Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 13 maart 2005, 21:10   #41
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Graag de tekst. Daar er dergelijke schunnigheden instonden ben ik er wel overtuigd van dat u die tekst opgeslagen heeft. Zoiets "lekkers" laat u, als linkse rakker, nu eenmaal niet liggen...
De citaten kan je vinden op de site van Blokbuster:

Hier volgt een lijstje van verschillende letterlijke citaten van de site en het blad van NSV (trouwens nu nog steeds de studentenorganistei van het VB, de studentenorganisatie waar PDW trouwens preasis van was):

"Puur zakelijk gezien kunnen rassen samenleven, maar eenieder weet dat dit nooit lukt in de praktijk. Elk ras, en elk volk behorend tot dat ras, voelt de behoefte om zich te onderscheiden. Dit is een puur biologisch verschijnsel, ingebakken in elke mens. Toch kan bijvoorbeeld een zwarte die gedwongen is om vanaf de geboorte bij blanken te wonen, de culturele gewoonten over nemen en deze kan zich, geheel tegen zijn eigen natuur in gaan gedragen als een blanke, maar dit tot op een bepaald niveau want onze blanke culturele waarden en gewoonten steunen ook voor een groot deel op onze fysische bouw. "Een neger die opgegroeid is in de jungle van Afrika, die zijn eigen oorlellen uitrekt tot op de grond, die zijn eigen haar insmeert met koeiedrek om leden van het tegenovergestelde geslacht aan te trekken, kan getraind worden om onze blanke gebruiken over te nemen, doch deze zal op intellectueel gebied nooit voldoen aan onze standaard daar onder andere zijn herseninhoud nu eenmaal kleiner is.

"Een neger met een kapsel van koeiedrek en afgevijlde tanden geeft een beter beeld weer van de echte natuur van een neger dan een neger die als blanke is opgevoed en met een auto heeft leren rijden en vloeiend een blanke taal spreekt.

"De negercultuur is niet alleen verschillend van de blanke cultuur, het is ook een minder geavanceerde cultuur, en ten opzichte van de blanke cultuur INFERIEUR. Het is een cultuur die nooit enige vorm van schrift heeft ontwikkeld, laat staan een beschaafde maatschappij. Ze hebben nooit wiskunde gekend (alhoewel deze kennis gemakkelijk kon overgenomen worden van aangrenzende culturen), en nooit hebben ze het wiel gekend! De kennis om metalen te produceren en de techniek om stenen te bewerken voor architecturale doeleinden zijn alleen aangeleerd door leden van andere rassen, vooral het blanke ras. De negercultuur heeft nooit iets uitgevonden dat een ander ras interessant genoeg vond om over te nemen, noch hebben ze ooit een sociale standaard bereikt die hoger lag dan de onze.

"De inferioriteit van de negercultuur is het gevolg van de fysieke inadequaatheid van het negerbrein op het gebied van abstracte concepten. Langs de andere kant vertoont de neger wel de mogelijkheid om de blanke te benaderen op het gebied waarop enkel geheugen nodig is om een taak te volbrengen. "De integratie van negers in onze maatschappij, het vermengen van onze genen met de hunnen, zal leiden tot een verval van ons blanke ras. In plaats van een evolutie krijgen we een devolutie. Daarom is het van levensbelang voor iedereen van ons ras om te weten dat er niet zoiets bestaat als "gelijkheid tussen rassen", ongeacht hoeveel negers er in onze maatschappij ronddwalen en zich voortplanten."
Oud 13 maart 2005, 21:14   #42
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

in mijn cursus psychologie staat ook in dat een neger dommer is dan een blanke, ik dacht nochtans niet dat die cursus geschreven werd door een nsv er.......
muys is offline  
Oud 13 maart 2005, 21:24   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
De citaten kan je vinden op de site van Blokbuster:

Hier volgt een lijstje van verschillende letterlijke citaten van de site en het blad van NSV (trouwens nu nog steeds de studentenorganistei van het VB, de studentenorganisatie waar PDW trouwens preasis van was):
Uit welk nummer? Blz.? En zo te zien is wat daar staat al iets anders dan wat u ervan maakte...

Maar NSV is niet, zoals u ook leugenachtig beweerde, de studentenorganisatie van het Vlaams Belang. Onze partij heeft geen studentenorganisatie; wel een jongerenafdeling, VBJ.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 maart 2005, 21:25   #44
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De leugens stapelen zich hier weer op.

(a) Het Vlaams Belang streeft helemaal niet naar de afschaffing van de vakbonden;
(b) en wil al helemaal niet de vrouwen het werken te verbieden of onmogelijk te maken;
(c) en al evenmin wil ze het stakingsrecht opheffen.

