![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burgemeester
|
![]() Heb daarnet Bartje Calimero op het nieuws gehoord: "Het is onbegrijpelijk dat VDB niet voor een landgenoot stemt..."
*whoehahaha* Nu plotseling mag "Eigen Volk Eerst" wel! Ze zien hun plannen om DeDecker de mond te snoeren de mist in gaan, de CD&V zal het zeker niet laten om hun een hak(je) te zetten en nu roepen ze moord en brand. Zelfs weledele heer Goris liet zich roeren hoe on-deonthologisch deze zet wel niet is. Kijk dit is mijn mening: ongeacht welke motieven VDBrande heeft om voor de Pool te stemmen => het is de plicht van IEDERE politieker om eens de partijbelangen opzij te zetten in dienst van de Burgerbelangen. Nu ja, ik maak er mij geen illusie over dat dit wishfull thinking is maar ik kan het niet laten me te vermaken in de zoveelste afgang van Bartje VLD... Mijn dag is goed...
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Ze moeten nu niet komen zagen : de Belgicisten verwijten de Vlamingen dat ze niet Vlaams mogen denken maar wel Belgisch. Nu is er eens een Belg die België overstijgt en Europees denkt en 't kot is opeens te klein. "Eigen Belg eerst!" is dan de leuze...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 16 september 2005 om 12:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Toch nog een nabeschouwing:
Hoe laag kan de VLD vallen door openlijk te bevestigen dat hun enige doel is om Verwilghen 'weg te promoveren' om zo een debacle uit te weg te gaan. Der was ooit enen die 2.000 jaar geleden eens zei: "Haal eerst de balk uit uw ogen, eer ge de splinter uit die van uw buurman wil halen" Ik denk dat ze bij de VLD dit effe missen.... die arrogantie is echt onnavolgbaar! Én: Is de post van Minister van Energie in deze tijden niet belangrijk genoeg om er eens serieus wat aandacht aan te besteden?
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Applaus voor Luc Vandenbrande!
![]() Overigens opvallend hoe het liberaal melkmuiltje Somers zich plots van nationalistische retoriek bedient in zijn reacties. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() op de frontpagina van de standaard staat een poll hierover,
de vraag luid: Is verwilghen geschikt als commisaris voorlopig is het met 75% nee
![]() |
#49 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 september 2005 om 13:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 september 2005 om 13:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien ga je me niet wijsmaken dat Van den Brande écht Europees heeft gedacht bij zijn stem. Natuurlijk heeft hij klein-Vlaams gedacht en juist daarom heeft hij een politiek rivaal proberen kelderen. CD&V wil namelijk de plaats van de VLD innemen, daar maken ze geen geheim van: VLD pesten is voor cynici als Van den Brande veel belangrijker dan de toekomst van de Raad van Europa. Anders had van den Brande voor de enige kandidaat met de nodige talenkennis gekozen. Voor zo'n post mag men toch op zijn minst de beheersing van Frans én Engels vragen...[edit] [size=1]Edit:[/size]
"Es darf nicht sein, dass letztendlich je die Frustrierten über das Schicksal [Flanderns] bestimmen" - Edmund Stoiber Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 16 september 2005 om 13:25. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 september 2005 om 13:23. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgens de linkse commentatoren moet België overal maar een voortrekkersrol spelen, wel laat dit dan ook een precedent zijn voor andere landen, gedaan met die protectionistiche stemmen, persoonlijk vind ik het een zeer goede actie van vdb die duidelijk kiest op basis van kwaliteit en zo hoort het.
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarbij wat heeft verwilgen in België al bewezen om die post voorgeschoteld te krijgen, laat staan als we gaan vergelijken wat die pool al heeft gedaan t.o.v. Verwilgen, dan wordt het gewoon hilarisch.
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Paniek troef bij de regering, maarja dat zijn we ondertussen al wel gewoon.
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De uitleg van Vandenbrande "ik heb helemaal niks tegen Verwilghen maar de Pollak was beter (!?)" echter vind ik ook zo'n parallel afgietsel van het discours van Bourgois en DeWever van de NVA tav het VB de laatste tijd: namelijk: "wij zijn absoluut tegen een cordon sanitair maar wij weigeren absoluut elk gesprek met het VB". Btw: Vandenbrande kon mij als minister-president nochthans een goed gevoel geven als Vlaming. Daarna is hij door zijn eigen partij bij wijze van evidentie uiteraard politiek vermoord zoals dat de gewoonte is tijdens de periodieke bijltjesdagen van de Tjeven.
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We mogen niet vergeten dat de politieke situatie in ons land zeer heikel is... Tot nu toe heeft de verrechtsing dankzij de sluwe politiek van mijn partij nog niet tot een katastrofe geleid, ook al hebben we al heel wat moeten slikken. (Dat we heel wat hebben moeten slikken zal solidarnosc niet ontkennen...) Welnu, in de komende jaren staat dat alles terug op het spel en we zullen verstandig moeten maneuvreren. De nihilistische krachten die alles willen vernietigen slijpen immers reeds de messen.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben Pools aan het leren, mijn vriendin is een Poolse, ik interesseer mij sterk voor de Poolse cultuur en heb veel Poolse vrienden. Ik vind Polen ook gastvrijer en sympathieker dan Belgen. Maar met een Pool als commissaris van de mensenrechten ga je wel weinig bereiken i.v.m. een belangrijk thema als de rechten van homo's en lesbiennes in Centraal- en Oost-Europa. Ook zou een Pools commissaris in Rusland en Wit-Rusland bij voorbaat als partijdig worden gezien. Als een Belgisch commissaris kritiek uit op de mensenrechtensituatie in Rusland en Wit-Rusland zou dat dus veel meer impact hebben... Daarom mag een Belg gerust voor een Belg stemmen, en een Vlaming gerust voor een Vlaming... al is men een dergelijk discours misschien niet van mij gewend.
![]() |