Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2005, 12:25   #41
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Maar ja : open door de staat streng gecontrolleerde "drugwinkels" waar men op doktersvoorschrift drugs kan kopen zoals daar zijn : Bier, whiskey, Cognac,
Cannabis, XTC, Sigaretten, Cocaïne, Heroine (en ik vergeet er waarschijnlijk een hele boel)...

Op die manier is er al een drempel die de maatschappij "gezonder" maakt.

Voor de "jongeren" die Cannabis "minder ongezond vinden" - de nadelen komen inderdaad pas na langdurig gebruik. Waarom denken jullie is het zo dat de
"bekende voorbeelddruggebruikers" er allemaal mee gestopt zijn ?

De druggebruikers die ik ken zijn allemaal ofwel zombies ofwel ongelukkige gevallen - gelukkige evenwichtige mensen gebruiken weinig of geen drugs
(als ik hier tabak en alcohol ook toe reken).
Daar gaat het niet om ... als ik ooit wil stoppen zal ik dat voor mezelf wel bepalen dat moet jij of de overheid neit doen ... maar op 't moment gebruik ik af en toe wiet net als mn kameraden ... denk je nu echt dat dat feller is dan en apar pinten drinken? Dan weet je niet wat wiet is ... ik ben Industrieel Ingenieur, heb gn strafblad, druk sociaal leven, alles ok, maar voor de staat ben ik een crimineel omdat ik cannabis gebruik, daar gaat het mij om ...
en de gevolgen van cannabis pas op lange termijn? Waar haal je dat? Nederland is het enig land dat ernstig onderzoek heeft gedaan naar het gebruik van cannabis en komt niet tot die conclusie ... maar jij zal het beter weten hè en kom neit afdraven met pseudo-wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Vlaamsch Blok ...
Ik kan alleen maar zeggen wat ik weet ... mn kameraden hier thuis en op kot roken regelmatig cannabis en zijn totaal geen marginalen ... wij zijn uiteindelijk de grote meerderheid ...
Net zoals bij alcohol de grote meerderheid geen problemen heeft en een minderheid alcoholieker wordt en meestal in de marginaliteit beland ...
Oud 12 augustus 2005, 17:03   #42
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Het ganse linkse zootje heeft haar zegje kunnen doen, en wat voor een zegje! Als we het veelvuldige schelden achterwege laten, houden we eigenlijk niks inhoudelijks over. De drugslobby weet immers zelf ook dat ze geen argumenten heeft om haar vergif te kunnen legaliseren.
Toch nog even aanhalen, dat het parket bevestigde dat de moordende druggebruiker zijn daden stelde onder invloed van cannabis en NIKS anders: geen medicatie, geen alcohol,...

Ten tweede, het is niet omdat alcoholmisbruik meer doden veroorzaakt in het verkeer, dat we cannabis wel zouden mogen toelaten. Overigens gaat de vergelijking met alcohol-gebruik, een stokpaardje van de drugslobby, helemaal niet op omdat het overgrote merendeel van de bevolking geen alcoholhoudende drank drinkt omwille van het roeseffect dat alcohol veroorzaakt. Alcoholgebruik mag dan ook niet tot het criminele druggebruik worden gerekend, alcoholisme en overmatig drankgebruik wél.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:11   #43
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Overigens gaat de vergelijking met alcohol-gebruik, een stokpaardje van de drugslobby, helemaal niet op omdat het overgrote merendeel van de bevolking geen alcoholhoudende drank drinkt omwille van het roeseffect dat alcohol veroorzaakt.
Dat ze dan alcoholvrije dranken gebruiken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:19   #44
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het ganse linkse zootje heeft haar zegje kunnen doen, en wat voor een zegje! Als we het veelvuldige schelden achterwege laten, houden we eigenlijk niks inhoudelijks over. De drugslobby weet immers zelf ook dat ze geen argumenten heeft om haar vergif te kunnen legaliseren.
Toch nog even aanhalen, dat het parket bevestigde dat de moordende druggebruiker zijn daden stelde onder invloed van cannabis en NIKS anders: geen medicatie, geen alcohol,...

Ten tweede, het is niet omdat alcoholmisbruik meer doden veroorzaakt in het verkeer, dat we cannabis wel zouden mogen toelaten. Overigens gaat de vergelijking met alcohol-gebruik, een stokpaardje van de drugslobby, helemaal niet op omdat het overgrote merendeel van de bevolking geen alcoholhoudende drank drinkt omwille van het roeseffect dat alcohol veroorzaakt. Alcoholgebruik mag dan ook niet tot het criminele druggebruik worden gerekend, alcoholisme en overmatig drankgebruik wél.
druglobby? LOL ik ben echt niet lid van een druglobby hè, ik heb trouwens mijn grootste twijfels of zoiets wel bestaat ...
en ik zeg altijd: niet rijden onder invloed, welke drug dan ook ... het ging gewoon om het feit dat die kerel niet enkel onder invloed van cannabis geweest kan zijn ... de man in kwestie wist niets meer de dag na de feiten van wat hij had gedaan en werd agressief, ewel, elke cannabis kan beamen dat dat geen gevolg is van cannabis roken ... je wordt er allerminst agressief van ... al ooit gehoord van een coffeeshop-ruzie? Een cafe-ruzie daarentegen ... en dat hij de dag erop nisk meer van wist?
Van cannabis te gebruiken kan je onmogelijk een blackout krijgen dat je dingen vergeet, dat heb je wel als je hel dronken bent ...
en IK BEN NIET LINKS, jij bent weer zo'n hokjesdenker!
Oud 12 augustus 2005, 17:22   #45
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alcoholgebruik mag dan ook niet tot het criminele druggebruik worden gerekend, alcoholisme en overmatig drankgebruik wél.
Waarom doe je niet hetzelfde met cannabis, cannabisgebruik legaliseren en de misbruiken aanpakken ... ik ben bvb. een gebruiker al meerdere jaren zonder enig probleem, wat zeg ik, ik ben onder invloed van cannabis afgestudeerd als industrieel ingenieur
En ik was neit de enige ...

Tot slot, studies tonenen aan dat meer en meer jongeren cannabis roken en kwekerijen en hobbykwekers nemen alleen maar toe in hun aantal ... ik kan alleen maar besluiten dat cannabis een populair drug is ... en ga jij nu beweren dat elke cannabist een probleemgebruiker is ... lol
Oud 12 augustus 2005, 17:29   #46
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

......................het overgrote merendeel van de bevolking geen alcoholhoudende drank drinkt omwille van het roeseffect dat alcohol veroorzaakt.
In "jouw milieu", is dat toch even anders

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 12-08-2005 at 18:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:

......................het overgrote merendeel van de bevolking geen alcoholhoudende drank drinkt omwille van het roeseffect dat alcohol veroorzaakt.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 augustus 2005 om 17:39.
Oud 12 augustus 2005, 18:32   #47
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dat ze dan alcoholvrije dranken gebruiken.
Da's een goeie!

De smaak van een alcoholvrij bier is niet hetzelfde als een acoholhoudend bier. De overgrote meerderheid van de mensen kiezen hun drank nog steeds in het teken van de smaak en welke smaak ze prefereren op een welbepaald moment.
Oud 12 augustus 2005, 18:33   #48
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn milieu? Wie zegt dat ik akkoord ga met zatlapperij?!? Je hebt blijkbaar niet goed gelezen wat ik schreef.
Oud 12 augustus 2005, 18:40   #49
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Waarom doe je niet hetzelfde met cannabis, cannabisgebruik legaliseren en de misbruiken aanpakken ...
Het is de taak van de overheid om te waken over de volksgezondheid. Cannabis is hoe dan ook ongezond. Ongezonde roesmiddelen hoeven niet gelegaliseerd te worden.
Citaat:
ik ben bvb. een gebruiker al meerdere jaren zonder enig probleem, wat zeg ik, ik ben onder invloed van cannabis afgestudeerd als industrieel ingenieur
En ik was neit de enige ...
Kan best zijn. So? Cannabisgebruik blijft iets om af te keuren, ongeacht behaalde diploma's of het feit dat men zich steeds correct gedraagt.
Citaat:
Tot slot, studies tonenen aan dat meer en meer jongeren cannabis roken en kwekerijen en hobbykwekers nemen alleen maar toe in hun aantal ... ik kan alleen maar besluiten dat cannabis een populair drug is
Tuurlijk, omwille van de hoge permissiviteit in de huidige links-liberale maatschappij. Als zelfs politici hun voorbeeldfunctie aan de kant schuiven en sommige media hun verantwoordelijkheid niet nemen, tja...
Citaat:
... en ga jij nu beweren dat elke cannabist een probleemgebruiker is ... lol
JA! Om de eenvoudige reden dat een mens die naar ongezonde producten grijpt om een roes op te wekken psychisch ziek is.
Oud 12 augustus 2005, 18:40   #50
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De smaak van een alcoholvrij bier is niet hetzelfde als een acoholhoudend bier.
Tuurlijk niet , het "pittige" (de alcohol dus) ontbreekt. Cafeine-vrije koffie, is ook "fletser" dan koffie "met".[edit]
[size=1]After edit by Pietje on 12-08-2005 at 19:47
Reason:

