Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 april 2005, 12:42   #41
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan Jong N-VA'er.

Je bent goed bezig en hebt bovendien als jonge gast een goede opinievorming over
onze geschiedenis. Maar je mag niet alle VB'ers over één kam scheren. Bepaalde VB'ers snappen heus wel dat Vlaamse onafhankelijkheid belangrijker is dan partij-tegenstellingen. Met die mensen valt dus te praten. Belgicisten daarentegen...
robert t is offline  
Oud 19 april 2005, 13:10   #42
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik snap niet goed hoe de VLD schaakmat staat ? Stel dat de splitsing er niet komt. Dat in het federaal parlement de VLD zijne kak intrekt (zoals ze bij ons zeggen). Okee dan zal de VLD nu de schuld krijgen maar wat zal er dan gebeuren ? Niks.
De federale regering boert gewoon verder. (Of denk je dat de SPA zal opstappen ?)
De Vlaamse regering... tja daar is ook niets aan de hand want zelfs voor de NVA is de niet splitsing van BHV geen reden om op te stappen, dus waarom zou het voor de VLd dan een reden zijn om op te stappen.
Dus als BHV niet gesplitst wordt ... dan blijft iedereen gewoon zitten waar ze zitten.

Of toch misschien blijven de kiezers niet zitten en kiezen ze nog massaler voor de enige partij die geen woordbreuk zal gepleegd hebben over BHV ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 19 april 2005, 13:19   #43
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik snap niet goed hoe de VLD schaakmat staat ? Stel dat de splitsing er niet komt. Dat in het federaal parlement de VLD zijne kak intrekt (zoals ze bij ons zeggen). Okee dan zal de VLD nu de schuld krijgen maar wat zal er dan gebeuren ? Niks.
De federale regering boert gewoon verder. (Of denk je dat de SPA zal opstappen ?)
De Vlaamse regering... tja daar is ook niets aan de hand want zelfs voor de NVA is de niet splitsing van BHV geen reden om op te stappen, dus waarom zou het voor de VLd dan een reden zijn om op te stappen.
Dus als BHV niet gesplitst wordt ... dan blijft iedereen gewoon zitten waar ze zitten.

Of toch misschien blijven de kiezers niet zitten en kiezen ze nog massaler voor de enige partij die geen woordbreuk zal gepleegd hebben over BHV ?
Ach, het is geen geheim dat SS uit H er geen graten in ziet om de federale regering te laten vallen met de VLD als grote zondebok! Maar zolang de VLD braafjes naar grote broer elio luistert mag verafstoot eerste hofmeester spelen! De CD&V heeft trouwens al eerder laten vallen dat BHV geen breekpunt was voor federale regeringsdeelname!
Maw of de VLD nu opstapt of niet, BHV zal niet zonder prijs gesplitst worden!
Dat weet de nva evengoed, maar blijkbaar is een ministerpostje wel kiezersbedrog waard!
jan hyoens is offline  
Oud 19 april 2005, 13:27   #44
Tegendradigaard

Standaard

Met andere woorden : we gooien de VLD eruit om de mak geworden CDV er in te pakken.... We dwingen die weer tot de nodige toegevingen (het federale ministerschap is wel enkele toegevingen waard he) en de Vlaming... die kan zich weer bedrogen voelen door zijn grote politiekers....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 april 2005, 14:37   #45
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Als je als VB stemmer al op één lijn geplaatst wordt met de Belgicisten , als je je mening over de NVA inzake BHV ventileert, wel dan houd het voor mij effe op.

Laat er me nog één ding over zeggen : op het einde van de rit (wanneer : wie zal het zeggen) zullen we eens uitvoerig de balans opmaken van het kartel inzake BHV en andere Vlaamse verzuchtingen.

Echt waar, ik hoop uit de grond van mijn hart dat die balans positief zal zijn.
Heb er echter op dit ogenblik geen goed oog op. Integendeel....... Maar nee, ik ga niet opnieuw beginnen.
Aan elke Vlaams nationalist om straks diezelfde evalutie te maken......
Oud 19 april 2005, 16:16   #46
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan AVV.

Ik plaats nooit Belang-leden of kiezers op dezelfde lijn als de belgicisten. Maar ik constateer toch als de koning van de hetze tegen de N-VA, nl. superstaaf zijn niet-aflatend scheldproza post, hij telkens uit bepaalde VB-hoek op applaus kan rekenen. Superstaaf is behalve een notoir N-VA-hater, ook een superbelgicist. Vandaar de vergelijking die sommigen maken.
robert t is offline  
Oud 19 april 2005, 16:46   #47
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Dit begint hier een propaganda forum van het vb te worden!
maarte is offline  
Oud 19 april 2005, 17:49   #48
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan maarte.

