![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het zijn een paar geleerden die een andere interpretatie trekken. Alhoewel de merendeel gewoon eendezelfde interpretatie hebben -gelukkig! Ook wordt er tussen de geleerden geredetwist als een geleerde toch het verkeerde blijft interpreteren. Omdat de geleerden het niet zomaar mogen toelaten, als een andere geleerde het verkeerd interpreteert. Omdat de Koran de 'completing' is van Zijn boodschap, is het dus niet meer noodzakelijk om nog een heilige Boek neer te zenden, of nog meer boodschappers. De Boodschap is er, het is nu nog alleen de kunst om die Boodschap ook te volgen. Zolang iemand in een God gelooft, blijf diegene gelovig. Je bent pas ongelovig als je god niet erkent. Maar die extremisten die bv zonder pardon een moord plegen- en daarbij ook nog onschuldigen etc.. Zij zondigen. En niet een klein beetje ook.. Terwijl die extremisten toch wel moeten weten dat het verkeerd is wat zij doen, aangezien de meerderheid het duidelijk verbiedt. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En als je zelf iets verandert aan een heilige Boek, dan heb je toch geen heilige Boek meer -dat alleen het Woord van God bevat? TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Dat de farao's wél moslims waren? TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en dan vind je daar alles wat je maar wil uit zowel Oud en Nieuw Testament en dan herhaal ik nog eens mijn vraag: Leg eens uit op welke uitspraken van Jezus dit gebaseerd zou zijn: [size=3]52.Toen Jezus hun (der Israëlieten) ongeloof bemerkte, zeide hij: "Wie zullen mijn helpers zijn terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn de helpers van Allah. Wij geloven in Allah. En getuigt gij dat wij Moslims zijn." [/size]Is-lam mo-(ni-al-te)-slim ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De inspiratie hiervoor kan mi. gezocht worden in de persoonlijke ervaringen van voornoemden en bv. de Universele verklaring van de Rechten van de Mens, om als vertrekpunt maar iets te noemen. Bij goedkeuring kan U dit voorstel misschien als een referendum organiseren in uw plaatselijke moskee of bij uw eerstvolgende pelgrimstocht naar Mekka. 't Is maar een idee hoor... ![]() Ciao |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() Denk dat the Brians nu wel effe een tijdje stil zullen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik beweerde dat de farao's geen Moslims waren. Echnaton claimde zichzelf als "god". Een schepsel dat last had van hoogmoedigheid. Hij beveelde de mens om voor hem te knielen, terwijl ook hij gewoon sterfelijk/menselijk was. Lijkt mij niet echt een god/God. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
" Ga je me ook nog vertellen wat (- en waar) ik precies op de "Willibrordvertaling" moet vinden? " - Wat moet ik namelijk in de NT & de OT vinden/lezen? (het zou dus handig zijn als je mij de URL zou geven over wat ik in de NT en/of de OT moet vinden/lezen) TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Maar alé, daar doe ik niet moeilijk over. Ik heb zo mijn vermoeden dat jouw mening gevormd is door de propagenda, want alleen de propagenda kan een religie/geloof opstellen als iets slecht -Waar geen enkel sprankje goedheid in zit. Of je mening is gevormd door onze haatdragende Wreker, die last heeft van een al te grote obsessie. Neem maar van mij aan, dat géén van beiden een al te goede bron van wijsheid&waarheid is. TheBrains.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door TheBrains : 31 juli 2005 om 01:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Leg eens uit op welke uitspraken van Jezus dit gebaseerd zou zijn: [size=7]52.Toen Jezus hun (der Israëlieten) ongeloof bemerkte, zeide hij: "Wie zullen mijn helpers zijn terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn de helpers van Allah. Wij geloven in Allah. En getuigt gij dat wij Moslims zijn." [size=1]Waar staat dat ergens in de Bijbel? Ik zou het niet weten. Dus is het aan een moslim om dat aan mij aan te wijzen. En als die dat niet kan, dan heeft ie een probleem...[/size] [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hij heeft er een liedje voor gemaakt, speciaal voor haar: Akhnaton's Hymn to the Sun [edit]Your dawning is beautiful in the horizon of the sky, O living Aton, Beginning of life! When you rise in the Eastern horizon, You fill every land with your beauty. You are beautiful, great, glittering, high above every land, Your rays, they encompass the lands, even all that you have made. You are Re, and you carry them all away captive; You bind them by your love. Though you are far away, your rays are upon the earth; Though you are on high, your footprints are the day. When you set in the western horizon of the sky, The earth is in darkness like the dead; They sleep in their chambers, Their heads are wrapped up, Their nostrils are stopped, And none sees the other, While all their things are stolen Which are under their heads, And they know it not. Every lion comes forth from his den, All serpents, they Sting. Darkness ... The world is in silence, He that made them rest in his horizon. Bright is the earth when you rise in the horizon. When you shine as Aton by day You drive away the darkness. When you send forth your rays, The Two Lands (Egypt) are in daily festivity, Awake and standing upon their feet When you have raised them up. Their limbs bathed, they take their clothing, Their arms uplifted in adoration to your dawning. (Then) in all the world they do their work. All cattle rest upon their pasturage, The trees and the plants flourish, The birds flutter in their marshes, Their wings uplifted in adoration to you. All the sheep dance upon their feet, All winged things fly, They live when you have shone upon them. The barques sail up-stream and down-stream alike. Every highway is open because you dawn. The fish in the river leap up before you. Your rays are in the midst of the great green sea. Creator of the germ in woman, Maker of seed in man, Giving life to the son in the body of his mother, Soothing him that he may not weep, Nurse (even) in the womb, Giver of breath to animate every one that he makes! When he comes forth from the body ... on the day of his birth, You open his mouth in speech, You supply his necessities. When the fledgling in the egg chirps in the shell, You give him breath therein to preserve him alive. When you have brought him together To (the point of) bursting it in the egg, He comes forth from the egg To chirp with all his might. He goes about upon his two feet When he has come forth therefrom. How manifold are your works! They are hidden from before (us), [size=3] O sole God, whose powers no other possesses[/size]. You did create the earth according to your heart While you were alone: Men, all cattle large and small, All that are upon the earth, That go about upon their feet; (All) that are on high, That fly with their wings. The foreign countries, Syria and Kush, The land of Egypt; You set every man into his place, Every one has his possessions, And his days are reckoned. Their tongues are diverse in speech, Their forms likewise and their skins are distinguished. (For) you make different the strangers. You make the Nile in the Nether World, You bring it as you desire, To preserve alive the people. For you have made them for yourself, The lord of them all, resting among them; You lord of every land, who rise for them, You Sun of day, great in majesty. All the distant countries, You make (also) their life, You have set a Nile in the sky; When it falls for them, It makes waves upon the mountains, Like the great green sea, Watering the fields in their towns. How excellent are your designs, O lord of eternity! There is a Nile in the sky for the strangers And for the cattle of every country that go upon their feet. (But) the Nile, it comes from the Nether World for Egypt. Your rays nourish every garden; When you rise they live, They grow by you. You make the seasons In order to create all your work: Winter to bring them coolness, And heat they they may taste you. You did make the distant sky to rise therein, In order to behold all that you have made, You alone, shining in your form as living Aton, Dawning, glittering, going afar and returning. You make millions of forms Through yourself alone; Cities, towns, and tribes, highways and rivers. All eyes see you before them, For you are Aton of the day over the earth. You are in my heart, There is no other that knows you Save your son Akhnaton. You have made him wise In your designs and in your might. The world is in your hand, Even as you have made them. When you have risen they live, When you set, they die; For you are length of life of yourself, Men live through you, While (their) eyes are on your beauty Until you set. All labour is put away When you set in the west. You did establish the world, And raise them up for your son, Who came forth from your limbs, The King of Upper and Lower Egypt, Living in Truth, Lord of the Two Lands, Nefer-khrpru-Re, Wan-Re (Akhnaton), Son of Re, living in Truth, lord of diadems, Akhnaton, whose life is long; (And for) the chief royal wife, his beloved, Mistress of the Two Lands, Nefer-nefru-Aton, Nofretete, Living and flourishing for ever and ever. Nogal eens een mooiere religieuze tekst dan die vuile haatKoran he. En de Joden hebben deze tekst overgenomen in hun "psalm 104" Psalm 104 De aarde is vervuld van uw kunstenaarschap [1] Prijs de heer, o mijn ziel. heer mijn God, U bent machtig groot, met pracht en met verhevenheid omkleed. [2] Hij gaat gehuld in een mantel van licht, Hij heeft de hemel als zijn tentdak gespreid, [3] zijn zalen op het water* gebouwd. Hij maakt van de wolken zijn wagen* en beweegt zich voort op de vleugels van de wind. [4] Hij maakt de stormen tot zijn boden en zijn dienaren de laaiende bliksems. [5] Op pijlers heeft Hij de aarde gegrond: zij wankelt niet, nooit ofte nimmer. [6] Als* een kleed hebt U de oerzee over haar heen gelegd, de wateren stonden tot boven de bergen. [7] Maar zij vluchtten weg op uw dreigend bevel, op de roep van uw donder weken zij haastig. [8] Langs bergen en dalen stroomden de wateren en vonden de plaats die U voor hen had bestemd. [9] De grens die U schreef zullen ze nooit overschrijden: zij zullen de aarde nooit weer bedekken. [10] U leidt het bronwater naar de dalen, daar vindt het zijn loop tussen bergen door. [11] Het geeft drinken aan de dieren in het veld, het lest de dorst van woudezels. [12] De vogels in de lucht nestelen daar hoog en zingen hun lied onder het bladerdak. [13] Vanuit zijn zalen bevloeit Hij de bergen, door zijn toedoen wordt de aarde gedrenkt. [14] Gras voor alle vee laat Hij groeien, en gewas waar de mens hard voor werkt, om voedsel te winnen uit deze aarde, [15] en wijn die het hart van de mensen verheugt, en olie die zijn gelaat doet glanzen, en brood dat het hart van de mensen versterkt. [16] De machtige bomen door de heer geplant en de ceders van de Libanon krijgen volop drinken. [17] Daar bouwen de vogels hun nest, de ooievaar woont in hun kruinen. [18] De steenbok heeft zijn hoge bergen, de klipdas zijn rots om in te schuilen. [19] Omwille van de getijden* schiep Hij de maan, en de zon, die het uur van ondergaan kent. [20] Als U duisternis aandraagt, wordt het nacht: de dieren van het woud sluipen dan rond. [21] Leeuwen roepen brullend om prooi en vragen God om hun voedsel. [22] Rijst de zon, dan verdwijnen ze en leggen zich neer in hun leger. [23] Nu trekt de mens naar zijn dagtaak uit om hard te werken tot de avond. [24] Hoe veelzijdig is wat U doet, o heer, alles hebt U met wijsheid gemaakt: de aarde is vervuld van uw kunstenaarschap. [25] Zo is daar de zee, groot en wijd gespreid, ze krioelt van ontelbare dieren, van zowel grote als kleine. [26] Daar kruisen de schepen rond, en daar leeft Leviatan* die U gevormd hebt om mee te spelen. [27] Zij allen verwachten van U dat U op de juiste tijd voedsel schenkt. [28] En als U het geeft, eten ze gretig: U opent uw hand en zij krijgen wat ze verlangen. [29] Als U uw gelaat verbergt, vergaan zij van schrik: ontneemt U hun de adem, dan snakken ze naar lucht en keren* tot stof terug. [30] Maar geeft U uw adem, dan worden zij herschapen: U maakt de aarde weer helemaal nieuw. [31] Glorie zij de heer voor immer en altijd; dat Hij vreugde zal beleven aan alles wat Hij gemaakt heeft: [32] Hij hoeft maar te kijken en de aarde beeft; Hij hoeft maar te wijzen en de bergen roken. [33] Ik zing voor de heer zo lang ik leef, ik speel voor mijn God zo lang ik besta. [34] Mijn lied zal Hem bevallen, en ik vind mijn vreugde in de heer. [35] Laat de zondaars* van de aarde verdwijnen, laat geen boosdoener nog langer bestaan. Prijs, mijn ziel, de heer. Halleluja. [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 31 juli 2005 om 04:22. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen nemen aan dat Echnaton in feite Mozes was, die met zijn volgelingen de woestijn introk.
Bovendien, Brains, heeft jouw Mohammed expliciet gezegd dat "de vrouw van de farao" bij de speciale vrouwen in het paradijs hoort. Ik geloof dat hij ze Asaath noemde, wat dan wel waarschijnlijk op de Godin Isis wijst, en niet naar Nefertiti, maar kom, we gaan daar niet moeilijk over doen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2005 om 08:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10.90.En Wij brachten de kinderen Israëls over de zee; Pharao en zijn scharen vervolgden hen op een onrechtvaardige en aanvallende wijze, totdat hij toen hij bijna verdronk, zeide: "Ik geloof dat er geen God is dan Hij, in Wie de kinderen Israëls geloven en ik behoor tot de Moslims." Hoe een farao duizenden jaren voor de geboorte van Mohammed zichzelf tot de moslims kan rekenen lijkt me een raadsel dat enkel door Allah kan worden opgelost! Maar HET STAAT ER![edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2005 om 13:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En Sinterklaas was een Turk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 31 juli 2005 om 13:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je niet snapt waarom er "Moslims" staat i.p.v. "Christenen" ? Voor de moslims is de Islam(/moslim) niet een nieuwe godsdienst die door Mohammed werd geopenbaard; het is voor ons dezelfde religie als die die aan Adam, Mozes, Jezus en vele andere eerdere profeten werd geopenbaard. De naam Islam(/moslim) wordt geacht afkomstig te zijn van Allah zelf: "Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de islam voor u als religie gekozen". (Koran 5:3) "(..) De islam voor u als religie gekozen" Ik had de vorige keer uitgelegd wanneer je inprincipe een Moslim bent; Als je God erkent (/aanbidt, je "onderwerpen" aan God) etc.. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het behoort tot de rechten van de vrouw dat zij haar echtgenoot kan kiezen. Een meisje kan niet verplicht worden met iemand te trouwen. Ouders kunnen wel een partner "voorstellen", maar een meisje is niet verplicht het hiermee eens te zijn. Je mag een vrouw niet tegen haar wil huwen: “Het is niet wettig voor jullie dat jullie vrouwen nemen (als erfenis) tegen hun wil.” (4:19) TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weer een ander schepsel dat reageert uit onmacht.. Citaat:
Toch is deze Psalm helemaal niet vergelijkbaar met de tekst van "Akhnaton's Hymn to the Sun" TheBrains. |
|||
![]() |
![]() |