![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Eigenlijk heb je enkele oud-communistische staten, Islamstaten en verwende westerse linkse regimes waar een constante haat-campagne tegen Bush wordt gericht. Maar ja, je moet objectief nieuws kunnen kijken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Ik raad iedereen aan om eens rustog volgend artikel te lezen uit de NY Times (geen pro-Bush paper dus). TV-reportages zijn soms misleidend ...
http://www.nytimes.com/2005/09/19/bu...l?pagewanted=2 Citaat:
Citaat:
Een collega van mij die regelmatig naar de Spaanse televisie (TVE) kijkt vertelde mij volgend voorval : in een reportage over New Orleans ziet men een vrouw het overstroomde huis van haar zus binnenstappen. Kort daarna hoort men schreeuwen. Uiteindelijk komt de vrouw met een droevig gezicht buiten. Een off-camera stem zegt daarop : Emma is helaas te laat gekomen. De kijker kan niet anders dan concluderen dat ze haar zus dood heeft aangetroffen in het huis. Maar mijn collega had dezelfde beelden op een andere zender bekeken (Frankrijk denk ik) ! En daar kwam de vrouw uit het huis om dan tegen de camera te zeggen : "zij is hier niet, ze moet ergens anders gevlucht zijn" ! Zo zie je maar dat het nieuws enorm gemanipuleerd kan worden. Tussen haakjes : mijn collega is anti-Bush. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De VS hadden al weinig krediet en dat zijn ze nu zo goed als allemaal kwijt, overal op de planeet. In Israël, Georgië, Ukraïne en wat bananenrepublieken uitgezonderd. En zelfs daar denkt de bevolking meestal heel anders over de States dan de tijdelijke leiders. Wie het omgekeerde beweert maakt zichzelf of anderen wat wijs. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Azië????????????? Indië, China en Rusland hebben elk hun eigen politiek en hebben de oorlog in Irak in de scherpste bewoordingen veroordeeld. In Zuid-oost-AziË heeft de VS niets meer te zeggen behalve in de Filipijnen waar ze het regime steunen. Afrika glijdt verder af naar de totale armoede en corruptie, daar hebben ze wel andere dingen aan hun hoofd dan Bush! Afrikanen hebben trouwens veel sympathie voor en banden met de zwarte Amerikanen, die overwegend tegen Bush zijn. Wat overblijft zijn sommige oost-Europese landen, maar ook daar was de meerderheid volgens opiniepeilingen tegen de oorlog in Irak, Berlusconi in Italië die volgens opiniepeilingen grandioos op z'n bek zal gaan bij de volgende verkiezingen, Japan en Australië (waar steeds meer mensen zich verzetten tegen de veramerikanisering, lees eens het forum van "lonely planet")... en enkele corrupte dictaturen in de derde wereld die "overhaald" werden om de VS te steunen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kaatd]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Met wat ne mens zich toch allemaal bezighoudt
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 20 september 2005 om 19:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Antoon:
De BBC was een legendarisch radiostation, is vandaag niet veel meer waard dan pakweg Al-Jazzeera. _____________ Ik schat je als Quiz-kandidaat hoger in dan als beoordeler van de ongebonden pers en van de daarmee gepaard gaande kwaliteiten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2005 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk zijn er maar een handvol min of meer democratische landen in de wereld, maar dat doet hier abslouut niet terzake. Egidius PS: Fijn je hier terug te zien! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
|
![]() Citaat:
OK, correctie: een meerderheid van de Amerikaanse kiesmannen die zelf verkozen zijn door het Amerikaanse volk. ![]() Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 27 september 2005 om 21:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() De meeste Europese media zijn nog vrij positief voor de yanks, jammergenoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() In Zuid-Amerika is de anti-imperialistische haat het ergst, ik heb in mijn leven nog nooit zoveel Anti-VS T-shirts gezien als in Brazilië begin dit jaar. T-shirts met een afbeelding van de WTC-torens, een vliegtuigje met daarachter de nike-swoosh en de sloga "Just do It" waren bijzonder populair. Ook van Rusland en China moet de VS niet veel steun verwachten. Ik moet je er maar aan herinneren dat beide staten onlangs nog gezamelijke militaire oefeningen zijn gestart om de VS-invloed te vernietigen in Azië, om dat te verduidelijken. En ook in Afrika, waar de bevolking wordt uitgemolken door Shell en Exon-Mobil en het WTO, moeten de Yanks niet bepaald op steun rekenen; blijft nog over het midden-oosten... Dus... Conclusie, de Europese media zijn nog vrij pro-VS als je het mij vraagt.
![]() |