Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2005, 09:47   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Een mooie dorpskerk moet kunnen maar daar moet het bij blijven.
Goed, maar als ze met ons belastingsgeld in stand moet gehouden worden, dan hoort ze ook voor iedereen ter beschikking te staan. Er zijn heel wat gemeenten in Vlaanderen die bijvoorbeeld niet meer over een goede fuifzaal beschikken op zaterdagavond, terwijl die kerk daar leeg staat. Expositieruimte, concertruimte, vergaderruimte, ruimte voor een overdekte rommelmarkt, ... De mogelijkheden zijn legio.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 09:50   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Stiekem geef ik CHIPIE gelijk,al zeg ik het niet graag.U bent alleen bezig met het afkraken van de godsdienst en over andere zaken hebt u geen mening precies.
Maar ja,ieder heeft zijn ding he Raf
Het is niet omdat ik niet over alles mijn mening openbaar maak, dat ik er geen mening over heb, nietwaar? Maar zelfs al zou je gelijk hebben, dat ik alleen bezig ben met het afkraken van de godsdienst, dan geeft dat nog steeds niemand het recht om persoonlijk en beledigend te reageren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 09:52   #43
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het is niet omdat ik niet over alles mijn mening openbaar maak, dat ik er geen mening over heb, nietwaar? Maar zelfs al zou je gelijk hebben, dat ik alleen bezig ben met het afkraken van de godsdienst, dan geeft dat nog steeds niemand het recht om persoonlijk en beledigend te reageren.
Allez,tis u vergeven
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 09:55   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Idd maar de historische gebouwen( cultureel erfgoed) moet men wel subsidieren en onderhouden
Waarom?
Citaat:
of wil jij die allemaal laten verkommeren.
Waarom niet?
Citaat:
voor de rest betaalt ieder z'n eigen religie .
Waarom dan selectief één godsdienst met annex clubhuizen wel subsidiëren?Toevallig jouw favoriete reliogie, maar dat heeft er niks mee te maken zeker?
Citaat:
En als atheist vind ik dat ik er niet zou voor moeten bijdragen , behalve voor die gebouwen dan. Want ik geniet ook van pakweg
de st baafskathedraal al ben ik dan niet gelovig ...
Ik geniet van mijn eigen huis, maar moet zelf instaan van de opsmuk en onderhoud.
Waarom moet ik ook nog eens dat van tante nonneke en nonkel pastoor mee onderhouden?
Oud 20 maart 2005, 10:28   #45
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Verreycken
Nu zondag verkiezen de moslims hun ‘Moslimraad’. De VLD-minister voor Inburgering, Marino Keulen, heeft het plan opgevat om na die verkiezing 200 moskeeën in Vlaanderen officieel te erkennen en te betalen met uw belastinggeld. Met uw geld zullen de imams betaald worden en de rekeningen van de moskeeën betaald worden. In een eerste fase wil de VLD daaraan 6 miljoen euro spenderen, later kan dat nog hoger oplopen. Terwijl in de Verenigde Staten, in Spanje, in Frankrijk en in Groot-Brittannië de overheid steeds strenger toeziet op de activiteiten van moskeeën, wil de VLD in Vlaanderen de islam massa’s geld toestoppen. En terwijl de vrijzinnige VLD inhakt op de katholieke kerk, willen ze de islam massaal steunen… Begrijpe wie kan…

Bent u het ermee eens dat uw belastinggeld binnenkort gebruikt wordt voor de uitbouw van de islam in Vlaanderen? REAGEER DAN NU. Het is immers nog niet te laat; de teksten zijn nog niet door de Vlaamse regering goedgekeurd. MELD DUS BELEEFD UW ONGENOEGEN AAN VOLGENDE MENSEN:
[email protected][email protected]

Een voorbeeld van een bericht ziet eruit als volgt: ‘ Mijnheer, ik verneem dat de VLD haar medewerking verleent aan het plan om 200 moskeeën in Vlaanderen te erkennen en vervolgens te voorzien van 6 miljoen euro per jaar aan belastinggeld, waaronder dus ook mijn belastinggeld. Ik laat u graag weten dat ik TEGEN dit plan ben en ik verzoek u om rekening te houden met de mening van de burger en dit NIET te doen. Ikzelf zal in het kieshokje alleszins rekening houden met uw beslissing. Hoogachtend, ‘

U kan deze tekst met de linkermuisknop aanduiden, en dan met de rechtermuisknop via knippen en plakken overbrengen naar een nieuw mailbericht dat u zelf maakt. DAT IS 10 SECONDEN WERK, EN UW REACTIES ZULLEN BEPALEN OF DE ISLAM IN VLAANDEREN 6 MILJOEN EURO VAN UW GELD CADEAU KRIJGT! KOPIEER DEZE TEKST, PLAK HEM IN EEN MAIL EN STUUR DIT BERICHT DOOR AAN ZOVEEL MOGELIJK VRIENDEN EN KENNISSEN!

Een copie van uw mails of elke reactie is welkom bij Vlaams parlementslid [email protected], die in de commissie Inburgering het verzet aanvoert tegen de plannen om de islam belastinggeld te geven.
Ten eerste; ik ben tegen het subsidiëren van eender welke godsdienst of geloofsovertuiging door de staat. De meest voor de hand liggende reden is de scheiding tussen kerk en staat.
Ten tweede; ik dacht dat een forum dient om discussies te voeren en van gedachten te wisselen met gelijkgezinden of andersdenkenden. Hier wordt het forum gebruikt om politieke redenen. Heel het gedeelte dat ik in de quote onderlijnd heb is een handleiding om Mr. Verreycken's actie te steunen, terwijl ik in zijn post eigenlijk geen enkele verantwoording vind waarom hij in feite tegen de subsidiëring is. Kortom; volgens mij is dit misbruik van het forum. Het minste wat Mr. Verreycken had kunnen doen was even trachtten te duidden waarom hij een probleem ziet in het subsidiëren van de Islam (maar zwijgt over de subsidie aan de katholieke kerk), maar dat is blijkbaar te veel gevraagd...
Oud 20 maart 2005, 11:30   #46
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom dan selectief één godsdienst met annex clubhuizen wel subsidiëren?Toevallig jouw favoriete reliogie, maar dat heeft er niks mee te maken zeker?[
De katholieke kerk is allesbehalve men favoriete religie ( ik heb er nl geen). Maar in ons land staan nu eenmaal mooie kerken en kathedralen die soms de enige overblijfselen en stille getuigen zijn van het rijke verleden van onze steden. Maar als belgicist moet het wssh zo artificieel mogelijk zijn , hoe minder identiteit en herinnering aan het rijke verleden van vlaanderen hoe beter ??Ik denk dat veruit de meerderheid van de vlamingen gewonnen is voor subsidie aan ons historisch erfgoed , en als daar kerken en abdijen bijhooren dan is dat maar zo. En ik heb het niet over de kerk die je in elke gemeete terugvindt... In onze gemeente staat een kerk van de 10de eeuw en is daarmee zowat het enieg historische gebouw , wel voor mij mag men dat subsidieren.
Maar podiummasturberen en vlaamsevlagverbranders moeten wel susidies krijgen ofwat...

Als ik naar a'pen of gent , mechelen ga dan vind ik het aangenaam en gezellig om in de schaduw van die historische gebouwen iets te nuttigen en dat heeft helemaal niets met religie te maken.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 11:37   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar in ons land staan nu eenmaal mooie kerken en kathedralen die soms de enige overblijfselen en stille getuigen zijn van het rijke verleden van onze steden. Maar als belgicist moet het wssh zo artificieel mogelijk zijn , hoe minder identiteit en herinnering aan het rijke verleden van vlaanderen hoe beter ??Ik denk dat veruit de meerderheid van de vlamingen gewonnen is voor subsidie aan ons historisch erfgoed , en als daar kerken en abdijen bijhooren dan is dat maar zo. En ik heb het niet over de kerk die je in elke gemeete terugvindt... In onze gemeente staat een kerk van de 10de eeuw en is daarmee zowat het enieg historische gebouw , wel voor mij mag men dat subsidieren.
Maar podiummasturberen en vlaamsevlagverbranders moeten wel susidies krijgen ofwat...

Als ik naar a'pen of gent , mechelen ga dan vind ik het aangenaam en gezellig om in de schaduw van die historische gebouwen iets te nuttigen en dat heeft helemaal niets met religie te maken.
De konsekwentie in uw redenering is mijlenver zoek.
Wat u aanstaat, esthetisch lijkt, of in uw politieke kraampje past, mag poen van de gemeenschap ontvangen. Wat uw petje te boven gaat, buiten uw interessesfeer ligt, of andere dan uw politieke doeleinden dient, zou het zonder staatssteun moeten rooien.

