Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2003, 18:02   #41
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Het is de verdienste van SPA dat de SZ niet gesplitst zijn, en de schandalige misbruiken in Wallonie rustig verder gaan, op de

Daarom vind ik het ook belangrijk dat de mensen goed weten dat het vooral de verdienste is van de SP.A dat we zo'n goed sociaal systeem hebben... En in deze tijd is het dan ook zeer belangrijk om ons niet te laten verleiden tot een Amerikaan systeem. Een mooie appel aan de buitenkant, maar verder ?
Het is de verdienste van SPA dat de SZ niet gesplitst zijn, en de schandalige misbruiken in Wallonie rustig verder gaan, op de rug van de Vlamingen.
Tsja, ik noem dat geen misbruiken maar pure solidariteit met mijn medeburgers... Maar dat is natuurlijk subjectief he, wie je als medeburgers ziet...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:04   #42
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Het is de verdienste van SPA dat de SZ niet gesplitst zijn, en de schandalige misbruiken in Wallonie rustig verder gaan, op de

Daarom vind ik het ook belangrijk dat de mensen goed weten dat het vooral de verdienste is van de SP.A dat we zo'n goed sociaal systeem hebben... En in deze tijd is het dan ook zeer belangrijk om ons niet te laten verleiden tot een Amerikaan systeem. Een mooie appel aan de buitenkant, maar verder ?
Het is de verdienste van SPA dat de SZ niet gesplitst zijn, en de schandalige misbruiken in Wallonie rustig verder gaan, op de rug van de Vlamingen.
Tsja, ik noem dat geen misbruiken maar pure solidariteit met mijn medeburgers... Maar dat is natuurlijk subjectief he, wie je als medeburgers ziet...
Ik wel zelfs solidair zijn met heel de wereld, maar ik vind dat MISBRUIKEN, niet kunnen en TRABSPARANTIE noodzakelijk zijn.
Oud 4 juni 2003, 18:06   #43
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is niets subjectief aan, dat noemt men gewoon de werkelijkheid onder ogen zien. Als in Wallonie geen onderzoek gedaan wordt naar mensen die wel een werkloosheidsvergoeding krijgen maar werkonwillig zijn en in Vlaanderen wel dan moet Wallonie dat maar betalen, dat is toch logisch! Vindt u het dan normaal dat Vlaanderen, dat wel een degelijk onderzoek voert, dan moet opdraaien voor de inconsequentie van Wallonie? Vindt u het ook normaal dat een patient in Waalse ziekenhuizen veel meer mag kosten door allerhande overbodige tests en in Vlaanderen niet, nogthans betalen alle Vlamingen daar voor.

DAt Wallonie doet wat het wil maar niet met het geld dat voor solidariteit dient.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:06   #44
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Citaat:
Citaat:
En kom nu niet af met de zatte zever dat in amerika de criminaliteit hoger ligt hé. Wat iid waar is daar niet van. Maar hun sociaal systeem trekt op nix...dus een vergelijking met ons land (met één vd beste sociale vangnetten ter wereld) is niet op zijn plaats.
Goed dat je inziet dat we een heel goed sociaal systeem hebben...

Zeker weten!!!

En als iedereen zijn steentje bijdraagt, kunnen we het voor ALTIJD houden

Da's de grootste bullshit dak al heb gehoord , er is maar 1 partij die al jaar en dag waarschuwt voor problemen met gastarbeiders ( vooral islamieten ) namelijk het vlaams blok die men dan maar belaagt met een onding als het cordon sanitaire . Als men vroeger had geluisterd waren deze zaken in't ster niet gebeurd !!!!!

Eigen volk niet laatst en Baas in eigen land
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:11   #45
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pibo
Da's de grootste bullshit dak al heb gehoord , er is maar 1 partij die al jaar en dag waarschuwt voor problemen met gastarbeiders ( vooral islamieten ) namelijk het vlaams blok die men dan maar belaagt met een onding als het cordon sanitaire . Als men vroeger had geluisterd waren deze zaken in't ster niet gebeurd !!!!!
Wie waarschuwde er ons voor de gastarbeiders in de jaren zestig toen ze nog niet hier waren ? Toen was er in de verste verten geen Vlaams Blok te zien... En wat dat cordon sanitaire betreft, leer nu eens te begrijpen dat het geen straf of zo tegen jullie is, maar gewoon de vrijheid van andere partijen om samen te werken of niet samen te werken met een bepaalde partij... De keuze is volledig aan hen... De bal ligt in hun kamp. Als ze die niet terugspelen naar jullie, dan wordt er gewoon niet verder gespeeld... Je kan niemand verplichten he ![/quote]
Oud 4 juni 2003, 18:17   #46
mieleken
Vreemdeling

Standaard

in de jaren zestig dacht men nog dat die gastarbeiders terug naar hun land zouden gaan,zogauw ze wat geld verdiend hadden,maar ze zijn hier allemaal blijven plakken,zou het dan hier toch zo goed zijn,niettegenstaande dat ze het langs alle kanten verguizen.
mieleken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:18   #47
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mieleken
in de jaren zestig dacht men nog dat die gastarbeiders terug naar hun land zouden gaan,zogauw ze wat geld verdiend hadden,maar ze zijn hier allemaal blijven plakken,zou het dan hier toch zo goed zijn,niettegenstaande dat ze het langs alle kanten verguizen.
Helemaal mee eens!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:18   #48
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mieleken
We kunnen die mensen hoedanook niet laten opdraaien voor het bestuur van ons in de jaren zestig. Daar doet 'wat ze dachten' weinig toe... Dan had men dat meteen goed moeten regelen.
Oud 4 juni 2003, 18:21   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wanne, wat heeft het "bestuur" van de jaren zestig te maken met baldadigheden van schoelies die

a. hier geboren zijn
b. hier de mogelijkheid (én verplichting) hadden om school te lopen
c. hier mede kunnen genieten van provinciale domeinen en andere openbare zwembaden.

Wil je me d�*t nu eens uitleggen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:26   #50
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Wanne, wat heeft het "bestuur" van de jaren zestig te maken met baldadigheden van schoelies die

a. hier geboren zijn
b. hier de mogelijkheid (én verplichting) hadden om school te lopen
c. hier mede kunnen genieten van provinciale domeinen en andere openbare zwembaden.

Wil je me d�*t nu eens uitleggen?
U kan misschien eventjes een beetje hogerop kijken, dan weet u meteen hoe het gesprek zo ver is kunnen afdwalen...
Oud 4 juni 2003, 18:52   #51
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Citaat:
En waar blijven nu de sollicitaties? Niemand enige interesse? Allemaal 't schijt in ulder broek zeker hé?
Stoere Doomy wil uw dochters gerust wel eens begeleiden hoor...
Heeft niets te maken met stoer doen, maar alles met je burgerlijke en menselijke plicht om mensen in nood te helpen. Ik voel mij zeker geen held als ik anderen help, maar neem gewoon mijn verantwoordelijkheid. Meer zelfs: eigenlijk haat ik geweld omdat ik er al te vaak mee gekonfronteerd werd. Als het probleem zonder geweld kan worden opgelost, dan geef ik daar de voorkeur aan. Maar wat moet, dat moet dan maar. Mijn ondervinding is dat het in meer dan 90 procent van de gevallen wel koelt zonder blazen als je solidair bent met elkaar en toont dat het je menens is.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 19:18   #52
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Het is idd dankzij SPA dat we zo'n goed sociaal systeem hebben, dat wel.

-Maar ik beschuldig hen er langs de andere kant wel van dat zij het migrantenprobleem jarenlang onderkend hebben,met de intussen gekende problemen. Klachten over migrantenproblemen werden steevast afgedaan als bullshit. Mensen die met (migranten)problemen kwamen aandraven, werden gewoon in hun onderbroek gezet. Je zou voor minder een wantrouwen tov de staat aankweken.

Als zulke mensen dan voor't blok stemmen kan ik daar dan ook wel inkomen. Maar ipv hen dan serieus te nemen, schildert men ze liever af als rascisten en plaatst men ze zo maar eventjes in een cordon sanitair.

Dus dank u wel SPA. Voor zowel ons sociaal systeem, alsook voor de gekende migrantenproblemen.

mvg
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 11:06   #53
Tei Ohm Khan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nee, niet alle marokkanen zijn crimineel! maar het zijn er godverdomme wel een heleboel!
En als er een HELEBOEL marokkanen naar De Ster trekken, dan WEET JE WEL dat er criminele feiten gebeuren!
Daar ben ik het niet met een circe. Volgens mij is het slechts een minderheid binnen de alochtone gemeenschap die zo agressief is. Maar die minderheid maakt wel zoveel problemen dat ze een meerderheid lijken, de hele alochtone gemeenschap betaald voor het misdragen van een kleine groep rotte appels. Het is wel zo dat als die kleine groep dan toch eens het deksel op de neus krijgen dat dan de hele gemeenschap als 1 man achter hen staat. En meestal dan nog omdat ze niet weten wat er werkelijk gebeurt is en een erg eenzijdig beeld hebben van de feiten.
Denk nu echter niet dat ik die lastposten probeer goed te praten! Het palmares dat sommige van hen reeds hebben - meestal zelfs niet aangegeven door de slachtoffers shame on us - zou hen makkelijk voor enkele jaren den bak in doen vliegen.
Oud 7 juni 2003, 12:40   #54
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NOG EEN OOGGETUIGENVERSLAG:

Reactie op de problemen in De Ster in Sint Niklaas
Posted by Micheline De Cupere

De centra als De Ster zijn opgebouwd als familiecentra. Het eerste doel van ontspanningscenta als Aqualibi, Oceadium, is hetzelfde. Getuige daarvan zijn de plonsbadjes.
Alleen, tegenwoordig zijn deze vooral ontspanningscentra voor oversexte jongeren van het mannelijk geslacht. Stel je de volgende situatie voor : je bent een jong meisje van 16 en je gaat zwemmen met je twee beste vriendinnen. Je doet net als elke ander jong meisje of vrouw daarvoor een badpak aan. Een Speedo badpak - nogal gesloten, want je bent sportief aangelegd en je voelt je het gemakkelijst in zo'n badpak. Je maakt een beetje pret met je vriendinnen, je probeert de verschillende baden uit en gaat dan naar de grote schuifaf. Je gaat een keer, heel leuk, een tweede keer, nog leuker, en wil nog een derde keer gaan. Wat je niet weet is dat jij en je vriendinnen al een tijdje in het oog gehouden worden. Wanneer je de trap opgaat naar de glijbaan wordt je voorbijgestoken door een paar wilde jongens - "who cares" de glijbaan is er voor iedereen. Achter jou zijn er trouwens nog een paar druktemakers !

Wat gebeurt er echter ? Je gaat op de glijbaan, voor je zijn er een vijftal jongen (sorry, maar ik moet erbij zeggsen dat ze allochtoon zijn) die de glijbaan blokkeren, je glijdt recht op hen in en na hen komen er nog een aantal jongeren van dezelfde groep en je vindt jezelf dat met twee, drie meisjes geklemd tussen een hoop handtastelijke jongens : ze proberen je badpak uit te trekken, ze betasten je borsten, ze gaan met je handen tussen je benen en met de vingers in je vagina. Je hebt geen weerwerk van je bent duidelijk in de minderheid en ergens besef je niet wat je overkomt.

Het volk blijft komen en op de duur moet iedereen wel verder : aanvallers zowel aangevallenen. Wanneer je dit is overkomen ga je het zwembad uit, je richt je tot de redders en toont een aantal van je aanvallers die je duidelijk kan herkennen.

De redders doen alsof hun neus bloedt, weigeren te reageren. Tenslotte ben je niet aan het verdrinken, waarom zouden ze je helpen.

Wanneer dit later door de ouders aangeklaagd wordt, zowel bij het familiale onstanningscentrum als bij de politie, krijg je als antwoord : "tja, die kunnen wij niet tegenhouden, want dan krijgen wij problemen. Ze komen dan in bende en dat kunnen we er helemaal niets meer tegen beginnen." De politie kan natuurlijk niets beginnen bij een klacht tegen onbekenden.

Toen ik dit verhaal vertelde aan een vriendin die zelf een paar dochters heeft (ikzelf heb er geen), zei ze me dat dit niet alleen gangbaar was in Brussel, maar ook in Waver (Aqualibi).

Fantastisch, nietwaar ? Verkrachting in het openbaar wordt toegelaten !!! Ik heb het dan nog niet eens over de rest dat in zo'n park oogluikend wordt toegelaten.

Wanneer ik dan hoor dat iemand die zichzelf verdedigt bij een aanval dubbel verdedigd moet worden (zie het nieuws dt weekend waar een politieoverste een van zijn agenten verdedigde die schoot wanneer een wagen recht op hem afkwam !! ) dan wordt ik pas echt boos. Als je aangevallen wordt kan niet alleen nergens naartoe, maar je mag je beter ook niet verdedigen, want dan riskeer je nog eens gestraft te worden ook !!!

Waar ik naartoe wil is dat je als slachtoffer nergens naartoe kan, je hebt geen rechten. Ondertussen heb ik mijn vertrouwen verloren in al wie agressie verkondigt.
(...)
Op een ander forum heb ik het ook al gelezen dat in Brussel allochtonen op de bus stappen en dan vlak naast meisjes gaan zitten en die tegen het raam van de bus drukken en dan met hun handen in die meisjes hun broek gaan en hen beginnen te vingeren.

Publieke verkrachting op de bus. En niemand durft tussenkomen uit angst om door de rest van de allochtonen met messen bewerkt te worden. Als je iets durft ondernemen tegen die gasten, "zullen ze je wel weten te vinden".

Voor de allochtonen zijn onze meisjes loslopende hoeren die naar hartelust in het publiek mogen bepoteld, gevingerd en verkracht worden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 12:43   #55
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
De redders doen alsof hun neus bloedt, weigeren te reageren. Tenslotte ben je niet aan het verdrinken, waarom zouden ze je helpen.
Wat zijn dat eigenlijk voor "redders"? Als ze niet de risiko's van hun job willen erbij nemen moeten ze maar een andere job zoeken. Wat mij betreft zouden ze beter die lamzakken ontslaan en vervangen door échte redders.
Als die redders hun job écht doen worden ze door hun werkgever beschuldigd van racisme en op straat gezwierd. Zo gaat het er hier bij ons aan toe.
Oud 7 juni 2003, 12:48   #56
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Politiebewaking aan een zwembad....DUH....Ik geef toe het is een normaal verschijnsel aan't worden (vd moetes wel te verstaan)....maar jeeeeez
Tijden veranderen Zorlac, in de Kruidvat van Berchem (Statiestraat) staat er nu een Security-kerel... Kun je dat geloven????!!! In een Kruidvat hé...

Waanzinnig vind ik het...

Waanzinnig idd. Maar anderen vinden dat blijkbaar normaal. Nu ja, momenteel kunnen gewoon niet anders.

Ik herinner me nog den tijd van het internet-café aan't centurycenter:
-Week 1: heel plezant
-Week 2: Onregelmatigheden door jawel.....migranten
-Week 3: Security aan de deur en binnen
-Week 4: Een politierazzia
-Week...:geen zinnig mens dat daar nog naartoe wilde
-tenslotte: Weg internet-café

Voor de rest was alles in orde hoor.

mvg
En zo gaat dat met �*l onze recreatie-instellingen. Ook dancings die migranten NIET weerden heb ik op die manier op korte tijd zien ten onder gaan.

De moslims pakken ons één voor één al onze vrijheden en ontspanningsmogelijkheden af.
Oud 7 juni 2003, 12:55   #57
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

En zo gaat dat met �*l onze recreatie-instellingen. Ook dancings die [size=6]migranten[/size] NIET weerden heb ik op die manier op korte tijd zien ten onder gaan.

