![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() ik spreek over burgers niet over staatsburgers. En ik woon in Belgie niet in Tunesie of waar dan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U woont inderdaad niet in Tunesië. Maar als u daar woonde had u met uw Belgische identiteitskaart geen enkel burgerrecht (en Tunesië is nochtans een sterk verwesterd land). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
bur·ger (de ~ (m.), ~s) 1 inwoner van een gemeente of staat 2 gewoon lid van de bevolking <=> militair 3 lid van de derde stand in de Middeleeuwen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn Van Dale (uitgave 1995) staan er zomaar eventjes vijf (5) betekenissen (bladzijde 500, deel 1): 1. inwoner van een stad als dusdanig met alle daaraan verbonden rechten 2. lid van een staatsgemeenschap als zodanig, zyn. staatsburger 3. (in negatieve bet.) iem. uit de zogenaamde derde stand 4. (bij verkorting) burgerkleding 5. (gew.) als verkorting van burgemeester |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() ik leef in het jaar 2003 niet in het verleden, ik schrik ervan dat jou Van Dale niet uit 1942 dateert
![]() Van Dale 2003 |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() Ik mag dan geen Blokker zijn maar ik stel wel het volgende, niet meer dan logische feit vast. In eender welk land waar je vreemdelingen vind die op een legale manier aan de activiteiten in dat land wensen deel te nemen daar zul je merken dat die vreemdelingen ingeburgerd zijn in dat land. Of denk je nu echt dat een chinees met zijn eigen taal in bvb Gabon aan de bak komt? Of dat ie aanvaard zou worden als hij halsstarrig aan zijn gebruiken van zijn geboorteland zou vasthouden. Waarom zou dat niet in België moeten, die inburgering? Zijn we dan zo bang dat we zelf geen vuist meer durven maken tegen vreemdelingen die weigeren in te burgeren?
Ik vind dat het dringend tijd wordt dat de 'democratische partijen' inzien dat enkel door zelf de ideeën van het Blok aan te pakken en te verhelpen ze het blok effectief een hak zullen kunnen zetten. Enkel dan hebben we als democraten het recht om met de borst vooruit te zeggen dat ons succes af te meten valt aan het verlies van het blok!
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Man man... Volgens mij is het gewoon je strategie om je debat-tegenstander te vermoeien met "jij eerst"-spelletjes en gezaag over woordenboeken. Bij mij is het in elk geval al gelukt. Proficiat, ik ga een dutje doen.
![]() |
#53 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, omdat men nu eenmaal onder "burger" iemand verstaat die de nationaliteit bezit van het land waar hij/zij woont. Een Belgisch burger bezit dus de Belgische nationaliteit. Een Frans burger, de Franse. Een Duits burger, de Duitse. Enzovoort. Wie in ons land verblijft maar niet de Belgische nationaliteit bezit, is nu eenmaal geen burger, maar een inwoner van ons land. Daarom zeggen we dan ook dat niet alle inwoners van ons land het burgerschap bezitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Dat heb je al gezegd, maar we spreken dan ook over staatsburgers om aan te duiden dat het burgers zijn van de staat, en burgers van de EU omdat ze in de EU wonen. Is dat nu zo moeilijk om te snappen?
er is dus een verschil tussen burgers en staatsburgers anders zou je dat niet moeten aanduiden en bestond het woord staatsburger niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voortaan gebruikt u beter het woord "inwoner". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit komt van mensen die ontevreden zijn en iets anders wensen. Welnu, het blok wint aan aantal stemmen, maar geraakt geen stap vooruit. Diezelfde anti-stemmers zouden wel eens ontevreden worden over het blok zelf. Ze kunnen inderdaad ook hun woorden niet in daden omzetten. Die zuurtegraad bij vele blokstemmers kan dus het blok zelf aantasten. Ik heb in ieder geval geduld. Benieuwd of zij dat ook hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het was notabene VB-goeroeleider Filip Dewinter himselves die 18 mei op voorhand tot alternatieve Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen heeft uitgeroepen en een electorale afstraffing voor Patrick Janssens en de SP.a voorspelde. Het was ook het Vlaams Blok dat al maanden nieuwe gemeenteraadsverkiezingen voor de Stad eist.
De opgezette Putsch in Antwerpen heeft contraproductief gewerkt en de SP.a opnieuw in de steigers gezet. In 2006 belooft het nog een harde strijd te worden.
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu hoor ik dat janssens naar de kamer gaat ,hij weet al dat hij NOOIT burgemeester van antwerpen zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |