Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2003, 17:13   #41
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghost
Angst, angst, angst ... en jullie geloven dat allemaal?
Dat van die bange blanke man?

Bang blank Europa, ja!

Omdat het zichzelf nog nauwelijks kan verdedigen, en zich daarom in de gekste bochten wringt, om ten koste van alles altijd maar de vrede te bewaren.
Europa zou zelfs met terroristen onderhandelen.

Amerika heeft juist geen angst: Amerika is Cowboyland, en is dat altijd al geweest.

Kennen jullie het verhaal over de mythische schietpartij bij "OK Corral"?
In Tombstone?
Waar Wyatt Earp, Doc Holliday, Virgil and Morgan de Clantons en de McLaurys hebben bevochten, in een open pistoolduel, in het midden van de straat?
De arm der wet versus chaos en wetteloosheid?

Dát is Amerika!

Noem hen provinciaal, gewelddadig, geborneerd, koppig, dom, obsessief, impulsief, naief ... er is allemaal iets van.

Maar noem hen geen bangerikken, want dat zijn ze niet.

De bange blanke man, dat is de sukkel die altijd maar toegeeft, alles weggeeft, zijn gezin niet meer durft te verdedingen, zijn eigendommen niet meer durft te beschermen, omdat hij geconditionneerd is om zich in bochten te wringen als een afwasvod.

Dat is mijn definitie van "bang'.

De angsthazen zonder kloten, dat zijn wij, niet de Jankees.

Go Bush, go!
Daarom dat de rijkste van die coole blanke cowboys zich opsluiten achter hoge hekken?

Met uw opeenstapeling van mythes & vooroordelen gaat u niemand overtuigen vrees ik.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 17:26   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Daarom dat de rijkste van die coole blanke cowboys zich opsluiten achter hoge hekken?
Lol, de gated community is niet meer dan de Amerikaanse versie van een appartementsgebouw met concierge.
Oud 12 juni 2003, 13:01   #43
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Ok, dit was interessant en constructief gesprek totdat er iemand tussenkomt alles minimaliseert & illustreert met een niet ter zake doende vb. .... een post die begint met angst, angst, angst...gek, want op de pagina's daarvoor was er nergens sprake van angst, misschien is dit heerschap reeds dermate gebrainwashed dat hij overal gevaar ziet...Hmmz, wie zou dan die arme bange blanke man zijn??? Of hij doelde misschien hierop:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
De Belgen (Vlamingen) behoren tot de rijksten/welvarendsten van de wereld & door een onwezenlijk & onrealistisch gevoel van angst te zaaien slagen zij (is Vl Blok) erin veel stemmen te halen. Soit, dit effe ter zijde.
Ik zou zo zeggen, stelling bevestigd.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 14:26   #44
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, dit was interessant en constructief gesprek totdat er iemand tussenkomt alles minimaliseert & illustreert met een niet ter zake doende vb. .... een post die begint met angst, angst, angst...gek, want op de pagina's daarvoor was er nergens sprake van angst, misschien is dit heerschap reeds dermate gebrainwashed dat hij overal gevaar ziet...Hmmz, wie zou dan die arme bange blanke man zijn??? Of hij doelde misschien hierop:

Citaat:
De Belgen (Vlamingen) behoren tot de rijksten/welvarendsten van de wereld & door een onwezenlijk & onrealistisch gevoel van angst te zaaien slagen zij (is Vl Blok) erin veel stemmen te halen. Soit, dit effe ter zijde.
Met uw schriftje kunnen we twee kanten uit.
Dossier Van Sand. Criminaliteitscijfers, Studie uigevoerd in opdracht van een VLD minister.
Resultaat!!!! Het Vlaams Blok liegt niet over Criminalteit. Want ze gebruiken de VLD studie.
Welke zever gaat ge nog proberen te vertellen van de criminaliteit is naar beneden. Gij leest geen krant zeker. 'g Hebt gene radio zeker?
Tv kapot zeker?
Daarom ben ik een Vlaams Blokker geworden, De leugens en laster versterken de houding van de Vlaams Blok kiezaer.
Denken jullie werkelijk met het verdraaien van die gegevens stemmen te ronsellen.
Veel mensen welke de troubels tegenkomen van bestolen,en overvallen te worden, stemmen Vlaams Blok. Kijk eens naar de kiescijfers van de gemeente DE PINTE. En daar wonen geen laaggeschoolden.

