![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer de nabestaanden moeten opdraaien voor de kosten, is het kostenplaatje niet min. Wat wordt er in de kosten verrekend?
Onkostennota - vertraging binnenlandse reizigerstreinen - vertraging goederentrein - persoonlijke oproep ongeval - gebruik persoonlijke auto bij ongeval - handenarbeid voor herstel materieel - stoffen bij ongeval - handenarbeid herstel infrastructuur - diverse kosten - diverse kosten bij hulptreingebruik - gebruiksderving andere wagen Werkuren bestuurder Medische kosten bestuurder Dit kan al zeer vlug oplopen tot in de duizenden euro's maar dit wordt bekeken voor elke zelfdoding apart. In 2003 bijvoorbeeld, had de NMBS een kostenprijsje van 801.000 euro voorgeschoteld. In 53% van de gevallen kwam de verzekeringsmaatschappij tussen. Dit wil echter niet zeggen dat in de 47% van de gevallen de nabestaanden er zelf voor moesten opdraaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Recuperatie kosten
De Bruyn vindt het positief dat de NMBS afgestapt is van de pijnlijke praktijk om de kosten te recupereren bij de nabestaanden. Nu probeert de spoorwegmaatschappij de zaak te regelen via de familiale verzekering. Als die ontbreekt, wordt de notaris aangesproken, die belast is met de regeling van de erfenis. Als ook de erfenis de kosten niet kan dragen, verhaalt de NMBS sinds 2011 de kosten niet meer op de familie. In 2009 recupereerde de NMBS 434.064 euro bij de familiale verzekering, wat neerkomt op bijna twee derde van het totale financiële verlies. In 2010 ging het om 286.257 euro of zowat de helft van het verlies. Vorig jaar werd al 64.970 euro gerecupereerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zouden er meerderen zijn geweest.
Enkel deze 2 zijn gestorven.
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat ik irritant vind is de vorm van berichtgeving in de media.
Jaren geleden :Op 19 jarige leeftijd zat je in het leger (je was een MAN en volwassen) en diende je de maatschappij. ( overstrominkske in Ruisbroek, heel de kazerne in alarm. Komaan miliciens, zakskes zand vullen en de camion op. Dat je een paar dagen uw fris bedje niet zag was de normaalste zaak) Nu zijn dat jongeren ( met 2 linkerhanden), de onschuld zelve, waar de maatschappij kan voor opdraaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is naast de kwestie.
Je mag in dit land gelukkig nog buiten rondlopen wanneer je wil. Ook al is dat om 4u 's nachts.
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mogelijks grote interesse in koper? Een verkenningstochtje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet u wat, ik kom om 3u59 bij u thuis wat rondwandelen.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kjell Lanoye
Familie van de 2 geëlektrocuteerde paalklimmers in Laken wijst in de eerste plaats naar gebrekkige beveiliging. Over gebrekkige opvoeding wordt met geen woord gerept. Ofwel is dat kwade wil, ofwel is er een levensgroot probleem met het familiale moraliteitsbesef. #dtz pic.twitter.com/XIUPT4WwfW 25/07/2024, 21:39 Laatst gewijzigd door reservespeler : 28 juli 2024 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens een weekdag is dat toch vrij verdacht.
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen gedacht hebben dat de stroom afstond, om 4u 's ochtends, want het OV rijd dan toch niet.
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn mensen die zich ook afvragen of er misschien een verband is tussen moslims die op verboden terrein in het holst van de nacht naar bovenleidingen van treinen klimmen en de sabotages/kabels doorknippen/brandstichtingen op diverse treintrajecten naar Parijs van de volgende morgen waardoor het treinverkeer ernstig verstoord werd.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet om 4u 's nachts, niet om 15u 's namiddags. Maar waarom is een wandeling om 4u 's nachts plots een verkenningstochtje vanwege interesse in koper en een wandeling om 15u 's namiddags gewoon een wandeling?
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar ben ik blij om. Wat willen we nu eigenlijk? Een avondklok instellen omdat er een paar idioten zijn die 's nachts 'rare' dingen uitsteken? Omdat er 's nachts al eens ingebroken wordt? Destijds tijdens corona was er eventjes zo'n avondklok. Ik kan me precies niet herinneren dat daar veel mensen blij mee waren.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik ga wandelen, om welk uur dan ook, dan kruip ik niet op masten achter betonnen muren, goed voorzien van signalisatie "gevaar hoogspanning".
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op die manier gaan we (nogmaals) onze eigen vrijheden ondermijnen omdat we een stel onverlaten hun vrijheid willen beperken.
En daar ga ik niet mee akkoord. Als ik om 4u 's nachts zin heb om rond te gaan wandelen mag ik dat. Waarom ben ik plots verdacht als ik nog wakker ben terwijl andere mensen slapen?
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vraag impliceert dat het over het tijdsstip ging. Wat ze voor de rest gedaan hebben is ook volgens mij totaal onaanvaardbaar maar het feit dat ze om 4u 's nachts nog buiten rondliepen is voor mij geen probleem. Ik mag dat en de rest van de bevolking mag dat ook. Ik keur lang niet goed dat ze verboden terrein betreden hebben, dat ze in die paal geklommen zijn,.... Maar op welk uur van de dag dat dat gebeurt is, is voor mij van weinig tot geen belang.
![]() |