![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Beschik je misschien over een glazen bol? En wat de vraag betreft van AVV : indien de splitsing er niet komt dan stapt de N-VA uit de regering, we hebben nu eenmaal een zeer kritische achterban die geen woordbreuk duldt en terecht. Ik heb op dit forum reeds gepleit voor begrip tussen de vlaams-nationalisten, maar het nefast welles-nietes spelletje V.B. versus N-VA doet ons republikeins einddoel geen goed om het zachtjes uit te drukken. Willen jullie daar eens ernstig over nadenken? Bart De Wever heeft volgens mij een punt als hij zegt : van verraad naar verraad gaan we naar een Vlaamse staat. Op een zeker ogenblik zal de bundeling van alle nationalistische krachten nodig blijken en dat doe je niet door mekaar voortdurend uit te schelden. Of vergis ik mij? Republikeinse groeten van robert t.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Bericht aan C uit W. Bedankt voor je posting. Toch blijf ik ervan overtuigd dat er in uw partij mensen zijn die daar een genuanceerdeer oordeel over hebben.
Ze zullen ook mij niet temmen. Robert t. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Een Vlaams front echter is slechts mogelijk als we onderling kritiek kunnen verdragen over de dingen die ons scheiden en hulde aan de dingen die ons binden. Het kan geen kwaad wat eelt op de ziel te kweken wanneer het gemeenschappelijke doel in zicht is namelijk een onafhankelijke staat Een aliantie die te strak is breekt en een die te los is vervloeit... Weer een bewijs dat het Vlaams nationalisme een huis is met vele kamers.
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik erger me er ook wel aan dat het zo lang duurt. Maar ik vertrouw de n-va voorlopig wel. als je de voorgeschiedenis kent van bv bourgeois is daar alle reden toe. ook als je de achterban vd n-va kent.
www.beneliga.tk Laatst gewijzigd door lievendr : 9 februari 2005 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dewinter was alleszins grappig in het Vl parlement... heel consequent ook. zeker niet voor het geld ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn topic van 27 januari heeft met de dag minder met "hysterie" maar steeds meer met "waarheid" te maken.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ook een wazige waarneming uit een goedkope glazen bol? Of simpelweg wishful thinking van een N-VA'er die nattigheid voelt? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee insinueerde Zorroaster nochtans ook nog maar pas dat de N-VA uit de regering stapt.
Citaat:
Pffffffffffffffffft............
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is inderdaad een partijstandpunt, zoals gisteren nog vermeld door Bourgeois bij Polspoel & Desmet. Persoonlijk bezit ik geen glazen bol, wel heb ik vandaag al nattigheid gevoeld want het nogal regenachtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het zou erg zijn dat er daar een crisis van komt.
Het gaat enkel een 10.000 tal mensen aan. Niemand anders heeft er belang bij, dan de inwoners van brussel-halle-vilvoorde zelf. En dan nog, niet iedereen dat er woont zal zich dat aantrekken. Een crisis, dan denk ik aan de oliecrisis in 73 of de tsunami-crisis van de 2de kerstdag. Het gaat 100.000en, miljoenen mensen aan. Een crisis voor BHV, jongens toch. Van kortzichtigheid gesproken.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dat congres van de N-VA vertolkte Bourgeois toch zeker ook het partijstandpunt toen hij zei dat het VOOR 2005 moest gebeurd zijn?
Het was wel geen datum waarop hij zich pastpinde maar toch een duidelijke tijdslimiet als je het mij vraagt... Buiten veel nattigheid stormt het vandaag ook nogal, vindt je ook niet?
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat stom om voor een vodje papier zoals de Belgische grondwet zoveel herrie te maken.
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() By the way.
Als het alleen de mensen uit BHV aangaat waarom zwijgen de Franstaligen dan niet gewoon als het toch om een bagatel als de Belgische grondwet gaat? Dat ze de boel toch gewoon zijn wettige gang laten gaan inplaats van voor zo'n prul zoveel herrie te maken? Welke gekken eissen zelfs dat hun grondgebied wordt uitgebreid omdat de raad van State een oplossing oplegt voor iets dat grondwettelijk niet in orde is?
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uit de Vlaamse regering stappen omdat anderen hun woord breken is ronduit belachelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |