![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de andere is het VB. Dank u wel
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() De Vlamingen zijn nog altijd tweede rangsburgers. Want hun stem is niet zoveel waard dan een Waalse.
Ik heb altijd sympatie gehad voor de NVA. Een vlaams nationale partij weet je wel. Maar NOOIT heb ik enig respekt gehad voor Bourgeois. Hij wou het VB immers laten verbieden. Heel handig omdat hij dan als "vlaams nationale" partij alle vlaams nationalisten achter zich zou scharen. De doorbraak van de NVA is dan niet gekomen. Maar dan gaat Bourgeois samen werken met de grootste Vlamingen haters aller tijden. De CD&v. Laat ons niet vergeten dat er een hele boel anti Vlamingen bij die partij zitten. Eyskens om er nog maar 1 op te noemen. De vernederende en pretentieuze uitspraken van Bourgeois zinderen nog altijd na. De Vlaams blokkers zijn geen vlaams nationalisten dixit Bourgeois. In feite heeft Bourgeois zijn doel nu wel bereikt. Er blijft 1 Vlaams nationale partij over. En dat is het Vlaams Blok. Tot spijt wie het benijdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had al door dat je ervan overtuigd bent dat je na de onafhankelijkheid véél welvarender zal zijn. Ik vroeg me eigenlijk meer af waar de meerwaarde voor onze Waalse landgenoten uit bestaat. Of is solidariteit een vies woord geworden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Die N-Z transfers zijn helemaal geen solidariteit. Zulke bedragen MOETEN afstaan en als dank zoveel Waalse politieke tegenwerking, noem ik diefstal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hadden jullie de unitaire Belgische partijen maar niet moeten splitsen in Vlaamse en Waalse. Met unitaire partijen bestond de mogelijkheid om binnen de partij, volgens behaalde stemmen, onafhankelijk van het landsgedeelte een postje op te eisen, en dan waren Vlamingen in het voordeel, wegens meer kiezers om stemmen uit te puren........ ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welke zulke reactie had ik natuurlijk verwacht.... Maar uit meerdere postings blijkt dat er nog anderen van een andere planeet komen en het blijkbaar haalbaar zien dat Vlaanderen zijn eigen weg kan gaan zonder dat we uit België stappen... Onrealistisch ??? Als je niet open staat voor alternatieven natuurlijk wel !!! Het zwart-wit denken is immers de makkelijkste oplossing. Een open kartel tussen CD&V en NV-a kan volgens mij de aanzet geven voor een beweging die dit kan realiseren door het onder druk zetten van de Waalse collega's. Het moet dan wel zo zijn dat ze hierin gesteund worden door andere politieke families..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlaanderen heeft voldoende troeven in handen om ook in de toekomst aan de economische top te blijven, en zo aan heel de Vlaamse bevolking een hoog niveau van welvaart en welzijn te waarborgen.
Het probleem is echter dat de Belgische eenheidsstructuur Vlaanderen belet een efficiënt beleid te voeren zowel op economisch als op sociaal vlak. De economische en sociale situatie in Vlaanderen en Wallonië zijn dermate verschillend, dat het voor beide landsdelen nadelig en zelfs absurd is éénzelfde beleid te voeren. Toch houden de Walen krampachtig vast aan het zo unitair mogelijk blijven van de bevoegdheden inzake werkloosheidsuitkeringen, pensioenen, werkgelegenheidsbeleid, fiscaliteit, gezinsbeleid en export. Dit omdat zij via de bekende geldstromen van noord naar zuid afhankelijk zijn van België. Om dit te legitimeren doen Wallonië en ook sommige Vlaamse politici klassiek een beroep op de solidariteit. Maar echte solidariteit zou bijdragen tot het herstel van de Waalse economie. De huidige geldstromen dringen de Walen alleen in een positie van financiële afhankelijkheid en zijn dus ook voor hen structureel nadelig. Vergelijk het met een recente slogan gebruikt door broederlijk delen: "Later wil ik boer worden, niet bedelen " Dus in onze gewone omgangstaal wordt dit: " Later wil ik zelf mijn boontjes doppen, niet bedelen. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Nog even omhoog voor tantist.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu, kwalijk kan ik je het niet nemen! De lessen geschiedenis die men op de scholen gaf en nog geeft zijn Belgisch getint en de Vlaamse geschiedenis wordt zo veel mogelijk stilgezwegen! Vandaar dat er nog altijd zo veel koekendoosmonarchisten rondlopen in Vlaanderen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al zegt het een Vlaams Blokker.
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik sluit mij daar volledig bij aan , 100% nagel op de kop !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() heb zo net op het PI-forum gelezen dat men dissidente postings op het forum van de nva-site gecensureerd heeft? Kan een eerlijke nva'er mij hier uitsluitsel over geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal mooi en wel; jullie eensgezindheid ontroert me. Het is natuurlijk wel compleet naast de kwestie: ik nam Limburg als willekeurig voorbeeld, het had evengoed Vlaams-Brabant kunnen zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu verander je weer liever van tactiek dan de waarheid onder ogen te hoeven zien. Limburg wordt trouwens NOG ALTIJD achtergesteld. Je hoeft slechts het NMBS-dossier te volgen om dat te weten. Of was/is dat met Vlaams-Brabant ook zo?
![]() |