Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2023, 09:14   #41
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En dan had je Oekrainers die Russische gevangenen een kogel door de knie schoten en het belachelijk laag aantal krijgsgevangenen die ze nemen. Ik vrees dat dit een zeer vuile oorlog is aan beide kanten, het zal alleen maar erger worden.
Dat het erger wordt hoop ik niet, maar het is wel een te verwachten verloop typisch aan oorlogen. Persoonlijk denk ik dat tot nu toe dit een redelijk 'geciviliseerde' oorlog is voor zo ver oorlogen, als expressie van de antithese van beschaving, dit kunnen zijn. Het is een oorlog bijna uitsluitend tussen reguliere legers met tot nu toe beperkt gebruik van 'verboden' munitie..Er gaat, wel meer dan men de laatste decennia gewend is in het westen, media aandacht naar uit. De propaganda component om de steun aan deze dure oorlog staande te houden is indrukwekkend. De voorstelling van de vijand als kwaadaardig is een deel hiervan. Over de eigen oorlogen gaat men daar niet over beginnen.

Iedereen die bewust meedoet aan het ophitsen van de gemoederen is mede verantwoordelijk voor het bloedvergieten.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 augustus 2023 om 09:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2023, 09:35   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat het erger wordt hoop ik niet, maar het is wel een te verwachten verloop typisch aan oorlogen. Persoonlijk denk ik dat tot nu toe dit een redelijk 'geciviliseerde' oorlog is voor zo ver oorlogen, als expressie van de antithese van beschaving, dit kunnen zijn. Het is een oorlog bijna uitsluitend tussen reguliere legers met tot nu toe beperkt gebruik van 'verboden' munitie..Er gaat, wel meer dan men de laatste decennia gewend is in het westen, media aandacht naar uit. De propaganda component om de steun aan deze dure oorlog staande te houden is indrukwekkend. De voorstelling van de vijand als kwaadaardig is een deel hiervan. Over de eigen oorlogen gaat men daar niet over beginnen.

Iedereen die bewust meedoet aan het ophitsen van de gemoederen is mede verantwoordelijk voor het bloedvergieten.
Enemy at the gates is een film over een Russische (Siberische) scherpschutter die Duitse officieren dood schoot in Stalingrad
De Oekraieners hebben "spcial forces" (Shaman) die steeds meer , vooral hoge, R. officieren killen.
Zelensky, doe zo voort !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2023, 09:47   #43
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Enemy at the gates is een film over een Russische (Siberische) scherpschutter die Duitse officieren dood schoot in Stalingrad
De Oekraieners hebben "spcial forces" (Shaman) die steeds meer , vooral hoge, R. officieren killen.
Zelensky, doe zo voort !!!

Russische journalisten en bloggers zijn blijkbaar ook hun doelwit.

Ik weiger te cheeren voor moord.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 augustus 2023 om 09:48.
Oud 10 augustus 2023, 09:49   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En dan had je Oekrainers die Russische gevangenen een kogel door de knie schoten en het belachelijk laag aantal krijgsgevangenen die ze nemen. Ik vrees dat dit een zeer vuile oorlog is aan beide kanten, het zal alleen maar erger worden.
Er is geen belachelijk laag aantal krijgsgevangenen. Ze willen er net zoveel mogelijk, om die dan als bargaining chip te gebruiken in een gevangenenruil. Zo hebben ze bv grote aantallen AZOV soldaten die gevangen waren genomen in Azovstal-Mariupol weten vrij te kijgen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2023, 09:50   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar haal je dat ?
Oud 10 augustus 2023, 10:10   #46
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waar haal je dat ?
Russische en onafhankelijke media.
Oud 10 augustus 2023, 10:26   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:

Geen enkel normaal mens "cheert" voor moord.
Het zijn toch wel de R. die deze georganiseerde moordpartij begonnen !
Bij de Oekraieners zijn de meest efficiënte commando's groepjes van 6 man die per helikopter worden aangevoerd. De helikopterpiloten zijn intelligent en zéér gemotiveerd. Ze infiltreren áchter de linies, de Shaman mannen doden zoveel mogelijk hoog geplaatste R. officieren en worden dan terug opgepikt.
Oekraiene haalt veel info uit R. soldaten die álles doen voor geld. De Shamansoldaten hebben ook FPV drones bij zich. Hiermee schakelen ze gemakkelijk een R. tank uit (meestal 's nachts).
Doe zo voort !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2023, 11:11   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Russische media, dwz propaganda.

