Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2005, 13:15   #41
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Waar kan Bush op steun rekenen? In eigen land enkel nog in nieuwsbladen en zenders gespeend van enige zin voor kritiek en in het bezit van persoonlijke vrienden, maar die weten steeds minder Amerikanen te overtuigen volgens opiniepeilingen... In GB blijft de overgrote meerderheid Bush haten, zelfs in landen waar de regering Bush steunt blijkt de publieke opinie hem bekritiseren, zoals in Nederland en vooral Italië. In Latijns-Amerika moet hij niet meer afkomen, daar is hij werkelijk de verpersoonlijking bij uitstek van alles wat ze daar haten in de VS, zeker na zijn openlijke steun voor de militaire putchisten in Venezuela. In de islamitische wereld start elke editoriaal plichtsbewust met een tirade tegen Bush, behalve in zeer dictatoriale landen als Saoudi arabiË.
Ook in China, Rusland, grootste deel van Azië, etc. zijn ze in het beste geval onverschillig ten opzichte van Bush. Wat overblijft zijn een paar kleine landen die altijd loyaal blijven aan de VS no matter what, veelal dictaturen.
Afrika zonder de moslimlanden, volledig Zuid- en Noord-Amerika, Australië, Azië op enkel communistishe staten zoals Noord-Korea na, gans Oost-Europa, Zuid-Europa, Verenigd koninkrijk.

Eigenlijk heb je enkele oud-communistische staten, Islamstaten en verwende westerse linkse regimes waar een constante haat-campagne tegen Bush wordt gericht. Maar ja, je moet objectief nieuws kunnen kijken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 13:18   #42
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik raad iedereen aan om eens rustog volgend artikel te lezen uit de NY Times (geen pro-Bush paper dus). TV-reportages zijn soms misleidend ...

http://www.nytimes.com/2005/09/19/bu...l?pagewanted=2

Citaat:
But the media's willingness to report thinly attributed rumors may also have contributed to a kind of cultural wreckage that will not clean up easily.
Citaat:
In New Orleans, the misinformation extracted a terrible toll in another way. An international press eager to jump on American pathology played the unfounded reports for all they were worth, with hundreds of news outlets regurgitating tales of lawlessness. "They're Going to Kill or Rape Us, Get Us Out" read the headline in The Daily Star, a British tabloid. "Tourist Tells of Murder and Rape," was one headline in The Australian. "Snipers Shoot at Hospitals. Evacuees Raped, Beaten," The Ottawa Citizen reported.
In een werelddeel waar IEDEREEN en 90% van de elite steeds bereid zijn het ergste te geloven over een land of een politicus is het risico op misleidende informatie groot. Het wordt niet met opzet gedaan. Er is geen links complot. Maar overdreven verhalen die men anders zou nachecken worden gemakkelijker vrijgegeven omdat die bevestigen wat men reeds dacht. Dat is menselijk en is van alle tijden en alle politieke voorkeuren. Tijdens de koude oorlog geloofde de media gemakkelijker in complottheoriën waar de KGB een hand in had. Vandaag gelooft men gemakkelijker in griezelverhalen over de VSA. Morgen zal het iets anders zijn.

Een collega van mij die regelmatig naar de Spaanse televisie (TVE) kijkt vertelde mij volgend voorval : in een reportage over New Orleans ziet men een vrouw het overstroomde huis van haar zus binnenstappen. Kort daarna hoort men schreeuwen. Uiteindelijk komt de vrouw met een droevig gezicht buiten. Een off-camera stem zegt daarop : Emma is helaas te laat gekomen. De kijker kan niet anders dan concluderen dat ze haar zus dood heeft aangetroffen in het huis.

Maar mijn collega had dezelfde beelden op een andere zender bekeken (Frankrijk denk ik) ! En daar kwam de vrouw uit het huis om dan tegen de camera te zeggen : "zij is hier niet, ze moet ergens anders gevlucht zijn" ! Zo zie je maar dat het nieuws enorm gemanipuleerd kan worden.