Wees liever konsekwent en stel voor om b.v. met een bonnensysteem ieder te laten opdraaien voor wat hij interessant vindt. Koop jij dan bonnen om uit te geven aan een firma van restauratiewerken om de schaduw van uw historische kerktoren te vrijwaren. Ik zal dan betalen voor een mooi défilee van onze koning en zijn lieftallige schoondochters.
Oud 20 maart 2005, 11:48   #48
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het cultureel erfgoed neemt verschillende vormen aan, zowel tastbare (monumenten, landschappen, objecten, enz) als niet-tastbare (talen, knowhow, podiumkunsten, muziek, enz) en is van onschatbare waarde voor de culturele verscheidenheid. Het is een bron van waaruit creativiteit en welvaart ontspringen. Volkeren ontlenen een gevoel van identiteit en samenhorigheid aan hun erfgoed. De oorsprong van het erfgoed is divers en de ontwikkeling ervan is gekleurd door een veelheid aan invloeden. Denk jij dat de horeca en al wie leeft van city trips blij zal zijn als je die stille getuigen laat rkommeren of in de plaats ervan hoge flatgebouwen neerpoot. Uw redenering is de totale doortrekking van de weg met ons mentaliteit...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 12:17   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het cultureel erfgoed neemt verschillende vormen aan, zowel tastbare (monumenten, landschappen, objecten, enz) als niet-tastbare (talen, knowhow, podiumkunsten, muziek, enz) en is van onschatbare waarde voor de culturele verscheidenheid. Het is een bron van waaruit creativiteit en welvaart ontspringen.
Tot hier wil ik akkoord gaan.

Citaat:
Volkeren ontlenen een gevoel van identiteit en samenhorigheid aan hun erfgoed.
Hier begint het gewauwel.
Identiteitsgevoel heeft geen zak te maken met wat onze voorgangers die hier toevallig ook verbleven, hebben verwezenlijkt.
Ik zie geen enkele reden om op andermans prestaties fier te lopen en mijzelf eraan op te geilen, zonder dat ik er enige verdienste aan heb.
Andermans realisaties bepalen of reflecteren enkel de identiteit van die bewuste mensen zelf.

Citaat:
Denk jij dat de horeca en al wie leeft van city trips blij zal zijn als je die stille getuigen laat rkommeren of in de plaats ervan hoge flatgebouwen neerpoot.
Als de horeca en de reissector poen slaat uit 'stille getuigen', dan is het aan hen om die trekpleisters te financieren. Ik zie geen enkele reden om én een café-baas zijn schuif te vullen voor mijn drank, én boven hola zijn trekpleister nog eens te onderhouden.

Citaat:
Uw redenering is de totale doortrekking van de weg met ons mentaliteit...
Sorry als ik mij geen esthetisch oordeel laat opdringen en niet languit in beate bewondering achterover klets voor de clubhuizen van de eertijdse theocratie.
Oud 20 maart 2005, 12:58   #50
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu zondag verkiezen de moslims hun ‘Moslimraad’. De VLD-minister voor Inburgering, Marino Keulen, heeft het plan opgevat om na die verkiezing 200 moskeeën in Vlaanderen officieel te erkennen en te betalen met uw belastinggeld. Met uw geld zullen de imams betaald worden en de rekeningen van de moskeeën betaald worden. In een eerste fase wil de VLD daaraan 6 miljoen euro spenderen, later kan dat nog hoger oplopen. Terwijl in de Verenigde Staten, in Spanje, in Frankrijk en in Groot-Brittannië de overheid steeds strenger toeziet op de activiteiten van moskeeën, wil de VLD in Vlaanderen de islam massa’s geld toestoppen. En terwijl de vrijzinnige VLD inhakt op de katholieke kerk, willen ze de islam massaal steunen… Begrijpe wie kan…

Bent u het ermee eens dat uw belastinggeld binnenkort gebruikt wordt voor de uitbouw van de islam in Vlaanderen? REAGEER DAN NU. Het is immers nog niet te laat; de teksten zijn nog niet door de Vlaamse regering goedgekeurd. MELD DUS BELEEFD UW ONGENOEGEN AAN VOLGENDE MENSEN:
[email protected] [email protected]

Een voorbeeld van een bericht ziet eruit als volgt: ‘ Mijnheer, ik verneem dat de VLD haar medewerking verleent aan het plan om 200 moskeeën in Vlaanderen te erkennen en vervolgens te voorzien van 6 miljoen euro per jaar aan belastinggeld, waaronder dus ook mijn belastinggeld. Ik laat u graag weten dat ik TEGEN dit plan ben en ik verzoek u om rekening te houden met de mening van de burger en dit NIET te doen. Ikzelf zal in het kieshokje alleszins rekening houden met uw beslissing. Hoogachtend, ‘

