Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 mei 2005, 22:39   #41
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door despeRRado
Ongelooflijk is dit. Kunnen BUB en NU geen screenshots van dit topic op hun respectieve sites zetten ? En dan te bedenken dat beide partijtjes de term "Unie" durven te voeren in hun naam. De respectieve woordvoerders krijgen nog eens ooit twee stenen aan het vechten!
Ja, ze lijken de Vlaams-gezinde partijen in de kwestie B-H-V wel...
Met dat kleine verschil, dat de Belgicistische partijen nog wél weten wat belangrijk is....

De enige constante is verandering...

Laatst gewijzigd door Rudy Van Nespen : 19 mei 2005 om 22:40. Reden: spellingsfoutje (weeral)
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 19 mei 2005, 22:39   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Belgicisten in ieder geval niet. ..we kunnen niet intolerant genoeg zijn!!
En joden? Mogen die hier nog wonen?
Oud 19 mei 2005, 23:01   #43
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Rudy Van Nespen gaat binnenkort een kartel aan met het Leefbaar Deurne van Peter De Ryck. Dat wordt althans gefluisterd in de wandelgangen van het Liberaal Appel. Peter en Rudy zijn namelijk van 'dezelfde slag' zoals ze in Antwerpen zeggen.
kartels smeden onder de 0 verkozenen, dit zal vonken geven. 'Om het nulst' zou ik zeggen.
leeuwenhart is offline  
Oud 19 mei 2005, 23:08   #44
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
kartels smeden onder de 0 verkozenen, dit zal vonken geven. 'Om het nulst' zou ik zeggen.
Ja, en zeker wanneer het een kartel betreft met de ex-campagne-leider van de BUB... Veel zou het niet uithalen!!!!

Laat ons er gewoon de resultaten van de BUB in Antwerpen + Vlaams-Brabant bijhalen en die vergelijken let 'Fervent Nationaal', de partijnaam waarmee we de vorige verkiiezingen zijn opgekomen...

Juist ja: Peter De Ryck is voor ons echt wel de laatste persoon waar wij mee zouden samenwerken... De BUB daarentegen...

Oud 19 mei 2005, 23:48   #45
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Velen kennen de B.U.B. als enige verdediger van de Belgische zaak.

Dit was inderdaad gedurende bijna 3 jaar zo, maar de situatie is reeds enige tijd gewijzigd. Daar waar de Belgische zaak in zijn puurste vorm werd verdedigd door een groep studenten, is deze strijd nu niet enkel meer het terrein van een studentikoze club.

Vele Belgen beginnen in te zien dat blablabla...

Geen enkele verstandige (voor zover dat mogelijk is) belgicist houdt zich bezig met die clubjes voor marginalen zoals de BUBbels of jouw NU beste Rudy!
Guderian is offline  
Oud 19 mei 2005, 23:51   #46
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat U dat nodig heeft, na een hele dag kramp te hebben gehad in uw arm rechterarmpje...
Ik denk dat u eerder net als de BUBbels de kramp krijgt in jullie ene hersencel. Om anno 2005 nog de belgische staat te verdedigen, moet je echt wel geen snars van historiek en politiek-maatschappelijke evoluties kennen!
Guderian is offline  
Oud 20 mei 2005, 00:19   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Hier even komen verkondigen dat de BUB een pro-Islamitisch standpunt inneemt terwijl u goed genoeg weet dat de BUB meer centrum-rechts dan links is.

BUB-Antwerpen is daar het beste voorbeeld van!
Zéér juist Kim! BUB-Antwerpen is inderdaad een lichtend voorbeeld geweest voor alle andere BUB Afdelingen, en vandaag de dag kan men stellen dat élke BUB-afdeling, van Limburg tot Charleroi en van Gent tot in Luxemburg centrum-rechts is.

Vandaag verdedig ik dit standpunt voor het eerst: BUB moet haar beschrijving veranderen in Centrum-Rechtse Eenheidspartij. Wij zijn niet links. Links is enkel een andere naam voor de collaborateurs met het anti-Belgisch regime dat we vandaag de dag kennen.
Patriot! is offline  
Oud 20 mei 2005, 00:21   #48
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Velen kennen de B.U.B. als enige verdediger van de Belgische zaak.

Dit was inderdaad gedurende bijna 3 jaar zo, maar de situatie is reeds enige tijd gewijzigd. Daar waar de Belgische zaak in zijn puurste vorm werd verdedigd door een groep studenten, is deze strijd nu niet enkel meer het terrein van een studentikoze club.

Vele Belgen beginnen in te zien dat het niet meer verder kan op de manier zoals het nu gaat.

Ze beginnen te beseffen dat de Belgische zaak zeker het verdedigen waard is, maar dat dit niet in de handen van studenten moet worden overgelaten.
Men beseft dat het tijd wordt voor mensen die dit project in handen willen nemen en dit op de meest professionele manier, met oog voor de realiteit, tot een goed einde willen brengen.