Allemaal zaken die u fantaseert. Of heeft u misschien teksten uit het partijprogramma die wat moeten ondersteunen?
A. als ik lees dat het VB een samenleving wil zonder synicale complexen, dan veronderstel ik dat dat een verbod van vakbonden wil zeggen... Vakbond en syndicaat betekent namelijk hetzelfde.
(“Wij willen een economisch systeem zonder syndicale complexen.”
(Vlaams Blok partijblad januari 1996) )

B. Men verwoordt het misschien voorlopig, in hun populistische toer anders, maar het komt op hetzelfde neer... Men wil vrouwen meer kinderen laten krijgen door het te promoten, men wil vrouwen promoten om thuis voor de kinderen te zorgen, men wil vrouwen ondersteunen om het huishouden te doen, enz... Wel voor mij wil dat zeggen dat ze de vrouwen terug aan de haard willen. Trouwens, in die citaten van NSV, stond ook zoiets van dat de vrouw zich emancipeerde, samen met de neger, en dat de chimpansee niet lang op zich zou laten wachten.

C. Anders schreven ze wel als kop van hun partijblad: Staken schaadt, werken baadt... Bovendien verklaren ze dat ze voor een corporatistische economie zijn, dat is een economie waar staken, net als lock outs verboden zijn...
Oud 13 maart 2005, 21:31   #45
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uit welk nummer? Blz.? En zo te zien is wat daar staat al iets anders dan wat u ervan maakte...

Maar NSV is niet, zoals u ook leugenachtig beweerde, de studentenorganisatie van het Vlaams Belang. Onze partij heeft geen studentenorganisatie; wel een jongerenafdeling, VBJ.
Denkt ge nu echt dat ik dat blad hier bij mij heb? Het spijt me, maar het VB weigert al haar publicaties on-line te zetten.
Misschien kunt ge aan GC vragen van waar ze juist komen, die zal dat beter weten dan ik.

Trouwens, wat staat er zo anders?

En, ach jong, doe niet hypocriet. Het NSV is de studentenorganisatie van het VB. zowel Vanhekke, Dewinter, Annemans als Rob verreyken zaten bij het VB, steeds in hoge functies trouwens. Op alle betogingen die het NSV doet, zijn er parlementsleden aanwezig van het VB, soms ook dewinter... Het NSV organiseert steeds debatten met VB'ers... Daaruit is het toch niet moeilijk conclusies te trekken.
Oud 13 maart 2005, 21:32   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
A. als ik lees dat het VB een samenleving wil zonder synicale complexen, dan veronderstel ik dat dat een verbod van vakbonden wil zeggen... Vakbond en syndicaat betekent namelijk hetzelfde.
(“Wij willen een economisch systeem zonder syndicale complexen.”
(Vlaams Blok partijblad januari 1996).
U veronderstelt verkeerd. Dat staat er immers niet: dat fantaseert u erbij. Al meerdere malen heb ik dat trouwens uitgelegd.
Oud 13 maart 2005, 21:33   #47
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U veronderstelt verkeerd. Dat staat er immers niet: dat fantaseert u erbij. Al meerdere malen heb ik dat trouwens uitgelegd.
Dan lieg je Vandenberghe
Pietje is offline  
Oud 13 maart 2005, 21:33   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
B. Men verwoordt het misschien voorlopig, in hun populistische toer anders, maar het komt op hetzelfde neer... Men wil vrouwen meer kinderen laten krijgen door het te promoten, men wil vrouwen promoten om thuis voor de kinderen te zorgen, men wil vrouwen ondersteunen om het huishouden te doen, enz... Wel voor mij wil dat zeggen dat ze de vrouwen terug aan de haard willen. Trouwens, in die citaten van NSV, stond ook zoiets van dat de vrouw zich emancipeerde, samen met de neger, en dat de chimpansee niet lang op zich zou laten wachten.
Ook hier hetzelfde: bij gebrek aan concreet materiaal fantaseert u erop los. Voor het geval u het niet doorhad: het Vlaams Belang wil maken dat vrouwen die ervoor kiezen thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen daartoe een financiële vergoeding krijgen. Kinderen opvoeden is meer dan een voltijds beroep. Maar jullie linkse rakkers beseffen dat blijkbaar niet.
Oud 13 maart 2005, 21:34   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dan lieg je Vandenberghe
Wel, gelieve me dan een concrete tekst voor te leggen waarin het Vlaams Belang stelt dat de vakbonden afgeschaft moeten worden.

