![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Iran heeft een staatsideologie. Die is helemaal niet hetzelfde als die van diegenen die de aanslagen hebben gepleegd. Heb je de officiële lijn van Iran wel eens gelezen? En geluisterd naar wat de daders zeggen? Dat is dus niet hetzelfde. Ze hebben dezelfde religie, dat is waar. Maar Bush, de paus en mijn grootmoeder hebben ook dezelfde religie. Dat betekent niet dat mijn grootmoeder schuldig is voor wat Bush doet. Citaat:
Die jongens zijn in het VK geboren en hebben de Britse nationaliteit. Basta. Het zijn in ieder geval geen Perzen. Citaat:
Ik heb ook hetzelfde probleem met de situatie in Palestina als de daders en Iran. Maar ik heb een andere strategie dan de daders en Iran heeft ook een andere strategie dan de daders. Het adagium "de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden" gaat niet altijd op. Ook niet voor Iran. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat Hezbollah betreft, dat zijn geen Palestijnen maar Libanezen. En die krijgen ook steun ja, om de Israëlis uit Libanon te jagen. En dat lukt dus. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 23 september 2005 om 11:32. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Het is niet omdat de EU nog geen grondwet kan ingevoerd krijgen, dat Europa niet daadkrachtig kan optreden...
![]() Spreken over de EU als een macht is m.i. nogal lachwekkend...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 23 september 2005 om 11:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
8) Citaat:
1. Iran is een land met een leger en met trouwe bondgenoten. Principieel vallen de V.S. nooit landen met legers en bondgenoten aan. De V.S. vallen enkel weerloze, zwakke staatjes aan. 2. Bovendien zit Iran bomvol olie en gas, en de V.S. kunnen zich niet nog eens een fiasco permitteren dat hun olie-bevoorrading in het gedrang zou brengen. 3. Tenslotte hebben Rusland en China de echte troeven in handen: wanneer de V.S. moeilijk doen over Iran, zal Rusland dreigen zijn petroleum en gas exclusief aan China te verkopen. Dat is wat nu al gebeurt. De V.S. hebben geen enkele sterke kaart. Citaat:
2. Bovendien verwar je een aantal logicas. "Divide et Impera" wordt nooit gehanteerd waar het landen betreft die tsjokvol natuurlijke hulpbronnen zitten. Dan geldt de tegenovergestelde regel, namelijk die van de nation-building. De desintegratie van Irak is voor de V.S. een totale ramp. Zij willen net het tegenovergestelde. Dat is ook precies waarom ze de Grote Eenmaker van Irak - Saddam Hoessein - oospronkelijk installeerden. Je verwart dus een aantal strategieën en gooit voorbeelden op een hoop (Joegoslavië beschikt over geen druppel olie). Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door oliepiek : 23 september 2005 om 12:11. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bom is uiteraard meegenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De V.S. hebben niets in de pap te brokken. Citaat:
De enige aanvalsoorlogjes die de V.S. zelf ooit begonnen zijn (na 1945), zijn die tegen de Dominicaanse Republiek (1961), Cuba (mislukt: 1961), Vietnam, Nicaragua (1979), El Salvador (1981) en Panama (1989). Vandaag aangevuld met Afghanistan en Irak. Citaat:
Citaat:
Alleszins, mijn scenario-software had voorspeld dat de EU3/VS hun eis tot verwijzing naar de UNSC zouden intrekken onder druk van de signalen uit Rusland en China. Eén - nul dus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plus, het is ook de grootste huurlingen oorlog ooit. GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Een oliepieker zou moeten weten dat
Citaat:
Iran heeft die centrale keihard nodig omdat ze anders binnen 10 jaar amper genoeg oppompen om hun bloeiende binnenlandse economie te kunnen voorzien van energie. Bovendien ploppen overal ter wereld kerncentrales uit de grond, zonder zo'n centrale is het in Iran weldra weer duister en koud. De bom is uiteraard mooi meegenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien doet die beer het in zijn broek voor de States. Citaat:
Citaat:
Euh : Irak : Sjiiten tegen Koerden tegen Soenniten, Contra's tegen Sandinisten, dra Iran: Koerden tegen een ander allegaartje, Afghanistan: 1001 warlords tegen elkander, Nigeria: Hottentotten tegen Huttentutten, ... een schier eindeloze rij. Citaat:
In theorie althans ... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
En amai hij slaagt daarin...
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil gewoon niet dat Europa door zo'n Islamitsche zot van de kaart geveegd word, het is al erg genoeg dat pakistan er heeft. Voel jij je goed dat dergelijke regimes, waarvan bewezen is dat ze terroristische activiteiten steunen dergelijke wapens in handen krijgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij niet. Of die zot nu Islamitisch is of Christelijk-fundamentalistisch of Joods interesseert me niet. Overigens weet ik dat je de Amerikanen niet kunt vertrouwen: ze hebben al atoombommen gegooid, chemische en biologische wapens ingezet en ze doen dat vandaag nog altijd. Citaat:
Of Iran terroristen steunt is een kwestie van interpretatie. Als de VS de contra's in Nicaragua steunt, zijn dat dan ineens vrijheidsstijders? Als de VS de coup tegen Allende steunt of die tegen Chavez, wie is dan de terrorist? Als de VS Al Qaeda mee op poten zet en Bin Laden steunen tegen de Sovjet-Unie, wie is dan bevrijdingsstrijder en wie terrorist? Ik ben een radicaal tegenstander van nucleaire wapens en wil ze overal ontmanteld zien. Wie er het meeste heeft moet met de ontmanteling beginnen. Wie de wedloop begonnen is, moet hem stopzetten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door kaatd : 26 september 2005 om 11:36. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=40586 [size=6]???[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertrouw je de regering die dit deed dan:[size=5]??:[/size] [size=5][/size] http://forum.politics.be/showthread.php?t=40586 |
|
![]() |
![]() |