De jonge mensen, die de Belgische zaak op de agenda brachten, verdienen zeker lof, maar nu wordt het tijd dat er op een volwassener manier wordt gewerkt om hun idealen te verwezelijken.
Daarom is er een alternatief, dat die ambitie heeft: het studentenideaal in de praktijk omzetten.

U kan op onze site vinden hoe we dat willen doen.
U vindt er ook standpunten die licht afwijken van het zwevende idealisme van mijn studentikoze collegas: We geloven namelijk in het uitvoeren van zaken, die onze Belgische medeburgers bezighouden, terwijl de studenten dit, gemakkelijkheidshalve, nog al eens durven te vergeten.

Het is hen uiteraard vergeven: jeugdigheid is enthousiasme, maar met de jaren treedt er wel een vorm van realisme in de plaats van het idealisme.

Enfin: voor de realisten die ook nog een kans willen geven aan België: http://www.nationaleunie.be
Ik ben Leuvens student mijn beste, en ik kan u zeggen: om de Belgische zaak te verdedigen kan ik ALTIJD rekenen op mijn goede vrienden en studiegenoten hier van de BUB. NU'ers heb ik nog nooit België op die wijze zien verdedigen. In plaats van modder te gooien naar ons, zou u beter zélf iets concreet doen voor de eenheid van ons Vaderland, dat u ook dierbaar schijnt te zijn.
Patriot! is offline  
Oud 20 mei 2005, 00:26   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik denk dat u eerder net als de BUBbels de kramp krijgt in jullie ene hersencel. Om anno 2005 nog de belgische staat te verdedigen, moet je echt wel geen snars van historiek en politiek-maatschappelijke evoluties kennen!
Ik denk dat je politieke evoluties aan het verwarren bent met maatschappelijke evoluties. Die 2 lopen niet noodzakelijk samen en evolueren niet noodzakelijk even snel. Mochten "de" Vlamingen er net zo over denken als de burgerlijke Vlaamse partijen dan bestond België al lang niet meer. Er is zelfs geen meerderheid van de VB kiezers die voor de Vlaamse onafhankelijkheid is. Er is zelfs geen meerderheid van die kiezers voor de afschaffing van de monarchie. Nu, het klopt uiteraard wel dat dat de heersende moraal, de moraal van de heersende klasse is. Een veralgemeend afgleiden van Vlaanderen tot het niveau van de huidige Vlaamse politieke elite is dus niet uitgesloten. In die zin spreiden de liberale idioten (van welke kleur ook) uiteraard het bedje voor VB. Enfin Vanhecke en co kennen Gramsci beter dan ik.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 mei 2005 om 00:28.
solidarnosc is offline  
Oud 20 mei 2005, 06:29   #50
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik denk dat je politieke evoluties aan het verwarren bent met maatschappelijke evoluties. Die 2 lopen niet noodzakelijk samen en evolueren niet noodzakelijk even snel. Mochten "de" Vlamingen er net zo over denken als de burgerlijke Vlaamse partijen dan bestond België al lang niet meer. Er is zelfs geen meerderheid van de VB kiezers die voor de Vlaamse onafhankelijkheid is. Er is zelfs geen meerderheid van die kiezers voor de afschaffing van de monarchie. Nu, het klopt uiteraard wel dat dat de heersende moraal, de moraal van de heersende klasse is. Een veralgemeend afgleiden van Vlaanderen tot het niveau van de huidige Vlaamse politieke elite is dus niet uitgesloten. In die zin spreiden de liberale idioten (van welke kleur ook) uiteraard het bedje voor VB. Enfin Vanhecke en co kennen Gramsci beter dan ik.
welke peiling zegt dat "een meerderheid van het VB niet voor onafhankelijkheid is"?
Daarbij: de mensen k�*ezen politici nog hoor, als ze niet akkoord zijn met het gevoerde discours worden politici weggestemd. Anderzijds verdienen zij die goed bezig zijn procentjes bij. Wat is dat dan van "heersende klasse"?
Ambiorix is offline  
Oud 20 mei 2005, 07:21   #51
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het respect van de Vlaams-nationalisten echt niet nodig.
Ik heb echter wel het respect van de kiezer nodig,
Van alle 53?
Oud 20 mei 2005, 07:24   #52
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Vandaag verdedig ik dit standpunt voor het eerst: BUB moet haar beschrijving veranderen in Centrum-Rechtse Eenheidspartij. Wij zijn niet links. Links is enkel een andere naam voor de collaborateurs met het anti-Belgisch regime dat we vandaag de dag kennen.
Zei Patriot! met het CCCP-hemdje...
Oud 20 mei 2005, 07:26   #53
Betweter
Parlementslid

Standaard

Als ik alles hier zo lees zijn is de NU een exacte kopie van de BUB.