[size=6]De moslims [/size]pakken ons één voor één al onze vrijheden en ontspanningsmogelijkheden af.
Ooit ga je eens moeten kiezen, Darwin.
De migranten of enkel de moslims?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 13:00   #58
Tei Ohm Khan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Politiebewaking aan een zwembad....DUH....Ik geef toe het is een normaal verschijnsel aan't worden (vd moetes wel te verstaan)....maar jeeeeez
Tijden veranderen Zorlac, in de Kruidvat van Berchem (Statiestraat) staat er nu een Security-kerel... Kun je dat geloven????!!! In een Kruidvat hé...

Waanzinnig vind ik het...

Waanzinnig idd. Maar anderen vinden dat blijkbaar normaal. Nu ja, momenteel kunnen gewoon niet anders.

Ik herinner me nog den tijd van het internet-café aan't centurycenter:
-Week 1: heel plezant
-Week 2: Onregelmatigheden door jawel.....migranten
-Week 3: Security aan de deur en binnen
-Week 4: Een politierazzia
-Week...:geen zinnig mens dat daar nog naartoe wilde
-tenslotte: Weg internet-café

Voor de rest was alles in orde hoor.

mvg
En zo gaat dat met �*l onze recreatie-instellingen. Ook dancings die migranten NIET weerden heb ik op die manier op korte tijd zien ten onder gaan.

De moslims pakken ons één voor één al onze vrijheden en ontspanningsmogelijkheden af.
Volledig mee eens Darwin! En alhoewel dat ik een een fanatiek tegenstander van het Vlaams Blok ben voel ik mij steeds meer geneigd de volgende oplossing voor deze problemen voor te stellen: die vreemdelingen die zich misdragen met geweld, verkrachting,... die weigeren in mijn ogen de Belgische staat of cultuur te aanvaarden en moeten dus maar zonder pardon naar land van herkomst terug worden gestuurd! Als wij als Belgen in een ander land gaan wonen dan tonen wij wel respect voor de plaatselijke cultuur en de plaatselijke bevolking. Dat is iets wat je van die alochtone jongeren spijtig genoeg niet kunt zeggen!
Oud 7 juni 2003, 13:02   #59
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tei Ohm Khan
Volledig mee eens Darwin! En alhoewel dat ik een een fanatiek tegenstander van het Vlaams Blok ben voel ik mij steeds meer geneigd de volgende oplossing voor deze problemen voor te stellen: die vreemdelingen die zich misdragen met geweld, verkrachting,... die weigeren in mijn ogen de Belgische staat of cultuur te aanvaarden en moeten dus maar zonder pardon naar land van herkomst terug worden gestuurd! Als wij als Belgen in een ander land gaan wonen dan tonen wij wel respect voor de plaatselijke cultuur en de plaatselijke bevolking. Dat is iets wat je van die alochtone jongeren spijtig genoeg niet kunt zeggen!
Zeg eens , hoeveel van die allochtone jongeren zijn er in een ander land gaan wonen?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 13:02   #60
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

[size=6]veel meer van horen zeggen en gelezen dan zelf gezien of meegemaakt![/size] Let wél, ik zeg NIET dat er NOOIT iets gebeurd, maar ik woon zelf met zicht op een migrantenwijk en ik maak dat allemaal niet mee. Mijn vrouw was jaren lerares in een concentratieschool en heeft maar weet van één groepje dat over de schreef ging, wat uiteraard geen tweede keer voorkwam... ( of anders kèn je mijn vrouw niet:lol): mijn zoon ging 8 jaar lang door een " beruchte migrantenwijk" naar school, ook een concentratieschool en maakte in die 8 jaar niets bijzonders mee. Ikzelf kom regelmatig in migrantenwijken en op het toch zo gevaarlijke (chijnt!) openbaar vervoer, op alle uren, zonder enig probleem, en ik ben absoluut niet blind.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be