Onafhankelijke media is meestal terminologie voor bucht & brol zoals zerohedge of grayzone onder weg te stoppen.
Oud 10 augustus 2023, 11:28   #49
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Russische media, dwz propaganda.

Onafhankelijke media is meestal terminologie voor bucht & brol zoals zerohedge of grayzone onder weg te stoppen.
De laatste zaak waarvan ik weet heb dateert van 16 Juli.

"A couple of days ago (July 14), Russian security forces uncovered a plot to assassinate two Russian journalists, Margarita Simonyan; and Ksenia Sobchak. Well, Sobchak isn’t exactly a journalist, but she is a former television personality and a blogger. Reporter Alexander Grishin ironically calls her a “socialite lioness who was famous in the past…” Simonyan, on the other hand, is a more serious target; she is the Chief Editor of RT and is considered, by Russia’s enemies, a full-fledged member of the Putin “regime”. Grishin explains what happened, and what we know so far:..."

https://awfulavalanche.wordpress.com...onyan-sobchak/

Het is maar dat ge er om vraagt. Het gaat al om een heel lijstje die al dan niet op de bekende Oekraïense kill list staan. Ik heb geen behoefte om daar telkens een bericht over te schrijven. Maar om dat uit de losse hand allemaal leugens te noemen,
dát is natuurlijk de mentaliteit van een propagandist. Eentje nog wel die juicht bij de dood van anderen.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 augustus 2023 om 11:29.
Oud 10 augustus 2023, 11:28   #50
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

..

Laatst gewijzigd door Bach : 10 augustus 2023 om 11:29.
Oud 10 augustus 2023, 11:36   #51
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel normaal mens "cheert" voor moord.
Dan zit er toch wel bovengemiddeld aantal psychopaten op dit forum.

Citaat:
Het zijn toch wel de R. die deze georganiseerde moordpartij begonnen !
De moordpartij begon niet bij de invasie. Je kan natuurlijk ver terug gaan om een oorzaak en gevolg ketting te maken, maar een minstens zo belangrijk element als de invasie is de coup in 2014, mijns inziens. De geschiedenis is hier al herhaaldelijk aan bod gekomen. Ze begint niet in februari 2022.

Citaat:
Bij de Oekraieners zijn de meest efficiënte commando's groepjes van 6 man die per helikopter worden aangevoerd. De helikopterpiloten zijn intelligent en zéér gemotiveerd. Ze infiltreren áchter de linies, de Shaman mannen doden zoveel mogelijk hoog geplaatste R. officieren en worden dan terug opgepikt.
Oekraiene haalt veel info uit R. soldaten die álles doen voor geld. De Shamansoldaten hebben ook FPV drones bij zich. Hiermee schakelen ze gemakkelijk een R. tank uit (meestal 's nachts).
Doe zo voort !!!

is het grappig?

Laatst gewijzigd door Bach : 10 augustus 2023 om 11:37.
Oud 10 augustus 2023, 11:37   #52
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dit mag niet in zomaar een andere Oekraïnedraad worden ondergesneeuwd.
De Russen hebben al een aantal staaltjes beestigheden gepleegd in de voorbije maanden die niet altijd voldoende onder de aandacht gebracht worden zoals de Russische moordpartij in Bucha.

https://www.hln.be/buitenland/ruslan...huis~a18a45ff/

En het zal niet bij Oekraïne blijven als ze verder richting Westen kunnen oprukken.

Hier weer een staaltje aan het front :

https://www.hln.be/buitenland/kijk-r...huis~ae89c00e/

Er staan ons nog pijnlijke jaren te wachten als de Russische beesten zich oppermachtig beginnen te voelen.

Allez, hoe is het in godsnaam mogelijk dat de russen kunnen "winnen." -Tig forumposters zijn de russische nederlaag als sinds einde februari 2022 aan het voorspellen!!!

Efkes, ging dat maar duren, die "orcs" zouden de bolwassing van hun leven krijgen van de politiek-correcte NATO transgenders.

(ah nee, die term "efkes" werd bij een andere "nederlaag" al opgebruikt...)

Zou je eens niet beter je best doen, NATO, want ik geloofde dat echt hé, dat wij gingen winnen.

Brother Paul, jij zei het deze of vorige week nog, dat wij gingen winnen, allez, laat me nu niet vallen hé, Brother!
Oud 10 augustus 2023, 11:39   #53
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oekraiene mág niet verliezen !
Het zal niet verliezen.
De NATO is aan het verliezen. Niet alleen in UKR overigens.

De smeekbedes van victoria "fuck the EU" nüland vielen op dovemansoren in Niger.
Oud 10 augustus 2023, 11:41   #54
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn idee is dat het daarom is dat Oekraine helemaal moet tot een puinhoop herleid worden en de laatste Oekrainer eraan moet gaan, met zo veel mogelijk dooi Russen.

Dat is de enige hoop om Rusland "tevreden" te laten zijn over zijn overwinning en het tevens niet voor herhaling vatbaar te vinden.

Dat Oekraine er helemaal aan gaat in de grootste beestigheid is gewoon een gegeven waar we allang vrede mee moeten nemen: wat telt is dat het nadien tot Oekraine beperkt blijft.
Hoe laakbaar en ondoordacht de strategie ook is, "wij" slagen DAAR zelfs niet in.

Lost cause, vanaf dag 1, mijn nucleaire pennevriend. En gij wist dat evengoed dan ikzelf.
Oud 10 augustus 2023, 12:05   #55
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk dat je dat onderscheid maakt.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2023, 12:07   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het geloof onderwijst deze locaties te verlaten. Is de lgbqt waanzin voldoende om asiel aan te vragen in Rusland.
Oud 10 augustus 2023, 12:13   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onverbeterlijk he. Het komt nooit goed met U
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2023, 12:17   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hoe laakbaar en ondoordacht de strategie ook is, "wij" slagen DAAR zelfs niet in.

Lost cause, vanaf dag 1, mijn nucleaire pennevriend. En gij wist dat evengoed dan ikzelf.
Hoezo ? De Russen zijn voorlopig nog altijd Oost Europa niet binnengevallen, dus tot hier toe werkt de strategie toch ?

Je hebt toch door dat als Oekraine rap binnen was, de Russische tanks nu allang in Warschau stonden en ondertussen oprukten naar Berlijn, he.

Het feit dat ze in Oekraine tot de laatste Oekrainer en de laatste Oekrainse baksteen moeten omver schieten, en daarbij tonnen en tonnen volk achterlaten, is wat zoiets belet he.

Het westen heeft maar 1 doel he, de Russische inval in Europa proberen tegen te houden zonder hier een slagveld of veel Europees kanonnenvlees op te offeren. Dat is wat in Oekraine gedaan wordt en tot hier toe lukt dat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2023 om 12:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2023, 12:40   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Toch veel sterkte gewenst djimi!
Allez, dank u wel.

Al is het nu ook weer niet zo dat ik een gebrek aan 'sterkte' ervaar, of 'schrik' zou hebben om dood te gaan.

Als ik alle doemdenkers en -profeten hier op 't forum en daarbuiten mag geloven, zal ik sowieso niet veel missen, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2023, 12:49   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem met het chimpansee denken is dat het uiteraard plezant is als ge wint, maar enorm veel zeer doet als ge verliest. Meer nog, als er niet een heel duidelijk sterkste is, dan heeft zelfs diene die wint, ook veel verloren. Veel slachtoffers, veel kapot, veel leed.
Vandaar het idee om het eens op zijn bonobo te proberen. Het was lovenswaardig. In het westen hebben we dat geprobeerd. Het is een religie geworden. We zijn zelfs op chimpansee manieren de bonobo manieren elders gaan willen opleggen.

Blijkt dat het niet werkt. Het is gewoon uitstel van nog meer vernietiging, slachtoffers en leed.

Het leven zelf is een systeem dat afwisselend eigen versterken en anderen vernietigen als fundament heeft. We kunnen daar niet aan ontsnappen. We hebben het geprobeerd.

Wat ik vreemd - steeds vreemder, zelfs - vind, is het blijkbaar niet te ontkennen feit dat allerlei zogenoemde 'zweefkezerij' zo sterk dwingend de bovenhand heeft kunnen halen op die door u geponeerde 'fundamentele' drang tot 'elimineren'/'moorden' (die ik for the sake of argument nu eens niet ga betwisten).

HOE zou dat allemaal in z'n werk zijn gegaan?

WAT PRECIES heeft er voor gezorgd dat de 'on- of zelfs tegennatuurlijke' 'zweefkezerij' zo'n succes is kunnen worden?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be