-Jullie zijn alletwee rechts
-Jullie zijn alletwee Belgicistisch
-Jullie zijn alletwee nogal (laten we het proper zeggen) intellectueel minderbegaafd
-Jullie hebben alletwee geen kiezers
-Niemand is geïnteresseerd in jullie
-...

En toch slagen jullie erin om ruzie te maken. Nuja, mij niet gelaten, het is leuk om volgen.
Oud 20 mei 2005, 08:06   #54
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben Leuvens student mijn beste, en ik kan u zeggen: om de Belgische zaak te verdedigen kan ik ALTIJD rekenen op mijn goede vrienden en studiegenoten hier van de BUB. NU'ers heb ik nog nooit België op die wijze zien verdedigen. In plaats van modder te gooien naar ons, zou u beter zélf iets concreet doen voor de eenheid van ons Vaderland, dat u ook dierbaar schijnt te zijn.
Dat U en uw klasgenoten veel acties ondernemen, hoort U mij niet ontkennen.

Maar of die acties enig effect hebben, dat durf ik ten stelligste te betwijfelen.
Een actie ondernemen is steeds lovenswaardig, maar als ze geen effect heeft, dan is het eigenlijk een verspilling van tijd en moeite.

Dat de Nationale Unie zich niet bezig houdt met nutteloze acties, heeft U zeer goed opgemerkt!
Wij bouwen eerst aan goede en solide structuren (met inbegrip van goede en vooral duidelijke standpunten) alvorens ons bezig te houden met betogingen, optochten, pensenkermissen en andere 'acties'.
Zo zal U ons nooit zien op bijvoorbeeld de Ijzerbedevaart, om te provoceren...

Neen, wij willen acties die effect hebben. Dat die acties niet in de media komen, daar hebben we niet direct veel spijt van, zolang ze maar het beoogde doel bereiken...

Oud 20 mei 2005, 08:09   #55
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat U en uw klasgenoten veel acties ondernemen, hoort U mij niet ontkennen.

Maar of die acties enig effect hebben, dat durf ik ten stelligste te betwijfelen.
Een actie ondernemen is steeds lovenswaardig, maar als ze geen effect heeft, dan is het eigenlijk een verspilling van tijd en moeite.

Dat de Nationale Unie zich niet bezig houdt met nutteloze acties, heeft U zeer goed opgemerkt!
Wij bouwen eerst aan goede en solide structuren (met inbegrip van goede en vooral duidelijke standpunten) alvorens ons bezig te houden met betogingen, optochten, pensenkermissen en andere 'acties'.
Zo zal U ons nooit zien op bijvoorbeeld de Ijzerbedevaart, om te provoceren...

Neen, wij willen acties die effect hebben. Dat die acties niet in de media komen, daar hebben we niet direct veel spijt van, zolang ze maar het beoogde doel bereiken...
Ik begrijp het. Hoogstwaarschijnlijk is uw politieke agenda té gevuld om zich daarmee bezig te houden.
Oud 20 mei 2005, 08:14   #56
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fijn dat jij dit poneert, alleen vrees ik dat dit niet echt door jullie bestuur zal gevolgd worden...

Een aantal van de BUB-bestuursleden krijgen al een koliek als ze het woordje 'Rechts' nog maar horen...

Oud 20 mei 2005, 08:18   #57
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Grappig te zien hoe de Belzieke kaartersclubjes elkaar in de haren vliegen..schitterend gewoon En die marginalen zijn dan de redders des vaderlands...Whoehahahahahaha
U moet veel zeggen. Flaminganten doen niets anders dan elkaar in de haren vliegen...
Hans1 is offline  
Oud 20 mei 2005, 08:26   #58
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Fijn dat jij dit poneert, alleen vrees ik dat dit niet echt door jullie bestuur zal gevolgd worden...

Een aantal van de BUB-bestuursleden krijgen al een koliek als ze het woordje 'Rechts' nog maar horen...
Al een chance dat Rudy onze partij door en door kent, nadat hij 1 vergadering heeft bijgewoond!!!
Oud 20 mei 2005, 08:29   #59
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Onze acties hebben zeker effect. Vandaag nog kleinschalig, maar het wordt grootschaliger en grootschaliger.

Citaat:
Met nuttige ook niet!
Citaat:
Wij bouwen eerst aan goede en solide structuren
en er zijn vertragingen opgelopen?

Citaat:
Zo zal U ons nooit zien
wat je zegt...
Oud 20 mei 2005, 08:29   #60
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Al een chance dat Rudy onze partij door en door kent, nadat hij 1 vergadering heeft bijgewoond!!!
Hier seh, knappe lezersbrief in 't Pallieterke

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be