![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
concrete eisen concreter kan ik niet zijn mistoptrekkerke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar kom, wees moedig & mondig en duid eens de passage aan waarin ik aangeef dat er binnen 20 jaar geen plaats meer is voor niet-universitairen in Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ervaren in de armoede misschien wel ja... ervaren in de omgang met de maatschappij en met mensen die jouw lot niet delen? Ik ga er niet over oordelen, maar bevraag jezelf maar eens. Maar als je posts een indicatie moeten vormen van hoe armen zich moeten opstellen tegenover de samenleving, dan vrees ik toch dat je op niet veel krediet moet rekenen. Ik maak helemaal geen onderscheid tussen "goede" en "slechte" armen. Maak zelfs geen onderscheid -voor wat betreft gelijke behandeling- tussen zij die "niet kunnen" en zij die "niet willen". Armoedebestrijding is erop gericht om mensen uit die toestand van afhankelijkheid te halen en hen in staat te stellen om op eigen benen te staan. Zij die niet kunnen zullen dat oprecht appreciëren en nemen met graagte verantwoordelijkheid op wanneer ze dat op een zinvolle manier kunnen doen. Zij die niet willen hebben pech, want ze moeten meedraaien in een systeem dat hen dwingt tot liegen en hypocrisie. Maar evengoed krijgen ze allen minstens het minimum minimorum. Da's niet meer dan fair. "Slechte" armen zijn in mijn ogen mensen die zich bewust marginaliseren maar tegelijk klagen en zagen dat ze daardoor niet in staat zijn om zich dezelfde luxe te permitteren als diegenen die zich daar wel (vaak zeer hard) voor inspannen. En vooral dan beginnen te redeneren dat die luxe eigenlijk geen luxe meer is omdat ze door "de maatschappij" ondertussen onmisbaar is gemaakt. (cf. computers etc...) Mijn stekels komen helemaal overeind wanneer er dan nog de nodige verwijten worden gemaakt aan het adres van wie dit hele feestje via de gedwongen solidariteit van de fiscale plunderbende financiert. Respect works both ways... Vergeet dat vooral nooit !
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ga je er ook gemakshalve vanuit dat wie boven die armoedegrens zit niet in 'mensonwaardige' of - minder suggestief verwoord 'uiterst moeizaam leefbare' situaties kunnen zitten of terechtkomen? Ik ken toch een paar mensen die onder de armoedegrens zitten wiens leven ik allesbehalve 'mensonwaardig' zou bestempelen. Ben je zeker dat grijstinten ziet door je bril? Citaat:
Volgens mij moet je leren lezen wat er staat, niet wat je wil lezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja, frustratie kan tot vreemde dingen leiden... ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een aan lager wal geraakte kan maar rekenen op de veiligheid die men hem wilt schenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of moest het ethica zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Esthetiek en ethiek staan ook niet los van elkaar. Was een doordenkertje. Je hebt het correct gespot. Kus van de juffrouw en een bank vooruit ! ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tjah... het gaf het een extra dimensie in de erg beschrijvende context |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Kom wees moedig & mondig en duid eens de passage aan waarin ik aangeef neer te kijken op bakkers maar zoals ik jouw vorige reacties begreep vind je het maar normaal dat iedereen mee moet kunnen en willen in het ritme - niveau = verwachtingspatroon dat de maatsschappij aangeeft. het komt me voor dat jij niet in sataat bent dit ritme voor heel even in vraag te stellen gehersenspoeld misschien te lang in de politiek of op de beurs rongehangen of op de univ Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 februari 2005 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() [/quote]
Erken ik dat dan niet? Dat is nieuw. Volgens mij moet je leren lezen wat er staat, niet wat je wil lezen. Ja, vertel mij eens waarom hij dat zou doen. Mijn veiligheid is een utopie hoor. Met of zonder sociale rechtvaardigheid. Wat is dit, een soort van bedreiging dat je met moeilijke woorden probeerde in te pakken? ![]() unquote je beseft niet dat je het niet erkend de overheid beseft denk ik niet hoeveel problemen ze veroorzaakt een kat in het nauw maakt rare sprongen je veiligheid is idd een utopie. maar als we zo verder gaan dan zal ze met zekerheid geheel onbestaande zijn als het volk geen brood meer heeft je zal dat zien beginnen wanneeer binnenkort het nieuwe controlesysteem van de dop in voegen treed. als het in voege treed ? en nee hoor ik ben een pacifist ik wil je niet bedreigen maar behoeden voor naderend onheil dat op je afkomt en waarvan je je niet bewust bent arme sukkel;aar en lach maar maar vergeet niet dat ik kom in milieus waar jij denk ik niet komt achter je compuiter. En ik bedoel daar heel gewone volkse milieus mee hoor Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 februari 2005 om 00:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
zeker indien ze elitair blijven doen en ons betuttelen zoniet mogen ze blijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooral omdat homoseksuelen niet per definitie aangewezen zijn op de solidariteit in de samenleving om te overleven. Het ging louter om een ethisch debat (dat zeker niet in een consensus is geëindigd, zoals u suggereert). Ik heb de indruk dat u "assertiviteit" verwart met brutaliteit en arrogantie. Mijn ervaring heeft me geleerd dat profilering een boemerang-effect heeft: stel je arrogant op en je krijgt enkel arrogantie terug; stel je respectvol op en je krijgt respect terug. Citaat:
Als je zelfstandigheid wil, als je je wil onttrekken aan de geldende regels en de logica van het leven in gemeenschap, dan kan je dat. Dan m�*g je dat, wees daar alvast gelukkig en dankbaar voor. Maar dan moet je daar ook de consequenties van willen dragen, zoniet ben je niet meer dan een zielige zeur. En voor zielige zeuren is het moeilijk respect opbrengen, hoe "assertief" die zich ook opstellen. Mensen die ongewenst afglijden zijn per definitie mensen die niets liever wensen dan terug op eigen benen te kunnen staan. Welk onderdeel van het woordje "ongewenst" begrijp je niet? Wie zich laat afglijden en de facto hulp weigert, k�*n ook niet geholpen worden. En zal het moeten stellen met het vitale minimum... Tja, voor de "extraatjes" moet men zich nou eenmaal ook willen inspannen. Of komt jou dat ook onlogisch over?
![]() |