Citaat:

Tuurlijk niet , het "pittige" (de alcohol dus) ontbreekt. Cafeine-vrije koffie, is ook "fletser" dan koffie "met".[/size]

Citaat:

Tuurlijk niet , het "pittige" (de alcohol dus) ontbreekt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 augustus 2005 om 18:47.
Oud 12 augustus 2005, 18:45   #51
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cannabis is hoe dan ook ongezond. Ongezonde roesmiddelen hoeven niet gelegaliseerd te worden.
Cannabis is niet gezonder of ongezonder dan alcohol. Maakt niet uit of iemand zijn roesmiddel drinkt, snuift of rookt.
Oud 12 augustus 2005, 18:49   #52
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Cannabis is niet gezonder of ongezonder dan alcohol. Maakt niet uit of iemand zijn roesmiddel drinkt, snuift of rookt.
Ge kent er niks van. Alweer! Cannabisgebruik is hoe dan ook zeer slecht voor de longen, zelfs één joint is ongezond voor de longen. Maar 1 pint of glas wijn daarentegen is hoegenaamd niet slecht. Er zijn zelfs heel wat mensen die door hun arts aangeraden worden om dagelijks een glas wijn te drinken omwille van de positieve invloed op de werking van het hart.

Weinig alcohol gebruiken = totaal niet ongezond.
Veel alcohol gebruiken = zéér ongezond.
Weinig cannabis/tabak gebruiken = ongezond.
Veel cannabis/tabak gebruiken = zéér ongezond.
Oud 12 augustus 2005, 18:51   #53
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet , het "pittige" (de alcohol dus) ontbreekt. Cafeine-vrije koffie, is ook "fletser" dan koffie "met".
Inderdaad, maar je drinkt het dus niet omwille van het feit dat men een roes wil bereiken, wel omdat men iets wil drinken op een bepaald moment dat smaakt.
Oud 12 augustus 2005, 18:54   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kent er niks van. Alweer! Cannabisgebruik is hoe dan ook zeer slecht voor de longen, zelfs één joint is ongezond voor de longen. Maar 1 pint of glas wijn daarentegen is hoegenaamd niet slecht. Er zijn zelfs heel wat mensen die door hun arts aangeraden worden om dagelijks een glas wijn te drinken omwille van de positieve invloed op de werking van het hart.

Weinig alcohol gebruiken = totaal niet ongezond.
Veel alcohol gebruiken = zéér ongezond.
Weinig cannabis/tabak gebruiken = ongezond.
Veel cannabis/tabak gebruiken = zéér ongezond.
Dat "slecht zijn voor de longen" heeft niks te maken met cannabis ansich, maar met de verbrande rook die je inademt (juist als bij gewone tabak). Iemand die cannabis wilt gebruiken hoeft die niet noodzakelijk te roken. Nooit gehoord van spacecakes ??
Oud 12 augustus 2005, 18:57   #55
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Eens te meer blijkt hoe gevaarlijk de drug cannabis wel is. De jongeman die in Jabbeke en St. Andries Brugge op korte tijd twee ongevallen veroorzaakte met zijn auto, waarbij ook een dode te betreuren viel, was zwaar onder invloed van cannabis (maar had geen alcohol gedronken). Dat heeft het parket vandaag bevestigd.

Op het maximum anderhalve meter brede jaagpad zijn enkel voetgangers en fietsers toegelaten. Germaine P. fietste er samen met een man richting Varsenare, toen ze zagen hoe vanuit de verte een auto tegen hoge snelheid kwam aangereden.

Germaine slaagde er helaas niet meer in uit te wijken. De vrouw was op slag dood. De man die haar vergezelde, kon wel nog wegspringen. Hij werd in shock naar het AZ Sint-Jan overgebracht. Het voertuig van F. kwam tegen een boom tot stilstand. Een getuige zag hoe hij eruit kroop en te voet wegvluchtte. Ook aan de andere kant van de vaart had iemand het tragische ongeval opgemerkt.

De aanrijder, de 24-jarige Cédric F., uit Nevele, had al om 15.30 uur langs de Vaartdijk-Noord in Jabbeke ook al een 61-jarige voetganger aangereden. Het slachtoffer raakte echter slechts licht gewond en ging na verhoord te zijn op eigen kracht naar het ziekenhuis om verzorgd te worden. Ook bij die eerste aanrijding pleegde F. vluchtmisdrijf. De drugscrimineel kan zich uiteraard niks meer herinneren van zijn daden.

