Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2005, 15:57   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

EVen serieus nu ... ik denk dat hij zich van vijver vergist had. Het is gewoonlijk in het Boekenbergpark dat de ijsberen zwemmen in de winter......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 15:59   #42
ilfalco
Minister-President

Standaard

Nu blijkt dat hij ook een rechtszaak ging beginnen tegen de aannemer van z'n villa in frankrijk.... en dat zou hem depri gemaakt hebben.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 16:27   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom pleegt iemand zelfmoord ... ? ja dat is meestal de zelfmoordenaar die u daar het best op kan antwoorden. zelfmoordenaars hebben echter de ambetante neiging niks meer te zeggen als ze hun zelfmoord hebben uitgevoerd.

Daarom schrijven ze dikwijls eerst een afscheidsbriefje, of telefoneren of mailen ze eerst nog effe iets door.

Geen afscheidsbrief bij Ward blijkbaar, telefoontje, mailtje, ... ? ? ?

't is zo niets hé.

Eerst zijne jas nog uitdoen, en zijne GSM uit zijne zak hallen, ...

Om een spoor na te laten ? en dan voor die manier van sterven kiezen, ... verdrinken, ... brrrrrrrrrrrr, luguber, wellicht een van de ergste manieren om aan uw einde te komen. Niet extreem pijnlijk maar laat ons toch zeggen dat de doodstrijd vrij intensief is...

een moord denk ik niet, dan zouden er meer sporen achterblijven, een worsteling, of een aantal bizare zaken, die opduiken, ... ik denk eerder heel impulsief zelfmoord gepleegd.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat als een verstandig mens als hem daarover gaat nadenken, hij a zelfmoord pleegt en b het op die manier doet, en c geen afscheid neemt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 16:32   #44
Tegendradigaard

Standaard

tja verdrinken as ge kunt zwemmen... moet ge karakter voor hebben he. Want uw lichaam snakt naar zuurstof en daar aan weerstaan en niet naar boven gaan om die zuurstof te happen... En zo heel diep leek het niet te zijn waar hij lag (als ik de beelden op TV juist kon zien - ik had de indruk dat die 'duiker' liep ipv zwom ?)
dus 1 flinke duw van de grond en hij was boven....

hij had klaarblijkelijk zijn weg gekozen en was vastbesloten die te volgen... en dat heeft hij in de politiek ook gedaan met zijn oprichting van het LA.

eigenlijk kan men het beschouwen als een uiting van zijn karakter. Koppig de gekozen weg bewandelen... tot het einde... het koude, kille einde...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 16:36   #45
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Waarom pleegt iemand zelfmoord ... ? ja dat is meestal de zelfmoordenaar die u daar het best op kan antwoorden. zelfmoordenaars hebben echter de ambetante neiging niks meer te zeggen als ze hun zelfmoord hebben uitgevoerd.

Daarom schrijven ze dikwijls eerst een afscheidsbriefje, of telefoneren of mailen ze eerst nog effe iets door.

Geen afscheidsbrief bij Ward blijkbaar, telefoontje, mailtje, ... ? ? ?

't is zo niets hé.

Eerst zijne jas nog uitdoen, en zijne GSM uit zijne zak hallen, ...

Om een spoor na te laten ? en dan voor die manier van sterven kiezen, ... verdrinken, ... brrrrrrrrrrrr, luguber, wellicht een van de ergste manieren om aan uw einde te komen. Niet extreem pijnlijk maar laat ons toch zeggen dat de doodstrijd vrij intensief is...

een moord denk ik niet, dan zouden er meer sporen achterblijven, een worsteling, of een aantal bizare zaken, die opduiken, ... ik denk eerder heel impulsief zelfmoord gepleegd.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat als een verstandig mens als hem daarover gaat nadenken, hij a zelfmoord pleegt en b het op die manier doet, en c geen afscheid neemt.
Ik vind het vooral getuigen van een groot hart van FDW dat hij niet zoals sommigen anderen aan lijkenpikkerij doet en een soort Testament publiceert �* la Marcus Antonius.
Het schorum dat nu aan de macht is zou daar, gezien hun curriculum, geen ogenblik aan twijfelen hoor.

Weerom: FDW is "un chique Type" (hoop dat ik het goed schrijf) of "un grand monsieur".
Waar vind je nog zo'n kanjer in de politiek.

Wardje misschien?
Vernietigd, door de mangel gehaald!
...
velen zijn hem voorgegaan.
RIP
Oud 17 januari 2005, 18:38   #46
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Hij zou depressief geweest zijn, maar mensen rondom hem ontkennen dit.
Zijn familie, zijn dat geen mensen rondom hem?
Oud 17 januari 2005, 19:49   #47
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Niet alleen zijn familie, ook een goede vriend van hem ontkende dat hij depressief was.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 19:51   #48
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Niet alleen zijn familie, ook een goede vriend van hem ontkende dat hij depressief was.
Vreemd, want ik meende dat juist zijn familie wel zei dat hij depressief was. Hb ik het mis?
Oud 17 januari 2005, 19:54   #49
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Er doen een aantal verhalen de ronde wat dat betreft...

