Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2003, 14:19   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
ik neem afstand van die 'argumenten' behalve van dan niet solidair..
Afgetroggelde 'solidariteit' lijkt dan ook eerder op diefstal. Verdedig jij soms een miljardendiefstal?

Citaat:
Nee ik zie helemaal geen argumenten.
In het land van de blinden is eenoog koning.

Citaat:
Als iemand vlaams nationalist is heeft die toch ook steeds gelijk hé? Als die iets zegt is dit een onweerlegbaar argument.
De Vlaams-nationalisten hier staven hun argumenten veelal met cijfers, studies en geschiedkundig materiaal. Wat voor de BUBbers eerder uitzondering is dan regel. Hoorde ik hier al niet meermaals zeggen en schrijven: 'De BUB zegt het, dus is het zo'?

Citaat:
Mischien moet ge op uw eigen ideen ook eens kritisch zijn en uw denken niet aanpassen aan vlaams nationalisme.
Misschien ben ik door zéér kritisch na te denken wel Vlaams-nationalist geworden. 8)

Citaat:
Het zou andersom moeten zijn.
Het IS dus andersom.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 14:52   #42
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Oud 22 juni 2003, 18:06   #43
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

[quote="Tantist"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

Zou dat geen idee zijn voor de Vlaamse Volksbeweging? Afstappen van La Vache Qui Rit ambeteren dat hun kaas een Franse naam heeft, naar het platschrijven van alles wat maar enige politieke invloed in de wereld?
Nu je er over schrijft heeft men er blijkbaar toch de moeite voor gedaan om dat te vertalen, dan voor andere volkeren dan de "vlamingen". In Ierland en de UK bvb. heet dat " The Laughing Cow".

Luke
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 19:01   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En in Spanje 'La vaca que rie'.

Vlaanderen wordt echter geacht tweetalig te zijn.

Weet je dat ik onlangs in een Carrefour in Limburg verzet ben gaan aantekenen tegen tweetalige rechtzettingen in hun supermarkt?
(de prijzen klopten niet met wat in hun reclameblad stond)
Oud 22 juni 2003, 19:47   #45
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En in Spanje 'La vaca que rie'.

Vlaanderen wordt echter geacht tweetalig te zijn.

Weet je dat ik onlangs in een Carrefour in Limburg verzet ben gaan aantekenen tegen tweetalige rechtzettingen in hun supermarkt?
Fijn! Dus het bewijs is geleverd dat de tweetaligheid voor de "Vllamingen" in practijk eentaligheid(Frans) bedoelt. Bij andere volkeren schijnen zij het niet zo makkelijk te nemen...waaraan zou dat liggen?

Luke
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 20:00   #46
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:

idioot!
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 20:36   #47
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:

idioot!
Wat mag daar mis mee zijn? Het zoveelste bewijs uiteraard dat voor de BUB de ééntaligheid in Vlaanderen maar een lege doos is, maar hadden we die nog nodig?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 20:51   #48
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Citaat:

idioot!
Wat mag daar mis mee zijn? Het zoveelste bewijs uiteraard dat voor de BUB de ééntaligheid in Vlaanderen maar een lege doos is, maar hadden we die nog nodig?
ik zeg het.. u hebt een frans fobie..

van mijn part mag alles in alle talen aangegeven zijn dan verstaat iedereen het..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 20:54   #49
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
ik zeg het.. u hebt een frans fobie..

van mijn part mag alles in alle talen aangegeven zijn dan verstaat iedereen het..[/quote]

Uw fobie voor het Nederlands moet niet worden vermeld. Iedereen merkt aan de spelfouten en de krukkige zinsconstructies ("van mijn part", "frans fobie") wel dat er nog veel moeten worden bijgeschaafd voor we van individuele ééntaligheid kunnen spreken bij u.
Oud 22 juni 2003, 20:54   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van mijn part mag alles in alle talen aangegeven zijn dan verstaat iedereen het..
Zeg die onzin eens in Frankrijk. En zelfs in IJsland lachen ze u vierkant: IJslanders zijn heel taalbewuste mensen al zijn ze maar met nog geen half miljoen. Die vertalen gewoonweg alles.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 20:56   #51
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Zeg die onzin eens in Frankrijk. En zelfs in IJsland lachen ze u vierkant: IJslanders zijn heel taalbewuste mensen al zijn ze maar met nog geen half miljoen. Die vertalen gewoonweg alles.
euh ijsland daar heb ik ff geen last van.. waarom daarover beginnen?

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 21:00   #52
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Zoiets noemen ze een "vergelijking" met een moeilijk woord en dat kan in een discussie interessante en relevante perspectieven openen die de subjectieve persoonlijke argumenten als "voor mijn part" en "t is toch normaal dat" vervangen.
Oud 22 juni 2003, 21:02   #53
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
[

Zoiets noemen ze een "vergelijking" met een moeilijk woord en dat kan in een discussie interessante en relevante perspectieven openen die de subjectieve persoonlijke argumenten als "voor mijn part" en "t is toch normaal dat" vervangen.
Foei Zorroaster; het is "van mijn part"
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 21:10   #54
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw fobie voor het Nederlands moet niet worden vermeld. Iedereen merkt aan de spelfouten en de krukkige zinsconstructies ("van mijn part", "frans fobie") wel dat er nog veel moeten worden bijgeschaafd voor we van individuele ééntaligheid kunnen spreken bij u.
Pour ma part, ça m'est égale si on parle le français ici...mais je vous prévient: ne faisez pas de fautes, car je serai très vigilant,
Oud 22 juni 2003, 21:13   #55
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Geen gezwans, hier spreekt men nederlands
Oud 22 juni 2003, 21:13   #56
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Pour ma part, ça m'est égale si on parle le français ici...mais je vous prévient: ne faisez pas de fautes, car je serai très vigilant,
Pas de problème pour moi si vous voulez continuer la conversation en français, mon vieux, mais il faut savoir que ceci n'est pas une pomme mais une site néérlandophone...
Oud 22 juni 2003, 21:19   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En er staan al fouten in... Ik ben in vol "verbeterseizoen", dus het valt me direct op.
Oud 22 juni 2003, 21:20   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus moet u dan ook niet beginnen over twee- of meertalige opschriften in Vlaanderen. Hier spreekt men Nederlands. Punt uit.
Oud 23 juni 2003, 00:13   #59
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas de problème pour moi si vous voulez continuer la conversation en français, mon vieux, mais il faut savoir que ceci n'est pas une pomme mais une site néérlandophone...

Un site
Oud 23 juni 2003, 05:23   #60
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ik zie helemaal geen argumenten.
Als iemand vlaams nationalist is heeft die toch ook steeds gelijk hé? Als die iets zegt is dit een onweerlegbaar argument..
Misschien kan u dan wel eens een keertje uitleggen wat het voordeel zou zijn van een unitair systeem? Waarom we een koning behoeven? Waarom er a prioti iets mis is met Vlaams-nationalisten? ...
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be