Of bent U gewoon ook een leugenaar gelijk verhofstadt?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 14:33   #45
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Citaat:
Dossier Van Sand. Criminaliteitscijfers, Studie uigevoerd in opdracht van een VLD minister.
Resultaat!!!! Het Vlaams Blok liegt niet over Criminalteit. Want ze gebruiken de VLD studie.
Welke zever gaat ge nog proberen te vertellen van de criminaliteit is naar beneden. Gij leest geen krant zeker. 'g Hebt gene radio zeker?
Tv kapot zeker?
Daarom ben ik een Vlaams Blokker geworden, De leugens en laster versterken de houding van de Vlaams Blok kiezaer.
Denken jullie werkelijk met het verdraaien van die gegevens stemmen te ronsellen.
Veel mensen welke de troubels tegenkomen van bestolen,en overvallen te worden, stemmen Vlaams Blok. Kijk eens naar de kiescijfers van de gemeente DE PINTE. En daar wonen geen laaggeschoolden.

Ik herken de modale Vl Blokker aan zijn toontje
En aan zijn vooroordelen tov mensen die hij/zij niet kent
Tevens zijn zulke personen ook sterk in het lezen wat er NIET staat & enkel die dingen eruit te plukken die in hun kraam passen
Ook nog aan het lukraak cijfermateriaal gebruiken zonder uitleg bij te geven om een stelling te bevestigen die onjuist is
Tenslotte hieruit conclusies trekken & men weet waarom het Blok gevaarlijk is.

Trouwens als je de krant zou gelezen hebben blijkt uit een studie dat 75% van de Belgen zich onveilig voelt, strookt dit met de realiteit??? Dacht het niet? Alleszins, lees de pagina's opnieuw merk hoe er een soort communicatie ontstaat die u waarschijnlijk vreemd is & hoe onrelevant u reactie hierop is...
Oud 12 juni 2003, 14:37   #46
Jabbe
Burger

Jabbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jabbe
Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Tv kapot zeker?

Kijk, weer zo iemand die blokker is geworden omdat hij gehoord heeft dat de criminaliteit gestegen is. Plots is radio en krant voor blokker in spe wel een informatieve bron. Na het ene item, onder het krantenartikel, waaruit onze nieuw-blokker graag besluit dat dit allemaal de pure, harde waarheid is die repressief moet worden aangepakt, staat een artikel over de verwezenlijking van, pakweg, agalev. Ho maar! Dit vindt onze blokker natuurlijk grove leugens! Wie gelooft dat nu? Agalev heeft iets goed gedaan... er rijst nog even twijfel... neen, toch maar niet, men heeft besloten blokker te worden, wel, laten we dan maar beginnen met alles wat niet in 't kraam past af te breken... die krant is toch zo links als wat
(behalve dan dat verhaal van criminaliteit hé, dat is absoluut waar, dat moet hardhandig aangepakt worden) (ik leef hier wel in een rijk land in mijn rustig huisje met mijn familieke, maar allez nau, as ge da eiveranst leest, da's toch 'n dikke misère, 'k zol moar voort vloams blok goan stemme)
Oud 12 juni 2003, 14:43   #47
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

@ fernand

Citaat:
En waarom bent U naar het Vlaams Bolk getrokken ? Kunt u enkele overtuigende punten aanhalen waar het Vlaams Blok een realitsitsche aanpak van de criminaliteit voorsteld ? Het is gemakkelijk blaten dat criminelen harder moeten aangepakt worden maar als men vergeet te vertellen hoe dan kan mij dat moeilijk overtuigen. Natuurlijk weet ik dat het VB pleit voor meer blauw op straat. Maar U moet voor uzelf eens nagaan hoe men dat gaat betalen en of dat dat effectief iets zal doen aan bijvoorbeeld de inbraken van oost-europese bendes die hier op "braak"-weekend komen.

En dat van die stemmen ronselen. Als ik mij niet vergis is Verhofstad met zijn cijfers buiten gekomen voor 18 mei. En als ik mij alweer niet vergis is ook de VLD op 18 mei een van de partijen die meer stemmen haalde dan bij de vorige verkiezingen. Dus inderdaad men heeft stemmen geronseld.

Een kat is nu eenmaal een kat Fernand

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 14:46   #48
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghost
Angst, angst, angst ... en jullie geloven dat allemaal?
Dat van die bange blanke man?

Bang blank Europa, ja!

Omdat het zichzelf nog nauwelijks kan verdedigen, en zich daarom in de gekste bochten wringt, om ten koste van alles altijd maar de vrede te bewaren.
Europa zou zelfs met terroristen onderhandelen.

Amerika heeft juist geen angst: Amerika is Cowboyland, en is dat altijd al geweest.

