Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 januari 2005, 14:26   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De tekst in het eerste bericht is de oorspronkelijk tekst. De tekst die u hier zet is de versie ná de N-VA-censuur.
O ja natuuuuuurlijk. Bart De Wever is journalist bij De Standaard, wisten jullie dat niet ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 januari 2005, 14:40   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zie eigenlijk niet in wat er racistisch is aan zo'n actie?
Oud 8 januari 2005, 14:42   #43
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Het gaat ook niet over racisme, het gaat over, het door Leman uitgevonden, neoracisme. Lees hun klacht maar eens.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 8 januari 2005, 14:46   #44
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Het gaat ook niet over racisme, het gaat over, het door Leman uitgevonden, neoracisme. Lees hun klacht maar eens.
Tja... je moet toch met nieuwe producten komen om je marktleiderspositie veilig te stellen ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 januari 2005, 14:49   #45
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Tja... je moet toch met nieuwe producten komen om je marktleiderspositie veilig te stellen ?
Neoracisme klinkt zo raar. Het klinkt als racisme tegen iets wat er niet meer is. Zoiets als alle Neadertalers zijn dieven.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 8 januari 2005, 14:50   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Klokkenluiders zijn nooit geliefd en vreten doorgaans de kogels.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 januari 2005, 15:46   #47
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

wat is BUB?

Worden die gesponserd met de dotatie van Waalse schatbewaarder prins Filip?
bratvdb is offline  
Oud 8 januari 2005, 16:07   #48
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Vlamingen bestaan niet.

De term Vlaams is door de collaboratiebeweging van de jaren '30 en '40 verzonnen om een wig in het Belgische volk te drijven.

Oorspronkelijk waren de Belgen een Franstalig multicultureel volk maar een deel daar van ging Nederlands praten om zich af te zetten en zij gingen zich Vlamingen noemen naar de naam van de historische provincie. Vlamingen rekenen ook Brabanders en Limburgers tot de Vlamingen wat al aangeeft wat een onnatuurlijke benaming "Vlaming" en "Vlaanderen" is. Maar zij ontkennen het bestaansrecht wel van het Belgische volk dat al in de Romeinse tijd bekend was (Caesar sprak al van de Belgae) en een veel oudere geschiedenis kent dan het kunstmatige "Vlaamse volk".

Conclusie:
- iedereen die zich Vlaming noemt (behalve ze als komen uit de historische regio Vlaanderen en die benaming alleen historisch of lokaal-cultureel gebruiken) is een racist.
- iedereen die "Vlaanderen" af wil scheiden van België is een racist.
- iedereen die een Vlaamse Leeuw vlag vertoont is een racist (want dat symbool is gebaseerd op uitsluiting en discriminatie van de Franstalige Belgen).
- iedereen die lid is van of stemt op een partij die openlijk het Vlaams-nationalisme of het Vlaams-nazisme uitdraagt is een racist.

Wat dat betreft zou de Belgische volksvertegenwoordiging er goed aan doen om zich openlijk af te keren van het Vlaams-nationalisme en dit buiten de wet te stellen middels nieuwe wetgeving.

Tot die tijd kan de Anti Racisme Wet (de basis van de Belgische beschaving) goed werken om de uitwassen van het Flamingantisme kordaat aan te pakken en keihard te bestraffen. Het is aan alerte antifascistische Belgen om deze uitwassen op te merken en aan te geven bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding zodat politie en justitie hun goede werk kunnen blijven doen in het handhaven van de Wet.
Grapjas!
johan is offline  
Oud 8 januari 2005, 16:09   #49
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Grapjas!
zielepoot klinkt beter.
Oud 8 januari 2005, 16:15   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamer en Sikkel
Vlamingen bestaan niet.

De term Vlaams is door de collaboratiebeweging van de jaren '30 en '40 verzonnen om een wig in het Belgische volk te drijven.
Ik dacht dat negationisme verboden was... Dit klinkt even belachelijk als 'de gaskamers hebben nooit bestaan'.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 januari 2005, 16:19   #51
superoccitanman
Vreemdeling

superoccitanman's schermafbeelding

Standaard

Geachte jazeker,
Urbanus was heel grappig, maar ik hoop dat het doel meer is dan op da kaartje staat
voor mij is het doel nog altijd een confederaal Europa der volkeren en ik hoop van de
n-va ook nog altijd.
superoccitanman is offline  
Oud 8 januari 2005, 16:21   #52
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bratvdb
wat is BUB?

