![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat dus mijn bloed van koken en als je dan weet dat het geld dat beschikbaar is langs ramen en deuren wordt buitengesmeten en besteed aan vluchtelingen die op vakantie naar het thuisland gaan(80%)
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar verhaal.
Als de dochter studeert en geen inkomen heeft valt, is ze dan niet gewoon ten laste van de moeder? Die dan een leefloon voor een persoon met gezin ten laste zou ontvangen? Als de dochter niet ten laste is van de moeder en geen inkomen heeft, trekken ze dan niet beiden het leefloon voor een samenwonende? En zoals NieuwNoors volgens mij terecht aanhaalde: waarom zit mevrouw niet in de invaliditeit? En als het antwoord daar op is dat ze 'met niks in orde is'; is het dan niet verwonderlijk dat je miserie krijgt met allerlei instanties? Trouwens: is die vrouw dan al heel haar leven met niets in orde??
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk hebben haar vrienden haar de benodigde fiets in "huur" gegeven. Probleem opgelost. Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel "Artikel 60'ers" zijn er niet die door een gebrek aan kennis van het ambtenaarlijke apparaat net in die "noodoplossing" gerold zijn?
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
2- De dochter kan dus ook een leefloon als samenwonende aanvragen dat klopt, maar deze dochter studeert aan de KUL met studiebeurs en op goedkoop kot, ze heeft ook een studente-job. En als ze wil kan ze zelfs haar kindergeld opeisen van de moeder maar dat is ze niet van plan. 3- Je kan niet op invaliditeit als je ziekenkas niet in orde is/was. De moeder is ongeneeslijk ziek en kan echt niet werken. Om met de ziekenkas in orde te komen en ziekengeld te trekken en later dus op invaliditeit te komen moet ze zeven maanden onafgebroken werken, wat voor haar onmogelijk is. 4- Als bij wonder is ze op het OCMW terecht gekomen, ze is eigenlijk 18 jaar geleden gered door de vader van haar kind die haar onderdak en een adres geboden heeft, na 3 maanden een adres te hebben in een gemeente kon ze genieten van het OCMW leefloon. Zeer kort na de bevalling is ze ziek geworden. Die vrouw heeft met veel afzien en met vallen en opstaan een prachtige dochter grootgebracht geloof dat maar.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is een leefloon een tijdelijke uitkering. Niet om jarenlang gebruik van te maken. En zeker niet als je een kind moet onderhouden. Waar ook geen antwoord op komt van Hoomer; wat met de vader van het kind? Alimentatie? Dit kan afgedwongen worden bij Davo. De vader die geen alimentatie betaalt (schandalig) voor zijn eigen kind wordt door Davo gedwongen door middel van loon/ uitkeringsbeslag en dit voor de volle 100% van zijn inkomen. + nog dit: indien de moeder echt niet kan werken hoort ze thuis op mutualiteit. Er zit een reukje aan heel dat verhaal! Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 9 maart 2025 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees hier niks dan excuses voor een vrouw die al 18j+ een leefloon geniet. Ik vraag mij zelfs af of ze ooit wel gewerkt heeft?
-Die vrouw is dus al die tijd nog steeds met (bijna) niks in orde. - Die vrouw heeft nooit de moeite gedaan om te bekomen waar ze al 18j recht op heeft: kinderalimentatie van de vader. Zie mijn vorige post: contact opnemen met DAVO. Ongeacht of die "vader" werkt of niet; zelfs indien hij van een uitkering leeft (dop, ocmw, mutualiteit) wordt dat inkomen 100% aangeslagen - beslag op gelegd. En dit met terugwerkende kracht. Maar ja, als mevrouw de moeite niet doet .... Dat ze met (bijna?) niks in orde is is ook de reden dat ze in het sukkelstraatje blijft zitten van een leefloon. Zo zal ze natuurlijk nooit erkend worden als invalide en loopt ze veel geld mis. - |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Wat ga je daar nu mee doen, een slechte verf tegen de muur laten plakken?
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga echt niet meer reageren op zulke onzin die u uitkraamt.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat ze studeert hoeft ook niet perse een probleem te zijn. In de meeste gevallen laat het OCMW dat gewoon toe. Wat vrij logisch is. Na de studie heeft dochter immers meer kans om uit de leefloon-situatie te raken dan wanneer ze niet zou gestudeerd hebben. En als die studiebeurs in de weg staat (wat mij vreemd zou lijken maar kom; ik ben geen expert op dat punt) dan moeten ze gewoon de rekening maken. Is het de moeite om vast te houden aan die studiebeurs als ze daardoor een leefloon moeten laten vallen. Wat brengt het meeste op? De studiebeurs of het leefloon? Citaat:
But then again: dat staat toch los van de situatie van de dochter? Het is me nog steeds niet duidelijk waarom die geen leefloon aanvraagt. Citaat:
En dat doet niets af aan de vragen "Waarom heeft ze zich nooit in orde gesteld met het ziekenfonds?" maar vooral: "Waarom vraagt de dochter geen leefloon aan?" Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest moet hij zelf ophoesten. En als dat niet gaat wegens leefloon dan gaat hij de schuldbemiddeling in. Kindjes maken houdt nu eenmaal in dat je ook voor kindjes betaalt.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens; als de dochter een leefloon aanvraagt zou de ontvangen alimentatie daar in mindering worden gebracht. Maar soit, in principe speelt dat allemaal geen rol; wat volgens mij in deze discussie van belang is, is waarom de dochter geen leefloon als samenwonende aanvraagt.
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even de draad terug doorgenomen om te voorkomen dat ik ergens essentiele info zou gemist hebben maar bij één van de eerste posts stel ik me al behoorlijk wat vragen...
Citaat:
Citaat:
Dat vind ik eerlijk gezegd heeeeel raar. De meest voor de hand liggende oplossing wordt niet aangewend. Het wordt zelfs niet geprobeerd omdat ze er twijfels bij hebben. Citaat:
Citaat:
Het gezinsinkomen speelt hierbij een rol. Als dat te hoog is gaan ze niets krijgen nee, maar dat is onwaarschijnlijk met twee leeflonen. En denken dat je geen studiebeurs krijgt omdat je inkomen (uit leefloon) te hoog is... Tsja, je kan dat als een vergissing beschouwen. Maar als die mensen zo wanhopig in de shit zitten vind ik het verwonderlijk dat ze daar niet meer aandacht aan besteden. Citaat:
Meer nog: die mogelijkheid hebben ze blijkbaar niet eens onderzocht... Twee leeflonen van €876 of eentje van €1776... Dat scheelt welgeteld €24. Geen €1000.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 maart 2025 om 10:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven; indien de vader kort na de geboorte overleden is had de moeder recht op verhoogde kinderbijslag (nu groeipakket) wat uitgekeerd wordt voor kinderen die een ouder verliezen. Wezengeld. Gedurende 18 jaar heeft de moeder dus bovenop de kinderbijslag dat wezengeld ontvangen. ( zeg nu niet dat ze ook niet in orde was met het kindergeld) ![]() Als alleenstaande weduwe had de moeder die extra kinderbijslag kunnen sparen voor haar kind, voor de studies. Ik begrijp niet dat de moeder gedurende die 18j nooit bedacht heeft dat studeren véél geld kost. Vooral omdat u vermeldt dat de moeder geen jonge moeder meer is. Aan heel dit verhaal zijn zoveel dingen die niet kloppen. Mss een oplossing: u ondersteunt de moeder en dochter financieel. Dat is niet verboden hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Kijk Noorske ik heb beter te doen dan op uw geleuter in te gaan.
![]() |