Tussen haakjes : mijn collega is anti-Bush.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 13:20   #43
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik vrees dat je teveel naar linkse media gekeken hebt.
Ik ken in ons land geen linkse krant, linkse TV-zender of linkse radiozender. De Morgen lijkt op een staatsblad dat de huidige regering promoot.

Citaat:
De Amerikanen met Bush als leider kunnen in de wereld op heel veel steun rekenen. Op enkele Islamlanden na, en in enkele achterlijke westerse landen
LOL. Leg je oor eens te luisteren in Latijns-Amerika. In Brazilië, Argentinië, Uruguay, Venezuela, Mexico, Bolivië, Columbië, ... Luister eens naar wat Afrikanen zeggen, Zuid-Afrika, Congo, Rwanda, Zimbabwe, Soedan, Mali, Libië, ... Volg op internet eens nieuws uit Aziatische landen, uit landen van de voormalige Sovjet-Unie. Luister eens naar de positie van Nieuw-Zeeland of de oppositie in Australië ... Stellen dat de VS op veel sympathie en steun kunnen rekenen is de waarheid geweld aandoen.

De VS hadden al weinig krediet en dat zijn ze nu zo goed als allemaal kwijt, overal op de planeet. In Israël, Georgië, Ukraïne en wat bananenrepublieken uitgezonderd. En zelfs daar denkt de bevolking meestal heel anders over de States dan de tijdelijke leiders. Wie het omgekeerde beweert maakt zichzelf of anderen wat wijs.

Citaat:
Maar ja, dat noemen ze dan geindoctrineerd nieuws kunnen interpreteren.
LOL
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 13:21   #44
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar kan Bush op steun rekenen?
In eigen land.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 13:30   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afrika zonder de moslimlanden, volledig Zuid- en Noord-Amerika, Australië, Azië op enkel communistishe staten zoals Noord-Korea na, gans Oost-Europa, Zuid-Europa, Verenigd koninkrijk.

Eigenlijk heb je enkele oud-communistische staten, Islamstaten en verwende westerse linkse regimes waar een constante haat-campagne tegen Bush wordt gericht. Maar ja, je moet objectief nieuws kunnen kijken.
Volledig Zuid-Amerika? Je weet echt niet over wat je spreekt! Brazilë, argentinë; Uruguay, Venezuela hebben zich al meermaals negatief uitgelaten over Bush, en de VS hebben er nog nooit zo weinig in de pap te brokken gehad. Wel in sommige bananenrepublieken zoals Guatemala blijft het regime de VS steunen, proficiat!
Azië????????????? Indië, China en Rusland hebben elk hun eigen politiek en hebben de oorlog in Irak in de scherpste bewoordingen veroordeeld. In Zuid-oost-AziË heeft de VS niets meer te zeggen behalve in de Filipijnen waar ze het regime steunen. Afrika glijdt verder af naar de totale armoede en corruptie, daar hebben ze wel andere dingen aan hun hoofd dan Bush! Afrikanen hebben trouwens veel sympathie voor en banden met de zwarte Amerikanen, die overwegend tegen Bush zijn. Wat overblijft zijn sommige oost-Europese landen, maar ook daar was de meerderheid volgens opiniepeilingen tegen de oorlog in Irak, Berlusconi in Italië die volgens opiniepeilingen grandioos op z'n bek zal gaan bij de volgende verkiezingen, Japan en Australië (waar steeds meer mensen zich verzetten tegen de veramerikanisering, lees eens het forum van "lonely planet")... en enkele corrupte dictaturen in de derde wereld die "overhaald" werden om de VS te steunen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 13:37   #46
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

kaatd]

Citaat:
De VS hadden al weinig krediet en dat zijn ze nu zo goed als allemaal kwijt, overal op de planeet. In Israël, Georgië, Ukraïne en wat bananenrepublieken uitgezonderd. En zelfs daar denkt de bevolking meestal heel anders over de States dan de tijdelijke leiders. Wie het omgekeerde beweert maakt zichzelf of anderen wat wijs.
Ik ben recent in Georgië geweest, de VS hebben Sjakaashvili op het oorlogspad gestuurd en dat wordt niet geapprecieerd, zeker omdat de economie het slecht blijft doen en de Russische economie aan het boomen is. Tijdens Bush bezoek aan Tbilisi werd een granaat gegooid. Georgiërs willen niets liever dan vriendschappelijke betrekkingen met Rusland waarmee ze trouwens sterk verwant zijn. In Rusland zelf kunnen ze Bush levend villen voor zijn steun aan allerlei anti-Russische opstanden in de voormalige Sovjet-Unie. Het nieuwe regime in Oekraïne bleek ook maar een zwak beestje te zijn. De Amerikaanse invloed in Rusland is onder Putin ontzettend afgenomen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 13:59   #47
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Volledig Zuid-Amerika? Je weet echt niet over wat je spreekt! Brazilë, argentinë; Uruguay, Venezuela hebben zich al meermaals negatief uitgelaten over Bush, en de VS hebben er nog nooit zo weinig in de pap te brokken gehad. Wel in sommige bananenrepublieken zoals Guatemala blijft het regime de VS steunen, proficiat!
Azië????????????? Indië, China en Rusland hebben elk hun eigen politiek en hebben de oorlog in Irak in de scherpste bewoordingen veroordeeld. In Zuid-oost-AziË heeft de VS niets meer te zeggen behalve in de Filipijnen waar ze het regime steunen. Afrika glijdt verder af naar de totale armoede en corruptie, daar hebben ze wel andere dingen aan hun hoofd dan Bush! Afrikanen hebben trouwens veel sympathie voor en banden met de zwarte Amerikanen, die overwegend tegen Bush zijn. Wat overblijft zijn sommige oost-Europese landen, maar ook daar was de meerderheid volgens opiniepeilingen tegen de oorlog in Irak, Berlusconi in Italië die volgens opiniepeilingen grandioos op z'n bek zal gaan bij de volgende verkiezingen, Japan en Australië (waar steeds meer mensen zich verzetten tegen de veramerikanisering, lees eens het forum van "lonely planet")... en enkele corrupte dictaturen in de derde wereld die "overhaald" werden om de VS te steunen...
Je bent duidelijk onder invloed van de linkse media. Als je ter plaatse komt en de bevolking spreekt hebben deze meestal een ander idee dan wat de linkse media ons wil doen geloven. Maar ja, als jij liever de indoctrinatie gelooft of wat de verwende westerse linkse jongens uitbrabbelen dan doe je maar. Ik weet beter.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 16:19   #48
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Met wat ne mens zich toch allemaal bezighoudt . Er moet dringend een verschil komen tss objectieve nieuwsdiensten en opinie-shows. beiden moeten kunnen op de BBC en in die opinieshows mogen ze van mij zo veel kritiek op de VS, Blair, Frankrijk, Merkel,... geven als ze willen maar de nieuwsdienst blijft objectief aub . (maar t zal bij dromen blijven zeker)
Oud 20 september 2005, 16:29   #49
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Met wat ne mens zich toch allemaal bezighoudt . Er moet dringend een verschil komen tss objectieve nieuwsdiensten en opinie-shows. beiden moeten kunnen op de BBC en in die opinieshows mogen ze van mij zo veel kritiek op de VS, Blair, Frankrijk, Merkel,... geven als ze willen maar de nieuwsdienst blijft objectief aub . (maar t zal bij dromen blijven zeker)
GEEN ENKELE nieuwsdienst is volledig objectief, en zeker Foxnews of CNN niet.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 19:19   #50
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Ik ken in ons land geen linkse krant, linkse TV-zender of linkse radiozender. De Morgen lijkt op een staatsblad dat de huidige regering promoot.
Dat geldt niet alleen voor de morgen. En als die regering niet links is wat dan wel?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 19:29   #51
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ne mens zou zich op den duur nog beginnen afvragen wie de VS niet haat en hoe dat dan eigenlijk zo ver is kunnen komen.
Simpel : afgunst en naijver.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 19:31   #52
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Dat geldt niet alleen voor de morgen. En als die regering niet links is wat dan wel?
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 20-09-2005 at 20:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
:rolf:[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 september 2005 om 19:32.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 17:43   #53
eno2
Banneling

Standaard

Antoon:

De BBC was een legendarisch radiostation, is vandaag niet veel meer waard dan pakweg Al-Jazzeera.