Was 't maar waar!
Kim is offline  
Oud 8 januari 2005, 16:32   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superoccitanman
Geachte jazeker,
Urbanus was heel grappig, maar ik hoop dat het doel meer is dan op da kaartje staat voor mij is het doel nog altijd een confederaal Europa der volkeren en ik hoop van de
n-va ook nog altijd.
De N-VA is altijd voorstander geweest van het Europa der regio's en zal dat ook blijven. Maar zolang Europa enkel wil praten met lidstaten en niet met regio's, lijkt het mij persoonlijk best dat Vlaanderen na het losscheuren uit België op z'n minst zeer sterke samenwerking met Nederland nastreeft, ipv. solo slim te gaan. In een Europa der regio's zouden de lidstaten dan sowieso verwateren.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 januari 2005, 16:38   #54
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De tekst in het eerste bericht is de oorspronkelijk tekst. De tekst die u hier zet is de versie ná de N-VA-censuur.
excuseert? die komt letterlijk zo van de site van de standaard.
Als je nu nog durft te beweren dat n-va de mogelijkheid heeft om de standaard hun publicaties aan te passen, dan ben je wel compleet geschift
vrijevlaming is offline  
Oud 8 januari 2005, 16:49   #55
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Wat een zielig zootje ongeregeld zijn die Bubbels toch en dergelijke titel moeten ze blijkbaar elke dag verdienen. En daar gaan ze ook elke dag een stukje verder in. Na de koppelverkoop met partijlidmaatschap op de kap van de slachtoffers van een natuurramp nu dit. Wat zal het morgen zijn?
Hetgeen wat het minuskule monarchistische flutpartijtje blijkbaar vooral wil is een beetje aandacht in een maatschappelijke context waar haar ideeën op pijnlijke wijze achterhaald blijken te zijn. Sorry Bubbels, maar daar hebt U gezien Uw "massa" kiezers evenmin als de marginale extreemlinkse partijen recht op.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline  
Oud 8 januari 2005, 17:00   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bratvdb
wat is BUB?

niet alle prinsen krijgen rijkelijke... eh... royale dotaties...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 8 januari 2005, 17:02   #57
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
niet alle prinsen krijgen rijkelijke... eh... royale dotaties...
Van ons zuurverdiend vlaams geld.
Oud 8 januari 2005, 17:32   #58
stanislaus
Banneling

stanislaus's schermafbeelding

Standaard Schandalig: klacht tegen N-VA

Hoe durven de lakeien van het belgicistisch establishment klacht in te dienen tegen democratische, bewuste Vlamingen In een democratie is het normaal, zelfs gewenst, dat de vertegenwoordigers van het ene volk naar andere - armere- streken gaan om daar te gaan vertellen dat ze parasiteren op de Vlaamse arbeid. Parasiteren ja, een ander woord heb ik niet voor die Waalse luieriken die ons werk afpakken. Wallonië is nooit solidair geweest met Vlaanderen, kijk naar wat de liberale Juul Hannes schrijft!! Zelfs in de Nederlandse tijd ondermijnde de rijke waalse bourgeoisie al het Vlaamse volk. Voor mij is deze ANTIVLAAMSE klacht een regelrechte BELEDIGING voor �*lle echte vlamingen (niet de nestbevuilers). De strijd die nu al eeuwen duurt moet voortgezet worden. Wanneer gaan de Vlamingen hun fierheid van 1302 terugvinden?
stanislaus is offline  
Oud 8 januari 2005, 17:51   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Hoe durven de lakeien van het belgicistisch establishment klacht in te dienen tegen democratische, bewuste Vlamingen
De N-Va is absoluut niet democratisch: ze hangen een elitair-autoritair bestuursmodel aan van louter vertegenwoordiging.
Dit heten ze ten onrechte democratie.
In hun visie beslist de politieke elite in eerste en laatste instantie, niet de burger.
Citaat:
Parasiteren ja, een ander woord heb ik niet voor die Waalse luieriken die ons werk afpakken.
De N-VA probeert reeds van in haar Volksunietijd de Walen generaliserend te stigmatiseren als een volk van profiteurs en potverteerders, bijna dieven van Vlaamse welvaart. Op die basis wil ze de sociale zekerheid discriminerend op basis van taal 'herbekijken', lees: afpakken van de Walen.
U gaat daar lekker mee door.

Die BuB-klacht is dus volkomen terecht, en als de rechter de analogie met het VB-proces doortrekt, mag de N-VA zich aan een veroordeling verwachten.

Al het overige gebries over 'nestbevuilen' en 'eeuwige' strijd tot zelfs uw passus over klassenstrijd tussen langs Vlaams-Waalse breuklijn, is belegen kaakslagflamingantisme uit de tijd van Moeder De Gans.
Oud 8 januari 2005, 18:11   #60
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Hoe durven de lakeien van het belgicistisch establishment klacht in te dienen tegen democratische, bewuste Vlamingen In een democratie is het normaal, zelfs gewenst, dat de vertegenwoordigers van het ene volk naar andere - armere- streken gaan om daar te gaan vertellen dat ze parasiteren op de Vlaamse arbeid. Parasiteren ja, een ander woord heb ik niet voor die Waalse luieriken die ons werk afpakken. Wallonië is nooit solidair geweest met Vlaanderen, kijk naar wat de liberale Juul Hannes schrijft!! Zelfs in de Nederlandse tijd ondermijnde de rijke waalse bourgeoisie al het Vlaamse volk. Voor mij is deze ANTIVLAAMSE klacht een regelrechte BELEDIGING voor �*lle echte vlamingen (niet de nestbevuilers). De strijd die nu al eeuwen duurt moet voortgezet worden. Wanneer gaan de Vlamingen hun fierheid van 1302 terugvinden?
1. U noemt zich democratisch maar verabsoluteert van zodra u het over Walen hebt. En is absolutisme niet eerder een anti-democratisch gegeven?
2. U noemt zich democratisch maar roept op voor 'een strijd' verder te zetten zoals in 1302. Dat was een strijd met wapens. Voert een democraat niet de strijd met woorden?
3. De studie van Juul Hannes gaat uit van een vooringenomenheid en is totaal subjectief. Dat wordt alleen al bewezen door de niet-geobjectiveerde en aanmatigende taal van Hannes. Een objectief en dus te gebruiken argument kan in deze niet gevonden worden. Of heeft in een democratie misschien diegene die het luidste roept gelijk?
Surlet is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be