Niet alleen kan er van versoepeling van de wetgeving (laat staan legalisatie) van cannabis geen sprake zijn, er moet ook opnieuw uiterst hard opgetreden worden tegen zowel gebruikers, dealers als producenten van dit onkruid.

En voor de linkse ratten die denken het alcohol-smoesje te kunnen inroepen: het is niet omdat er door alcohol veel slachtoffers in het verkeer vallen, dat dit het gebruik/legalisatie van canabis-vergif zou toelaten. We hebben al problemen genoeg met dronkaards dat cannabis-paffers er niet bij hoeven.
Hij heeft positief getest voor alcohol ...
Canabis kalmeert, vroeger werd dit ook als zondanig gebruikt,
en er is discussie om dit als pijnstillend middel te gebruiken bij chronische pijnen.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 19:00   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar je drinkt het dus niet omwille van het feit dat men een roes wil bereiken
Toch wel, want "dat pittige" dat je ervaart is al het beginstadium van die roes. Daarom ook dat sommige studenten een paar pinten drinken alvorens naar de examens te gaan (kwestie van "losser en relaxer" te zijn)
Na mijn "eerste (sterke) koffie" 'smorgens, voel ik ook een soort "push" (is dan het omgekeerde van "roes"). Van cafeïne-vrije koffie zou ik helemaal niks voelen.
Oud 12 augustus 2005, 19:23   #57
PAJOT
Banneling

Standaard

Kannabis- en alkoholverslaafden zijn zware geesteszieken.

Ik kan begrijpen dat personen door zware tegenslag zich op zulke middelen beroepen. Nochtans kan niets die vuiligheid verantwoorden.

maatregelen die dienen getroffen te worden :
- verslaafden worden geïnterneerd in ontwenningsklinieken tot ze weer als volwaardige mensen aan het publieke leven kunnen deelnemen
- promotoren en verdelers van drugs dienen opgesloten te worden in speciaal daartoe ingerichte kampen. publieke terrechtstellingen kunnen gebruikt worden als ontrading, wat veel effektiever is dan zg. ontradingskampagnes.[edit]
[size=1]After edit by radicaal on 12-08-2005 at 20:25
Reason:

Ik kan begrijpen dat personen door zware tegenslag zich op zulke middelen beroepen. Nochtans kan niets die vuiligheid verantwoorden.

- verslaafden worden geïnterneerd in ontwenningsklinieken tot ze weer als volwaardige mensen aan het publieke leven kunnen deelnemen
- promotoren en verdelers van drugs dienen opgesloten te worden in speciaal daartoe ingerichte kampen. publieke terrechtstellingen kunnen gebruikt worden als ontrading, wat veel effektiever is dan zg. ontradingskampagnes.[/size]

- verslaafden mogen geen publieke funktie bekleden en worden geïnterneerd in ontwenningsklinieken tot ze weer als volwaardige mensen aan het publieke leven kunnen deelnemen
- promotoren en verdelers van drugs dienen opgesloten te worden in speciaal daartoe ingerichte kampen. publieke terrechtstellingen kunnen gebruikt worden als ontrading, wat veel effektiever is dan zg. ontradingskampagnes.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PAJOT : 12 augustus 2005 om 19:25.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 19:26   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

- verslaafden mogen geen publieke funktie bekleden en worden geïnterneerd in ontwenningsklinieken tot ze weer als volwaardige mensen aan het publieke leven kunnen deelnemen
- promotoren en verdelers van drugs dienen opgesloten te worden in speciaal daartoe ingerichte kampen. publieke terrechtstellingen kunnen gebruikt worden als ontrading, wat veel effektiever is dan zg. ontradingskampagnes.
Ik gebruik regelmatig cannabis, maar ben ver van verslaafd.
Oud 12 augustus 2005, 19:34   #59
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gebruik regelmatig cannabis, maar ben ver van verslaafd.
Neen, misschien, maar aangezien u het gebruikt bent u toch zot. Mensen die vluchten in een irreële wereld worden immers zot genoemd ... Enfin, ik katalogeer u toch bij de verslaafden want uw mening is tochmaar een detail dat niets aan de essentie verandert.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 19:38   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, misschien, maar aangezien u het gebruikt bent u toch zot. Mensen die vluchten in een irreële wereld worden immers zot genoemd ... Enfin, ik katalogeer u toch bij de verslaafden want uw mening is tochmaar een detail dat niets aan de essentie verandert.
Je doet maar......who cares anyway wat jij denkt8)[edit]
[size=1]After edit by Pietje on 12-08-2005 at 20:39
Reason:

Citaat:
Je doet maar......who cares anyway wat jij denkt8)[/size]

Citaat:
Je doet maar......who cares anyway 8)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 augustus 2005 om 19:39.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be