Ik schat je als Quiz-kandidaat hoger in dan als beoordeler van de ongebonden pers en van de daarmee gepaard gaande kwaliteiten.[edit]
[size=1]After edit by eno2 on 27-09-2005 at 18:43
Reason:

Antoon:

De BBC was een legendarisch radiostation, is vandaag niet veel meer waard dan pakweg Al-Jazzeera.

Ik schat je als Quiz-kandidaat hoger in dan als beoordeler van de ongebonden pers en van de daarmee gepaard gaande kwaliteiten.[/size]

@Antoon:

Ik schat je als Quiz-kandidaat hoger in dan als beoordeler van de ongebonden pers en van de daarmee gepaard gaande kwaliteiten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2005 om 17:43.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 17:49   #54
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Hopelijk kom je het nog ooit te boven dat 3/4 vd wereld Bush één grote NUL vind.
Die mening is dan ook absoluut irrelevant zolang een meerderheid van Amerikanen het omgekeerde vinden. Democratie hé...

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 20:08   #55
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Die mening is dan ook absoluut irrelevant zolang een meerderheid van Amerikanen het omgekeerde vinden. Democratie hé...

Egidius
Van jou had ik beter verwacht ... waar zie jij de democratie in de US?
Oud 27 september 2005, 20:18   #56
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Meerderheid van de Amerikanen?
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 21:06   #57
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Van jou had ik beter verwacht ... waar zie jij de democratie in de US?
Ik verplaats mij in het geestelijk landschap van degene waartegen ik spreek. Hoe wil je anders dat ik begrepen word?

Voor mij persoonlijk zijn er maar een handvol min of meer democratische landen in de wereld, maar dat doet hier abslouut niet terzake.

Egidius

PS: Fijn je hier terug te zien!
Oud 27 september 2005, 21:07   #58
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca
Aha! Het kiessysteem! De ponskaarten! De valse Jeff Bush!

OK, correctie: een meerderheid van de Amerikaanse kiesmannen die zelf verkozen zijn door het Amerikaanse volk.

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 27-09-2005 at 22:08
Reason:

Citaat:

OK, correctie: een meerderheid van de Amerikaanse kiesmannen die zelf verkozen zijn door het Amerikaanse volk.

Egidius[/size]

Citaat:

OK, correctie: een meerderheid van de Amerikaanse kiesmannen die zelf verkozen zijn door een meerderheid van de Amerikanen.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 27 september 2005 om 21:08.
Oud 27 september 2005, 21:16   #59
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

De meeste Europese media zijn nog vrij positief voor de yanks, jammergenoeg.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 21:59   #60
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je teveel naar linkse media gekeken hebt. De Amerikanen met Bush als leider kunnen in de wereld op heel veel steun rekenen. Op enkele Islamlanden na, en in enkele achterlijke westerse landen (met idd. België) wordt door de linkse media het mogekeerde idee gewekt. Maar ja, dat noemen ze dan geindoctrineerd nieuws kunnen interpreteren.
Op welke wereld leef jij eigenlijk. Europa hoort tot het Westerse Blok en is het meeste pro-amerikaanse continent na Oceanië (dat zo ongeveer geen bevolking heeft).
In Zuid-Amerika is de anti-imperialistische haat het ergst, ik heb in mijn leven nog nooit zoveel Anti-VS T-shirts gezien als in Brazilië begin dit jaar. T-shirts met een afbeelding van de WTC-torens, een vliegtuigje met daarachter de nike-swoosh en de sloga "Just do It" waren bijzonder populair.
Ook van Rusland en China moet de VS niet veel steun verwachten. Ik moet je er maar aan herinneren dat beide staten onlangs nog gezamelijke militaire oefeningen zijn gestart om de VS-invloed te vernietigen in Azië, om dat te verduidelijken.
En ook in Afrika, waar de bevolking wordt uitgemolken door Shell en Exon-Mobil en het WTO, moeten de Yanks niet bepaald op steun rekenen; blijft nog over het midden-oosten...

Dus... Conclusie, de Europese media zijn nog vrij pro-VS als je het mij vraagt.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be