Kennen jullie het verhaal over de mythische schietpartij bij "OK Corral"?
In Tombstone?
Waar Wyatt Earp, Doc Holliday, Virgil and Morgan de Clantons en de McLaurys hebben bevochten, in een open pistoolduel, in het midden van de straat?
De arm der wet versus chaos en wetteloosheid?

Dát is Amerika!

Noem hen provinciaal, gewelddadig, geborneerd, koppig, dom, obsessief, impulsief, naief ... er is allemaal iets van.

Maar noem hen geen bangerikken, want dat zijn ze niet.

De bange blanke man, dat is de sukkel die altijd maar toegeeft, alles weggeeft, zijn gezin niet meer durft te verdedingen, zijn eigendommen niet meer durft te beschermen, omdat hij geconditionneerd is om zich in bochten te wringen als een afwasvod.

Dat is mijn definitie van "bang'.

De angsthazen zonder kloten, dat zijn wij, niet de Jankees.

Go Bush, go!
Door grote angst gaan mensen in de aanval. Die cowboys zijn helemaal niet representatief voor de yanks. De traditie van Wyatt Earp zal ook wel ferm de feiten aangedikt hebben, veronderstel ik.
Oud 12 juni 2003, 14:56   #49
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Lees het boek zertolerantie en er staat klaar en duidelijk hoe het probleem moet worden aangepakt.
Maar voor jullie zal het ,natuurlijk weer nie gaan want het komt uit geen links krantje. En ge gaat het niet lezen want het is rascistich.
En er zijn meer zaken voor mijn overstap van rood ofgeen brood naar het blok.
Ik hou niet zo van mensen die andere mensen bestelen (Claeys).
Ik hou niet zo van mensen die gratis alles beloven, maar mij doen betalen. (Stevaert)
Ik hou niet zo van mensen die liegen en bedriegen. (Verhofstadt)
En ik hou niet zo van mensen die in verkiezing het ene zeggen en het andere uitvoeren. (De Wael)
IK ben ook een verblinde en verdwaasde geweest, tot Augusta, Cools, Verbiest, Le dieux Spitaels openbaar zijn geworden.
En hier noem ik alleen dieven binnen de partij die reeds veroordeelt zijn.
Daarom ben ik overgestapt naar het blok.
En daar voel ik mij fijn bij.
Oud 12 juni 2003, 15:01   #50
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees het boek zertolerantie en er staat klaar en duidelijk hoe het probleem moet worden aangepakt.
Maar voor jullie zal het ,natuurlijk weer nie gaan want het komt uit geen links krantje. En ge gaat het niet lezen want het is rascistich.
Ik hou niet zo van mensen die gratis alles beloven, maar mij doen betalen. (Stevaert)
En ik hou niet zo van mensen die in verkiezing het ene zeggen en het andere uitvoeren. (De Wael)
IK ben ook een verblinde en verdwaasde geweest, tot Augusta, Cools, Verbiest, Le dieux Spitaels openbaar zijn geworden.
Fijn zulks te horen, kan je dan nu eindelijk iets ON TOPIC zeggen.

Dank.
Oud 12 juni 2003, 15:06   #51
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Jha

Waar de zwarte vlek verschijnt sterft iemand van de honger.
http://www.waragainsthunger.be
http://www.ipsnews.be
Oud 12 juni 2003, 15:09   #52
Jabbe
Burger

Jabbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou uw boek 'zerotolerantie' graag lezen, als dat de enige manier is om in uw ogen gefundeerd te kunnen meediscussieren. Ik koop echter helaas geen boeken om mee te kunnen debatteren op een forum, heb niet veel geld en zit in examens. Zou u zo vriendelijk kunnen zijn enkele stukken van die oplossingen uit uw boek te kunnen citeren? Of ze eerder vrij aanhalen, zoals u ze onthouden hebt na het lezen?
Verder moet u maar eens beseffen dat wij (of alleszins: ik) ook niet van leugenaars houden. Ik ben geen fervent fan van enige partij, maar ik ga grotendeels akkoord met de Sp.A en Agalev. Het is niet omdat ik die partij steun, ik ook heren uit die partij nog wil steunen die leugenaars blijken te zijn. Of denkt u dat (ik stem voor spa) = (laat ik stemmen voor een leugenaar)? Het is een spijtige zaak dat het individu het in een partij kan doen foutlopen, en nog spijtiger dat die partij het uit eigenbelang met de mantel der liefde bedekt.
Maar tja, uw gedachtegang nagaand loopt u snel naar een andere partij als een belangrijk persoon uit uw huidige partij corrupt blijkt te zijn geworen. Ik ben eens benieuwd wat u met het Vlaams Blok gaat doen als daar schandalen uit voortvloeien. Want in het Vlaams Blok zullen toppolitici evengoed aan grootheidswaanzin en machtssymptonen lijden dan in om het even welke andere partij. (Wees maar zeker... kijk eens naar Agalev) Ook zij zullen langzaamaan corrupt worden, voor u het beseft. En dan is het weer aan u. Vertrekt u weer naar een nieuwe partij, of blijft u uw blok steunen, die partij die u nu nog beschouwt als een bende witte, eerlijke engeltjes?
Oud 12 juni 2003, 15:14   #53
Jabbe
Burger

Jabbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dank.
Sorry, ik weet dat 't steeds in dezelfde soort discussies uitmondt. Maar die onweerstaanbare drang om te repliceren hé...

On topic:
Het onveiligheidsgevoel tiert overal rond me welig. De onveiligheid zelf, daar heb ik nog geen last van gehad. Ik ontken ze niet, maar het in de schulp kruipen van de modale vlaamse burger, puur uit 'een gevoel', iets 'van horen zeggen', valt, vind ik, tegenwoordig ook niet meer te ontkennen...
Oud 12 juni 2003, 15:32   #54
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jabbe
Citaat:

Dank.
Sorry, ik weet dat 't steeds in dezelfde soort discussies uitmondt. Maar die onweerstaanbare drang om te repliceren hé...

On topic:
Het onveiligheidsgevoel tiert overal rond me welig. De onveiligheid zelf, daar heb ik nog geen last van gehad. Ik ontken ze niet, maar het in de schulp kruipen van de modale vlaamse burger, puur uit 'een gevoel', iets 'van horen zeggen', valt, vind ik, tegenwoordig ook niet meer te ontkennen...
I know

OT:
Zou de vreselijke term "verzuring" dan toch juist zijn, zulke fora als deze bevestigen dit enkel. Maar ik blijf erbij, hoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen, hoe angstiger men wordt.....en dat dat ook dubieus volk aantrekt, da's normaal. Dus ik poneer terug mijn stelling:

België is één van de rijkste & welvarendste landen ter wereld (het kan natuurlijk altijd beter) & toch heerst hier een irrelevant onveiligheidsgevoel (vergeleken met de rest van de wereld uiteraar & niet Scheldewindeke tov De Pinte). Hoe dit op te lossen, door herverdeling van de rijkdom (da's dus niet hetzelfde als het communistische principe iedereen gelijk) dmv gecontroleerde globalisering waarbij verschillende machtsblokken (pakweg de continenten die zich verenigen) die democratisch verkozenen laten zetelen in een soort wereldraad (de VN verder uitgebouwd misschien?) & ook hier het democratische principe wordt gehanteerd ipv louter het economische zoals dat nu het geval is ( G8 & IMF bvb). Laat dit dan nog rekening houden met sociale & ecologische factoren,...en we staan al een stap verder. Zoiets dus.
Oud 12 juni 2003, 23:13   #55
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Mensen hoeven zich niet per se op een vijandige manier in groepen te verenigen, maar ik kan me best voorstellen dat er toch zullen zijn die dat willen doen om net zoals de hooligans af en toe nog eens contact te hebben met dat 'primaire' van de 'jagende' oermens... Zo'n personen pak je natuurlijk met politieveiligheid aan... Wat dat vallen zonder tegenstander betreft, dat hoeft natuurlijk helemaal niet, want het is niet omdat er een wereldeenheid is, dat er daarin geen aparte culturen gerespecteerd kunnen worden. Zelfs in Baskenland blijkt het mogelijk te zijn tegenwoordig want die zullen binnenkort aan alle internationale sportwedstrijden meedoen onder een eigen vlag. Zo zullen ze bijvoorbeeld in de voetbal hun eigen nationale elftal hebben...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechuit
Aan de ene kant verdedig je een tot stand komen van een vredevolle wereldorde en aan de andere kant vind je het goed dat volkeren zich als dusdanig en zelfstandig profileren? Met het tweede ben ik als nationalist akkoord maar dan kun je toch niet terzelfdertijd het big-brother-wereldorde idee verdedigen

Je krijgt wél mooiere herverkiezingen als je een buitenlandse vijand hebt...dat is een zèèr oude politieke wijsheid!
Vermits je over Big Brother spreekt, kan ik je aanraden 1984 eens te herlezen, en aandachtiger dan op je 17 jaar! Bij een tweede of derde lectuur vind je er meer in dan je dacht.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be