De ene krant beweert dat Beysen depressief was en dat zijn familieleden en vrienden dat bevestigen, de andere krant zegt dan weer dat Beysen volgens goede vrienden absoluut niet depressief was...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 20:15   #50
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Misschien eerst bronnen checken voor we een nieuwe conspiracy theory uitdenken, niet?
Oud 17 januari 2005, 20:21   #51
rroloff
Burger

Standaard

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die zelfmoord pleegt middels verdrinking in een stadsvijver in de winter.

En zonder nog maar autopsie te hebben uitgevoerd - dat neem ik aan omdat dit bericht heel snel op het vinden van het stoffelijk overschot volgde - weet ene Dominique Reyniers al dat er sprake is van zelfmoord terwijl er geen afscheidsbrief o.i.d. gevonden is.....

Dat de man somber was of zich verlaten voelde of financiele problemen had sluit een moord toch niet uit?

De 'gezelfmoorde' duitse politicus Dr. Dr. Uwe Barschel gevonden in een hotelbad in Zwitserland:
http://www.die80er.ch/pictures/politics/barschel.jpg
Ook hij werd achtervolgd door problemen.....

Laatst gewijzigd door rroloff : 17 januari 2005 om 20:31.
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 20:23   #52
rroloff
Burger

Standaard

-knip-

Laatst gewijzigd door rroloff : 17 januari 2005 om 20:23.
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 21:15   #53
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
De omstandigheden rond de dood van Ward Beysen zijn op zijn minst dubieus te noemen. Hij zou depressief geweest zijn, maar mensen rondom hem ontkennen dit.

Ben ik de enige die zich afvraagt of het hier gaat om een politieke moord ?
Ik heb mij identiek hetzelfde afgevraagd. Niet zozeer vanwege het motief, maar echt om de manier waarop. Om zich te verzuipen, moest Ward een eind door het water waden, om zich dan langzaam onder te laten zinken en je longen vol water te zuigen. Ik daag iedereen uit om dat te proberen. Jezelf op zo'n manier verdrinken is niet evident. En ik vraag me trouwens af waarom je daarvoor je jas zou uitdoen. Tenslotte zink je sneller naar de bodem mét je jas aan dan zonder. Ik ken Ward niet zo goed, maar zelfs een depressieve tiener doet het niet op zo'n manier.

met vriendelijke groeten
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 21:36   #54
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Ik heb mij identiek hetzelfde afgevraagd. Niet zozeer vanwege het motief, maar echt om de manier waarop. Om zich te verzuipen, moest Ward een eind door het water waden, om zich dan langzaam onder te laten zinken en je longen vol water te zuigen. Ik daag iedereen uit om dat te proberen. Jezelf op zo'n manier verdrinken is niet evident. En ik vraag me trouwens af waarom je daarvoor je jas zou uitdoen. Tenslotte zink je sneller naar de bodem mét je jas aan dan zonder. Ik ken Ward niet zo goed, maar zelfs een depressieve tiener doet het niet op zo'n manier.

met vriendelijke groeten
nee idd, van Beysen zou ge kunnen verwachten dat hij bv. een hoge dosis pillen neemt, als hij zich aan de kant heeft gezet in zijn wagen op een parkeerterreintje. Maar zich verzuipen in een vijver? Had ik nooit gedacht. En t'is inderdaad vreemd, want dat moet de ergste dood zijn die ik mij kan indenken (verstikking).
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 22:04   #55
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
De anti-Blokkers die in het Liberaal Appel zaten zijn overgestapt naar de Liberale Alliantie.
Ik kan u bevestigen dat niemand in het huidig dagelijks bestuur zich geroepen voelt om met het Vlaams Belang te gaan onderhandelen voor de verkiezingen als zijnde een kartel VB/LA.
Indien het ooit zou komen tot coalitievorming zijn we als overtuigde democraten genoodzaakt om met het VB te praten, daar wij tegenstanders van het Cordon Sanitair zijn.
In de partijraad ben ik een felle tegenstander als het gaat over kartelvorming met het Belang en ik zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat een kartel met het Belang zoals het nu is, er niet komt.

Wat u zegt over Liberale Alliantie klopt niet. De mensen die naar de Liberale Alliantie zijn overgestapt, gingen weg omdat er nog maar over samenwerking met het toenmalig Blok gepraat werd. Het was een optie die toen open lag, maar nu als het van het huidig bestuur afhangt niet meer.