Ik heb meer de indruk dat dit forum beheerst wordt door de bubbelclub, waarvan de volledige Propaganda-Abteilung op dit forum aanwezig is. Nu, het is hun enige uitlaatklep en die jongens en meisjes hebben ook recht op hun mening.

Wat het VB betreft heeft deze partij krediet bij mij wat betreft hun republikeinse stelling waarin ik me voor de volledige 100 % terugvind. Het inhakken van beide republikeinse partijen op elkaar vind ik een trieste zaak. Ik kijk naar wat ons verbindt, niet wat ons scheidt.
robert t is offline  
Oud 19 april 2005, 18:52   #49
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t

Ik heb meer de indruk dat dit forum beheerst wordt door de bubbelclub, waarvan de volledige Propaganda-Abteilung op dit forum aanwezig is. Nu, het is hun enige uitlaatklep en die jongens en meisjes hebben ook recht op hun mening.
En als wij dan nog gretig op alle onozelheden van dat grut ingaan hebben ze dan nog groot gelijuk dat ze ons suiker in onze naftbak komen strooien.

Citaat:
Wat het VB betreft heeft deze partij krediet bij mij wat betreft hun republikeinse stelling waarin ik me voor de volledige 100 % terugvind.
Ik ook.

Citaat:
Het inhakken van beide republikeinse partijen op elkaar vind ik een trieste zaak.
Typerend voor Vlamingen zeker?
Dom dom dom...

Citaat:
Ik kijk naar wat ons verbindt, niet wat ons scheidt.
Dat zouden ALLE vlamingen moeten doen Robert.
Ik heb in mijn familie vele NVA stemmers...die gerust tegen een behoorlijke brok kritiek kunnen en hun kritiek tav het Vlaams Belmang niet sparen...
Moet kunnen zoalng de neuzen in dezelfde richting blijven wijzen.
Oud 19 april 2005, 19:45   #50
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Goed idee van die NVA'ers die genoeg hebben van hun leuterpartij en de actieve politiek de rug toekeren.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 april 2005 om 20:04.
Hans1 is offline  
Oud 19 april 2005, 19:46   #51
Don Quichote
Banneling

Standaard

Superstaaf heeft een functie.
Don Quichote is offline  
Oud 19 april 2005, 20:03   #52
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan Don Quichote.

Welke?
robert t is offline  
Oud 19 april 2005, 21:38   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Superstaaf heeft een functie.
Wie 'a' zegt moet ok 'B' durven zeggen.

Ik ben ook nieuwsgierig naar die functie.
Oud 19 april 2005, 21:47   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Goed idee van die NVA'ers die genoeg hebben van hun leuterpartij en de actieve politiek de rug toekeren.
En wie was weer die leuterpartij waarnaar een aantal partijleden niet alleen hun rug keerden maar waarvan ze ook nog de vuile was buitenhingen?
Om na een tijdje VLD/Vivantertje spelen weer naar de bub-schaapstal terug te keren.
Oud 19 april 2005, 22:36   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En wie was weer die leuterpartij waarnaar een aantal partijleden niet alleen hun rug keerden maar waarvan ze ook nog de vuile was buitenhingen?
Om na een tijdje VLD/Vivantertje spelen weer naar de bub-schaapstal terug te keren.
Daar zullen ze niet graag aan worden herinnerd denk ik.
daiwa is offline  
Oud 19 april 2005, 22:39   #56
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ja, het is uiteraard véél slimmer te verklaren dat als het spel volgende woensdag niet gesplitst is, wij uit de regering stappen... De VLD, die al een half jaar met dit dossier het kartel uiteen tracht te spelen, zou verdomme staan dansen van pret. En denk je dat het dossier dan nog één centimeter zou bewegen?
Een groter geschenk zou je Di Rupo en Verhofstadt niet kunnen geven.

Maak je geen zorgen, Draad. Wij weten wat we onze kiezers beloofd hebben en zorgen dat die splitsing er komt. Alleen moet je dergelijke tactische spelletjes af en toe meespelen.
Wat eens te meer aangeeft hoezeer jij al in het 'partijpolitieke' belang denkt, ipv het belang van vlaanderen.

Who cares of de VLD juicht of niet? Na de volgende verkiezingen is het toch gedaan met die partij.
Rr00ttt is offline  
Oud 20 april 2005, 01:43   #57
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Who cares of de VLD juicht of niet? Na de volgende verkiezingen is het toch gedaan met die partij.
Tsja, als je al van zo'n berekeningen moet uitgaan...

