Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2005, 16:55   #41
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Beter ware om (onwetende) jongeren kennis te laten maken met alle meningen omtrent de affaire.
Als je een versie bij wet censureert is de aantrekking van het verbodene nog zo groot.
Je hebt niet helemaal ongelijk, maar zoals ik al zei , geloof ik niet in het bestaan van die "andere meningen". Wat mij betreft zijn die "andere meningen" gewoon in het leven geroepen door nabestaanden van nazi-collaborateurs om het "luguber verleden" van hun voorouders te verschonen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 16:57   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door navned
Guderian-->ben jij ooit naar de basisschool geweest?
Guderian heeft hier een paar dagen geleden al iemand antwoord gegeven op een soortgelijke vraag.

Hij bezit twee universitaire diploma's.

Niet dat dit zijn specifieke ideeëngoed verklaart maar dat kan een extreem-linkse die nog aan het lager onderwijs bezig is evenmin.
Oud 14 september 2005, 17:00   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Je hebt niet helemaal ongelijk, maar zoals ik al zei , geloof ik niet in het bestaan van die "andere meningen". Wat mij betreft zijn die "andere meningen" gewoon in het leven geroepen door nabestaanden van nazi-collaborateurs om het "luguber verleden" van hun voorouders te verschonen.
En daar horen ook Superstaaf, Seba, Jos Verhulst, Percalion, Karel en Knuppel bij bedoel je?
Oud 14 september 2005, 17:01   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En daar horen ook Superstaaf, Seba, Jos Verhulst, Percalion, Karel en Knuppel bij bedoel je?
Waar beweer ik dat ?? Ik heb het over de mening(en) van figuren als Verbeke.
Oud 14 september 2005, 17:08   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar beweer ik dat ?? Ik heb het over de mening(en) van figuren als Verbeke.
Jij was het toch die daarnet ontkende dat er 'andere meningen bestonden'?
Dat: 'Wat jou betreft "andere meningen" gewoon in het leven geroepen worden door nabestaanden van nazi-collaborateurs om het "luguber verleden" van hun voorouders te verschonen'?

Wel, wij HEBBEN namelijk een andere mening. Wij zijn immers, in tegenstelling tot jou, tegen door de staat opgelegde censuur, ook al zijn we daarom nog geen negationisten of revisionisten.
Oud 14 september 2005, 17:14   #46
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij was het toch die daarnet ontkende dat er 'andere meningen bestonden'?
Dat: 'Wat jou betreft "andere meningen" gewoon in het leven geroepen worden door nabestaanden van nazi-collaborateurs om het "luguber verleden" van hun voorouders te verschonen'?

Wel, wij HEBBEN namelijk een andere mening. Wij zijn immers, in tegenstelling tot jou, tegen door de staat opgelegde censuur, ook al zijn we daarom nog geen negationisten of revisionisten.
Ik had het duidelijk over de "mening" van Verbeke. Tenzij jij ook de Holocaust zou ontkennen of in twijfel trekken. (wat ik absoluut niet denk).
Oud 14 september 2005, 17:14   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Wat moet ik dan zeggen. Dat alle partijen in ons land die die wet hebben goedgekeurd fascistisch zouden zijn?
Je zou alleszins kort bij de waarheid zitten.
Die partijen keurden op autoritaire wijze een wet goed, waarvan ze in hun verkiezingspropaganda geen gewag maakten.
Gezien de burger hier geen middelen heeft om direct democratisch in te grijpen, mist deze wet elke democratische legitimiteit.
Bedenk dat ze unaniem werd goedgekeurd, en dat dus tegenstanders van censuurwetten op dat moment hoegenaamd niet vertegenwoordigd werden.
Ik verdedig graag eens een moeilijk haalbaar standpunt, maar hoe je dergelijke wetten democratisch moet legitimeren zie ik niet in.

Citaat:
Het verkopen van bullshit heeft niets met anti-establishment kritiek te maken.
Als je er ook nog rekening mee houdt dat die wet ons opgedrongen werd door de globalistsiche Europese moloch, dan begrijp ik niet hoe jij als LSP'er daar vrede kan mee hebben.
Oud 14 september 2005, 17:15   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt niet helemaal ongelijk, maar zoals ik al zei , geloof ik niet in het bestaan van die "andere meningen".
Als ze niet bestaan, waarom worden ze dan verboden?
Waarom wordt er dan iemand voor opgesloten?
Oud 14 september 2005, 17:20   #49
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze niet bestaan, waarom worden ze dan verboden?
Met "niet bestaan", bedoel ik dat ze opzettelijk in het leven werden geroepen, speciaal om gewezen collaborateurs wit te wassen. In mijn ogen is het dus niet "zomaar een mening", maar een middel om een "welbepaald verleden" van "sommigen" te verschonen
Citaat:
Waarom wordt er dan iemand voor opgesloten?
Waarschijnlijk omdat het overtreden van die wet , gevangenisstraf voorziet.
Oud 14 september 2005, 17:25   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met "niet bestaan", bedoel ik dat ze opzettelijk in het leven werden geroepen, speciaal om gewezen collaborateurs wit te wassen.
En?
Is dat een beetje gelukt?
Oud 14 september 2005, 17:28   #51
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En?
Is dat een beetje gelukt?
Ik vermoed van niet, vermits de wetgever, gevolgd door de rechtbank, er een stokje heeft voorgestoken.
Oud 14 september 2005, 17:29   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het duidelijk over de "mening" van Verbeke. Tenzij jij ook de Holocaust zou ontkennen of in twijfel trekken. (wat ik absoluut niet denk).
Ik heb geen reden om mij te storen aan de mening van Verbeke ook al ben ik het niet met hem eens.
Mij interesseert namelijk geen zak wat Verbeke gelooft.