Ik zie al uit naar uw bevindingen!
Oud 13 maart 2005, 21:36   #50
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, gelieve me dan een concrete tekst voor te leggen waarin het Vlaams Belang stelt dat de vakbonden afgeschaft moeten worden.
Zout op, met je tekst !!!!! Dewinter kraait al 25 jaar, dat een vakbond een doorn in zijn oog is.
Pietje is offline  
Oud 13 maart 2005, 21:36   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
C. Anders schreven ze wel als kop van hun partijblad: Staken schaadt, werken baadt... Bovendien verklaren ze dat ze voor een corporatistische economie zijn, dat is een economie waar staken, net als lock outs verboden zijn...
Ook hier gooit u wat zaken door elkaar, schudt even goed aan de mixdoos en haalt dan de nieuwe cocktail eruit en roept triomfantelijk: "Kijk, dat beweert het Vlaams Belang!"

Fout. Nergens heeft het Vlaams Belang gesteld dat staken verboden moet worden.
Oud 13 maart 2005, 21:36   #52
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
in mijn cursus psychologie staat ook in dat een neger dommer is dan een blanke, ik dacht nochtans niet dat die cursus geschreven werd door een nsv er.......
Zou u eens willen zeggen wat er precies in staat, en hoe men dat aan de hand van sociale omstandigheden verklaart... In je cursus psychologie zal zeker niet staan: "doch deze zal op intellectueel gebied nooit voldoen aan onze standaard daar onder andere zijn herseninhoud nu eenmaal kleiner is" . Zoiets is ten eerste een groot leugen, bovendien heeft de herseninhoud helemaal niet te maken met intelligentie.
Oud 13 maart 2005, 21:37   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zout op, met je tekst !!!!! Dewinter kraait al 25 jaar, dat een vakbond een doorn in zijn oog is.
U mag roepen en schreeuwen wat u wilt, één zaak is duidelijk: het Vlaams Belang heeft nooit gesteld dat de vakbonden verboden moeten worden.
Oud 13 maart 2005, 21:37   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook hier hetzelfde: bij gebrek aan concreet materiaal fantaseert u erop los. Voor het geval u het niet doorhad: het Vlaams Belang wil maken dat vrouwen die ervoor kiezen thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen daartoe een financiële vergoeding krijgen. Kinderen opvoeden is meer dan een voltijds beroep. Maar jullie linkse rakkers beseffen dat blijkbaar niet.
Jullie willen gewoon kweekzeugen maken van de vrouwen. "Mooie vlamingen" verwekken, en in jouw geval er nog bij : christelijke zieltjes maken.
Pietje is offline  
Oud 13 maart 2005, 21:38   #55
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag roepen en schreeuwen wat u wilt, één zaak is duidelijk: het Vlaams Belang heeft nooit gesteld dat de vakbonden verboden moeten worden.
Aan banden leggen is zo goed als verbieden.
Pietje is offline  
Oud 13 maart 2005, 21:39   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt ge nu echt dat ik dat blad hier bij mij heb? Het spijt me, maar het VB weigert al haar publicaties on-line te zetten.
Weigert?

Wie heeft er dan iets gevraagd en waarop een negatief antwoord kwam?

Bij mijn weten is de webstek van het Vlaams Belang rijk genoeg aan teksten. Daarenboven kunnen heel wat brochures en ander infomateriaal gratis besteld worden.

Maar u zit weer fout en gooit weer alles door elkaar, daar het niet gaat om een tekst van het Vlaams Belang.
Oud 13 maart 2005, 21:39   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan banden leggen is zo goed als verbieden.
Zelfs dat heeft het Vlaams Belang nooit gezegd.
Oud 13 maart 2005, 21:40   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs dat heeft het Vlaams Belang nooit gezegd.
Tuurlijk dat je dat als partijslaafje nooit zal toegeven.
Pietje is offline  
Oud 13 maart 2005, 21:43   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie willen gewoon kweekzeugen maken van de vrouwen. "Mooie vlamingen" verwekken, en in jouw geval er nog bij : christelijke zieltjes maken.
Wat een larie. Blijkbaar is in jullie linkse optiek een vrouw die zich volledig wil wijden aan de opvoeding van haar kinderen iets vreeswekkend slechts.

In de linkse gedachtegang mag een vrouw blijkbaar die keuze niet hebben: ze MOET volgens jullie gaan werken anders is ze "een kweekzeugen". Juist in onze maatschappij is het bijzonder moeilijk geworden: voor jonge gezinnen is met z'n twee verdienen bijna noodzakelijk geworden (huis afbetalen, auto die veel kost, uitgaven allerhande, enzovoort). Daarom wil het Vlaams Belang het mogelijk maken dat alwie het wil kan kiezen voor het voltijds moederschap en/of huisvrouw. Dat lijkt me even waardevol als een baan in de fabriek.

Dat beseffen jullie blijkbaar niet.
Oud 13 maart 2005, 21:44   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk dat je dat als partijslaafje nooit zal toegeven.
Wel, dan mag u mij eens een tekst voorleggen waar dat in staat. U beschuldigt, welnu, aan u de bewijslast.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be