Overigens, is Paul Geudens, die blijkbaar mijn redenering volledig volgt in zijn commentaar in de GvA, dan ook zo partijpolitiek beinvloed? Of zou er toch niet een klein beetje logica in steken?
zorroaster is offline  
Oud 20 april 2005, 08:46   #58
Tegendradigaard

Standaard

Dat ik op vele gebieden best overeenkom met superstaaf is inderdaad een feit. Dat komt gewoon omdat superstaaf best wel een verstandig mens is. Hij heeft echter 1 maar dan ook wel erg grote handicap....
In de medische wereld is die schijnbaar aangeboren afwijking bekend. Het noemt het Belgica-syndroom... Het is een soort ontbrekende schakel waardoor men niet kan inzien dat Belgie een vreselijk gedrocht is dat het verleden en de toekomst van de Vlamingen kapot heeft gemaakt en aan het maken is.
Maar men zoekt ijverig naar een medicament...
Eens dat gevonden is zal superstaaf dat ook kunnen inzien.

Maar superstaaf ge moet U dat niet aantrekken hoor die afwijking. Er zijn ergere dingen ...

Oud 20 april 2005, 08:48   #59
Tegendradigaard

Standaard

Ik zou trouwens heel goed kunnen overeenkomen met de nva als ze haar beloftes had gehouden.

Ik heb hier voor de verkiezingen (stilaan 1 jaar geleden dus) beloofd dat ik mijn ongelijk in dikke letters zou neerschrijven als de NVA er zou voor zorgen dat BHV gesplitst zou worden ZONDER TOEGEVING(en).

Ik hoop echt dat ik het alsnog mag doen. Ik vrees er echter voor...

Oud 20 april 2005, 09:36   #60
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

zie 101 andere topics.

[font=Arial, helvetica][size=4]VLD gokte fout[/size][/font] (19/04/05 - Gazet van Antwerpen)Wat is er aan de hand met Verhofstadt II? Is zij te vergelijken met het orkest op de Titanic dat lustig verder speelde terwijl de boot aan het zinken was? Of zijn de pronostieken over een kabinetscrisis sterk overdreven? Terwijl de regering in conclaaf bijeen is voor een (moeilijke) begrotingscontrole, wordt in de Wetstraat volop gespeculeerd over een politieke crisis en vervroegde verkiezingen. Die zouden dan op 12 of 19 juni moeten plaatsvinden.Feit is inderdaad, dat de kansen op een fatale clash voor de regering-Verhofstadt de jongste dagen flink zijn toegenomen. Tot een paar weken geleden speculeerden de meeste waarnemers erop dat de zwartepiet van Brussel-Halle-Vilvoorde in de Vlaamse regering van Yves Leterme zou terechtkomen. Maar de kansen zijn gekeerd. Niet alleen door de verklaringen van Steve Stevaert die vindt dat de bespreking van de wetsvoorstellen daaromtrent nu maar eens serieus moeten beginnen in de Kamercommissie. Indien geen compromis wordt gevonden met de Franstaligen voordat er wordt gestemd, betekent dit zo goed als het einde van het federaal kabinet.
Temeer omdat duidelijk is geworden dat de N-VA géén crisis zal uitlokken in de Vlaamse regering. "Zelfs indien B-H-V niet gesplitst geraakt, dan blijft mijn partij in de Vlaamse regering", zo liet Bart De Wever tijdens het weekend enigszins verrassend weten.
Dat is een dikke streep door de rekening van de VLD. De Vlaamse liberalen hadden er immers op gerekend dat bij al het getalm en getreuzel rond B-H-V, de N-VA op een bepaald moment haar koelbloedigheid moést verliezen. De VLD-top zat te wachten tot De Wever op de barricaden zou kruipen en zijn vertrouwen in de Vlaamse ploeg zou opzeggen.
Dat zou voor de VLD twee prettige gevolgen hebben gehad: het Vlaams regeerakkoord, met inbegrip van het engagement om B-H-V onverwijld te splitsen, zou niet meer gelden. En bovendien - minstens zo belangrijk - was de kans groot dat dan het kartel tussen CD&V en N-VA zou sneuvelen.
De VLD heeft verkeerd gegokt. De N-VA is niet bereid harakiri te plegen voor B-H-V. Waardoor de druk nu helemaal op de ploeg van Verhofstadt ligt en een federale crisis inderdaad weer een stapje dichterbij is gekomen. Iedereen beseft dat. Getuige de haast pathetische noodkreet van Patrick Dewael, gisteren in deze krant....Paul Geudens

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be