Om één of andere reden stoor jij je daar wél aan ook al verbiedt de wet jou kennis te nemen van wat Verbeke schreef.
Daarbovenop zou jij het knopje indrukken om het doodvonnis van Verbeke uit te voeren, en dit enkel en alleen om iets waarvan de wetgever jou verbiedt kennis te nemen.
En dan moet ik ook nog slikken van iemand die zoveel verdraagzamer is als ik zegt dat er geen andere meningen bestaan op de 'goeie' van de wetgever na en de 'foute' van Verbeke en zijn collaborerende voorouders???[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 14-09-2005 at 18:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik heb geen reden om mij te storen aan de mening van Verbeke ook al ben ik het niet met hem eens.

Om één of andere reden stoor jij je daar wél aan ook al verbiedt de wet jou kennis te nemen van wat Verbeke schreef.
Daarbovenop zou jij het knopje indrukken om het doodvonnis van Verbeke uit te voeren, en dit enkel en alleen om iets waarvan de wetgever jou verbiedt kennis te nemen.
En dan moet ik ook nog slikken van iemand die zoveel verdraagzamer is als ik zegt dat er geen andere meningen bestaan op de 'goeie' van de wetgever na en de 'foute' van Verbeke en zijn collaborerende voorouders???[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 14-09-2005 at 18:32
Reason:

Citaat:

En dan moet ik ook nog slikken van iemand die zoveel verdraagzamer is als ik dat er geen andere meningen bestaan op de 'goeie' van de wetgever na en de 'foute' van Verbeke en zijn collaborerende voorouders???[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ik heb geen reden om mij te storen aan mening van Verbeke ook al ben ik het niet met hem eens.
En dan moet ik ook nog slikken van iemand die zoveel verdraagzamer is als ik dat er geen andere meningen bestaan op de 'goeie' van de wetgever na en de 'foute' van Verbeke en zijn collaborerende voorouders???[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 september 2005 om 17:33.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 17:32   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan moet ik ook nog slikken van iemand die zoveel verdraagzamer is als ik dat er geen andere meningen bestaan op de 'goeie' van de wetgever na en de 'foute' van Verbeke en zijn collaborerende voorouders???
Censuurvoorstanders zijn ook verdraagzaam hoor.
Wel voor hun eigen volk meest.
Oud 14 september 2005, 17:34   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dan moet ik ook nog slikken van iemand die zoveel verdraagzamer is als ik dat er geen andere meningen bestaan op de 'goeie' van de wetgever na en de 'foute' van Verbeke en zijn collaborerende voorouders???
Uit respect voor 6.000.000 gedode Joden, wil ik mijn verdraagzaamheid wel eens afremmen, ja.
Oud 14 september 2005, 17:37   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit respect voor 6.000.000 gedode Joden, wil ik mijn verdraagzaamheid wel eens afremmen, ja.
Wat een logica.
Laat ons dan voor elke gedeporteerde Jood een Belg deporteren die iets schreef dat kwetsend kan overkomen voor Israëli.
Welke Belg heeft dat proces tegen Sharon ook weer aangespannen?
Oud 14 september 2005, 17:44   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een logica.
Laat ons dan voor elke gedeporteerde Jood een Belg deporteren die iets schreef dat kwetsend kan overkomen voor Israëli.
Welke Belg heeft dat proces tegen Sharon ook weer aangespannen?
Het één heeft met het ander geen uitstaans. Ik ga absoluut niet akkoord met Sharon's politiek. Dat proces werd aangespannen tegen Sharon (als politicus, niet zomaar als Jood), niet tegen alle Joden in het algemeen.
Joodse Israeli's zijn Joden, maar niet alle Joden zijn Israeli.
Oud 14 september 2005, 17:51   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Joodse Israeli's zijn Joden, maar niet alle Joden zijn Israeli.
Dat klinkt zoals: Alle terroristen zijn islamieten maar niet alle islamieten zijn terroristen.

Of:

Alle negationisten zijn blokkers maar niet alle blokkers zijn negationisten.

Of gaat die laatste vlieger niet op voor jou?
Oud 14 september 2005, 18:02   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klinkt zoals: Alle terroristen zijn islamieten maar niet alle islamieten zijn terroristen.
Niet alle terroristen zijn islamieten. (cfr. IRA, ETA.......)

Of:

Citaat:
Alle negationisten zijn blokkers maar niet alle blokkers zijn negationisten.

Of gaat die laatste vlieger niet op voor jou?
Waarom zou die "laatste vlieger" niet kunnen opgaan ?? Ik heb ook nooit beweerd dat alle blokkers negationisten waren.
Oud 14 september 2005, 18:02   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het één heeft met het ander geen uitstaans. Ik ga absoluut niet akkoord met Sharon's politiek.
Dat is een uitspraak die vele rechtgeaarde Joden, inzonderheid de Sharon-aanhangers diep zal kwetsen.
Mocht ik voor het CGKR werken, ik zou je eens goed aan de oren trekken.
Oud 14 september 2005, 18:07   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een uitspraak die vele rechtgeaarde Joden, inzonderheid de Sharon-aanhangers diep zal kwetsen.
Mocht ik voor het CGKR werken, ik zou je eens goed aan de oren trekken.
Believe me, niet alle Israeli's en zeker niet alle Joden (in het algemeen, buiten Israël dus) zijn Sharon-aanhangers.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be