![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"oh, als ik mij aan het "vaderland" prostitueer, valt er mij de ene zegening na de andere te beurt, oh ladida..." "een eerste-minister postje hier, een beetje smeergeld daar.." "maar allemaal met de fluwelen hand!"' |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke beroepsgroep heeft zijn fierheid. Liever een Belgische luxe-prostituée dan een Vlaamse stoephoer. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik ben eerlijk gezegd al blij dat je beseft dat de individuele Waal, die dezelfde job voor dezelfde centen doet, inderdaad geen stuiver ziet van die transferten. Leg me maar eens haarfijn uit wie die wel in de pocket stopt, en door wie en op welke wijze hij die toegestopt krijgt. Zo dat niet lukt leg me dan uit wie, na splitsing, jaarlijks die halve auto aan elke individuele Vlaming gaat betalen, waar de N-VA onlangs op demagogische wijze mee uitpakte.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U idealen lijken sterk op het stichten van één groot germaans rijk van één of andere... ik ben zijn naam vergeten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe minder geld er van Vlaanderen naar Wallonie vloeit, hoe meer er met dat geld in Vlaanderen kan geinvesteerd worden! Is dat nu zo een rare denkoefening? Neen, dat is gewoon de logica zelve! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een vreemde logica. Klagen over iets waar je niet eens het fijne van weet. Citaat:
Citaat:
Onderwijs IS gesplitst, of vergeet je dat makkelijkheidshalve om je klaagzang langer te maken? Citaat:
Citaat:
Komaan zeg. Ernstig blijven. (zelfde antwoord op zelfde vraag, nietwaar) Citaat:
Voor mij hoeft dat niet echt als het op de kap van de zieke Waalse kindertjes gebeurt, maar de prioriteiten van de flaminganten liggen blijkbaar elders. Ik mag zeker weer niet zeggen op economisch-financieel vlak?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stel nu bv deze hypotetische situatie: een Waal gaat naar het ziekenhuis, daar zal hij de ene kostelijke en nutteloze test na de andere krijgen ( in Vlaanderen daarentegen slaagt men erin om toch een accurate diagnose te stellen zonder al deze tests). Deze Waal zal dan een voorschrift krijgen voor een of ander antibioticum (in Vlaanderen zal de patient de raad krijgen om het op een natuurlijke manier te laten genezen vanwege het risico op antibiotica resistentie van bacterien). Deze Waal zal dan een ziekteverlof krijgen van 2 weken ( in Vlaanderen 1 week). Is deze Waal nu bevoordeeld? NEE Hij heeft nutteloze testen moeten ondergaan, heeft nutteloze medicijnen moeten slikken. Hij heeft wel een weekje langer op zijn krent mogen zitten. Is er geld verspild? JA. Naar wie is dat geld gegaan? Naar de farmaceutische bedrijven en naar de medici. Wie heeft er mogen betalen? Tja,... Is deze situatie overdreven? Misschien wel, maar zelfs Franck Vandenbroucke heeft de Waalse ziekenhuizen op hun vingers moeten tikken voor het overdreven aanrekenen van allerlei nutteloze randkosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn uw argumenten zo zwak dat je op voorhand op de man begint te spelen? Vorige keer ging je toch één ronde mee voor het schelden begon. Citaat:
Omwille van jouw gedachtenspelletjes moet ik niet akkoord gaan om België op te splitsen, zelfs al zijn ze in bepaalde uitzonderingsgevallen zelfs realiteit. Geloof jij in het fabeltje van de hardwerkende Vlaming die er nooit de kantjes afloopt of nooit profiteert? Word dan maar snel wakker en kijk eens goed rondom jou. Het tableuatje dat je schildert speelt zich niet enkel in Wallonië af. Citaat:
Daar hoeft een natie niet voor op het spel gezet te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is geweten dat er een gigantische geldstroom is van vlaanderen naar Wallonie, er is ook geweten dat er in Wallonie niets aan de huidige situatie verandert ondanks deze geldstroom. Is het dan zo bizar om de vraag te stellen wat er dan wel gebeurt met al dat geld? Om het even simplistisch voor te stellen. Wallonie leeft momenteel in een economische en sociale situatie die ondermaats is voor de hoeveelheid geld die ze binnenrijven en van Vlaanderen naar Wallonie gaat. Met andere woorden, men zou mogen verwachten dat ze met het hoeveelheid middelen dat ze krijgen meer zouden kunnen realiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Wallonie ontbreekt er gewoon een impuls om het onderwijs efficienter te maken want ze moeten toch niet zelf opdraaien voor de volledige kost. Of het nu efficient is of niet, vlaanderen zal bij inefficientie toch de kosten dragen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat zal niet op de kap van die Waalse kinderen gebeuren, ik zie namelijk niet in waarom de Walen hun onderwijs en ziekenzorg niet even goed zouden kunnen organiseren als de Vlamingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het overgrote deel van de belastingen gaat rechtstreeks naar de federale overheid en wordt van daaruit verdeeld. Waar denkt gij dat het over gaat als ze bij de Lambermont onderhandelingen zeggen dat ze het Franstalig onderwijs weer een paar miljarden extra zullen toestoppen? Dit is geld van de federale regering! Dit is het geniale van de federale regering! Wij "geven" (laten stelen is een beter woord) aan de Walen en wij mogen nog niet eens zeggen hoe het uitgegeven wordt, laat staan controleren dat het wel goed uitgegeven wordt!!! U argument dat het voor de Flaminganten allemaal om geld te doen is, is volledige onzin. Al de staatshervormingen tot nu toe hebben ons alleen maar geld gekost!!! We hebben er qua betalen nog nooit zo slecht voorgestaan als nu!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar het feit dat een Waal meer politieke macht heeft als een Vlaming wel en daar heb gij nog ALTIJD NIET op geantwoord! En waarom, omdat ge het niet kunt! Ha! Gij zijt echt te gemakkelijk ![]() Wordt ge het echt niet beu om constant mee de vloer aangeveegd te worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die zich in doeken laten draaien is niet de schuld van deze Belgicist. ![]() Citaat:
Geld, uitgeven belastinggeld, jajaa..... Daar ging het jullie niet om, nietwaar? Citaat:
Citaat:
Dus toch hartepijn om de centjes. Zagen bij de Vlaamsnationalisten die het unitaire België zodanig naar de kloten federaliseerden dat het jullie zoveel kost. Ondanks dat geld geen rol speelt natuurlijk........... Citaat:
![]() De boterhammekes die ik u beloofde, heb ik voor de kippen moeten gooien. Blijkbaar was de honger niet echt groot genoeg.
![]() |
![]() |