U kan deze tekst met de linkermuisknop aanduiden, en dan met de rechtermuisknop via knippen en plakken overbrengen naar een nieuw mailbericht dat u zelf maakt. DAT IS 10 SECONDEN WERK, EN UW REACTIES ZULLEN BEPALEN OF DE ISLAM IN VLAANDEREN 6 MILJOEN EURO VAN UW GELD CADEAU KRIJGT! KOPIEER DEZE TEKST, PLAK HEM IN EEN MAIL EN STUUR DIT BERICHT DOOR AAN ZOVEEL MOGELIJK VRIENDEN EN KENNISSEN!

Een copie van uw mails of elke reactie is welkom bij Vlaams parlementslid [email protected], die in de commissie Inburgering het verzet aanvoert tegen de plannen om de islam belastinggeld te geven.
Uw actie krijgt mijn volledige steun. Als de extreem linkse, liberale en pro-pislamitische VLD zo voort doet, dan wordt Vlaanderen nog het Iran aan de Noordzee. Daarom stem massaal Vlaams Belang (en liefst op de mensen die zich aan de rechterzijde van deze partij bevinden ) !
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 13:34   #51
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

De titel kan beter veranderd worden in: uw belastingsgeld voor een vrouwenmishandelaar? Zeg nee aan het VB!
Oud 20 maart 2005, 13:35   #52
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

@ rob klop: kunt u geen foto in uw avatar zetten? ik vind uw smoel echt gieren.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 14:04   #53
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[email protected] [email protected]

Ik heb meteen de volgende email verstuurd:

‘ Mijnheer, ik verneem dat de VLD haar medewerking verleent aan het plan om 200 moskeeën in Vlaanderen te erkennen en vervolgens te voorzien van 6 miljoen euro per jaar aan belastinggeld, waaronder dus ook mijn belastinggeld. Ik laat u graag weten dat ik VOOR dit plan ben en ik verzoek u om rekening te houden met de mening van de burger en dit ZEKER te doen. Ikzelf zal in het kieshokje alleszins rekening houden met uw beslissing. Hoogachtend, ‘

Want wat Rob zegt, is toch sowieso verkeerd. Ik heb ook een email gestuurd naar ongeveer 50 contactpersonen. Zij zullen deze mails ook rondsturen.
Oud 20 maart 2005, 14:05   #54
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De titel kan beter veranderd worden in: uw belastingsgeld voor een vrouwenmishandelaar? Zeg nee aan het VB!
Inderdaad, ik vind een vrouw slaan toch wel een stuk erger dan elk jaar een euro betalen voor moskeeën.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 16:13   #55
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik heb meteen de volgende email verstuurd:

‘ Mijnheer, ik verneem dat de VLD haar medewerking verleent aan het plan om 200 moskeeën in Vlaanderen te erkennen en vervolgens te voorzien van 6 miljoen euro per jaar aan belastinggeld, waaronder dus ook mijn belastinggeld. Ik laat u graag weten dat ik VOOR dit plan ben en ik verzoek u om rekening te houden met de mening van de burger en dit ZEKER te doen. Ikzelf zal in het kieshokje alleszins rekening houden met uw beslissing. Hoogachtend, ‘

Want wat Rob zegt, is toch sowieso verkeerd. Ik heb ook een email gestuurd naar ongeveer 50 contactpersonen. Zij zullen deze mails ook rondsturen.
lol goed idee.
Oud 20 maart 2005, 16:21   #56
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Inderdaad, ik vind een vrouw slaan toch wel een stuk erger dan elk jaar een euro betalen voor moskeeën.
uiteraard.

Oud 20 maart 2005, 16:22   #57
la_Principessa
Banneling

Standaard

Oud 20 maart 2005, 19:46   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Och denk niet omdat we een euro betalen voor moskeeen, dat de moslims hun vrouw niet meer slaan (tenzij deze zich zo onderwerpen dat slaan niet nodig is - trouwens bij de moslimverkiezingen van vandaag zijn mannen en vrouwen appart gaan stemmen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 19:51   #59
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Yann, La principessa en ......

Al eens de moeite genomen om het verslag en uitspraak van de rechtbank te lezen.

Nee, fijn hé zo lopen schelden. Typisch.....
Oud 20 maart 2005, 19:56   #60
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Yann, La principessa en ......

Al eens de moeite genomen om het verslag en uitspraak van de rechtbank te lezen..
Ag, hem is advocaat voor iets he.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be