![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Is demokratie nog legitiem in een multikulturele samenleving ? | |||
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 40,00% |
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 45,71% |
Ja, maar ik ben links en mijn mening mag derhalve genegeerd worden. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Meer nog, het is zelfs het maatschappijmodel dat gehanteerd wordt door de "wereldconferentie tegen racisme, vreemdelingenhaat en aanverwante Onverdraagzaamheid" bijeengekomen te Durban van 31 augustus tot 8 september 2001. Ik citeer uit de verklaring: "43. Wij erkennen tevens de speciale band van de inheemse volken met het land die de basis vormt van hun spiritueel, materieel, cultureel leven en verzoeken de Staten, waar het mogelijk is, ervoor te zorgen dat de gronden en grondstoffen waarop de inheemse volkeren krachtens hun interne wetgeving recht hebben, hun eigendom blijven.". Is dat ook "bloed en bodem" ? Als je wil, citeer ik je ook wel eens het iets langere artikel 42. Alvast een excerpt: "Wij onderstrepen dat de inheemse volken hun identiteit slechts kunnen uitdrukken en slechts vrij hun rechten kunnen uitoefenen als zij aan geen enkele vorm van discriminatie onderworpen zijn. .... om hun levenswijze en cultuur en hun tradities te bewaren, om hun eigen taal te behouden en te gebruiken .... " Er bestaan dus blijkbaar wel Autochtonen en Allochtonen en blijkbaar hebben Autochtonen iets meer rechten op deze lap grond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En nu graag een antwoord op onderstaande, of moet je nog gaan zoeken ? Oorspronkelijk bericht door Alvader Het ging over het feit dat er geen voeling is en dat daarom een gefundeerde stem uitbrengen moeilijk is. Citaat: Oorspronkelijk bericht door Big_daddy Wat doet het nu ter zake waarom een stem precies ongefundeerd is; door gebrek aan voeling of door gebrek aan iets anders ... Ongefundeerd is ongefundeerd. Of is het ene ongefundeerde beter dan het ander ongefundeerde ? Wat is dan het criterium om het ene ongefundeerdheid boven het andere te verkiezen. Dat allochtonen ( allemaal ? sommigen ? ... ) door gebrek aan voeling ( hij zal dus geen ogen in zijn hoofd hebben )geen gefundeerde stem uit kunnen brengen maakt hun stem minder belangrijk dan de ongefundeerde stem van een belg. Alle ongefundeerde stemmen zijn gelijk, maar sommigen zijn toch meer dan andere ... Geef gewoon toe dat je een bok geschoten hebt, eentje met een bult ...8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En eerlijk gezegd jouw betoog ging helemaal nergens over, omdat je in het ijle zit te zoeken en te tasten. Pas op naast dat hoopje is er een diep gat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij wijt echter de "ontrouw" van Amerika aan de massale inwijking van niet-Europeanen. Je hebt niet goed genoeg gezocht lijkt me. Zoek eens wat beters wat ZO is het niet. Citaat:
Citaat:
Door het gelijkheidsbeginsel, Alvake, zijn alle Belgen gelijk voor de wet. Willen of niet willen. Zoek, zoek, ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij hebt eigenlijk helemaal niets gezegd. Je bent nog steeds aan het zoeken. Vind eerst en kom dan. Sta ergens voor in alle duidelijkheid en laat dan uw pennevruchten het virtueel licht aanschouwen. Spijtig dat we jouw, ongetwijfeld calligrafisch,schrift niet kunnen bewonderen. Wellicht schrijf je zoals je denkt, kronkelig, arabesk, zoekend en tastend. Het lijkt wel of je op zoek bent naar de onbenoembare, de ongeziene, het apeiron ... Zoek verder, zoek en vind ... Als Europa haar kroost over de rest van de wereld uitstort. Verwacht dan ook maar een tegenbeweging, Alvake. Er zijn witte australiêrs, waarom dan geen bruine noord-europeanen, je hebt een fobie ontwikkelt. Zie je een bruine dan denk je aan kolonisatie ... Dat ligt niet aan die bruine, dat ligt aan jou. Jouw eventueel kroost mag blij zijn met zo'n kakkende pappa aan hun zij. Wow. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(psst: wat is psychologiseren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar wat merk ik constant in je replieken: je sterke affiniteit met een bepaalde groep van deze "burgers", die je blijkbaar in de verdediging moet nemen tegen elk in jouw ogen achterhaald maatschappijmodel. En deze vooruitgangsgedachte alleen al is nog niet eens bewezen. We merken dus dat in jouw ogen, net als in de mijne, niet elke "burger" in dit land evenveel voor je betekent. Persoonlijke affiniteiten steken constant de kop op. Hoe genuanceerd ik me ook uitspreek ( door bv de term "bepaalde groepen" ) toch begin jij te lullen dat ik "alle allochtonen op een hoopje gooi". Ik doe dat nergens. En net zoals jij affiniteiten hebt, heb ik dat en de rest van de autochtone Vlamingen ook. Niet alleen met elkaar, ook met deze grond, dit milieu, dit landschap. Mijn tekst uit de verklaring van Durban mag dan misschien in eerrste instantie slaan op alle volkeren van de derde wereld ( en niet alleen een obscure stam in een of ander woud ), maar ze verklaart wel dat er zoiets bestaan als EEN BAND tussen autochtone bewoners en hun land, cultuur, taal enz. En aangezien we volgens jou toch allemaal mensen zijn, kunnen we deze vaststellingen van de verklaring ook extrapoleren naar de autochtone bewoners hier in Vlaanderen. En men wil hen beschermen tegen de oprukkende verwestering. Wel, ik wil mijn land ook beschermen tegen de oprukkende verwestering, verlinksing met haar "verlichtingsidealen", tegen het kapitalisme dat mensen naar hier haalde als gastarbeiders, weggerukt uit hun eigen cultuur en nu de gewone autochtoon en allochtoon opzadelt met alle problemen hieraan verbonden. Mocht je het nog niet weten, het leven is niet zomaar te gieten in allerlei bewijzen en objectieve criteria. Je kan dat proberen, maar echt eerlijk zal het resultaat nooit zijn, ergens moeten grenzen getrokken worden alhoewel de grens zelf vaak vaag is. Een rechter of een wet moet dan de grens trekken. Zo is het ook met de termen autochtoon en allochtoon. Aangezien ik niet aan de macht ben, ga ik hier geen poging doen om een antal criteria aan te geven. Je noemde trouwens mijn uitwijding over de chinees en de congolees een open deur intrappen. Nochthans worden we hier in Vlaanderen geconfronteerd met een hoop "nieuwe Belgen" die aan mijn "ingetrapte open deur" niet voldoen. Als een chinees een aziaat is, dan is een Vlaming een West-Europeaan. Wat zit er dan in onze Brusselse concentratiescholen ? Om even op mijn fobie te komen. Heb jij geen fobie ontwikkeld voor alles wat naar "nationale" identiteit ruikt ? Terwijl zelfs de onverdachte verklaring van Durban zoiets hanteert als de vage begrippen "identiteit", volk" en cultuur, kom jij doodleuk vertellen dat ze niet bestaan. En verder dan een potje "gissingen " over mij, mijn gedachten enz kom je niet. Als de Aboriginals niet blij zijn met de witte Australiërs, moet ik dat dan wel zijn, omdat Europa vroeger de wereld heeft gekoloniseerd, moet ik me nu maar neerleggen bij de tegenbeweging. De ontkenning van het begrip "identiteit" kom je trouwens veel tegen bij een grote groep allochtonen. Ze horen niet thuis in de cultuur en het land van hun ouders, maar ze voelen instinctief aan dat ze ook niet behoren tot de cultuur van het land waar ze zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn er ook veel mensen die zich niet echt met politiek inlaten, maar wel stemmen. Ook hier kan je de term (on)gefundeerd gebruiken. Mensen die zich bezighouden met politiek en deze volgen, brengen dan een gefundeerde stem uit. Echter, we merken dat vele mensen stemmen op een bepaalde partij uit traditie. Zo ook met de zonen en dochters van grote politici. Deze kindjes belanden niet dikwijls in juist dezelfde partij als papa of mama. Hoe gefundeerd, in de zin van objectief, was hun keuze. Dat bedoelde ik toen ik zei in een vorige postdat het meeste van het leven niet te bewijzen valt. Ga de zonen en dochters maar na, Freya, Beckx, Tobback, Eyskens, Dehaene enz. Allemaal mooi in papa's partij. Tenslotte heb je nog een invulling van "gefundeerd", waar het mij om te doen was. Heb je voeling met dit land, ben je betrokken, leef je hier of met je hoofd in Polen, Australië of Libanon. In mijn ogen is dan je stem gefundeerd of gelegitimeerd. Jij bepaalt politiek mee hoe jij wil dat jouw land eruit ziet. Om even naar BHV te gaan. wees er zeker van dat deze problematiek sterk leeft in Vlaams Brabant en ook bij de Franstaligen in de rand. De problematiek leeft veel minder in West-Vlaanderen of Chimay. Omdat deze laatste gewoon geen betrokken partij zijn. Waarom zou een werkende Amerikaan hier stemrecht moeten hebben. Hij is Amerikaan, zijn land is Amerika, en vindt hij het hier niet leuk, dan kan hij verhuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |