconsumptie, niet door het verhaal calorieën in vs uit.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 juli 2023 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() In het boek van professor Lustig nog enkele belangrijke opmerkingen:
Als mensen wetenschappelijke studies nalezen via Pubmed, willen ze de onderzoeksvraag en de conclusie lezen. Wat niemand bekijkt, is de bron die de studie gefinancierd heeft. Het is aangetoond dat het resultaat van de onderzoeksvraag met een factor van 7.6 in het voordeel zal uitdraaien van de bron die de studie financiert. Waarbij de grote boosdoener de voedingsindustrie is. Vervolgens geeft de professor een pijnlijk voorbeeld over hoe vervalst de wetenschap is. Een directe collega van hem wilde met een Meta Analyse (hoogste gerangschikte vorm van onderzoek om een trend weer te geven, omdat ze een samenvatting maakt van meerdere wetenschappelijke studies) gebruiken om weer te geven dat insulineresistentie en niet obesitas de belangrijkste predictor was voor het metabool syndroom. Hierbij werden 60 studies gebruikt om datapunten te verzamelen. In eerste instantie bleek insulineresistentie niet de predictor. Maar... Toen de professor de bron van sponsoring als variabele nam (34 van de 60 studies werden gefinancierd door de voedingsindustrie) en dus slechts 26 van de 60 studies kon gebruiken omdat die onpartijdig zijn, kwam insulineresistentie er ontegensprekelijk als grote boosdoener uit. Met andere woorden de voedingsindustrie is zo rijk dat ze onderzoeksresultaten vervalsen zodat we niet tot de juiste conclusie kunnen komen. Het valt me ook op dat elke professor die zich uitspreekt tegen de voedingsindustrie of de farmawereld, met pensioen is. Geen enkele durft het tijdens zijn carrière omdat ze weten wat de gevolgen zijn. Peter Götszsche is ook zo iemand. Beiden weten dat ze ondanks hun wetenschappelijke onderbouwingen, op alle mogelijke manieren in diskrediet worden gebracht net zoals alle critici in de coronaperiode ook wappies waren. Dat is wat die industrieën altijd doen met hun tegenstand. Ze domineren de media, de universiteiten en zelfs wetenschappelijk onderzoek. Ik heb daar op kleinere schaal deel van uitgemaakt toen ik mijn thesis schreef. De professor die het onderzoek leidde wilde uiteraard heel graag een effect vinden, maar er was er geen. Het is helemaal niet moeilijk om resultaten te beïnvloeden zodat je er wel 1 vindt. Zeker als je in rekening brengt dat een steenrijke industrie jouw studie financiert, en "bonussen" uitdeelt als je het effect vindt dat zij willen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 23 juli 2023 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent nogal een lichtgewicht, immers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die conclusie is trouwens niet mijn conclusie. Het komt uit een lezing van de professor zelf aan de universiteit waar hij les geeft aan geneeskunde. Maar jouw conclusie is natuurlijk betrouwbaarder dan die van de professor zelf, die al 40 jaar deze onderzoeken leidt ![]() Je zei eerder dat niet insulineresistentie maar wel overmatige calorie - inname het probleem was. Kennelijk probeer je die onzin nu onder de mat te vegen. Of beweer je dat nog steeds? De volledige uitleg van de medewerkers aan dit onderzoek kan ik hier ook linken. Maar die ga je dan negeren, of neerzetten als fake news omdat het op sociale media is beland. Intellectuele armoede
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 23 juli 2023 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
En dat is het hele grote probleem. Of ga jij met je onnoemelijke arrogantie en dwaasheid hier ontkennen dat insulineresistentie een probleem is? Citaat:
Als het trouwens waar was wat je hier schreef, waarom is dan het nationale advies universeel dat we maximum 25 gram suiker per dag zouden consumeren? Citaat:
Wat het compleet gelogen verhaal "kcal in vs kcal uit" betreft. Hiermee beweer je dus dat 150 calorieën coca cola hetzelfde gevolg heeft als 150 calorieën amandelnoten. Of ontken je dat? Theoretisch gezien zeg jij dus dat iemand die op een dag 3 Griekse salades eet, die calorieën uittelt, en het equivalent daarvan consumeert in frieten en coca cola, hetzelfde resultaat zou bekomen. Als je dat echt gelooft ben je nog dommer dan ik dacht.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 8 augustus 2023 om 18:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Ik heb ook Latijn gestudeerd, en Grieks.
Je zou het graag willen maar je maakt je domme uitspraken echt niet intelligenter door er wat Latijnse woorden tussen te steken.