Ward Beysen heeft inderdaad een hele tijd geleden met het VB contact opgenomen, maar na felle tegenstand en interne discussies werd dat idee opgeborgen. Het is zo dat men in België als kleine partij het ontzettend moeilijk heeft om deel te nemen aan verkiezingen of om alleen maar in de pers te komen. Ward Beysen wilde zijn politieke kind op de kaart zetten en een kartel met het VB aangaan was een mogelijkheid die onderzocht werd.
Oud 17 januari 2005, 22:09   #56
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ward beysen pleegde zelfmoord omdat het in de politiek hem niet meer voor de wind ging! moet je daarvoor nu zelfmoord plegen er zijn zoveel andere dingen dat je kan doen in je leven
We zullen waarschijnlijk nooit de echte reden kennen, maar toch vraag ik een wat respect.
Oud 17 januari 2005, 23:31   #57
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Ik kan u bevestigen dat niemand in het huidig dagelijks bestuur zich geroepen voelt om met het Vlaams Belang te gaan onderhandelen voor de verkiezingen als zijnde een kartel VB/LA.
Indien het ooit zou komen tot coalitievorming zijn we als overtuigde democraten genoodzaakt om met het VB te praten, daar wij tegenstanders van het Cordon Sanitair zijn.
In de partijraad ben ik een felle tegenstander als het gaat over kartelvorming met het Belang en ik zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat een kartel met het Belang zoals het nu is, er niet komt.

Wat u zegt over Liberale Alliantie klopt niet. De mensen die naar de Liberale Alliantie zijn overgestapt, gingen weg omdat er nog maar over samenwerking met het toenmalig Blok gepraat werd. Het was een optie die toen open lag, maar nu als het van het huidig bestuur afhangt niet meer.

Ward Beysen heeft inderdaad een hele tijd geleden met het VB contact opgenomen, maar na felle tegenstand en interne discussies werd dat idee opgeborgen. Het is zo dat men in België als kleine partij het ontzettend moeilijk heeft om deel te nemen aan verkiezingen of om alleen maar in de pers te komen. Ward Beysen wilde zijn politieke kind op de kaart zetten en een kartel met het VB aangaan was een mogelijkheid die onderzocht werd.
beste,
de LA zou nú volk kúnnen aantrekken moest je coalitie van het VB juist NIET uitsluiten. De meerwaarde van de LA is dan: rechtser dan de VLD (die zoiezo links zijn), + daadwerkelijk in het bestuur kunnen komen + de eerste partij zijn die het cordon doorbreekt (wens je media aandacht? dát is de manier!).
Je ziet zelf dat als je nu gesprekken met het Blok uitsluit dat je partij eigenlijk niet meer betekent dan de rechtse VLD vleugel of pakweg de NVA (voor mij nog minder dan de NVA, de NVA is vlaamsnationalistisch, de LA belgicistisch), en bijgevolg ten dode is opgeschreven.

Ik had veel respect voor Beysen, hij was iemand die tegen de linkse top durfde ingaan, en heeft de daad bij het woord gevoegd met het LA. maar als ik u nu hoor, lijkt het LPF effect niet verweg: verwateren, en uiteindelijk verdwijnen. Jullie zijn in tegenstelling tot de LPF nooit echt van belang geweest, dus daarom is het van extra belang de partij nu zodanig te profileren als iets ánders, een écht alternatief voor rechtse liberalen.
Oud 17 januari 2005, 23:55   #58
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
de NVA is vlaamsnationalistisch, de LA belgicistisch
Stel dat Coveliers nu naar het LA zou overstappen, zou het LA af kunnen stappen van dat belgicistische karakter wat, denk ik, niet bij alle LA'ers leeft. Dat zou een doorbraak kunnen zijn om zo tot een VB+N-VA+LA(+onafhankelijken)-kartellijst te komen. Maar ik vrees dat dit plan niet zal werken.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 00:31   #59
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Stel dat Coveliers nu naar het LA zou overstappen, zou het LA af kunnen stappen van dat belgicistische karakter wat, denk ik, niet bij alle LA'ers leeft. Dat zou een doorbraak kunnen zijn om zo tot een VB+N-VA+LA(+onafhankelijken)-kartellijst te komen. Maar ik vrees dat dit plan niet zal werken.
allemaal toekomst muziek.. en de LA is eigenlijk niets waard zonder koopstuk zoals Coveliers. Enfin, laten we ze voorlopig bij die groep "onafhankelijken" klasseren.
Oud 18 januari 2005, 08:24   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle

met vriendelijke groeten
Daar heb ik ook aan gedacht, dien jas en GSM ... langs nen andere kant misschien heeft hij die laten liggen om te tonen waar hij was.

Een lijk komt pas na enkele dagen bovendrijven, en meestal ziet het er dan al nie zo fris nie meer uit.

Langs nen andere kant als hij effectie zo ver moest waden door het water om hem dan op zo'n manier te laten verdrinken, ... ? Het is op zijn minst bizar...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be